Skocz do zawartości

[PBG] USS Livermore (DD-429), Dragon 1:350


donalyah00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

donalyah00, wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi - zwróć uwagę, że ten bulaj i kolejne na niższych poziomach usytuowane są mniej więcej w jednej linii pionowej - patrząc na twoją fotkę w jednej linii one nie są (ale być może to takie złudzenie na skutek zdjęcia wykonanego z innej perspektywy - musisz się temu przyjrzeć).

 

PBG_4.jpg PBG_5.jpg

 

A generalnie fajnie to wychodzi

 

EDIT: ...odpowiednio DD440 i DD426.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak będzie z pozycjonowaniem wałów po zaklejeniu tych otworów.

stąd propoyzcja wklejenia plastiku w otwory, jak wyszlifujesz na równo to dalej będzie miał odróżniające się miejsca klejenia i nie będziesz musiał kleić na żadną szpachlę tylko plastik do plastiku...

wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi

u siebie jedynie dowierciłem jeden bulaj by liczba się zgadzała

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bardziej zależało na zachowaniu linii poziomej niż pionowej, poza tym musiałbym przesunąć trochę skrajny z lewej jak zrobił Marek by zachować między nimi proporcjonalne odległości a nie chciało mi się (zresztą kopiuję właśnie fotki i jeszcze dziś wkleję)

 

ciekawostką na Twoich zdjęciach są bulaje w dwóch rzędach w kadłubie

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Muszę przedtem jednak zrobić test jak klej Extra Thin Tamiyi będzie współpracował z plastikiem pokrytym surfacerem.
Zrobiłem taką próbę z zastosowaniem niteczek imitujących poręcze na plastiku pokrytym surfacerem bez szlifowania - WSPÓŁPRACUJE Efekt powyższego doświadczenia zdecydowanie rozszerza możliwości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

donalyah00, wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi - zwróć uwagę, że ten bulaj i kolejne na niższych poziomach usytuowane są mniej więcej w jednej linii poziomej - patrząc na twoją fotkę w jednej linii one nie są (ale być może to takie złudzenie na skutek zdjęcia wykonanego z innej perspektywy - musisz się temu przyjrzeć).

Dzięki wielkie Marcinie! W pierwszej chwili pomyślałem, że to bulaj w drzwiach mostka. Obejrzałem jeszcze raz, zerknąłem ponownie na nadbudówkę w modelu i na fotkę mostka USS Kearny i ... zakleiłem stary bulaj oraz wywierciłem nowy bliżej drzwi.

 

Stokrotne dzięki za test z surfacerem!!! Przyspieszy to znacznie prace.

 

przedwojenny luksus dla załogi

Oj tak... Dla moich oczu również. Przed rozpoczęciem projektu zastanawiałem się czy nie przerobić tak produktu Dragona - na drodze stanął brak konkretnej (rysunkowej) dokumentacji.

 

Jako update dodam, że kadłub schnie po sklejeniu. Jutro surfacer na dziobową nadbudówkę i zacznę oglądać nadbudówki śródokręcia. Dodam, że trochę się obawiam tego oglądania...

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zacznę oglądać nadbudówki śródokręcia. Dodam, że trochę się obawiam tego oglądania..

tu się z Tobą zgodzę, też mam pewne obawy, zwłaszcza jak dojdę do USS Laffey, chyba zostawię go na koniec

 

przyznaję, że po Alfie bardzo mnie ciekawi Twój model

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzę sobie dziś nabudówkę Buchanana do pokładu, nie przejrzałem jeszcze wszystkich zdjęć ale zastanawiam się czy Livermore nie miał bardziej wysuniętych poza nadbudówkę stanowisk oerlikonów, może to tylko złudzenie

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... zerknę na to przy okazji poprawy wysokości osłon tychże stanowisk. Dzięki!

 

Przy okazji - zdecydowałem, że raczej nie będę szpachlował miejsc styku nadbudówek z pokładem. Nie lubię maskować - myślę, że będę mógł żyć z delikatnymi szczelinami w tych miejscach...

 

Pooglądałem też wstępnie nadbudówkę rufową i na śródokręciu - na fotkach Livermore'a niewiele widać. :( Myślę, że w moim wykonaniu będzie to raczej synteza tego co widać na fotkach różnych jednostek. Póki co "podziurawiłem" i skleiłem rufową nadbudówkę. Usunąłem też z niej drabinki i ten słup na tylnej ścianie nadbudówki. Marcin Rogoza zauważył, że był on niesymetrycznie umieszczony - fotki to potwierdzają zaś Dragon umieścił element w osi symetrii nadbudówki... Już dokonałem stosownej operacji. Pozostaje dziura w pokładzie do zaszpachlowania w tym miejscu.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... zerknę na to przy okazji poprawy wysokości osłon tychże stanowisk. Dzięki!

