Jump to content

meser262

Members
  • Content Count

    1,806
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

meser262 last won the day on June 20

meser262 had the most liked content!

Community Reputation

62 Excellent

Personal Information

  • Location
    Nottingham

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Świetna modelarska praca. Jak widać wysiłek się opłaca - świetnie zdetalowany model. , a to prawda do tych robót potrzebne dobre sprzęty powiększające. Co pocieszające to efekt JEST!!! Nie byłbym szczery gdybym nie napisał co jeszcze MOIM zdaniem trzeba by poprawić/dorobić, z góry przepraszam za marudzenie. Wrócę najpierw do zaspawanych otworów nad wizjerem kierowcy - teraz w modelu widać dziurki w tym miejscu a tak to powinno wyglądać - ----> zawiasy przednich błotników - koniecznie do zrobienia - ---->> Spaw na przednim pancerzu - jest to miejsce dobrze widoczne - myślę że trzeba go tam dorobić ---->>> Na koniec tego "marudzenia" jeszcze - klocek pod lewar, a dokładnie jego mocowania i zamknięcie - bo klocek jak to klocek - drewniany Trzymam kciuki, aby nic nie spadało i poproszę o więcej zdjęć. Podglądam dalej. Dzięki. Pozdrawiam Krzysztof
  2. Zaraz po zdobyciu go miał rozpruty filtr i rurę - to tak tylko żeby uściślić. Łańcuszki i trochę inny kształt nakrętki na puszkach. Przepiękna blacharka z dorabianiem elementów wszelakich. Jeszcze tylko pamiętaj o uszkodzeniu błotnika z lewej strony. Podglądam dalej. Pozdrawiam Krzysztof
  3. Moim zdaniem całą płytę - wraz z wizjerami trzeba potraktować jako - otwarty przedział bojowy. Czyli kolor bazowy pojazdu. Pozdrawiam Krzysztof
  4. Tak Masz rację nazwa jednostki w której służyły Flakpanzer I to Fla-Btl. 614, a nie jak podaje instrukcja Dragona Flak zresztą nie tylko ona. Były na froncie z godłem i myślałem że zostały przeniesione - tylko na papierze. Przez błędną nazwą cała historia nabrała innego wymiaru. Pozdrawiam Krzysztof PS. Szukając informacji jeszcze wtedy o Flak - Abteilung 614 wyczytałem o kolorach godła - w poszczególnych kompaniach i był to bębenek - taki jak faktycznie był w Fla.Btl.614. Dowódcy to 1 kompania - Hauptmann Seiffert ; 2 kompania. Oblt. Michelsen; 3 kompania Oblt. Büchner. Czyli nazwisko d-cy 2 kompanii podobne choć i tak pomylone.Poszukam o tych kolorach - czy coś znajdę.
  5. Nie wyraziłem się zapewne dość precyzyjnie, stąd to niezrozumienie - przepraszam. Rysunek wszystka wyjaśni. Pozdrawiam Krzysztof
  6. No całe szczęście NIE. Tylko nie był to Reserve-Flak-Abt.614 - tylko pojazdy innych jednostek z ich oznaczeniem. Na papierach szybko można zmienić - w realiach to wygląda inaczej. Doskonałym tego dowodem jest ten pojazd - Popatrz na stroje żołnierzy to zima - styczeń 1942 no i najistotniejsze - godło na wózku. Kolejne też bezdyskusyjne z zimy No i też z lata 1942 roku - Był to pierwszy pojazd z serii Flakpanzer. Podobno pierwsze dwa pojazdy miały, Flak 30. - Podobno. Dalej to już tylko domysły. Podłoga powinna być "zielona" cała + ścianki pionowe tych skrzynek za fotelem i tej po drugiej stronie. Nikt by się nie bawił w odcinanie kolorów w tych miejscach. Jasne powinny być (i są) ścianki boczne z tyłu i przednia.Fotel - czarna/brązowa skóra. Operacja wyszła świetnie. Pozdrawiam Krzysztof
