fiedotow Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Pastwić się będę nad modelami Spitfire Mk. IX KP. Gdybym miał ich więcej, pewnie budowałbym równolegle większą ilość. Ograniczam się więc do budowy Spitów Stanisława Skalskiego z PFT i Aleksandra Gabszewicza. Z założenia, moje Spity nie mają być modelami konkursowymi. Dawno nie zbudowałem żadnego Spitfire, więc te dwa nadgonią trochę moje zamierzenia. Krótka analiza modelu. Znany pokoleniom modelarzy, więc nie będę się rozwodził. Zbyt krótki kadłub (co widać na zdjęciach). Skopane lekko usterzenie poziome Płat może być, ale kilka korekt się przyda. Szczególnie luków podwozia Dokumentację stanowią książki i monografie ze zdjęcia. Pierwszym etapem było przecięcie kadłubów i wstawienie 2mm płytek plastiku dla wydłużenia kadłuba. oraz poprawa kadłuba w okolicy kabiny Tu już gotowe otwory pod drzwiczki do kabiny Tyle na dziś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marian_anna Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Nie mają być konkursowe??? Hmm... coś mi się nie wydaje. Często się tak mówi a jak się już zaczyna robić to wychodzi inaczej. Dowodem na to jest choćby poprawa kadłuba... Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 Poprawka, bo Spit na to zasługuje . Dziś wydrukowałem część rysunków do PR X i XI. Szykuje się kolejny bal. Tym razem z Ventury i MPM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Qrka - a ja wnioskujac z upodoban modelarza myslalem ze to beda Spity w radzieckich malowaniach Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 A gdzie można dostać te monografie (polskie)???Bo w najbliższym mi sklepie modelarskim ich nie ma!I ile mają części?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Deco Zobacz tu http://aj-press.home.pl/archiv.htm Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 DecoZobacz tu http://aj-press.home.pl/archiv.htm Pozdr. Pawel Mają tylko IV część !Poszukam w sklepach! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 A gdzie można dostać te monografie (polskie)???Bo w najbliższym mi sklepie modelarskim ich nie ma!I ile mają części?? AJ-press wydał 4 części monografi o Spitfire. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deco Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 A gdzie można dostać te monografie (polskie)???Bo w najbliższym mi sklepie modelarskim ich nie ma!I ile mają części?? AJ-press wydał 4 części monografi o Spitfire. A tam znalazłem tylko jedną (IV)!A mam zamiar kupic wszystkie 4!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin_C Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 A tam znalazłem tylko jedną (IV)!A mam zamiar kupic wszystkie 4!! Jak chcesz to Ci mogę kupić bo mam dojście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 Polecam Modelmanię Jana Hoffmanna i Wojtka Matusiaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin_C Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 A ja polecam SAM Sptfire Merlin & Griffon Powered (Part I & II) lepsiejszej encyklopedii spita nie znajdziesz na rynku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 W Brytolni to jest "Biblia Spitomanów". Padł mi przed chwilą akumulator w aparacie, więc zdjęcie okładki jutro. A to tak na gorąco. Poza tym jutro fotka prawej strony z naciętymi blachami. Trzy godziny i tylko tyle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 20, 2006 Author Share Posted October 20, 2006 Wczoraj trzy godzinki prawie i tylko jedna połówka wydrapana Acha i jeszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 24, 2006 Author Share Posted October 24, 2006 No to macie ciąg dalszy. Gotowe 1 i 1/2 kadłuba. Często używam szablonów własnego wyrobu. Ksero, karton i Superglue. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JW Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 fiedotow czy mógłbyś podzielić się techniką drapania lini podziału? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Nic nowego nie wymyśliłem. Ostry kolec i rylec, papier polerski, metalowa linijka i szablony oraz wykałaczki. Rylcem ryję przy użyciu linijki lub szablonu. Poleruję papierem polerskim a z rowków śmieci wygarniam wykałaczką. Przy okazji poleruje ona rowek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JW Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Mały przestój... Ale znowu jestem na fali. W międzyczasie chyba będzie do tych dwóch dochodził trzeci i może jeszcze Matchbox jako pływakowy - ale to się zobaczy... Na razie To - tzn. początki wnętrza: Klej usuwam wykałaczką. Doskonale poleruje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Kolejna porcyja zdjęć z budowy. Jestem mało cierpliwy, jeśli chodzi o czekanie na coś, postanowiłem z wnętrzem poradzić sobie bez blaszek. Właściwie użyte będą tylko pasy i tablica. Resztę postanowiłem robić od podstaw. Zeskanowałem blaszki, które miałem i następnie np. wycięty z zapasem fotel za pomocą kleju CA nakleiłem na cienką płytkę plastikową. Później wystarczy wyciąć, zeszlifować papier i skleić. Fotel gotowy. Płaty mają wykonane wgłębienia komór podwozia i stropy komór klap. No i jeszcze fotel i jego zawieszenie (nie skończone) oraz dolna płyta pancerna z płyty ofsetowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted December 29, 2006 Author Share Posted December 29, 2006 Miałem to zrobić przed Świętami, ale jakoś mi schodziło i dopiero dziś zamieszczam ciąg dalszy. Wstyd się przyznać, ale od tygodnia nic nie robiłem. Obiecuję po Nowym Roku podgonić prace. Tak ogólnie prezentują się elementy wnętrza. Lewa strona Strona prawa Siedziska jeszcze bez pasów i tapicerek... Zespół sterownic... ... i część tablic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 Płaty zmontowane,luki podwozia wypełnione, brak kilku przetłoczeń, ale to chyba dziś zrobię. Może wezmę się za śmigło. I tu dylemat: czy pójść na łatwiznę i zrobić z żywicy, czy użyć to z zestawu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marian_anna Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 czy pójść na łatwiznę i zrobić z żywicy, czy użyć to z zestawu? Dla mnie łatwizną jest to z zestawu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 A robiłeś już z zestawu, żeby wyglądał jak Spitfirowski? To podziel się wiadomościami... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marian_anna Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 nie to miałem na myśli Jestem na dużo niższym poziomie niż Ty , więc dla mnie łatwiej jest z zestawu. Zawsze mam nadzieję, że takie śmigiełko czy coś innego jest w "miarę" ok Podziwiam Twoją pracę, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.