Jump to content

Boeing 727-200 / Airfix 1:144 - Projekt Grupowy Boeing


Guest KonDi
 Share

Recommended Posts

Witam.

Dość zaawansowany już ten warsztat bo kadłub już pomalowany ale jeszcze jakaś relacja będzie

Coś o modelu:

Firma Airfix , nabyłem go okazyjnie na Allegro.pl. Chyba już nie spotykany w sklepach(SPECIAL EDITION). W pudełku malowania Pan America oraz Lufthansa , ja wybrałem to pierwsze. To już bardziej taka klasyka bo mało już ich lata

 

Trochę fotek:

Pudełko:

a75b4482e0705804med.jpg

Kalki:

f78d7847cebc69e2med.jpg

Części:

1e0de19a011cb721med.jpg

Kadłub:

Jeszcze przed malowaniem:

43b4257b271df5b3med.jpg

A tu już po opuszczeniu malarni

610d697e97f5b0e2med.jpg

9f17f87adfd3a1b5med.jpg

Z tego iż to stara maszyna postanowiłem podkreślić ster kierunku.

4e9a2603b932cea0med.jpg

 

Silniki sklejone. już w nie trochę pracy włożyłem bo trzeba było je szpachlować , ale i tak czeka mnie jeszcze trochę szlifowania.

866fd423d10af06dmed.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dzięki

Mam pytanie , Airfix ma klaki bez okienek , ale jest dołączony element który po przyklejeniu przebija się kalkę , ale mam do tego wątpliwości bo boje się ze kalka pęknie albo nie będzie to wyglądać estetycznie. Czy używaliście tego??

Fotka tgo wymyślnego narzędzia

3f62acde14d9243emed.jpg

4d1f42c565632e6amed.jpg

 

Dorobiłem jeszcze oś stateczników poziomych (stery głębokości) będą się poruszać , taki bajer odemnie ale nie tylko dla tego dorobiłem tą ośkę , poprzedni nie nadawał się do niczego.

d069280390ef5d3dmed.jpg

58327807a2524874med.jpg

 

No i jeszcze pomalowałem osłony podwozia głównego , przedniego oraz jedną klapę która znajduję się pod kadłubem.

e3c56f93bdcd9fb3med.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Krótkie info co dziś zostało zrobione.

Silniki wyszlifowane już na gotowo-gotowe do malowania , położone 4 kalki: Logo Pan Am na ogonie i rejestracje na silniku nr.2

Niestety fotek nie będzie bo robiłem model na modelarni i bałem sie ze kalki zepsuje podczas transportu bo były świeże ale w czwartek powinny już być fotki

Link to comment
Share on other sites

Skrzydła przygotowywane do malowania:

4b8716d6d74ac5c6med.jpg

I rzut oka na schemat malowania

95318fb1c2df48e6med.jpg

Malowanie będzie się różnić niż na schemacie , gdyż bardziej posługiwałem się dokumentacją fotograficzną i niektóre elementy się różnią.

Link to comment
Share on other sites

Prace idą na przód.

Kadłub już prawie gotowy.

Po wyschnięciu kalek na następny dzień zabrałem się za "wybijanie" okienek pasażerów. Oj żmudna i delikatna to praca. Ale jakos wyszło

W trakcie pracy:

70e8124222ff365dmed.jpg

A tu już kadłub "po robocie":

3f91c76cccaabd99med.jpg

To zdjęcie mi sie bardzo podoba a wam

57c86ffae346d68cmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

A czy sprawdziłeś, czy skrzydła wchodzą do kadłuba na tyle pasownie, że nie będzie trzeba użyć szpachli?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ładnie się benek prezentuje - fakt czekam na końcowe zdjęcia...

pytałeś się czy ktoś ma płytę lotniska... mam coś takiego w skali 1/400 - kilkadziesiąt plików - pliki są w wordzie więc można prawdopodobnie przeskalować do dowolnej skali (1/72 /200 czy /144). Po spakowaniu coś ok 2.4 mega - jak ktoś chce mogę przesłać mailem

Link to comment
Share on other sites

Ładnie się benek prezentuje

Dzięki

 

Jasny ten niebieski na kalkach, chyba ze to wina fotek?

To raczej fotki , a dokładniej lampa ( robię z lampą i z zumem by się bardzo nie odbijało światło ale fotki są jaśniejsze).

- jaki wymiar Ci jest potrzebny ?

No jak dla pasażera( uniwersalnie to pewnie ok. 35cm-40cm)

pytałeś się czy ktoś ma płytę lotniska... mam coś takiego w skali 1/400 - kilkadziesiąt plików - pliki są w wordzie więc można prawdopodobnie przeskalować do dowolnej skali (1/72 /200 czy /144). Po spakowaniu coś ok 2.4 mega - jak ktoś chce mogę przesłać mailem

Napisze w tej sprawie na PW do Ciebie

Link to comment
Share on other sites

Mam takie pytanie co do szybki od kokpitu pilotów. Zawsze się nie przejmowałem troszkę pociapaną szybką gdyż ja szlifowałem i szły na nią kalki ale teraz nie ma takiej opcji. Jakie macie sposoby by estetycznie umieścić tą szybkę na miejscu?

Link to comment
Share on other sites

przychodzą mi do głowy takowe pomysły:

 

1. mniej kleju - by przykleić owiewkę nie trzeba od razu smarować jej na całym obwodzie

2. przesiąść się na rzadkie kleje potocznie zwane "cienkimi" od najbardziej znanego czyli Tamiya Extra Thin Cement, które pozwalają proces klejenia lepiej kontrolować

3. użyć do klejenia clearfixa (dawno temu próbowałem, działa)

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.