Skocz do zawartości

F-16 C Block.. Pomoc, co do malowania.


PanDeGieE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem swój temat, ale mniejsza o to. Przepraszam. Otóż modele, które do tej pory sklejałem, były modelami plastikowymi, których nie trzeba było malować, ponieważ zawierały "naklejki". Ostatnio miałem 2 miesięczną przerwę w sklejaniu z powodu braku czasu. Pod choinkę dostałem model F16 C Block w skali 1:48, który nie posiada już naklejek na cały samolot, ale posiada spis farb. Moim zdaniem elementy mi będzie łatwiej malować, chociaż nie wszystkie, niektóre są minimalnej wielkos. Nie mam doświadczenia co do malowania. Nie wiem co i jakie wybrać, jakiego producenta farby, olejne czy może akrylowe, jakie pędzle, a może aerograf z kompresorem. Prosiłbym o rozsądne ceny. Żebyście podawali jakieś stronki, a najbardziej doradzili mi co jest bardziej skuteczne, aerograf czy może pędzelki jak na pierwszy raz.

 

Spis farb:

- jasno-szary - FLAT GULL GREY

- khaki - OLIVE DRAB

- czarny matowy - FLAT BLACK

- żółty matowy - FLAT YELLOW

- biały błyszczący - INSYGNIA WHITE

- srebrny - SILVER

- zielony - GREEN

- jasno-zielony - CLEAR GREEN

- czerwony - RED

- jasny-czerwony - CLEAR RED

- GUN METAL

- EXHAUST (metal)

- TITANIUM (metal)

- zielony khaki - KHAKI GREEN

- jasno-niebieskie - LIGHT BLUE

 

Zamieściłem polskie i GB nazwy, ponieważ gdy oglądałem różne sklepy z farbami oznaczenia były tylko w języku angielskim, a w sprawach tych jestem kompletnie zielony!

Poniżej zamieszczam parę zdjęć pokazujących wielkość elementów.

 

a60767e589601276.jpg

 

28774160ad4502dd.jpg

 

63bb45b62680f22c.jpg

 

cc7896ae8fc63366.jpg

 

"Naklejki" drobne elemenciki na samolot.

 

bacfc081ad941ac3.jpg