Mors Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Zostaw Alclad'a w spokoju. Tych farb się nie powinno pokrywać bezbarwnym. Po położeniu chromu dobrze jest go przetrzeć miękką szmatką delikatnie... zbierzesz z niego wtedy tzw. "odkurz" czyli wyschnięte drobinki farby, które siadły na powierzchnię i się nie związały. Nie uszkodzisz tym farby, a farba zacznie się ładnie błyszczeć Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 19 Października 2009 Autor Share Napisano 19 Października 2009 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 26 Października 2009 Autor Share Napisano 26 Października 2009 Witam. Się porobiło trochę. Moje maskowanie nie wytrzymało naporu farby. Jakie mam teraz możliwości??? Wrzucić do kreta czy do czegoś innego?? Czy pędzel przy krawędziach, a reszta gdzie się da to maskowanie i aerograf. Może jakieś wskazówki jak uniknąć takich błędów na przyszłość. Wydaje mi się że za dużo psikałem na jeden raz trzeba było podzielić to na dwa lub trzy razy i było by ok. created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 26 Października 2009 Share Napisano 26 Października 2009 Po pierwsze przed lepieniem taśmy w takie zakamarki trzeba dokładnie odtłuścić elementy które będą lakierowane i przestrzeń wkoło nich. Po drugie na wszystko co masz zamaskowane psikaj cienkimi warstwami i bazę wypylaj, a nie wylewaj. Jak bazę wylejesz, to na 99% będziesz miał wyraźną krawędź lub farba wleje Ci się pod taśmę. Także podstawa to delikatne warstwy w dość krótkim odstępie czasowym. Teraz możesz to śmiało poprawić pędzlem dość rozcieńczoną farbą lub zakleić to srebrne taśmą i psiknąć delikatnie tak, żeby to choćby zamaskować. W ogóle to ja bym się zastanowił, czy nie lepiej byłoby właśnie te srebrne elementy najpierw pomalować, a potem resztę boczków. A jeśli chcesz zdjąć farbę i polakierować od nowa, to kret lub DOT-3/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 26 Października 2009 Autor Share Napisano 26 Października 2009 Dzięki za pomoc jeszcze jak byś mógł mi wytłumaczyć na czym polega wypylanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 26 Października 2009 Share Napisano 26 Października 2009 Wypylenie polega na tym, że psikasz farbą z trochę dalszej odległości, tak aby pokrywać element materiałem, aby ten po chwili robił się suchy. Czyli kładziesz cieniutką warstwę tak, żeby się farba nie świeciła. No i wypyla się właśnie bazę. Wylewa się natomiast podkłady wypełniające i lakiery bezbarwne (ale pamiętaj, że przy tych warstwy kładziemy co raz grubsze- najpierw cieniutka, żeby lakier/podkład związał, potem grubsza i na koniec już wylewasz tak na granicy zacieków). Polega to na tym, aby położyć mokrą warstwę materiału, czyli ma się świeć przez dłuższą chwilę dopóki nie wyparuje rozpuszczalnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 26 Października 2009 Autor Share Napisano 26 Października 2009 Wielkie dzięki będę próbował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 3 Listopada 2009 Autor Share Napisano 3 Listopada 2009 Witam. Zamaskowałem srebrne elementy i psiknąłem resztę. Przetarłem filcem i wyszło chyba ok. created by picasa2html.com Zabrałem się za malowanie kasty. Na razie tylko dach w białym kolorze. Powyskakiwały białe kropki, ale przetarłem papierem wodnym i polerka. Jest chyba ok ,ale jak powiecie że coś nie tak to będę stał się to poprawić. Zaraz zabieram się za maskowanie dachu i pomaluje resztę kasty na czerwono. Nie wiem czy będzie coś widać na tej fotce próbowałem różnych kombinacji w aparacie ta chyba najlepsza. created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 3 Listopada 2009 Share Napisano 3 Listopada 2009 No i teraz boczki wyglądają super Dach zdaje się być ładnie polakierowany, ale czemu dawałeś od razu bezbarwny? No chyba, że w ogóle nie dawałeś? Bo łatwiej jest lakierować najpierw jedno bazą, potem drugie bazą, a na koniec całość prysnąć klarem. Teraz może Ci wyjść lekki kant tam, gdzie będziesz oklejał dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 3 Listopada 2009 Autor Share Napisano 3 Listopada 2009 Nie dawałem jeszcze bezbarwnego. A pro po clearu. Byłem w sklepie i sprzedawca powiedział mi że ten który mają w słoiczku clear humbrola się nie nadaje bo to jest werniks. Podobno ma być jakiś inny za dwa dni więc czekam. Na humbrola bezbarwny z motipa by nie był???