Mariusz 72 Napisano 6 Września 2009 Autor Share Napisano 6 Września 2009 (edytowane) Cześć. Prośba już w zasadzie nieaktualna. Jakoś sobie poradziłem. Pierwszy raz montowałem klamry Griffion Model. Trudne ale dokładniejsze od Aber-a. Chociaż tak naprawdę Abera są mniejsze i bardziej w skali :-) ... acha... zawiasów u dołu drzwiczek nie zrobiłem bo będą zakryte. Edytowane 12 Września 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 6 Września 2009 Share Napisano 6 Września 2009 Mario - zrobiłeś ten sam błąd co ja przy pierwszym wnętrzu (Bison). Może fotka przekłamuje, ale dolna krawędź ceownika łączącego elementy ściany ogniowej powinna iść na równi z krawedzią tej płyty pod nią (u Ciebie wystaje). Obejrz dokładnie fotki wypalonej Ausf. B, tam to widać . P.S Po bokach ceownika (te powierzchnie stykające się z bokami wanny)były nity, nie śruby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 7 Września 2009 Autor Share Napisano 7 Września 2009 Hmm... Na 100% jest tam bardzo mocna linia podziału (zobacz fotkę z włazem - spalona jedynka). Co najwyżej ceownik jest zlicowany z płytą ale raczej leciutko wystaje. Kazio, a nity to niby łbów nie mają? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 12 Września 2009 Autor Share Napisano 12 Września 2009 Cześć Budowa wnętrza chwilowo wstrzymana. Wróćmy do koła napinającego. Wg mnie teraz jest ok. Pomajstrowałem trochę przy wannie i błotnikach. Opierałem się głownie na Pz. I A. Myślę, że w Pz. I B było podobnie. No i pozornie banalna sprawa – korytko. Sprawiło mi dużo kłopotu. Wydedukowałem, że były dwa typy: a) stosowane głownie w Pz. I A – z podcięciem i zamknięciem skrzynki z tyłu. Wynikało to prawdopodobnie z konieczności. Łom czyli tzw. „breszkę” można było włożyć tylko od przodu bo z tyłu był tłumik. Z kolei aby go tam wepchnąć należało podciąć skrzynkę. Skoro była podcięta to trzeba było ją wzmocnić zamknięciem. b) Pz. I B nie miał tłumików po bokach więc było więcej miejsca dla „breszki”, którą mocowano za korytkiem (a nie pod nim). Aber chyba nie do końca to przemyślał bo pokazują „breszkę” za korytkiem, a blaszkę dają z podcięciem... Do tego jest ono za szeroka (lub błotnik za wąski). Za późno się połapałem i był kłopot ze zmieszczeniem się na błotniku. Brakuje jeszcze zamknięcia ale to drobiazg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 13 Września 2009 Share Napisano 13 Września 2009 Mario - w Ausf. B oba łomy (dłuższy - tylny i przedni - krótszy) były oddalone od rynienki anteny. W każdym razie dłuższego nie montowli za korytkiem, był z tył parwego błotnika, obok lewarka i nożyc do drutu... Przejrzałem fotki spalonej jedynki i Befehla z Bovington - na Ausf. B też montowali te blaszki dookoła osłon końcówek transmisji, które porobiłeś (ja je przeoczyłem w swoim Befehlu ). Koła napinające z friulkami są bosssssskie . Do tego jest ona za szeroka Bo żeby rynienka dobrze weszła, trzeba przed wklejeniem pocienić listwę dopancerzajacą na boku nadbudówki... Ten sam myk jest w Zvezdzie/Italerce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 21 Października 2009 Autor Share Napisano 21 Października 2009 Cześć. Mały update. Zdecydowałem się poprawić korytko antenowe i zaczynam dłubać wnętrze - radio ze stelarzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajur Napisano 22 Października 2009 Share Napisano 22 Października 2009 Super relacja. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych pracach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 22 Października 2009 Share Napisano 22 Października 2009 Mario - wreszcie updejt. Za stelaż radiostacji "wirtualne bro" Ci się należy . I duże (wirtualne) brawa . Jeśli ten element z alublaszki widoczny na fotce z rynienkami jest tym, o czym myślę (mocowanie nożyc do drutu), to zetnij narożniki podstawy tego mocowania pod kątem. Na walkaroundach dobrze to widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 22 Października 2009 Autor Share Napisano 22 Października 2009 Ten element z blaszki ma wejść na zakończenie rynienki i zamocować ją do botnika. Tyle, że jest za szeroki bo pochodzi od starego, wyrwanego z modelu, szerszego korytka. Dłubie wnętrze i... znalazłem Aberowi kilka błędów. 