copycat Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 Mercedes ma się na ukończeniu, a dzisiaj przyszła paczka z czymś nowym. Zabawy na rok. Warsztat zaczynam od Forda, a raczej trzech koncepcji. A więc Forda chcę skrócić, pozostanie tylko jedna tylna oś, zaraz za zbiornikiem paliwa. Będzie to ciągnik pomalowany jak na reklamówkach czarny srebrny i czerwony. Tylną ściankę kabiny zaślepię i zrobię okienko. Do tego 2 uchwyty na tylnej ściance od zewnętrznej strony i 2 światełka na dachu skierowane do tylu. Okablowanie ramy i silnika raczej na pewno. A że nic się nie marnuje to środkowa oś pójdzie do Macka- US Superliner Italeri. Tego chcę przedłużyć o jedną oś, tak żeby wyglądał jak Alaskan Hauler-Revell. Do tego ramy czy jak to się nazywa do przewozu drewna. Bale będą najprawdopodobniej z rurek do osłony przewodów elektrycznych. Tutoriala już znalazłem na forum kolejowym. Przedział sypialniany podoba mi się więc chyba pójdzie do Westernstara który czeka na rozebranie i poprawki malowania. Peterbilt 378, najbardziej mi się podoba tak jak jest. Ale że szkoda mi marnować podnośnik od Forda, to może przerobię go na Wreckera. Mam nadzieje że nie wyjdzie z tego SF-Truck, ale że nie chcę aby te modele wyglądały jak tysiąc innych, więc raczej te pomysły już pozostaną. Największy problem mam z Mackiem, widziałem je z dodatkową osią, ale nie miały przedłużonej ramy. Dodatkowa oś była przed środkową i na dodatek nie napędzana. No i do tego jeszcze do końca nie wiem jak zrobić ramę do zabezpieczenia towaru, albo pełna ściana albo kangurek. No i przydałby mi się jakiś schemacik mocowania i budowy kłonic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 cos ciekawego sie szykuje, działaj dzialaj i dawaj fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 Oj zapowiada się kolejna już na forum(Tomasz ze swoimi Scaniami) obszerna relacją z budowy .Bardzo ciekawe konfiguracje ciągników . Sam najbardziej czekam na Petka z zabudową wercker .Myślę że fajnie się będzie prezentował No nie pozostało jak zawsze nic innego jak czekać na pierwsze fotki z budowy ... Powodzenia i Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 Bardzo ciekawi mnie kolego ten temat dwu-osiowego Forda. Będę kibicował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 3 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2009 (edytowane) Było już trzęsienie ziemi, teraz ma być mam nadzieję tylko ciekawiej. To pierwowzór w sumie tylko malowania, ale i tak skrócony o około metr. Edytowane 20 Kwietnia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 4 Kwietnia 2009 Share Napisano 4 Kwietnia 2009 ...skrócony o około metr. O około metr to znaczy o ile??? Twojej fotki niestety nie widzę ale pozbawiając forda LTL jednej tylnej osi robisz poprostu wersję LL9000: a wtedy odległość przedniej osi od tylnej ma wynosić w skali 1:24 15,6 cm albo 16,9 cm - jeżeli oczywiście zależy ci na zgodności z oryginałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punio Napisano 4 Kwietnia 2009 Share Napisano 4 Kwietnia 2009 No peterbilt jako wrecker będzie ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 4 Kwietnia 2009 Share Napisano 4 Kwietnia 2009 Ogólnie projekcik ładny, lecz moim skromnym zdaniem zabudowe pomocy drogowej zostaw, lepiej niech się zmarnuje niżeli przyozdabiać nią takiego fajnego petka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 4 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2009 Elefantes dzięki za zdjęcie tego mi brakowało, jakoś sobie przeliczę skalę. Co do Peterbilta to też mi trochę szkoda pchać zabudowę zwłaszcza, że słyszałem już na tym forum że to europejska wersja. Edit o już nawet mi przeliczyłeś teraz to już z górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 4 Kwietnia 2009 Share Napisano 4 Kwietnia 2009 No to jak Ci nie pasuje to nie dawaj A zabudowę zostaw i schowaj na późniejsze projekty lub sprzedaj Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 4 Kwietnia 2009 Share Napisano 4 Kwietnia 2009 Edit o już nawet mi przeliczyłeś teraz to już z górki Tak, mam te wymiary już przeliczone bo kiedyś przymierzałem się do zrobienia właśnie takiej wersji, ale jakoś pomysł spełzł na niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 5 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2009 kabina powycinana, tylną ściankę raczej zrobię od podstaw jak zdobędę polystyren. rano przy dobrym świetle spodobały mi się zawiasy, coś już wyrzeźbiłem. Zobaczę jak temat się rozwinie, może otwierane drzwi. trwają prace nad zawieszeniem, kombinuję gdzie skrócić ramę, pozostanie ten most z lewej. silnik zaszpachlowany i co nieco już oszlifowany. wiatrak wycięty z chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Skrócenie ramy. Przymiarka na sucho resorów, tak wygląda cała rama cięcie w miejscu mocowania resorów, na otworze montażowym. Dzięki temu dokładnie pozbyłem się jednej osi po sklejeniu, odległość między osiami 21,9cm, skracam do 16,9, inaczej błotnik wejdzie mi w zbiornik paliwa. cięcie zaraz za mocowaniem błotnika i wycinam 5cm ramy dokładnie 16,9 cm pomiędzy osiami i tu zonk. Ten Ford ma skrócony zbiornik paliwa w krótszej wersji. Tak aby