Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 9 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 9 Października 2009 (edytowane) donalyah00, wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi - zwróć uwagę, że ten bulaj i kolejne na niższych poziomach usytuowane są mniej więcej w jednej linii pionowej - patrząc na twoją fotkę w jednej linii one nie są (ale być może to takie złudzenie na skutek zdjęcia wykonanego z innej perspektywy - musisz się temu przyjrzeć). A generalnie fajnie to wychodzi EDIT: ...odpowiednio DD440 i DD426. Edytowane 10 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 9 Października 2009 Share Napisano 9 Października 2009 Zastanawiam się tylko jak będzie z pozycjonowaniem wałów po zaklejeniu tych otworów. stąd propoyzcja wklejenia plastiku w otwory, jak wyszlifujesz na równo to dalej będzie miał odróżniające się miejsca klejenia i nie będziesz musiał kleić na żadną szpachlę tylko plastik do plastiku... wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi u siebie jedynie dowierciłem jeden bulaj by liczba się zgadzała Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 9 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 9 Października 2009 u siebie jedynie dowierciłem jeden bulaj by liczba się zgadzałaJa u siebie też dowierciłem, zachowując jednocześnie ten jednoliniowy układ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 9 Października 2009 Share Napisano 9 Października 2009 mi bardziej zależało na zachowaniu linii poziomej niż pionowej, poza tym musiałbym przesunąć trochę skrajny z lewej jak zrobił Marek by zachować między nimi proporcjonalne odległości a nie chciało mi się (zresztą kopiuję właśnie fotki i jeszcze dziś wkleję) ciekawostką na Twoich zdjęciach są bulaje w dwóch rzędach w kadłubie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 9 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 9 Października 2009 ciekawostką na Twoich zdjęciach są bulaje w dwóch rzędach w kadłubie...odpowiednio DD440 i DD426. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 9 Października 2009 Share Napisano 9 Października 2009 przedwojenny luksus dla załogi Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 10 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 10 Października 2009 Muszę przedtem jednak zrobić test jak klej Extra Thin Tamiyi będzie współpracował z plastikiem pokrytym surfacerem. Zrobiłem taką próbę z zastosowaniem niteczek imitujących poręcze na plastiku pokrytym surfacerem bez szlifowania - WSPÓŁPRACUJE Efekt powyższego doświadczenia zdecydowanie rozszerza możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 10 Października 2009 Autor Share Napisano 10 Października 2009 donalyah00, wydaje mi się, że bulaj na sterburcie najwyższego poziomu powinien być bliżej drzwi - zwróć uwagę, że ten bulaj i kolejne na niższych poziomach usytuowane są mniej więcej w jednej linii poziomej - patrząc na twoją fotkę w jednej linii one nie są (ale być może to takie złudzenie na skutek zdjęcia wykonanego z innej perspektywy - musisz się temu przyjrzeć). Dzięki wielkie Marcinie! W pierwszej chwili pomyślałem, że to bulaj w drzwiach mostka. Obejrzałem jeszcze raz, zerknąłem ponownie na nadbudówkę w modelu i na fotkę mostka USS Kearny i ... zakleiłem stary bulaj oraz wywierciłem nowy bliżej drzwi. Stokrotne dzięki za test z surfacerem!!! Przyspieszy to znacznie prace. przedwojenny luksus dla załogi Oj tak... Dla moich oczu również. Przed rozpoczęciem projektu zastanawiałem się czy nie przerobić tak produktu Dragona - na drodze stanął brak konkretnej (rysunkowej) dokumentacji. Jako update dodam, że kadłub schnie po sklejeniu. Jutro surfacer na dziobową nadbudówkę i zacznę oglądać nadbudówki śródokręcia. Dodam, że trochę się obawiam tego oglądania... Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 10 Października 2009 Share Napisano 10 Października 2009 i zacznę oglądać nadbudówki śródokręcia. Dodam, że trochę się obawiam tego oglądania.. tu się z Tobą zgodzę, też mam pewne obawy, zwłaszcza jak dojdę do USS Laffey, chyba zostawię go na koniec przyznaję, że po Alfie bardzo mnie ciekawi Twój model Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 13 Października 2009 Share Napisano 13 Października 2009 przymierzę sobie dziś nabudówkę Buchanana do pokładu, nie przejrzałem jeszcze wszystkich zdjęć ale zastanawiam się czy Livermore nie miał bardziej wysuniętych poza nadbudówkę stanowisk oerlikonów, może to tylko złudzenie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 13 Października 2009 Autor Share Napisano 13 Października 2009 Hmmm... zerknę na to przy okazji poprawy wysokości osłon tychże stanowisk. Dzięki! Przy okazji - zdecydowałem, że raczej nie będę szpachlował miejsc styku nadbudówek z pokładem. Nie lubię maskować - myślę, że będę mógł żyć z delikatnymi szczelinami w tych miejscach... Pooglądałem też wstępnie nadbudówkę rufową i na śródokręciu - na fotkach Livermore'a niewiele widać. :( Myślę, że w moim wykonaniu będzie to raczej synteza tego co widać na fotkach różnych jednostek. Póki co "podziurawiłem" i skleiłem rufową nadbudówkę. Usunąłem też z niej drabinki i ten słup na tylnej ścianie nadbudówki. Marcin Rogoza zauważył, że był on niesymetrycznie umieszczony - fotki to potwierdzają zaś Dragon umieścił element w osi symetrii nadbudówki... Już dokonałem stosownej operacji. Pozostaje dziura w pokładzie do zaszpachlowania w tym miejscu. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 14 Października 2009 Share Napisano 14 Października 2009 Hmmm... zerknę na to przy okazji poprawy wysokości osłon tychże stanowisk. Dzięki! przyglądałem się wczoraj i dalej mam wrażenie, że powinny być bardziej wysunięte, nie wiem jeszcze jak miałyby wyglądać ale przesłanki za wysunięciem mam dwie... dużo większy cień po pomostem niż w przypadku np. Buchanana oraz podtrzymujące słupki, które w Buchananie są wygięte i górna pozioma poprzeczka jest dość długa, natomiast w Livermore wygląda tak jakby były tylko pionowe słupeczki z ewentualnie bardzo krótką poziomą na górze Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 14 Października 2009 Share Napisano 14 Października 2009 To ja pozwolę sobie dorzucić do pieca... Ktoś przyglądał się już bliżej ścianom nadbudówki na wysokości reflektora? Wygląda mi na to, że sam koniec nadbudówki był nieco poszerzony - tuż za wężami do tankowania nie przyglądałem się jeszcze, jeno tyle zauważyłem że ta okolica wygląda nieco inaczej niż w modelu Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 14 Października 2009 Autor Share Napisano 14 Października 2009 przyglądałem się wczoraj i dalej mam wrażenie, że powinny być bardziej wysunięte, nie wiem jeszcze jak miałyby wyglądać ale przesłanki za wysunięciem mam dwie... dużo większy cień po pomostem niż w przypadku np. Buchanana oraz podtrzymujące słupki, które w Buchananie są wygięte i górna pozioma poprzeczka jest dość długa, natomiast w Livermore wygląda tak jakby były tylko pionowe słupeczki z ewentualnie bardzo krótką poziomą na górze Zrobiłem takie oto porównanie, od lewej – model Dragona, oryginał, instrukcja Livermore'a: Owszem stanowiska Oerlikonów powinny być przesunięte w kierunku burt o ok. 1-1,5 mm oraz podniesione o ok. 0,5 mm. Ale szczerze mówiąc nie chce mi się dokonywać aż takiej chirurgii (chociaż, nie byłoby to takie trudne - pomyślę ). To co mnie uderzyło bardziej to zupełnie beztroskie podejście producenta do tematu. Albo nie widzieli w ogóle burtowych fotek Livermore'a z 1942 r. albo nie chciało im się bawić w zgodność z oryginałem (raczej to drugie bo kamuflaż jest odwzorowany dosyć dokładnie)... Sposób mocowania tratw przy dziobowej nadbudówce został zapewne przeniesiony żywcem z Buchanana - czyli przed stanowiskami Oerlikonów. W Livermore tratwy były mocowane pod nimi. W tym momencie dokładnie pasuje tu