  7. Kolejny ciekawy pojazd. Jakoś umknął mi ten fajowski maluszek - już nadrabiam bo tu myślę że trzeba parę słów napisać. Dokładnie to jednostka Reserve-Flak-Abt.614 która powstała w kwietniu 1941 roku z następujących jednostek - Stab (?) ??? 1./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 66 2./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 259 3./Res.614 z Fla-MG-Res.Kp. 262 , a już w lipcu 1941 roku - Reserve-Flak-Abt.614 został rozwiązany i na bazie ich oddziałów powstały następujące jednostki - 1./Res.614 stał się 1./769 - Reserve-Flak-Abt.769 - została utworzona w lipcu 1941 roku w Hamburgu-Altonie z trzema kompaniami lekkich baterii. W marcu 1942 roku użyto jej w Mińsku, a w lipcu 1942 roku zmieniono nazwę na - leichte Flak-Abteilung 769, itd itd. 2./Res.614 stał się 1./770 - Reserve-Flak-Abt.770 - została utworzona w Hamburgu-Altonie w lipcu 1941 roku z trzema kompaniami bateriami i używana w północnych Niemczech. Pod koniec 1941 roku dywizja została wzmocniona do czterech baterii. W maju 1942 roku znajdował się w Warnemünde. W lipcu 1942 roku dywizja została przemianowana na leichte Flak-Abteilung 770 . itd itd. 3./Res.614 stał się 4./267 - utworzony w kwietniu 1941 roku w Bremie z pięcioma kompaniami bateriami, a następnie wykorzystany w Hamburgu. Do lipca 1942 roku występuje pod nazwą - Reserve-Flak-Abt.267 - itd itd. Jednostka - Reserve-Flak-Abt.614 już nie istnieje od lipca 1941 roku natomiast - w kwietniu 1943 roku powstaje zreformowana jako dywizja mieszana (gemischte Flak-Abteilung 614)-, itd. Dragon w instrukcji proponuje - 4 ry malowania : - nieznana jednostka, front wschodni 1942 - bez oznaczeń - Flak Abt.614, front wschodni 1941 - bez oznaczeń - biały cały - 3./Flak Abt.614, front wschodni 1942 - No.3 - 2./Flak Abt.614, front wschodni 1942 - No.213 Godło natomiast zaproponowali tylko dla jednej kompanii. A było inaczej - poczytaj - Godłem 614. rezerwowego / zmotoryzowanego batalionu przeciwlotniczego był wizerunek bębna. (Pomysłodawca dowódca 2. kompanii, porucznik Mechelson.) Każda kompania miała inny kolor bębna. Biały - 1. kompania / czerwony - 2. kompania / żółty - 3. kompania //// D - ctwo - zielony Dragon nie specjalnie się przejmuje takimi - "drobiazgami" jak opisywanie w instrukcji jednostek i kolorów. Coś pokazać, trochę napisać, a reszta niewiele ich interesuje.* Te kalkomanie i ich oznaczenia w instrukcji Dragona - to jest podobna historia do proponowanego malowania przez firmę HATAKA. Tak sobie to wymyślili - coś słyszeli resztę sobie sami dodali - i to w dodatku jako standardowe malowanie pojazdów opancerzonych. Zresztą malować podłogę na bardzo jasny kolor w pojazdach pancernych/opancerzonych to chyba pomysł nie bardzo normalny. Flakpanzer I - jest to przebudowany w 1941 roku lekki czołg. Podobnie jak wszystkie czołgi w 1941 roku malowane były tymi samymi kolorami. Zresztą szkoda słów. Odpowiedz doskonale znasz. Pozdrawiam Krzysztof