1. Stelarz radia jest dość swobodnie potraktowany (prze zemnie również) 2. Nie wiem czym się kierowali ale mają BIG ERROR w temacie wizjera przy radiostacji. Przede wszystkim był płaską blachą jak w wieżyczce i nie maił tych wszystkich ustrojstw do otwierania. Za to miał taki długi drut, którym mógł go otworzyć kierowca. 3. Podobnie wizjer za plecami kierowcy. Tu na odwrót. Dali taki dziwaczny uproszczony. Który w zasadzie nie dałby się otwierać. W rzeczywistości był normalny "pełnosprawny" wizjer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 22 Października 2009 Share Napisano 22 Października 2009 Stelarz radia jest dość swobodnie potraktowany (prze zemnie również) Wiem, ale to nie zmienia faktu, że mi się podoba. Jak patrzę na fotki tych stelaży... to była istna plątanina kątowników i pasków blachy. Zrobienie tego na tip-top byłoby strasznie męczące/pracochłonne (wymyślili sobie taki system "klatka w klatce"). BIG ERROR w temacie wizjera przy radiostacji Z tego wizjera praktycznie nie korzystali, był po prostu niefunkcjonalny. Dlatego nie miał szczeliny obserwacyjnej w pancernej osłonie i "bebechów" (ramka ze szkłem pancernym), jak pozostałe wizjery. A był otwierany fakycznie wajchą z cięgnem przez kierowcę (nie miał normalnej wajchy z zębatkową blokadą jak reszta wizjerów). znalazłem Aberowi kilka błędów To nie jedybne błędy. Większe są w ich błotnikach do jedynek. No i ta felerna rynienka dla anteny radiostacji. Walcz dalej. Obserwuję bacznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 22 Października 2009 Share Napisano 22 Października 2009 Mariusz masz chłopie zdrowie ! Czy tą Pz III na ulicy już skończyłeś ? bo chyba coś przeoczyłem. Następnym razem kiedy będę w Środzie to muszę do Ciebie wlecieć. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 22 Października 2009 Autor Share Napisano 22 Października 2009 Jendrass-ku maluję dioramkę i figurki powolutku ale pojazd leży odłogiem. Trudno się rozłożyć z farbkami. Łatwiej coś dłubnąć. Co z Twoimi PZInż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 22 Października 2009 Share Napisano 22 Października 2009 Sytuacja jest następująca Właśnie dziś dostałem maila z S Modela że wysłali moje zamówienie (różne części, z różnych zestawów). Przyjdą też m.in koła do armaty 75 St więc przyszły tydzień zapowiada się pracowicie. Trochę przyschło ale rzecz jasna wszystko jest w trakcie, a pomysły uuuuu... Tyle W poniedziałek jak wszystko dobrze się ułoży będę miał dla Was (zainteresowanych) niespodziankę odnośnie C2P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 24 Października 2009 Autor Share Napisano 24 Października 2009 Cześć Mocuję się z wnętrzem od pewnego czasu. Jeszcze wszystko wchodzi ale robi się coraz ciaśniej :-) Najzabawniejsze jest to, że radio i figurka zasłonią prawie całą przednią część transmisji i akumulatory... Koniecznie powiększ zdjęcie (klik....) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 27 Października 2009 Autor Share Napisano 27 Października 2009 W ramach relaksu ugiąłem tylne błotniki z zestawu Aber-a. No i się okazało... okazało się... po dopasowaniu..., że błotniki główne są za krótkie! Ta sama historia co u Master Box... Zamiast relaksu musiałem całe błotniki przerobić ale przynajmniej są teraz skończone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 1 Listopada 2009 Autor Share Napisano 1 Listopada 2009 Cześć W poprzednim poście mam błąd w błotniku co wkrótce poprawię (jedna blaszka za dużo). Dziś tylko jedna fotka ale za to ładna. Rzadko się udaje moim aparatem ostre makro chwycić... Mam nadzieję, że Wam się spodoba. To są naprawdę nieduże elemenciki. PROŚBA: Czy ktoś zna kolorystykę niemieckich flag sygnałowych? Mam tylko czarno-białe zdjęcia :-) Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 2 Listopada 2009 Share Napisano 2 Listopada 2009 Ładnie pojechałeś . Co do flag, to zawsze możesz zostawić pusty stelaż na nie... Te magazynki do MG odlewałeś "po sztuce"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 2 Listopada 2009 Autor Share Napisano 2 Listopada 2009 Magazynki są na maxa prostackie. Nawet się na łuczki nie siliłem. Tyle, że z resztek żywicy bo się ładniej szlifują niż plastik. O flagach już conieco wiem. Zapomniałem o tej małej puszeczce ale to się dorobi. Niestety nie zdołałem ustalić jak wygladała szczotka do czyszczenia MG :-) Kazio nikt już nie chce ze mną pisać... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.