Skocz do zawartości

[PBG] USS Livermore (DD-429), Dragon 1:350


donalyah00

Rekomendowane odpowiedzi

oglądam sobie dalej zdjęcia Livermore i męczy mnie pełna osłona pomostu dowodzenia, Dragon dał dwa malutkie uzupełnienia (cz.N8 i N9) w okolicy reflektorów tak, że w efekcie wycięcie na głębokość jest bardzo pytkie... tymczasem odnoszę wrażenie, że powinno być do poziomu pomostu pod reflektor ale potwierdzić tego zdjęciami Livermore niestety nie mogę

Obejrzałem posiadane fotki i zgłupiałem. Zdjęcia Livermore'a są na tyle niewyraźne, że ciężko wysnuć na ich podstawie jakiś sensowny wniosek. Wydaje mi się, że większość wczesnych jednostek ma płytkie wycięcie, w zasadzie tylko na fotkach DD-435 USS Grayson widziałem głębokie wycięcie, o jakim mówisz. Chyba podejdę do sprawy w następujący sposób: skoro akurat tą część Dragon wykonał specjalnie dla Livermore'a, to może mieli dostęp do jakichś wyraźniejszych zdjęć...

 

Dziś kolejny, nieco nudny, update. Prace posuwają się pooooowoli, ale do przodu. Na wstępie wzmocnienia przy kluzach kotwicznych (surfacer 1200 od szablonu):

Liv_021.jpg

 

Kolejne podejście do mostku:

Liv_022.jpg

Uzupełniłem go jeszcze o poręcz do mocowania brezentu na najwyższym relingu oraz o parę detali korzystając z fotek USS Kearny. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to najlepszy wzorzec dla Livermore'a (inna stocznia), ale mimo wszystko wydaje mi się, że jest on trochę bliżej poszukiwanego oryginału niż późniejsze jednostki (np. USS Buchanan). W środku elementu zamontowałem przekładki z papieru nasączonego CA. Przed sklejeniem pomaluję je na czarno aby maskowały nawiercone bulaje.

 

Dolne piętra dziobowej nadbudówki wymagają jeszcze trochę pracy, oto stan na dziś:

Liv_023.jpg

Na środkowym piętrze zerknąłem do tyłu, przeszlifowałem nieco spoiny CA oraz wykonałem jedną z syren. Dolne piętro otrzymało nowe stanowiska Oerlikonów - w widoku z góry osłony nie zakręcają się po okręgu do wnętrza.

Ożebrowanie dolnej części stanowisk wykonałem wzorując się na rufowej nadbudówce (ponownie, tą część wykonano specjalnie dla Livermore'a). Zastanawiam się jeszcze nad wykonaniem ożebrowania wewnątrz osłon - takiego jak w rufowej nadbudówce. Co myślisz Jędrku na ten temat?

 

Na deser dwie ogólne fotki złożonej na sucho dziobowej nadbudówki:

Liv_024.jpg

Liv_025.jpg

 

W ramach części opisowej dodam jeszcze, że zaszpachlowałem gniazda wsporników wałów śrub - będę je jednak kleił na styk. Przeszlifowałem też jedną ramkę z polerami. W moim egzemplarzu występuje dosyć spore przesunięcie połówek formy, doprowadzenie do jako-takiego wyglądu ośmiu polerów zabrało mi ponad godzinę...

 

Pozdrawiam,

Marek

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękna robota, wzmocnienia po pomostami wyglądają fajnie

 

w widoku z góry osłony nie zakręcają się po okręgu do wnętrza.
Zastanawiam się jeszcze nad wykonaniem ożebrowania wewnątrz osłon - takiego jak w rufowej nadbudówce. Co myślisz Jędrku na ten temat?

 

przyjąłem inną koncepcję, na którymś zdjęciu z wysuniętymi osłonami odniosłem wrażenie, że zakręcają do środka a wzmocnienia są na zewnątrz, właściwie to zapamiętałem jedno na końcu osłony

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj dwie fotki pokazujące to o czym pisałem USS Bristol i USS Ellyson czyli zaokrąglone osłony do wnętrza z jednym wzmocnieniem na końcu (sam tego wzmocnienia nie robiłem choć trudne nie jest)

th_PBGA029.jpgth_PBGA030.jpg

 

i jeszcze jedno zdjecie pokazujące zaokrąglenie do wnętrza (DD636)

th_PBGA031.jpg

 

oczywiście nie oznacza to, że zagięcie do wnętrza jest poprawne przy USS Livermore

 

chodzą mi po głowie Twoje wzmocnienia stanowisk oerlikonów, hmm.. może u siebie takie zrobię?

