Trucknology Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 (edytowane) Jako, że matury się kończą - postanowiłem odkurzyć swój warsztat, na którym od lipca 2008 nic poważniejszego się nie działo Od zawsze marzyłem o Streamline, więc musze ją zrobić. Zaczynam robotę ze znaną Scanią równie znanego Pana W. Zanim zrobie model, to Wojtek na pewno jeszcze jakoś ją upiększy, więc najpierw zabieram się za ramę. Nie ukrywam, że model ma być najdokładniejszy w moich skromnych zbiorach i zamierzam się do niego mocno przyłożyć W modelu użyje trochę blach fototrawionych Aber, trochę odlewów KFS i JCL, oraz zrobie własne przeróbki. Dość gadania, pora na fotki oryginału: Edytowane 29 Czerwca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 Scania bardzo ładna. HDR też byłby ładny, gdyby na poszczególnych zdjęciach składowych nie poruszał się ten chłopaczek. Bardzo jestem ciekaw, jak będzie wyglądał Twój model. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Maja 2009 Autor Share Napisano 29 Maja 2009 Jarku to nie moje zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 Piękna sztuka . Tradycyjnie Powodzenia Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 Jarku to nie moje zdjęcia Szkoda, bo to bardzo fajna technika wykonywania zdjęć, dająca niesamowite efekty. Jedyny warunek, to posiadanie aparatu, który wykonuje zdjęcia w formacie RAW. Wracając do Scanii, którą pokazałeś - ten kolor bardzo ładnie do niej pasuje (podobnie jak ten niebieski, który jest na pudełku modelu). W sumie nie ma aż tak dużo napakowane, tuning gustowny (nie przesadzony). Większość dodatków powinieneś dostać w KFS, jak nie wszystko... Jedyne, czego nie widziałem, to dolne, boczne osłony , które są przedłużeniem zderzaka. Ale widziałem w Modeltrucks&Parts jakieś gotowe zderzaki do Stremlinki (Chyba J.C.Lescrenier, lub coś podobnego). Zresztą, zajrzyj TU Proponuję, żebyś od razu kupił zestaw blaszek PE-36, wprawdzie to blachy do R500, ale na pewno coś wykorzystasz: KLIK Będę śledził bacznie Twoją relację. Teraz trochę OT Jak kogoś interesuje technika zdjęć HDR, to poniżej kilka moich fotek, wykonanych w tej technice: Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 A jakie blachy do truckow robi Aber? bylem na ich stronie ostatnio i tylko osobowki byly...fajny projekt sie szykuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 29 Maja 2009 Share Napisano 29 Maja 2009 Tu chodzi o śrubki i nakrętki(Aber 35 A15) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Maja 2009 Autor Share Napisano 29 Maja 2009 Jarku z KFSu akurat tych blach nie zamówie, bo nic z tego nie jest mi potrzebne. Z Abera za to zamawiam blachy ryflowane wzór wspołczesny, wycieraczki, wentyle do kół, podkładki pod tablice rejestracyjną, śrubki i nakrętki z fototrawionej blachy Zderzak to błąd Italeri, który jest zbyt płaski i od przodu patrząc tworzy jedną całość, w rzeczywistości opada w stronę przedniej osi. Słabe fotki z prac: Oszlifowana cała rama - usunąłem szwy, nadlewki, niepotrzebne elementy Italeri itd... bardzo żmudna robota Dołożyłem pare elementów z blaszki - to narazie początek. Pierwsze próby nadania odpowiedniego kształtu zderzakowi, dalej już tylko szpachla Usunięte łączenie tylnego mostu - będzie dorobiony korek na górze i zawór spustowy oleju na dole. Zlikwidowałem także strzemiona - będą drobione z drutu. Dodam także pare śrub i dodatków jak w oryginalnej trójce Tu już po wyszlifowaniu szpachli Novol, na to 2 warstwy szpachli w sprayu Motipa. Jeszcze będzie jedna warstwa Motipa, szlif i podkład Coco jambo i do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 30 Maja 2009 Share Napisano 30 Maja 2009 Zlikwiduj mocowanie przekładni kierowniczej przesuń je do przodu(bliżej zderzaka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2009 Mało zrobione, ale cały czas do przodu Doszedłem do porozumienia ze zderzakiem - jest równy. Dorobiłem także z drutu uchwyt od haka holowniczego. Skończyłem przerabiać nadkola po Italeri... Znów poprawa po Włochach - mocowanie wlotu filtra powietrza - dorobione z PCV i rurka z drutu o średnicy 1,5 mm. To co dają z Italeri nijak ma się do rzeczywistości Dowierciłem także trochę otworów w ramie. Początek prac nad nadkolami, żeby wyglądały realniej Wstępnie zrobiony wydech, poszpachlowany i wyszlifowany, na to podkład, aby uwidocznić, co jeszcze do poprawek Powstał on z połączenia 3 wydechów z akcesoriów. Na trzech końcówkach będą jeszcze takie małe obrączki, bo końcówki z Italeri są co jedna to inna... ;-) Podłoga z poprawionym tunelem - usunięty schowek i zaszpachlowane wszystkie wnęki. Teraz to co tygryski lubią najbardziej, czyli skóra W miejscu łączenia bocznej ścianki ze skórą przy drzwiach będzie zaszpachlowane ;) Łóżko w modelu jest jak jest, ale będzie podniesione