kubisz Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 (edytowane) Warsztat z M1045 TOW już właściwie zakończony, do pozostałych dwóch Humvee (z działem bezodrzutowym i z motocyklem) mam już wszystkie potrzebne materiały, więc założę sobie kolejny warsztat "na zapas". Tu jest jeszcze trochę braków, ale powoli jakoś skompletuję co trzeba. Na razie mam taki model (Tamiya 35263): i taką konwersję (MIG Productions MP35-254): Brakuje mi karabinów oraz żywicznych kół nowego typu. Trzeba poszukać okazji i kupić. Dzięki heroicznym wysiłkom BaldPumy (), który dzień i noc przekopuje bezkresne połacie internetu poszukując dla siebie (a przy okazji i dla mnie) inspiracji do kolejnych modeli, mam już niezłą dokumentację zdjęciową do modelu pojazdu, który chcę zrobić. Jest to Humvee używany przez najemników w Afganistanie, być może współpracujących z portugalskimi żołnierzami biorącymi udział w misji ISAF. Na drugim zdjęciu widać z prawej strony Portugalczyków, na trzecim w tle są portugalskie URO Vamtac: Spodobało mi się ciekawe malowanie (choć długo się nie mogłem zdecydować i brałem pod uwagę jeszcze 3 inne warianty M1114). Na ostatnim zdjęciu widać inny odcień najjaśniejszego koloru kamuflażu. Nie do końca wiem, jaki powinien być to kolor, coś trzeba będzie umieszać na oko, raczej pod pierwsze 3 zdjęcia. Tyle. CDN. Edytowane 24 Września 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 za ...heroizm... albo przynajmniej ALE TEMACIK SUPER - Irakijczyka zrobisz z Frag5 też mają ładne malowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 24 Września 2009 Autor Share Napisano 24 Września 2009 Irakijczyka zrobię sobie kiedyś takiego: Będzie też na bazie Tamiyi. Konwersja - prawdopodobnie ta (MIG Productions MP35-269): Jest też inna możliwość. Czyli wspomniany wyżej zestaw MIG Productions MP35-254 (nie ma w nim wieży GPS/GPK) plus to (Legend Productions LF1196): czyli właśnie wieża GPS/GPK. A po cichu liczę na Legenda, że po swoim M1151 i dodatkach do niego uszczęśliwi mnie konwersją na takiego M1114 z pancerzem objective Frag 5: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 Jeszcze niech Cię Gunze czy inny "pacykarz" uszczęśliwi takimi farbkami - bo DSzK pewnie masz w magicznym pudełku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 24 Września 2009 Autor Share Napisano 24 Września 2009 A właśnie, że DSzK nie mam Jest do kupienia w tym zestawie MIG Productions MP35-269. Ale mam PKM na czarną godzinę Póki co, jak już rozmawiamy o karabinach, mam pytanie - co to za pukawki zamontowali na tym M1114 FN MAG M240 Jakiś inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 13 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2010 Powoli zaczynam myśleć o powrocie do tego modelu (po skończeniu filipińskiego Humvee). Przy pomocy kolegów z Armoramy prawie udało mi się wyjaśnić, co to za karabiny chłopaki przykręcili do tego Humvee. Prawie robi różnicę... To jest M240B: To jest FN MAG: A to jest FN MAG-58: FN MAG można wykluczyć. Natomiast jednoznaczne określenie, czy na zdjęciach jest M240B, czy FN MAG-58, jest raczej niemożliwe. Gdyby to był Humvee USA, można w ciemno stawiać na M240B. A że nie jest, oba warianty są możliwe. Tak przy okazji dowiedziałem się, że oba te karabiny w USA produkuje ta sama firma - amerykańska filia Fabrique Nationale de Herstal (FN). Zresztą na pierwszy rzut oka widać, że to bliźniacze konstrukcje. Ergo - zobaczymy, co uda mi się zdobyć. I to zamontuję. A póki co udało mi się zdobyć takie kółka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2010 Dobra, koniec lania wody, robota w końcu ruszyła. Warsztat założony już dawno, ale dopiero wczoraj coś wydłubałem. No i tak wyszło, że ten model powstanie jako dwudziesty w kolekcji. Czyli mały jubileusz, trzeba to oblać Lecę po piwo... Już jestem I teraz sącząc złoty napój mogę pokazać, co udało mi się zrobić Na dzień dobry załatwiłem nareszcie sprawę karabinów. Doczytałem, że do rodziny M240B/FN MAG należy też angielski L7A2 GPMG, czyli takie coś: No i okazało się, że najciemniej pod latarnią - mam takie 2 kaemy z niezawodnego zestawu Dragona nr 3806 - Modern Machine Gun Set: (drogi Dragonie - proszę wznowić ten zestaw, bo mi się fajne karabiny kończą). Trochę tylko trzeba było te L7A2 upodobnić do M240B. Karabiny przed przeróbkami: I po nich, z doklejonymi nóżkami: A poza tym udało mi się odciąć kostki wlewowe z prawie wszystkich elementów zestawu konwersji (drobnicę na razie zostawiłem): Klapa bagażnika nie będzie potrzebna, ale też odciąłem, a co Kilka elementów (ścianka oddzielająca bagażnik i dopancerzenia boków - jakoś się nie załapały na zdjęciu ) jest lekko zwichrowanych, trzeba będzie podziałać gorącą wodą. Mam też za sobą jeden z trudniejszych momentów montażu - wycięcie zestawowej osłony chłodnicy, pod wstawienie powiększonej, charakterystycznej dla Humvee wariantu M1113, czyli m.in. M1114: No i przygotowane kołeczka: Przy budowie korzystam z dwóch linków do PMMS: - inbox - montaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 21 Stycznia 2010 Share