przyglądałem się wczoraj i dalej mam wrażenie, że powinny być bardziej wysunięte, nie wiem jeszcze jak miałyby wyglądać ale przesłanki za wysunięciem mam dwie... dużo większy cień po pomostem niż w przypadku np. Buchanana oraz podtrzymujące słupki, które w Buchananie są wygięte i górna pozioma poprzeczka jest dość długa, natomiast w Livermore wygląda tak jakby były tylko pionowe słupeczki z ewentualnie bardzo krótką poziomą na górze

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pozwolę sobie dorzucić do pieca... Ktoś przyglądał się już bliżej ścianom nadbudówki na wysokości reflektora? Wygląda mi na to, że sam koniec nadbudówki był nieco poszerzony - tuż za wężami do tankowania

nie przyglądałem się jeszcze, jeno tyle zauważyłem że ta okolica wygląda nieco inaczej niż w modelu

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyglądałem się wczoraj i dalej mam wrażenie, że powinny być bardziej wysunięte, nie wiem jeszcze jak miałyby wyglądać ale przesłanki za wysunięciem mam dwie... dużo większy cień po pomostem niż w przypadku np. Buchanana oraz podtrzymujące słupki, które w Buchananie są wygięte i górna pozioma poprzeczka jest dość długa, natomiast w Livermore wygląda tak jakby były tylko pionowe słupeczki z ewentualnie bardzo krótką poziomą na górze

Zrobiłem takie oto porównanie, od lewej – model Dragona, oryginał, instrukcja Livermore'a:

dragon_SF.jpg

 

Owszem stanowiska Oerlikonów powinny być przesunięte w kierunku burt o ok. 1-1,5 mm oraz podniesione o ok. 0,5 mm. Ale szczerze mówiąc nie chce mi się dokonywać aż takiej chirurgii (chociaż, nie byłoby to takie trudne - pomyślę ). To co mnie uderzyło bardziej to zupełnie beztroskie podejście producenta do tematu. Albo nie widzieli w ogóle burtowych fotek Livermore'a z 1942 r. albo nie chciało im się bawić w zgodność z oryginałem (raczej to drugie bo kamuflaż jest odwzorowany dosyć dokładnie)...

Sposób mocowania tratw przy dziobowej nadbudówce został zapewne przeniesiony żywcem z Buchanana - czyli przed stanowiskami Oerlikonów. W Livermore tratwy były mocowane pod nimi. W tym momencie dokładnie pasuje tu opis Jędrka z pionowymi wspornikami stanowisk strzeleckich. Na fotkach "bezpośrednich" bliźniaków Livermore'a widać dobrze pionowe wsporniki.

 

Sleepwalker napisał:

...Wygląda mi na to, że sam koniec nadbudówki był nieco poszerzony - tuż za wężami do tankowania

nie przyglądałem się jeszcze, jeno tyle zauważyłem że ta okolica wygląda nieco inaczej niż w modelu

Ładnie... Dragon Science Fiction Kit...

 

Ok, tyle marudzenia. Oto kolejne fotki modelu.

Najpierw dwa widoczki ogólne - widać m.in. zakres "zniszczeń" rufowej nadbudówki:

Liv_012.jpg

Liv_013.jpg

 

Tutaj zaś moje zabawy z dziobową nadbudówką. Wszystkie "piętra" otrzymały jedną warstwę surfacera i póki co są tylko nałożone na siebie. Z ciekawostek wypatrzyłem do czego służą owe małe, wystające prostokąty nad oknami mostka. Są to mianowicie napędy wycieraczek instalowane na co drugim oknie. Dołożyłem dwa zewnętrzne, ale jeszcze zmniejszę je trochę przed drugą warstwą surfacera. W czterech miejscach wykonałem imitacje zeszlifowanych daszków nad bulajami (drut miedziany 0,03 mm średnicy): dwa tylne bulaje na najwyższym piętrze i dwa na bakburcie środkowego. Przy okazji dowiedziałem się, że klej Extra Thin Tamiyi klei też metal do plastiku.

Liv_014.jpg

 

Oprócz powyższych nawierciłem 4 otwory w poprzecznym dźwigarze pokładu na środkowym piętrze nadbudówki oraz wykonałem okablowanie przedniej części nadbudówki. Obniżyłem też osłony stanowisk Oerlikonów na "parterze" ale nie wiem czy nie wykonam ich od podstaw w poprawnych proporcjach...

