jacekkarolczak Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 Witam. Po pożarciu przez psa kadłuba eskortowca klasy Etorofu, postanowiłem się odstresować i zainspirowany wspaniałymi dokonaniami kolegów na polu okrętów podwodnych - wspaniałymi Alfami, Warszawianką i Novemberami postanowiłem coś w tej materii podziałać. Efekty poniżej. Gehenną było wycięcie otworów przelewowych, ale opłaciło się. Model właściwie z pudła, z niewielkimi dodatkami ode mnie. Model przedstawia okręt w późnym stadium jego życia, czyli prawdopodobnie niedługo przed trafieniem na złom... Oraz z tradycyjnym przymiarami: Pozdrawiam wszystkich radzieckich podwodniaków:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 fajna podłodka, ogólnie podoba mi się na plus zaliczam wykonanie poręczy, wiatrochronu, urządzeń podnośnych, eksperymenty z malowaniem, wycięcie otworów przelewowych oraz oczywiście tematykę a na minus otwory na powiększeniach wyglądają nierówno (myślę, że dobry byłby tu patent kolegów z wycinaniem jednego większego i uzupełnianie go poprzeczkami), nierówno wydaje się także pomalowana osłona na dziobie (srebrny kolor) liczę teraz na kolejnego podwodniaka Zvezdy czyli K-19 Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 11 Listopada 2009 Autor Share Napisano 11 Listopada 2009 Ten patent wykorzystałem ale w otworach dennych. Na grzbiecie kadłuba było trudniej gdyż otwory są od siebie znacznie oddalone. Dodatkowo pancerny plastik nie ułatwiał wycinania, a są zbyt małe aby iglak się w nich zmieścił. Osłona już poprawiona Natomiast kalka Zviezdy służąca do jej pokrycia to jakiś horror: ani nie odzwierciedla kształtu dziobu w tym miejscu ani nie chce usiąść porządnie. Teraz czas na Kursk - tam otwory są większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 Natomiast kalka Zviezdy służąca do jej pokrycia to jakiś horror: ani nie odzwierciedla kształtu dziobu w tym miejscu ani nie chce usiąść porządnie. z tym to się zgadzam całkowicie, żałuję że ją użyłem - mimo nacinania i "litrów" płynów zmiękczających wyszła tak sobie, podobnie jak w K-19, jeśli kiedyś skuszę się jeszcze raz na te modele to też raczej będę osłonę malował Teraz czas na Kursk - tam otwory są większe i dwa stery do wykonania Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 11 Listopada 2009 Autor Share Napisano 11 Listopada 2009 Wiem, wiem - od pewnego czasu seria o radzieckich podwodniakach jest moją stałą wieczorną lekturą gratuluję wykonanej roboty... Trzeba powiedzieć jedno: Kursk jest NIECO WIęKSZY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 12 Listopada 2009 Share Napisano 12 Listopada 2009 Niezła ponorka. Zgadzam się z uwagami Jędrka, dodam jedynie, że podoba mi się barierka (może ciut za mocno jest odsunięta od kiosku). Dodatkowo pancerny plastik nie ułatwiał wycinania, a są zbyt małe aby iglak się w nich zmieścił. Warto pocienić plastik połówek kadłuba przed wycięciem tychże otworów. Można wtedy operować samym nożykiem, w zasadzie bez konieczności działania iglakami. Trzymam kciuki za Kursk. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 13 Listopada 2009 Autor Share Napisano 13 Listopada 2009 No ja właśnie każdy otwór nawiercałem od wewnątrz wiertłem 5mm aż czułem na palcu czubek wiertła. Wtedy przestawałem i zaczynała się dłubanina Olfą. Ale te otwory na górnej powierzchni kadłuba są po prostu małe około 0,7 x 1,2 mm i strasznie trudno tam "wjechać" czubkiem ostrza. W Kursku już pięknie wycięte i wklejone poprzeczki. Tutaj otwory są wręcz ogromniaste, brzeszczot by się zmieścił a nie tylko iglak Muszę im teraz zrobić "tło" i podebrać gdzieś taką siatkę jaką są zasłonięte. W ogóle Kursk ma znacznie przyjemniejszy w obróbce plastik. Bardziej miękki mimo swojej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 18 Listopada 2009 Share Napisano 18 Listopada 2009 Jeśli otwory były wgłębne a nie tylko w postaci obrysu (nie wiem, nie mogę znaleźć warsztatu) to można je frezować od środka. Zdejmujesz materiał aż w końcu otworek sam się otwiera. Na U-boocie od Revella działa znakomicie. Oprócz otworów przel. to całość sprawia bardzo dobre wrażenie. Podoba mi się odważne brudzenie dołu kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2009 Jupiii... http://www.modelshipgallery.com/gallery/ss/ru/k3-350-jk/jk-index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wallace Napisano 5 Maja 2010 Share Napisano 5 Maja 2010 bardzo mi się podoba brudzenie. Widzę, ze chyba kalki sprawiły trochę problemu. No ale cóż, taki urok Zvezdy - przy swoich też się męczyłem. ... Świetna robota ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsoul Napisano 5 Lipca 2010 Share Napisano 5 Lipca 2010 Bardzo podoba mi się to przebrudzenie a la rdza. A właściwie rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.