Skocz do zawartości

In Box - Blohm Voss Bv-222 Revell 1:72


kwiatektatek

Rekomendowane odpowiedzi

Na prośbę Skotiego zamieszczam inbox największego modelu w moich zbiorach.

 

DSCN0342.jpg

 

DSCN0425.jpg

 

DSCN0430.jpg

 

DSCN0431.jpg

 

DSCN0434.jpg

 

DSCN0435.jpg

 

DSCN0438.jpg

 

Fura jest rzeczywiście duża i jest to jej największa (nomen omen) zaleta. Później już nie jest tak różowo.

Oszklenie mocno przeciętne; połówki skrzydeł w kształcie banana; wnętrze moim zdaniem mogło być bardziej szczegółowe; linie podziału są wklęsłe, ale bez specjalnej finezji.

 

DSCN0428.jpg

 

DSCN0429.jpg

 

DSCN0433.jpg

 

No i te kilka śladów po wypychaczach mniej by się przydało:

 

DSCN0436.jpg

 

Kalkomania nieskomplikowana:

 

DSCN0440.jpg

 

Dwudziestostronicowa instrukcja jest czytelna:

 

DSCN0442.jpg

 

Dla zobrazowania wielkości samolotu sfotografowałem go w towarzystwie Junkersa 86 i Focke Wulfa 190. Jeśli to komuś niewiele mówi dostawiłem też buteleczkę pactry:

 

DSCN0337.jpg

 

DSCN0340.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwiatektatek - bardzo dziękuję za fotki tego giganta. Zawsze chciałem go mieć, ale ostatnio stwierdziłem, że nie mam miejsca na tak duży model. Jest naprawdę ogromny, w skali 1/72 jest niewiele mniejszy od revellowskiego Heinkla 111 w 1/32 .

A że wnętrze ubogie - i tak prawie go nie będzie widać przez te szkiełka.

 

Koniecznie umieść warsztat, jak zdecydujesz się go ruszyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny

 

A jakością zestawu się nie przejmuj - z obiektów porównywalnej wielkości w 1:72 chyba nic nie przebije Avro Shackletona z Chematica

(duży, tani i efektowny po złożeniu, tylko że to złożenie zajęło mi 2 miesiące )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy taki doskonały...

 

Chodziło mi o samo sklejenie i pomalowanie (pędzlem - aerografu jeszcze wtedy nie miałem). Żadnej waloryzacji itd (na razie to jeszcze nie moja liga). Czas budowy wynikał z pewnego niedopasowania części oraz ich deformacji (np. połówki kadłuba były skręcone wzdłuż, przez co samo sklejenie prawie 40 cm kadłuba bez użycia imadła było ciężkim zadaniem). Na dodatek kalki okazały się wyjątkowo delikatne - pomimo zachowania maksimum ostrożności trochę się porwały linie na górnej powierzchni skrzydeł

 

Jako ciekawostkę dodam, że malowałem go na podstawie zdjęć z internetu dobierając kolory na oko - w zestawie są kalki do egzemplarza nr 1722 należącego do RPA, który jest obecnie inaczej pomalowany, niż to przedstawiono w instrukcji. Ponieważ obecne malowanie bardzo mi się spodobało, to postarałem się jak najdokładniej odwzorować wygląd maszyny widocznej na poniższych zdjęciach:

http://www.airliners.net/photo/South-Africa--/Avro-716-Shackleton/0465223/L/&sid=8612e879ab7bf662987330f57c956841

http://www.airliners.net/photo/South-Africa--/Avro-716-Shackleton/0457271/L/&sid=8612e879ab7bf662987330f57c956841

http://www.airliners.net/photo/South-Africa--/Avro-716-Shackleton/0465137/L/&sid=8612e879ab7bf662987330f57c956841

 

Ogólnie uważam, że model wyszedł fajnie, ale nie jestem pewien czy chcę się nim publicznie chwalić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie. Szczególnie to malowanie - wygląda bardzo elegancko.

 

To raczej niszowy samolot, więc na wznowienia lub modele w większej skali niestety nie ma co liczyć. Szkoda - w 1:32 miałby ponad metr rozpiętości

 

Generalnie jak ktoś lubi duże maszyny w 1:72, to Shackleton może być ciekawym elementem kolekcji, tym bardziej że w gotowym modelu wszystko się rusza - stery, koła, śmigła (te, jak widać na zdjęciach, są podwójne).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.