Liv_015.jpg

Górnym dwóm piętrom brakuje jeszcze paru detali, ale to już w następnym odcinku.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze ja... właśnie po obejrzeniu zdjęć

 

doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo), skrzynki na amunicję zostawię wtedy tak jak w Buchananie (nie wykrystalizowała się inna koncepcja)

 

zastanawiają mnie jeszcze bulaje na "I piętrze", widzę Marek że zostawiłeś je otwarte, sam skłaniam się do "zaspawania", środkowe zdjęcie w ciągu model/oryginał/instrukcja sugeruje, że nie było pierwszego bulaja na sterburcie (chyba, że ukrył się w cieniu), drugi zdaje się jest (widać to na innym zdjęciu choć mam mieszane uczucia ), widoku bakburty nie znamy z tego okresu choć w '43 już ich tam nie ma

zastanawiam się czy wszystkie zakleić czy może jednego na sterburcie zostawić, co o tym sądzisz?

 

jeszcze parter... są dwie drabinki a nie jedna a między nimi na ścianie od dziobu jakiś nietypowy wentylator, jest jakieś zdjęcie tego typu w zbliżeniu?

 

Jędrek

*różnice fajnie pokazują dwa zdjęcia w WP str. 8 i 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo)
Chcesz je wysuwać w Buchananie czy w pozostałych jednostkach ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcinie za kolejną niezłą fotkę. Myślę, że raczej będę podglądał wcześniejsze jednostki (DD-637 jest jedną z późniejszych) ale na fotce świetnie widać sposób mocowania brezentu na relingu - poręcz dookoła górnej krawędzi mostka.

 

jeszcze jeśli można to z chęcią zobaczyłbym 4 wspomniane otwory w dźwigarze

Oto i one:

Liv_020.jpg

wykonałem je na podstawie fotki USS Kearny DD-432 podczas remontu pod koniec 1941 r.:

kearny3.jpg

Dorobię jeszcze trójkątne wsporniki, ale to później.

 

doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo), skrzynki na amunicję zostawię wtedy tak jak w Buchananie (nie wykrystalizowała się inna koncepcja)

Jeszcze wczoraj usunąłem owe stanowiska. Na oryginale dochodzą one praktycznie do burt - pozostawić bez zmian byłoby zbyt dużym uproszczeniem. Nad skrzynkami jeszcze nie myślałem.

 

zastanawiają mnie jeszcze bulaje na "I piętrze", widzę Marek że zostawiłeś je otwarte, sam skłaniam się do "zaspawania", środkowe zdjęcie w ciągu model/oryginał/instrukcja sugeruje, że nie było pierwszego bulaja na sterburcie (chyba, że ukrył się w cieniu), drugi zdaje się jest (widać to na innym zdjęciu choć mam mieszane uczucia), widoku bakburty nie znamy z tego okresu choć w '43 już ich tam nie ma

zastanawiam się czy wszystkie zakleić czy może jednego na sterburcie zostawić, co o tym sądzisz?

Hmmm... Ciężka sprawa. Robiąc bulaje na 1. piętrze, na sterburcie sugerowałem się właśnie tą fotką. Delikatnie (bez ingerencji w treść) pobawiłem się nią w Photoshopie - wyciągnąłem nieco szczegółów z cieni. Oto co wyszło:

DD429_bulaj2.jpg

Uznałem, że ten kształt w czerwonym okręgu to chyba bulaj... Ale 100% pewności nie mam. Co do bakburty... czyste SF. :| Fotka bakburty "bezpośredniego" bliźniaka USS Eberle DD-430 z czerwca 1942 r. pokazuje rzeczy bardzo ciekawe:

Erbelecloseup-12Jun42_crop.jpg

Nie jestem pewien czy przedni bulaj też jest zaspawany (zasłania go osłona światła pozycyjnego), tylnego nie ma a jako bonus mamy drzwi. Postanowiłem pozostawić rzeczy jakimi je Dragon stworzył...

 

jeszcze parter... są dwie drabinki a nie jedna a między nimi na ścianie od dziobu jakiś nietypowy wentylator, jest jakieś zdjęcie tego typu w zbliżeniu?

Analizę parteru póki co zostawiam na weekend. Mam nadzieję zamknąć sprawę dziobowej nadbudówki i kadłuba przez kolejne 3 dni - zobaczymy co z tych planów wyjdzie.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto i one:

dzięki

choć Kearny jakoś do mnie nie przemawia jako wzór dla Livermore to pewnie była to cecha wszystkich okrętów ale nie wiem czy się skuszę na wykonanie tych otworów

a jako bonus mamy drzwi

widziałem te drzwi, nie ma ich jednak na Livermore (i dobrze )

Hmmm... Ciężka sprawa.

a może zrobię jak w Buchananie - bakburta zaspawana, sterburta bulaje... pomyślę jeszcze do jutra nad tym

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądam sobie dalej zdjęcia Livermore i męczy mnie pełna osłona pomostu dowodzenia, Dragon dał dwa malutkie uzupełnienia (cz.N8 i N9) w okolicy reflektorów tak, że w efekcie wycięcie na głębokość jest bardzo pytkie... tymczasem odnoszę wrażenie, że powinno być do poziomu pomostu pod reflektor ale potwierdzić tego zdjęciami Livermore niestety nie mogę

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.