Skocz do zawartości

[HUMVEE] /zakończony/ M1045 TOW Carrier - Kolumbia (1:72)


BaldPuma

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zostałem zmuszony do kompletnej zmiany planów weekendowych - zabrałem do pudełka - skalpel, wiertło, 2 igły do zastrzyków - trochę "śmieci modelarskich" i modele (a właściwie resztki z modeli) Dragona, Revella, CMK i wymyśliłem że zrobię małą konkurencję dla większych braci i co ciekawsze będzie to mój pierwszy zamknięty model - no..... poza włazem ).

 

Na warsztat trafił już Wam znany M1045 z innych postów (www.unffmm.com; www.militaryphotos.net - forum - kolumbia; www.defensa.pe) a na podkład do działalności trafiły fotki z warsztatu kol. KUBISZA

 

kolumbiaCSyD_20JUL2007_09.jpg

 

[opis tematami nie "czasowo-historyczny" bo robiłem partyzancko - w czasie odzysku materiałów z kompa (min. kolekcji Humvee), naprawą stacji CD, stawianiu systemu, itp, itd.]

 

Pierwsze na warsztat poszło CMK a dokładnie wyrzutnia TOW

01.-03. jako ze nie specjalnie udało mi się odciąć od wlewki żywicznej "lufę" pierwsze musiałem załatać szew; 04. zaczynam maltretować Rewellowską obrotnicę; 05. Próbny montaż na dachu (resztki Dragona) z kórego kiedyś odciąłem przednią szybę (patrz następna część); 06. pierwszy "ślub" Dragona /szary/ z Revellem /beżowy/ i CMK /kość słoniowa/ + szpeja różne najczęściej papierowe i resztki blaszek /część skrajna blaszki z dziurkami/ 07.-09. przymiarka całości; 10.-12. pomalowane ale pozbawione kabli (do uzupełnienia pozostało - skończyć skrzynkę sterowniczą - joy+uchwyty+pomalować do końca; kable; no i szybki celowników + poprawić obiektyw wewnętrznego)

 

01.th_01.jpg 02.th_02.jpg 03.th_03.jpg

 

04.th_04.jpg 05.th_05.jpg 06.th_06.jpg

 

07.th_07.jpg 08.th_08.jpg 09.th_09.jpg

 

10.th_10.jpg 11.th_11.jpg 12.th_12.jpg

 

W trakcie męczenia TOW:

13. kolejny ślub Dragon/Revell (nie wiem czy miały klapy z napisem - pewnie nie - ale mi się podoba); 14. przeróbka resztek dachu - też Dragon - oryginalny z tyłu; 15. klapa Dragona - aż szkoda zamykać bo ładnie na 72 odrobiona - w Revellu to gładki plastik odlany jako jedna całość z nadwoziem; 16.-18. pod nóż idzie rama przedniej szyby 19.-21. no i stojak na TOWy - z drzwi do kontenera czeskiej Tatry do HO- dla malkontentów informacja - przez właz widać tylko przednią część - więc nie robię tyłu (trzeba dorobić skrzynki montowane skosem, podkładki pod rury TOW-ów, i założyć skrzynki tam gdzie są te ślady gąbki - skrzynki wyciąłem z mikrogumy która jest jako przekładka w BOXach z CD)

 

13.th_13.jpg 14.th_14.jpg 15.th_15.jpg

 

16.th_16.jpg 17.th_17.jpg 18.th_18.jpg

 

19.th_19.jpg 20.th_20.jpg 21.th_21.jpg

 

cdn - tylko nie wiem w którym temacie - "tym" czy "Memugana".... a może

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super nie super - najgorsze ze znalazłem znowu pare fajnych ekwadorczyków oprócz tego który robię w ramach warsztatu

 

Dziś tylko 1 fotka - (następne szpejka z dragona przerzucane do Revella) i parę uwag z porównania Revell/Dragon

th_S6303043_resize.jpg

 

do modelu wrzucę tablicę i radiostaję z Dragona a także fotele - to co Revell zrobił to "żenua" mimo że Dragon też cudów nie pokazał.

