Michal1980 Napisano 22 Listopada 2009 Share Napisano 22 Listopada 2009 Zestaw VEB Plasticart kupiłem w czewcu tego roku. Długo zastanawiałem się nad sposobem budowy tegoż modelu. Z racji tego, że udało mi się dostać dokładne rysunki tego samolotu w skali postanowiłem sporo namieszać w oryginalnym zestawie. W zasadzie to można powiedzieć, że poza ogólnym w miarę poprawnym zarysem kadłuba, wszystko inne jest do poprawy. I tak: -nieprawidłowe jest umieszczenie okien samolotu i ich wzajemne odstępy, -nieprawidłowe jest umieszczenie drzwi do samolotu, -w niewłaściwym miejscu zaczyna się przejście kadłuba w skrzydła, -zdecydowanie za grube ścianki modelu -złe umiejscowienie silników i ogona To chyba tyle z pierwszych wrażeń. Aktualnie jestem na etapie poprawnego rozmieszczania okien i drzwi oraz pocieniania ścianek kadłuba. Odcięty został ogon, który po wszystkich pracach przy kadłubie zostanie umieszczony we właściwym miejscu. Zostanie też najprawdopodobniej skorygowany jego kształt. Niebawem umieszczę zdjęcia z budowy modelu. Tak swoją drogą to negatywnie zaskoczyło mnie to, że w sumie tak mało jest informacji o szczegółach konstrukcji Tu-154. Nigdzie chociażby nie mogę znaleźć planu wnętrza samolotu w jakiejkolwiek wersji pasażerskiej (stary rozkład lotów PLL LOT z 1991 roku nie jest podstawą do wymiarowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 22 Listopada 2009 Share Napisano 22 Listopada 2009 Będę śledził postępy i kibicował. Czy malowanie lotowskie z pomocą kalek Brasil Decal? Podziwiam chęć wykonania tak licznych poprawek. Sam mam sentyment do Plasticartów i zamierzam zbudować w niedalekiej przyszłości An-24, ale ingerencję ograniczę do zeszlifowania przerysowanych linii i nitów. No i juz się tu chwaliłem, będzie to poligon doświadczalny projektowania i drukowania własnych kalkomanii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 23 Listopada 2009 Autor Share Napisano 23 Listopada 2009 Będę śledził postępy i kibicował. Czy malowanie lotowskie z pomocą kalek Brasil Decal? Niestety, te kalki są w skali 1/144, a ja mam 1/100. Chyba tu znowu zdecyduję się na samoróbkę, ale czy to będzie LOT czy inny przewoźnik to zdecyduję poźniej. Podziwiam chęć wykonania tak licznych poprawek. Niestety, w przypadku tego modelu (co do innych to jeszcze nie sprawdzałem) taka ilość poprawek jest konieczna. Bez ich wykonania model byłby zwykłą zabawką dla dzieci przypominającą Tu-154 Sam mam sentyment do Plasticartów i zamierzam zbudować w niedalekiej przyszłości An-24, ale ingerencję ograniczę do zeszlifowania przerysowanych linii i nitów. Też mam w posiadaniu An-24 , ale zbudowany 20 lat temu i wymagający odbudowy, a w zasadzie przebudowy. Ale to kiedyś, jak skończę Tu-154 a wcześniej nie trafi się Ił-62. A oto obiecane zdjęcia zestawu: jak i modelu w budowie (jak na razie przeróbki dotyczą jednej połówki kadłuba-widać wyrażnie jak duże są różnice w stosunku do modelu nieprzebudowanego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Daleka droga przed Tobą...Rozumiem , że kolekcjonujesz modele w 1/100 i dlatego nowa, niezła Zvezda nie wzbudziła Twojego zainteresowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 25 Listopada 2009 Autor Share Napisano 25 Listopada 2009 Daleka droga przed Tobą...Rozumiem , że kolekcjonujesz modele w 1/100 i dlatego nowa, niezła Zvezda nie wzbudziła Twojego zainteresowanie? Tak, wolałem 1/100, bo po pierwsze modele są większe, a po drugie w kolekcji brakowało mi m.in. Tu-154. Po trzecie Plasticart mimo wszystko dobrze mi się kojarzy (lata dzieciństwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 25 Listopada 2009 Share Napisano 25 Listopada 2009 Daleka droga przed Tobą...Rozumiem , że kolekcjonujesz modele w 1/100 i dlatego nowa, niezła Zvezda nie wzbudziła Twojego zainteresowanie? Tak, wolałem 1/100, bo po pierwsze