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

 

Wzmocnienie wokół kluzy robiłeś jedną warstwą Surfacera czy kilkoma ?

Jedną - z doświadczeń z Alfą wynikło, że jedna warstwa jest OK.

 

utaj dwie fotki pokazujące to o czym pisałem USS Bristol i USS Ellyson czyli zaokrąglone osłony do wnętrza z jednym wzmocnieniem na końcu (sam tego wzmocnienia nie robiłem choć trudne nie jest)

Sęk w tym, że USS Bristol ma zamiast Oerlikonów km-y 12,7 mm a USS Ellyson to jednostka późnej serii. Możliwe, że w tych wypadkach osłony były zaokrąglone.

Nie zamierzam się jednak spierać - zostawię już u siebie wyprostowane - kolejny element SF.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam się jednak spierać

ja też, dla mnie jest to własna inwencja nie podparta zdjęciami USS Livermore, zdjątka wrzuciłem bardziej by zilustrować o jakich wzmocnieniach pisałem

 

swoją drogą myślę, że nasze Livermore będą się różnić nie tylko w tym miejscu i to na swój sposób jest fajne, różne spojrzenie na ten sam temat przy braku materiałów źródłowych

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą myślę, że nasze Livermore będą się różnić nie tylko w tym miejscu i to na swój sposób jest fajne, różne spojrzenie na ten sam temat przy braku materiałów źródłowych

Dokładnie - myślę, że takie podejście może być dosyć ciekawe dla przyszłych budujących. Ciekaw jestem Twojego Laffeya - póki co nikt się nie skusił na innego bensona...

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laffey już zaczyna pomału przyprawiać mnie o siwe włosy... co prawda jeszcze za nadbudówki się nie wziąłem ale pierwsze przejrzenie zdjęć pokazuje, że malinowo nie będzie

 

ciekaw jestem nowego modelu USS Laffey Dragona w 1:700 - czy różni się on od tego w 1:350 i czy jest bardziej poprawny merytorycznie

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem nowego modelu USS Laffey Dragona w 1:700 - czy różni się on od tego w 1:350 i czy jest bardziej poprawny merytorycznie

Nie sądzę. Widziałem już trochę fotek, oprócz toporniejszych detali (wynikających zapewne z dwukrotnego pomniejszenia) zauważyłem znajome grzybki po obu stronach dziobowej nadbudówki.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem znajome grzybki po obu stronach dziobowej nadbudówki

to już widziałem chciałem spojrzeć na nadbudówkę śródokręcia przy uskoku pokładu ale zdjęcia na razie słabo pokazują tą okolicę

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także jestem pewny, że to tylko przejściowe braki w konstrukcji. Po uderzeniu torpedą w śródokręcie Kearny stracił nawet prawą stronę osłony pomostu dowodzenia (akurat tego na wycinku Marcina nie widać), czyli uderzenie było solidne... Pewnie pokład pomostu też nieźle ucierpiał i stąd jego chwilowy brak na tym zdjęciu ze stoczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam, po dłuższej przerwie. Trzy fotki dzisiaj:

Liv_028.jpg

Liv_026.jpg

Liv_027.jpg

 

Zdecydowałem się jednak wymienić plastikowe osłony Oerlikonów - blacha jest lepszym materiałem. Grzybkowe wentylatory będę malował oddzielnie.

 

Zrobiłem też inwentaryzację dolnego piętra dziobowej nadbudówki - generalnie spostrzeżenia podobne do Jędrkowych.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dzięki za miłe słowo Panowie.

 

Borykając się z chronicznym brakiem czasu odpocząłem ostatnio trochę od naszego ulubionego produktu Dragona. Oto co udało mi się wykrzesać po przerwie:

Liv_030.jpg

Liv_029.jpg

Liv_031.jpg

Liv_032.jpg

Liv_033.jpg

 

Zacząłem się też przyglądać SKO Mk.37. Oto pierwsze efekty:

Liv_034.jpg

 

CDN.