  8. Coraz lepiej Ci to wychodzi. ALE ! - ten spaw jest stanowczo za szeroki. Na fotkach zamieszczonych poprzednio widać prawą stronę "budki". Teraz lewa strona ta którą ostatnio wykonałeś. Popatrz ile miejsca "wolnego" jest między szczeliną obserwacyjną, a spawem. Widać jeszcze mocowania dla szkła pancernego mocowanego wewnątrz. Musisz mieć do takich spawów dużo cieńszą "nitkę". - spaw był nadlewany, a Ty za mocno dziurkujesz te spawy - Fotki zamieszczone tylko w celach dyskusji. Pozdrawiam Krzysztof
  9. Na fotce była też mała fotka pokazująca miejsce gdzie powinny być te brakujące śrubki. Dodam drugie żeby dobrze było widać - chodzi o te przy haku / nad żaluzjami. NO walcz dalej. Pozdrawiam Krzysztof
  10. Moim zdaniem była taka jak to widać na pojeździe muzealnym. Popatrz na fotki. Na pojeździe muzealnym jest światło starego typu. Aber dał też nowe światło - wersja z części 3 + a + b - będzie właściwa. Co zaznaczyłem na kolejnej fotce. Pozdrawiam Krzysztof
  11. Proszę bardzo. Nie zawsze mam czas, aby dłużej posiedzieć i sprawdzić co jest w modelu, a co na fotkach. miałem znów chwilkę i oto efekty. Taki fajny model - z blaszkami, trzeba by bardziej - moim zdaniem - doprecyzować. Producent modelu niestety się za bardzo nie postarał. Już pokazuję i piszę o co mi chodzi. Na początek "rynienka" nad wizjerem kierowcy. Zrób z resztki blaszki - starą zetnij i wklej nową. Może pokusisz się na dorobienie spawów? Śrubki / główki, lub jak tam je zwał + spawy i jeszcze raz śrubki / główki ... + obejmy - I jeszcze stopnie i światło - Pozdrawiam Krzysztof
  12. Widać że haczyk się znalazł. Znalazłem jeszcze dwie fotki "Twojego" pojazdu. Nie spiesz się - pośpiech jest najgorszym doradcą. Pozdrawiam Krzysztof
  13. Hak to część 31 - a i b w zestawie Abera. Do klejenia blaszek zakup klej - tu adres sklepu - https://www.vms-supplies.com/cements-picker Wysyłka jest z Polski można płacić złotówkami.Towar dochodzi w dwa dni. Popatrz na film. Jeszce na koniec kolejne fotki : Masz gaśnicę zamontowaną zbyt blisko "stojaka" na pistolet maszynowy - Przewód ciągnie się od anteny przez małą puszkę ... dalej do radia. Teraz na tym na razie kończę - 3 posty - Pozdrawiam Krzysztof PS. Wszystkie zdjęcia wklejone tylko w celach dyskusji.
  14. Pamiętaj, aby dokończyć radio. Jeszcze parę fotek wnętrza. Kolory nie są w pełni pokazane. Urwał Ci się jeden z haków.Jeszcze dwa będziesz wklejał - jeden z nich widoczny na ostatniej fotce.Po prawej stronie nad skrzynką. Pozdrawiam Krzysztof
  15. Dopiero teraz wczytałem się w temat i "zaskoczyłem" że chcesz robić pojazd w malowaniu z Włoch z 1944 roku, a nie pustynny. Gdzie walki w Afryce, a gdzie "Wespe". Instrukcja którą przytoczyłem dotyczy malowania pojazdów wysyłanych do Afryki oraz Kretę (H.M. 1942, Nr.600). Jeśli chodzi o Europę to tutaj Kolega "zipster" ma rację musi to być kolor RAL 7028 Dunkelgelb. Przepraszam za zamieszanie. Mam trochę większą fotkę tego pojazdu. Parę fotek wnętrza.Przewodów by się przydało trochę więcej. Dalsza część w następnym poście - nie można wklejać więcej fotek. Pozdrawiam Krzysztof
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.