W głównym pojedynku Revell - Dragon jak na dotychczasową działalność:

1. Kadłub zdecydowanie lepszy Revella - choćby możliwość zrobienia otwartej klapy silnika ale... tylna klapa lepsza Dragona - 2 wersje, grill na masce - Dragon lepszy w wersji gęstej, wersja 8-mio prętowa wymaga wykonania w obydwu - Revel niby ma ale totalnie schrzanił kształt - trzeba powiększyć otwór, wykroje pod drzwi lepsze Revell

2. Drzwi - zdecydowanie Dragon - drzwi revela są "dwa w kupie" i na dodatek gładkie od środka, Dragonowskie są profilowane obustronnie i jak na razie mam ich 4 rodzaje

3. wyposażenie wnętrza Dragon - revelowskie fotele, radiostacja są totalnie do d...., Revell ma tylko jeden +, to rozpórki za przednimi fotelami o których Dragon zapomniał

4. nadwozie (wersja limuzyna ) Dragon -> np otwierana dwustronnie odlana klapa, 3 (tyle mam) wersje (min z zaluzjami z tyłu, bez zaluzji) i pancernym oknem - jedyny minus - trochę gruby plastik bezbarwny z którego są robione - przy następnych od razu będę kasował słupki boczne (dla wersji zamkniętych i słupki oraz dach dla wersji z otwartymi dzwiami) prez to że plastik jest gruby nie bardzo jest jak zrobić wyposażenie wewnątrz pod dachem

 

Jeśli kogoś te uwagi interesują mogę udokumentować fotkami - mam jeszcze nie ruszone zestawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze nastąpił atak dywersantów z Ekwadoru ( viewtopic.php?t=15864 post z 18.08.2009 ) niewiele się działo - przerobiłem metalową skrzyneczkę z fotki z 11 sierpnia na drewnianą (foto 1.) i zrobiłem przymiarkę do podestu strzelca (foto 2., 3.) z odgniecionej (i usztywnionej później od spodu wikolem) folii sniadaniowej na podeściku który robi CMK w zestawie IDF (Orev)

 

1. th_S6303069.jpg 2. th_S6303071.jpg 3. th_S6303070.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zamknąć dzisiaj chol.... tzn humwiego

Całe szczęście że nie zamknąłem kufra - bo kable od sterowania to przy użyciu tresowanego karalucha bym podłączał - dobrze że zerknąłem na stronkę Kubisza - aż strach pomyśleć jakie wymagania ma taki karaluch

 

Dla malkontentów - widać będzie tyle co przez właz - czyli prawie nic

 

Pisać nie ma co - tyle że przez pomysł wymiany przedniej szyby z kolumbijczykiem musiałem przerobić dach - a ze nie miałem szpachlówki użyłem MILIPUTA - zgoza i profanacja - ale skutecznie

 

th_S6303073_resize.jpg th_S6303076_resize.jpg th_S6303077_resize.jpg

 

th_S6303079_resize.jpg th_S6303081_resize.jpg

 

ale i tak jeszcze trzeba "szlifnąć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa z podwoziem - do modelu idzie właściwe dla kadłuba czyli Revell / mała uwaga: jest napewno ciekawsze od Dragona bo całe składane z części - Dragon bebechy pomiędzy ramą ma już "złożone" - znacznie też łatwiej przerobić sprężyny /

 

1. części podwozia (szary Dragon); 2. obcięte sprężyny amortyzatorów; 3. dorobione nowe; 4. porównanie podwozia (lewe Dragon); 5. dodatkowa osłona przed przednim zawieszeniem; 6. przeróbka otworu na grila - jest za mały (prostokątny zamiast kwadrat);

 

1.th_S6303091.jpg 2.th_S6303092.jpg 3.th_S6303094.jpg

 

4.th_S6303095.jpg 5.th_S6303096.jpg 6.th_S6303088.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś się samo złożyło - i wyszło tak:

Pozostało zrobić: krata z przodu, szkła na reflektorach, odblaski i migacze, lusterka, kable TOWa, osłona dziury na antenę, minimalnie przetarć (ma być czyściutki - defiladowy) - czyli jeszcze proporczyk na kracie, pas pod "siedzenie" strzelca + szlifowanie okapu dachu na tyle lewego boku i wszędzie POPRAWKI MALARSKIE i wasche przy drzwiach i klapie (nawiasem mówiąc "oczami" to lepiej wygląda - macro nie jest cool)

ps. + uchwyty silnika

 

th_S6303121.jpg th_S6303122.jpg th_S6303123.jpg

 

Wnioski ze ślubów Revell/Dragon - jest OK, tylko nie powinno się łączyć dacho-bagażnika Dragona z Revellowskimi drzwiami (ja tak zrobiłem) Revellowskie jednoczęściowe podwójne drzwi są do d.... , jak zdobędę komplet Dragona (mam tylko przednie) to pewnie wymienię.

 

Jestem średnio zadowolony albo nie bardzo niezadowolony z efektów - ale jak się dołoży to co wyżej pisałem - będzie lepiej

 

WARSZTAT ZAMKNIĘTY ( w poniedziałek - środa mam zamiar skończyć a dziecię zarekwirowało mi aparat )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.