powyżej tunelu, tak jak ma oryginał. Zrobiłem także strzemiona tylnego mostu - w modelu Italeri nijak to się miało do rzeczywistości Piasty: Ogólnie wygląda to narazie tak: Wielkie podziękowania dla Szałka za fotki Scanii Wojtka ze zlotu w Bydgoszczy Pocieszmy się - czyż nie jest piękna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Wojtku, od razu pytanie ta skóra to co to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2009 To odlew żywiczny zakupiony przez znajomego na Jabbeke w Belgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Kurde wygląda bosko, ciekawe czy Idze takie coś do Longline zdobyć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Z tego co mi się zdaje ,to dostajesz formatkę takiego odlewu i sobie docinasz . Ale lepiej niech się Wojtek wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2009 To są kawałki 15x15 centymetrów. Wycinasz to sobie jak chcesz i dopasowujesz. Można także na ciepło - pod świeczką lub w gorącej fodzie formować pod odpowiedni kształt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 A można to kupić gdzieś na internecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 29 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2009 Raczej nie - modelarze mają swoje stoiska i kupujesz można powiedzieć spod lady produkty "małoseryjne" Skończmy już OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Szkoda, chętnie coś bym takiego nabył. Koniec OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 4 Lipca 2009 Autor Share Napisano 4 Lipca 2009 Dzięki za tak duże zainteresowanie Tak jsem zase trosku pokrocil... snad uz popracoval kabelaz na podvozku 60% okablowania pneumatyki jest zrobione, jeszcze tylko przód i 3 kable do hamulców z tyłu i finisz. Pozostała elektryka, którą już mam lekko zaczętą ;) Wszystkie przewody hamulcowe zostały wykonane z drutu w izolacji. Główne przewody od rozdzielacza mają 0,9 mm średnicy, a pozostałe do poduszek i zbiorników 0,6 mm. Dorobiłem także metalową osłonę kabli - z puszki po Red Bullu, oraz dodałem parę śrub tu i tam. Dziękuje za uwagę ;) Dodałem śruby w zderzaku, tak jak ma oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 5 Lipca 2009 Autor Share Napisano 5 Lipca 2009 Prosze moderatora o usunięcie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 5 Lipca 2009 Share Napisano 5 Lipca 2009 Dlatego, że nikt nie pisze w ostatnim aktualu?. No ale trudno, się mówi . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 Osobiście wolałem nie komentować, tylko poczekać na dalszy postęp prac. Szkoda że to koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 Prosze moderatora o usunięcie tematu. Myślę, że należy nam się jakieś wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 Prosze moderatora o usunięcie tematu. Myślę, że należy nam się jakieś wyjaśnienie Też tak sądzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 14 Października 2009 Autor Share Napisano 14 Października 2009 Jako, że już nigdzie się nie spieszę pokażę kilka fotek z budowy Scanii. Model w zasadzie jest ukończony - brakuje anten CB i owiewek na narożniki, które w niedługim czasie zamontuje Sorry za zbyt dużą głębie ostrości na niektórych fotkach... nie mogę okiełznać aparatu przy takich zdjęciach Próby nadania odpowiedniego kształtu zderzaka Streamline - jeden z dziesiątek błędów Włochów w tym modelu Kolejny Zmiana kształtu nadkoli - te, które dał producent nie pasują do żadnej serii Scanii... jakieś science - fiction I dalej... mocowanie i wspornik do filtra powietrza zrobione od podstaw. Rura zrobiona z trzech wydechów z akcesoriów i szpachli Zmienione strzemiona tylnego mostu. Dalej usprawnianie zderzaka. Początek poprawek w ramie - piasty, guma od filtra, okablowanie, stopień, skrzynka na akumulatory itd. Tablica z przyłączami zrobiona od podstaw i z resztek akcesoriów, guma od filtra "zmiękczona" na ciepło - bardziej realistyczne kształty - zmęczenie materiału Brakuje jeszcze dwóch kabli... Prawie gotowa skrzynka zrobiona od podstaw z PCV i profili Evergreen. Początek zabawy z felgami. Łóżko obłożone skórą i zamontowane łączenia. Bardziej realistyczne mocowania spoilerów zrobione od podstaw z blaszki - model ich nie miał w ogóle. Producent zaleca przykleić spoilery do narożników tyłu kabiny :shock: Ubrudzona rama. Pordzewiałe bębny. Początek montażu felg. Śruby pochodzą z USA - Scale Hardware - 1.0 mm thread acorn nuts. Zrobione drobne wycieki ze zbiorniczków. Ubrudzona zabudowa ramy smarem z siodła. Tylny most z wyciekiem Zrobiony od podstaw uchwyt za kabiną. Wnętrze - skóra. Gryfy własnej roboty. Kto nie widział - dla przypomnienia - tak wygląda skończona Fotka by Maxiu z 1-87.pl ;-) Narazie tyle, dzięki za uwagę. Za niedługo jakaś galeria będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.