nie wystawał poza kabinę, chyba mogłem bardziej skróć do tych 15,6cm, ale tak to jest jak się nie przemyśli i klei po dopalaczu tu widać jak zbiornik będzie wystawał. Do skrócenia, zostaną 2 przednie mocowania zbiornika, brzeg z tyłu tej samej długości co z przodu, liczony od mocowania. silnik gotowy do kablowania. Będzie na kolor szary, tylko nie wiem czy tą kopułkę na czerwono czy też na szaro. Sugestie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ITALERITRUCK Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Bardzo ładnie model prezentuje się z ktutką ramą, a co do silnika ja zrobił bym tą "kopułę" czerwoną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Zbiornik musi bć skrócony, wtedy Fordzik nawet ładniej się prezentuje. Patrz jak to wyglądało u mnie: Jeśli kopuła czerwona to silnik czarny - ja bym tak zrobił, ale to tylko moja sugestia. Prace idą zawodowo, kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punio Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Skróć bak bo jak mówi elefantes o wiele lepiej będzie to wyglądać w sumie to łatwiejsze nisz skracanie ramy przynajmniej dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 copycat słuchaj elefantes on jest ekspertem w tym, nie znajdziesz nikogo lepszego w tej branży na tym forum. A ja czekam na rozwuj z zawiasami, nurtuje mnie ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 9 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2009 zbiorniki skrócone i poszpachlowane, ale trochę inaczej niż planowałem. Rano mnie olśniło na drzwiach od garażu mam płytę plastikową jakaś reklama McDonalda, 50x120cm. Najciemniej pod latarnią, a ja miasto całe objechałem żeby coś takiego zdobyć. Wieczorkiem zajmę się tylną ścianką kabiny. Osłony rur wydechowych dostały otworki, które w oryginalnej wydmuszce były tylko zaznaczone. Rama ma już przyklejone zawieszenie. Niedługo zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 9 Kwietnia 2009 Share Napisano 9 Kwietnia 2009 copycat Nio fajnie ja robię to samo i też coś ala na tej fotce mam już nawet zrobioną ramę . Co do tego 3 osiowego to też mam podobny plan z western starem mam już nawet poskłądaną ramę . Będę gorąco kibicował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 9 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2009 zdjęcia jak obiecałem mało ale postępy idą wolno szpachla, szpachla cięcie wzdłuż obejm tak było łatwiej i chyba źle nie jest mała przymiarka, zbiornik będzie niestety trochę bardziej do tylu. Za modelem widać wyciętą tylną ściankę Robota stoi na okablowaniu silnika, są spore problemy. Powalczę z google. Może ktoś zna nazwę tego silnika, trochę zdjęć już mam ale jakieś takie mało mówiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punio Napisano 9 Kwietnia 2009 Share Napisano 9 Kwietnia 2009 No i z tymi zbiornikami o wiele wiele lepiej będzie się prezentował tak trzymaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 10 Kwietnia 2009 Share Napisano 10 Kwietnia 2009 Ford 9000 był już omawiany na forum jeśli chodzi o silnik i podwozie, podaję linka: viewtopic.php?t=10535&postdays=0&postorder=asc&start=30 Praca idzie bardzo fajnie. Podoba mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 10 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2009 Wielkie dzięki Elefantes, jak się nie obrazisz trochę powzoruję się na twoim silniku. Silnik to chyba jakiś Catepillar więc kolorek będzie raczej żółty jednak. Odchodzę od czarnego z czerwoną kopułka lub szarego, zawsze to jakiś dodatkowy kolor na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 11 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 11 Kwietnia 2009 Po kilku godzinach siedzenia z google i szukania silnika, a także po próbie wzorowania się na zdjęciach i schematach od Elefantesa, powoli dociera do mnie że nie dam rady. Zabawa z kablami przestaje być przyjemnością ze składania a jest męczarnią. Na razie zabrałem się za co innego. Zawiasy drzwi Przed wycięciem, tak wygląda część zawiasu, która będzie przyklejona do drzwi Drzwi już wycięte. Górny zawias przyklejony bezpośrednio na drzwi, dolny do wklejenia w dziurkę. Dolny zawias jest bardziej schowany. Tak to wygląda po wklejeniu. Dziurki na zawias muszą być w jednej linii. Wywiercenie otworów w dolnym zawiasie część kabiny była praktycznie niemożliwa, są za bardzo schowane. Więc wyrzeźbiłem co potrzeba, tu widać że są już wklejone. Ten patyczek będzie oczywiście wycięty, był pomocny do trzymania części podczas rzeźbienia, wiercenie i przyklenia. A tu jeszcze postęp prac nad ramą Zawiasy muszę poschnąć trochę, czas na odkopanie dywanu z pyłu po modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 18 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2009 Silnik i rama tryśnięte podkładem MrBase 1000. Kasta sklejona jeszcze tylko lewe drzwi do poprawy, zawiasy są o 1mm są za nisko. Rury wydechowe oszlifowane. powoli przygotowuję się do malowania chromów. Poprawiłem błotniki: Są już pierwsze przymiarki do zrobienia konsoli 3D. Kalkomania mi się nie podoba. Bardzo ładnie wychodzą chromowane ramki zegarów, ale o tym za jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.