 

Pozdrawiam,

Marek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Borykając się z chronicznym brakiem czasu odpocząłem ostatnio trochę od naszego ulubionego produktu Dragona. Oto co udało mi się wykrzesać po przerwie:
Witamy po przerwie Fajniutko to wychodzi - ciekawe gdzie jest granica tej waloryzacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetna robota, bardzo mi się podoba poprawianie Dragona w Twoim wykonaniu

 

wygląda na to, że zrobiłeś to samo co ja przed poprawką czyli dałeś "zaślepkę" na sterburcie nadbudówki a ze zdjęć wynika, że nie powinno jej tam być (jedna ze stoczniowych fotek w WP jest odwrócona, też się na to nabrałem)

 

Jędrek

ps. co do braku czasu to u mnie też odpoczynek w stoczni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

 

wygląda na to, że zrobiłeś to samo co ja przed poprawką czyli dałeś "zaślepkę" na sterburcie nadbudówki a ze zdjęć wynika, że nie powinno jej tam być (jedna ze stoczniowych fotek w WP jest odwrócona, też się na to nabrałem)

Faktycznie - zaślepkę na sterburcie dałem niejako z rozpędu. Przejrzałem jeszcze teraz fotki i na innych jednostkach jej nie ma. Na zdjęciu Livermore'a z maja 1942 r. marynarz stojący w tym miejscu zasłania widok... Do poprawy zatem, dziękuję!

Poprawię (skrócę o jeden, górny, stopień) również dziobową drabinkę na sterburcie - chyba Marcin zauważył, że ma być tam pojedynczy stopień na burcie nadbudówki zamiast dłuższej drabinki.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam po kolejnej przerwie. Tym razem spedziłem ten czas ciut bardziej pracowicie niż ostatnio.

 

Skończyłem przyglądać się SKO Mk.37. Dodam, że chcę wykonać model Livermore'a zgodny ze zdjęciami z prób morskich datowanymi na maj 1942 r. SKO nie zostało jeszcze wtedy wyposażone w ażurową antenę radaru - zamontowano samą jej podstawę. Oto efekt:

Liv_036.jpg

Liv_037.jpg

Liv_038.jpg

Liv_035.jpg

 

Zająłem się też dalszymi poprawkami dolnego piętra dziobowej nadbudówki (oba piętra są przyłożone do siebie tylko do zdjęć). Na sterburcie usunąłem zaślepkę i poprawiłem przednią drabinkę:

Liv_041.jpg

 

Górne piętro otrzymało blaszane wzmocnienia osłon pomostu:

Liv_042.jpg

 

Rufowa część nadbudówki otrzymała okablowanie oraz po dwa uchwyty olinowania (na blaszanych częściach osłony pomostu)

Liv_043.jpg

 

Dołozyłem też elementy występujące na dolnym piętrze - dziwne, że w dość dokładnie zdetalowanym modelu Dragon pominął rurowe wsporniki w rogach nadbudówki.

Liv_044.jpg

 

Parę ujęć górnego piętra. W koszach służących do przechowywania flag sygnałowych dorobiłem imitacje linek z rozciągniętego fragmentu ramki. Uzupełniłem również brakujące fragmenty osłon pomostu - białe wstawki tworzywa w tylnej, górnej części osłon. Na spodniej stronie pomostu umieściłem dwa przewody wykonane z drutu miedzianego. Podpory pomostu mocowane były po wewnętrznej stronie owych przewodów, nie zaś na jego krawędzi - kolejny błąd Dragona.

Liv_045.jpg

Środkowa wstawka przedstawia imitację syreny.

 

 

Na deser dwie fotki kadłuba:

Liv_039.jpg

Liv_040.jpg

Zdecydowałem się usunąć imitacje rantów na pokładach, wykonam je z rozciągniętej ramki albo z cienkiej żyłki wędkarskiej - jeszcze do przemyślenia. Powiększyłem też trochę zaoblenia górnej części burt na dziobie - powstało w ten sposób łagodniejsze przejście burty-pokład widziane na fotkach oryginału.

 

CDN.

 

Pozdrawiam,

Marek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Skończyłem przyglądać się SKO Mk.37.
Zająłem się też dalszymi poprawkami dolnego piętra dziobowej nadbudówki
Na sterburcie usunąłem zaślepkę i poprawiłem przednią drabinkę
Górne piętro otrzymało blaszane wzmocnienia osłon pomostu
Rufowa część nadbudówki otrzymała okablowanie oraz po dwa uchwyty olinowania
Dołozyłem też elementy występujące na dolnym piętrze
dorobiłem imitacje linek
Uzupełniłem również brakujące fragmenty osłon pomostu
umieściłem dwa przewody wykonane z drutu miedzianego
Zdecydowałem się usunąć imitacje rantów na pokładach
Powiększyłem też trochę zaoblenia górnej części burt na dziobie

 

Nooooo, kolego.... Nic tylko gratulować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.