Napisano 21 Stycznia 2010 No to sklej coś do kupy. A przy okazji, gdzie nabyłeś koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2010 No to sklej coś do kupy. Dziś zacząłem sklejać podwozie. Zdjęcia w przyszłym tygodniu, bo sporo roboty zostało, a weekend niemodelarski. A przy okazji, gdzie nabyłeś koła Koła kupione kiedyś w sklepie producenta, oddane do rozmnożenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 22 Stycznia 2010 Share Napisano 22 Stycznia 2010 No to sklej coś do kupy. ... no i przerób osłony spustów w km-ach - ja dorabiałem w 72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 22 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2010 Nie planowałem aż takiej ingerencji w te karabiny. Na makro faktycznie te osłony wyglądają na grube jak patyki, ale wiadomo jak to z makro bywa - na żywo jest już w miarę dobrze. Może je lekko postrugam, bo i tak muszę do kaemów wrócić robiąc podstawy i skrzynki na amunicję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2010 Tylny zderzak - zdecydowanie najsłabszy element zestawu MIGa - krzywy, ubytki żywicy w otworach osłony haka. Na plus tego zestawu trzeba jednak policzyć to, że jest to jedyny słaby element. Zderzak przed zmianami: i po nich: Ciężko wyprostować tak zwichrowany element, jest jeszcze lekko krzywy, na żywo wygląda to całkiem nieźle. Zresztą sporo zasłoni kosz na szpeje. I przy okazji mały łupdejt maski - zapinki z Eduarda, uchwyty z zestawu MIGa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 23 Stycznia 2010 Share Napisano 23 Stycznia 2010 Ciężko wyprostować tak zwichrowany element, jest jeszcze lekko krzywy, na żywo wygląda to całkiem nieźle. Zresztą sporo zasłoni kosz na szpeje. A nie lepiej wygiąć taką ceówkę z blaszki albo kartoniku (jak dobrze pamiętam sam komuś to proponowałeś) i dołożyć odcięte z żywicy szpeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2010 Oczywiście, że można. Ale jak już sobie zapłaciłem za ten zderzak, to go chciałem wykorzystać (tym bardziej, że mam kilka kopii żywicznych - każdy do prostowania ). Tutaj, jak pisałem, problem zniknie pod koszem, większy byłby gdyby zderzak był niczym nie zasłonięty. Ale też wtedy bardziej bym się postarał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2010 Podwozie: Obrotnica: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 26 Stycznia 2010 Share Napisano 26 Stycznia 2010 Czekam na więcej, ale też mam pytanka. Interesuje mnie, czy zasłonięcie gniazdka na zderzaku i szekle to samoróbka, czy gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2010 Więcej jutro, właśnie skończyłem następny etap Szekle na tylnym zderzaku to żywiczne klony szekli z konwersji Legenda na izraelski M997 Maxi-Ambulance. Gniazdo podpięcia przyczepy z resztek blaszek Eduarda. Hak i jego osłona z zestawu Tamiyi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2010 Wstępna przymiarka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tysiuniek Napisano 27 Stycznia 2010 Share Napisano 27 Stycznia 2010 Zapowiada sie cudeńko...Z czego są zrobione te dodatkowe reflektory na przedniej osłonie, jak i sama osłona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 27 Stycznia 2010 Share Napisano 27 Stycznia 2010 Wygląda bojowo Czekam na dalsze efekty i malowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2010 Zapowiada sie cudeńko...Z czego są zrobione te dodatkowe reflektory na przedniej osłonie, jak i sama osłona? Zobaczymy co z tego wyjdzie... Reflektory znalezione w szrocie, chyba są z jakiegoś niemieckiego samochodu z II w.św. Osłona to prostopadłościan z polistyrenu z wetkniętymi kawałkami bierek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 3 Lutego 2010 Autor Share Napisano 3 Lutego 2010 Wnętrze gotowe. Potraktowane lekko "z grubsza", ale też nie będzie za bardzo widoczne - drzwi pozamykane, otwarty jedynie właz w obrotnicy: Zacząłem też dorabiać drobnicę na zewnątrz - tak to wygląda teraz w całości: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polak92 Napisano 3 Lutego 2010 Share Napisano 3 Lutego 2010 Ale na tylnych siedzeniach to chlopaki sobie nie posiedzą. Bardzo fajny modelik, czekam na etap malarski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 3 Lutego 2010 Autor Share Napisano 3 Lutego 2010 Ale na tylnych siedzeniach to chlopaki sobie nie posiedzą. Jakoś niedopracowana ta konwersja w tym miejscu (szczególnie lewe tylne siedzenie) Na ściance dzielącej kabinę od bagażnika jest wyjście klimatyzatora i fotel nie bardzo chce się dopasować. No i mam wrażenie, że te MIGowskie fotele są trochę przeskalowane - za długie siedziska i za wysokie oparcia. Oparcia mają też za duży skos, więc to dodatkowo "odsuwa" siedziska foteli. Ale jak pisałem - wnętrze będzie praktycznie niewidoczne, więc za bardzo się tym nie przejmuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 3 Lutego 2010 Share Napisano 3 Lutego 2010 Uwielbiam patrzeć na Humvee w Twoim wykonaniu. W takim razie czekamy na kamo, bo wszystko ładnie i czysto sklejone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.