opis Jędrka z pionowymi wspornikami stanowisk strzeleckich. Na fotkach "bezpośrednich" bliźniaków Livermore'a widać dobrze pionowe wsporniki. Sleepwalker napisał: ...Wygląda mi na to, że sam koniec nadbudówki był nieco poszerzony - tuż za wężami do tankowania nie przyglądałem się jeszcze, jeno tyle zauważyłem że ta okolica wygląda nieco inaczej niż w modelu Ładnie... Dragon Science Fiction Kit... Ok, tyle marudzenia. Oto kolejne fotki modelu. Najpierw dwa widoczki ogólne - widać m.in. zakres "zniszczeń" rufowej nadbudówki: Tutaj zaś moje zabawy z dziobową nadbudówką. Wszystkie "piętra" otrzymały jedną warstwę surfacera i póki co są tylko nałożone na siebie. Z ciekawostek wypatrzyłem do czego służą owe małe, wystające prostokąty nad oknami mostka. Są to mianowicie napędy wycieraczek instalowane na co drugim oknie. Dołożyłem dwa zewnętrzne, ale jeszcze zmniejszę je trochę przed drugą warstwą surfacera. W czterech miejscach wykonałem imitacje zeszlifowanych daszków nad bulajami (drut miedziany 0,03 mm średnicy): dwa tylne bulaje na najwyższym piętrze i dwa na bakburcie środkowego. Przy okazji dowiedziałem się, że klej Extra Thin Tamiyi klei też metal do plastiku. Oprócz powyższych nawierciłem 4 otwory w poprzecznym dźwigarze pokładu na środkowym piętrze nadbudówki oraz wykonałem okablowanie przedniej części nadbudówki. Obniżyłem też osłony stanowisk Oerlikonów na "parterze" ale nie wiem czy nie wykonam ich od podstaw w poprawnych proporcjach... Górnym dwóm piętrom brakuje jeszcze paru detali, ale to już w następnym odcinku. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 14 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 14 Października 2009 Fajnie to wszystko wygląda ale zapodałbyś kilka zdjęć ze zbliżeniami tak, by się otwierały w większym formacie - jest co oglądać, tyle się dzieje na ściankach a nie ma jak się temu wszystkiemu przyjrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 14 Października 2009 Autor Share Napisano 14 Października 2009 Dzięki! Tak na szybko: Pozdrawiam, Marek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 14 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 14 Października 2009 Poniżej widok na lewą burtę najwyższego poziomu nadbudówki dziobowej (DD637) i kilka ciekawych detali - być może ci się przyda, choć nie wiem na ile DD637 USS Gherardi różnił się w tym zakresie od twojego Livermore'a... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 15 Października 2009 Share Napisano 15 Października 2009 nieźle Waść ubrałeś nadbudówki, podoba mi się jeszcze jeśli można to z chęcią zobaczyłbym 4 wspomniane otwory w dźwigarze Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 15 Października 2009 Share Napisano 15 Października 2009 to jeszcze ja... właśnie po obejrzeniu zdjęć doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo), skrzynki na amunicję zostawię wtedy tak jak w Buchananie (nie wykrystalizowała się inna koncepcja) zastanawiają mnie jeszcze bulaje na "I piętrze", widzę Marek że zostawiłeś je otwarte, sam skłaniam się do "zaspawania", środkowe zdjęcie w ciągu model/oryginał/instrukcja sugeruje, że nie było pierwszego bulaja na sterburcie (chyba, że ukrył się w cieniu), drugi zdaje się jest (widać to na innym zdjęciu choć mam mieszane uczucia ), widoku bakburty nie znamy z tego okresu choć w '43 już ich tam nie ma zastanawiam się czy wszystkie zakleić czy może jednego na sterburcie zostawić, co o tym sądzisz? jeszcze parter... są dwie drabinki a nie jedna a między nimi na ścianie od dziobu jakiś nietypowy wentylator, jest jakieś zdjęcie tego typu w zbliżeniu? Jędrek *różnice fajnie pokazują dwa zdjęcia w WP str. 8 i 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 15 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 15 Października 2009 doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo)Chcesz je wysuwać w Buchananie czy w pozostałych