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 3 Listopada 2009 Share Napisano 3 Listopada 2009 Ciężko powiedzieć... Musiałbyś zrobić próbę na jakimś plastiku, zakrętce od butelki choćby, żeby nie mieć później zonka. Ale ogólnie jak robisz humbrolem, to warto i klar położyć humbrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 3 Listopada 2009 Share Napisano 3 Listopada 2009 Ja bym Ci nie radził na bazę Humbrola dawać clear Motipa i odwrotnie ... Motip to akryl, Humbrol jest farbą olejną... Momentalnie Ci wejdą w reakcję i się zważą. Wiem, bo kiedyś to testowałem . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Bilonzo, a clearem motipa na pactre sikałeś? Też sie farba zważa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mors Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Clear z Humbrola to jest dno i metr mułu... żółknie po 3 miesiącach - UNIKAĆ Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 4 Listopada 2009 Autor Share Napisano 4 Listopada 2009 Clear z Humbrola to jest dno i metr mułu... żółknie po 3 miesiącach - UNIKAĆ Pozdrawiam Mors To czego mam użyć???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba2507 Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 jezeli juz modelarskie farbki to najlepszy wg mnie jest tamiya clear w spray'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Mors to chyba trafiłeś na jakiś lewy clar Humbrola, bo ja mam i po ponad roku nie zżółknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micky Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 Ja używam bezbarwnego Deco Color no i jest git, ale ostatnio wziąłem lakier Śnieżki biały akryl psiknąłem na jakiś plastik po równych 24h, na niego ten bezbarwny no i się zaczął cyrk pana pajęczaka Najlepiej użyj Clear od Tamiyi, chociaż jest drogi, ale na 2, 3 modele starczy :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 4 Listopada 2009 Share Napisano 4 Listopada 2009 kozi84 Pactry to farby akrylowe... Psikałem bezbarwny Motipa na bazę Pactry. To akryl i to akryl więc nie ma prawa się zważyć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 6 Listopada 2009 Autor Share Napisano 6 Listopada 2009 Chciał bym zrobić jakieś kable pod maską. Czy ten drucik na fotce poniżej będzie w sam raz czy nie??? Jak nie to co wzamian???? created by picasa2html.com Kable miały by iść pewnie jak przy tym silniku. Chyba, że ktoś ma jakieś zastrzeżenia, pomysły. created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 6 Listopada 2009 Share Napisano 6 Listopada 2009 Przewody wysokiego napięcia mają około 7 - 8 mm średnicy, podziel to przez 25 i będziesz wiedział jakie druciki są ci potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 6 Listopada 2009 Share Napisano 6 Listopada 2009 Nie powinienes wzorowac sie na tym silniku, kopulka od zaplonu jest w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 6 Listopada 2009 Autor Share Napisano 6 Listopada 2009 Jest w innym miejscu bo to inny silnik. Nie znalazłem silnika do tego rocznika mam fotki wcześniejszej i późniejszej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 6 Listopada 2009 Share Napisano 6 Listopada 2009 To moze przebuduj silnik zgodnie z fotkami ktore posiadasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 6 Listopada 2009 Autor Share Napisano 6 Listopada 2009 Kolego to jest mój pierwszy model więc na razie dam sobie spokój z przeróbkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.