modele są większe, a po drugie w kolekcji brakowało mi m.in. Tu-154. Po trzecie Plasticart mimo wszystko dobrze mi się kojarzy (lata dzieciństwa) Obyś nie przeklinał swojej decyzji Są większe, ale i dużo większe błędy zawierają...Ich np. Ił-62 nie nadaje się do niczego i ja sobie cierpliwie czekam na nowe 1/144, a Plasticarty służą mi jako pamiątki dzieciństwa (kilkadziesiąt sztuk w kartonach i niektóre jeszcze w foliach i do pojedynczych eksperymentów ( oczywiście tylko dublety z kolekcji-planuję poza An-24 zbudowac Tu-2 i drobnicę w stylu Draken , Mi-1 i 4). Z postu wynika, że masz już zbudowane inne Plasticarty? Ja mam podobny sentyment z dzieciństwa i byłoby dla mnie wielką radością obejrzec zdjęcia Twoich modeli tej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 25 Listopada 2009 Autor Share Napisano 25 Listopada 2009 Z postu wynika, że masz już zbudowane inne Plasticarty?Ja mam podobny sentyment z dzieciństwa i byłoby dla mnie wielką radością obejrzec zdjęcia Twoich modeli tej firmy. Zdjęcia z miłą chęcią bym zamieścił, gdyby nie fakt, że są to początki mojego modelarstwa. Nie bardzo jest się czym pochwalić, a modele mające po 20 lat też wymagają znacznej renowacji. W mojej kolekcji jest AN-24, Mi-10K, Boeing 727 oraz L-410 (chyba to ten). Niestety, więcej nie udało mi się wtedy zdobyć. Teraz nadrabiam zaległości, poprawiając jednocześnie niedoróbki tych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2010 Mała aktualizacja. Model buduje się dość ciężko, co w połączeniu z ograniczonym czasem daje efekt powolnego postępu prac. Sytuacja na dzień dzisiejszy to wykonane przeszklenie części pasażerskiej,ustalenie ostatecznego położenia drzwi głównych prawej strony kadłuba oraz wklejenie kołków pomocnych w ustawieniu pokładu we wnętrzu kabłuba na właściwym miejscu. Szpachli jest dużo, część z tego jeszcze nie jest przeszlifowana docelowo. CDN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 2 Stycznia 2010 Share Napisano 2 Stycznia 2010 masz zacięcie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HiTower Napisano 2 Stycznia 2010 Share Napisano 2 Stycznia 2010 Mała aktualizacja. Model buduje się dość ciężko, co w połączeniu z ograniczonym czasem daje efekt powolnego postępu prac. Sytuacja na dzień dzisiejszy to wykonane przeszklenie części pasażerskiej,ustalenie ostatecznego położenia drzwi głównych prawej strony kadłuba oraz wklejenie kołków pomocnych w ustawieniu pokładu we wnętrzu kabłuba na właściwym miejscu. Szpachli jest dużo, część z tego jeszcze nie jest przeszlifowana docelowo. CDN... Na sam koniec napisze jesteś hardcorem,osobiście nigdy bym się nie podjął takiej pracy w tak prostym i tandetnie wykonanym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 4 Stycznia 2010 Share Napisano 4 Stycznia 2010 Czekam wlasnie na ten model, idzie do mnie z Polski. Chcialem miec cos duzego do powieszenia. Czy ten model az tk duz ruzni sie od orginalu? Dolanczam sie do opini kolegow, podziwiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2010 Model bez przeróbek to czysta zabawka. Różnice są spore niestety. Ale pomału je usuwam na ile pozwala mi dostęp do literatury o tym samolocie. Szczerze powiedziawszy myślałem, że co jak co ale o Tu-154 będzie więcej informacji. Ogólniki typy prędkośc czy pułap przy budowie modelu są mało ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 4 Stycznia 2010 Share Napisano 4 Stycznia 2010 w poprzednich aeroplanach z 2009 był tuptus 101 albo 102 - nie pomne już. Jak coś daj znac podeslę skany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal1980 Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2010 w poprzednich aeroplanach z 2009 był tuptus 101 albo 102 - nie pomne już. Jak coś daj znac podeslę skany Masz na myśli artykuł o rządowym Tu-154M? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.