Jump to content

F4U-5 Corsair Revell 1/72


Liteonit1
 Share

Recommended Posts

Witam!

Niedawno zrobiony model Revell'a, skala to standardowo 1/72 czyli Corsair z wojny w Korei.

 

Cor12.jpg

 

"Pan" Revell niestety troszki zepsuł sam model. Najgorzej im wyszło odlanie tylnego statecznika pionowego, który jak się okazało po sklejeniu kompletnie odstawa od osi całego kadłuba w lewo (patrząc od tyłu maszyny). Pozatym spasowanie części było nadomiar dobre. Niestety, kiedy doszło do malowania wybrałem kolor ciemno-granatowy (firma to Model-Master) farba nie dała się rozpóścić i jest na samolocie "syf" w postaci grudek przy przdniej części osłony silnika.Pozatym innego koloru nie było w moim składzie. Kalnomanie naturalnie w tych miejscach zresztą na całym samolocie średnio siadły.Wystąpiło srebrzenie. Ogólnie jest to model, który składałem ot tak pomiędzy pracami nad PzH 2000, a C-47 Skytrain.

Rakiety niekierowane zamontowane pod skrzydłami to wszystko co dodałem od siebie.

 

Cor.jpg

Cor1.jpg

Cor2.jpg

Cor3.jpg

Cor4.jpg

Cor5.jpg

Cor6.jpg

Cor7.jpg

Cor8.jpg

Cor9.jpg

Cor10.jpg

Cor11.jpg

 

W takim razie to będzie na tyle.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem prezentuje się całkiem nieźle, widać postęp .

Plus za zdjęcia. Ładnie pomalowane kółka

Czy malowałeś model np. sidoluxem przed położeniem kalkomanii?

Jakimi farbkami MM malowałeś (podaj numery)?

 

Mam nadzieję, że się nie obrazisz za parę uwag niemerytorycznych:

troszki - trochę, troszkę

odstawa - odstaje

pozatym - poza tym

nadomiar - na domiar (raczej 'nad wyraz')

rozpóścić - rozpuścić

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czy malowałeś model np. sidoluxem przed położeniem kalkomanii?

Jakimi farbkami MM malowałeś (podaj numery)?

No sidolux to jest u mnie już standard, więc tak był sidolux.

Modlel Master 1594. Reszta to humbrole takie jak 24, 33 i 91. Światła pozycyjne to 60 i 80.

 

 

Mam nadzieję, że się nie obrazisz za parę uwag niemerytorycznych:

Noo dzięki, dzisiaj mam kiepski dzień to pewnie dlatego. Postaram się ich nie popełniać.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Miły modelik, ale wydaje mi się, że za jasny (być może to wina oświetlenia) i za matowy. Kolor oryginału to glossy sea blue - ciemny i z połyskiem. Kolor komór podwozia raczej niewłaściwy.

Robiłem z fleszem zdjęcia. Nie miałem lakieru błyszczącego i dałem mu matta z Humbrola. Doskonale wiedziałem, że jest błyszczący, ale cóż...

Co do komór podwozia to jaki powinien być oryginalny w tej wersji?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Niełatwe pytania zadajesz. W każdym razie nie srebrne. Latający, odrestaurowany egzemplarz ma większość wewnętrznych powierzchni jasnych (białe)

228916003_b11b91f026.jpg

, ale nie wiem, czy wytrzymuje porównanie z fotkami z epoki:

oe-eas.jpg

F4U-5-121879-VF-14USS-FD-Rooseve-1.jpg

Niewiele to wyjaśnia, ale ten pierwszy ma raczej wszystkie widoczne powierzchnie GSB (to chyba U4), a w drugim widać IG w klapach. Na fotografiach czarnobiałych dyski felg wydają się być jasne, podobnie jak golenie (w naturalnym kolorze metalu). Wnętrza ich luków dałbym na kolor spodu lub na ANA 611 Interior Green, ze wskazaniem na pierwsze.

800px-F4U-5_VMF-224_MCAS_Cherry_Point_LtEmilZanutto_NAN10-48.jpg

Corsair to zawsze zagadka, ale na srebrno nie malowano wnęk chyba nigdy (być może z wyjątkiem prototypu). Może ktoś podejmie sięwyjaśnić bardziej kompetentnie te wątpliwości?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.