jednostkach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 15 Października 2009 Share Napisano 15 Października 2009 w Buchananie jest ok, będę wysuwał w Livermore (Laffeya jeszcze nie analizowałem) Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 15 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 15 Października 2009 w Buchananie jest ok, będę wysuwał w Livermore (Laffeya jeszcze nie analizowałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 15 Października 2009 Autor Share Napisano 15 Października 2009 Dzięki Marcinie za kolejną niezłą fotkę. Myślę, że raczej będę podglądał wcześniejsze jednostki (DD-637 jest jedną z późniejszych) ale na fotce świetnie widać sposób mocowania brezentu na relingu - poręcz dookoła górnej krawędzi mostka. jeszcze jeśli można to z chęcią zobaczyłbym 4 wspomniane otwory w dźwigarze Oto i one: wykonałem je na podstawie fotki USS Kearny DD-432 podczas remontu pod koniec 1941 r.: Dorobię jeszcze trójkątne wsporniki, ale to później. doszedłem do wniosku, że jednak będę stanowiska oerlikonów wysuwał* tak by słupki podpierające były na linii relingu pokładu (to jest wysunięcie o jakieś 2-2,5 mm czyli sporo), skrzynki na amunicję zostawię wtedy tak jak w Buchananie (nie wykrystalizowała się inna koncepcja) Jeszcze wczoraj usunąłem owe stanowiska. Na oryginale dochodzą one praktycznie do burt - pozostawić bez zmian byłoby zbyt dużym uproszczeniem. Nad skrzynkami jeszcze nie myślałem. zastanawiają mnie jeszcze bulaje na "I piętrze", widzę Marek że zostawiłeś je otwarte, sam skłaniam się do "zaspawania", środkowe zdjęcie w ciągu model/oryginał/instrukcja sugeruje, że nie było pierwszego bulaja na sterburcie (chyba, że ukrył się w cieniu), drugi zdaje się jest (widać to na innym zdjęciu choć mam mieszane uczucia), widoku bakburty nie znamy z tego okresu choć w '43 już ich tam nie mazastanawiam się czy wszystkie zakleić czy może jednego na sterburcie zostawić, co o tym sądzisz? Hmmm... Ciężka sprawa. Robiąc bulaje na 1. piętrze, na sterburcie sugerowałem się właśnie tą fotką. Delikatnie (bez ingerencji w treść) pobawiłem się nią w Photoshopie - wyciągnąłem nieco szczegółów z cieni. Oto co wyszło: Uznałem, że ten kształt w czerwonym okręgu to chyba bulaj... Ale 100% pewności nie mam. Co do bakburty... czyste SF. :| Fotka bakburty "bezpośredniego" bliźniaka USS Eberle DD-430 z czerwca 1942 r. pokazuje rzeczy bardzo ciekawe: Nie jestem pewien czy przedni bulaj też jest zaspawany (zasłania go osłona światła pozycyjnego), tylnego nie ma a jako bonus mamy drzwi. Postanowiłem pozostawić rzeczy jakimi je Dragon stworzył... jeszcze parter... są dwie drabinki a nie jedna a między nimi na ścianie od dziobu jakiś nietypowy wentylator, jest jakieś zdjęcie tego typu w zbliżeniu? Analizę parteru póki co zostawiam na weekend. Mam nadzieję zamknąć sprawę dziobowej nadbudówki i kadłuba przez kolejne 3 dni - zobaczymy co z tych planów wyjdzie. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 15 Października 2009 Share Napisano 15 Października 2009 Oto i one: dzięki choć Kearny jakoś do mnie nie przemawia jako wzór dla Livermore to pewnie była to cecha wszystkich okrętów ale nie wiem czy się skuszę na wykonanie tych otworów a jako bonus mamy drzwi widziałem te drzwi, nie ma ich jednak na Livermore (i dobrze ) Hmmm... Ciężka sprawa. a może zrobię jak w Buchananie - bakburta zaspawana, sterburta bulaje... pomyślę jeszcze do jutra nad tym Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 16 Października 2009 Share Napisano 16 Października 2009 oglądam sobie dalej zdjęcia Livermore i męczy mnie pełna osłona pomostu dowodzenia, Dragon dał dwa malutkie uzupełnienia (cz.N8 i N9) w okolicy reflektorów tak, że w efekcie wycięcie na głębokość jest bardzo pytkie... tymczasem odnoszę wrażenie, że powinno być do poziomu pomostu pod reflektor ale potwierdzić tego zdjęciami Livermore niestety nie mogę Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.