Jump to content

meser262

Members
  • Posts

    2,535
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

meser262 last won the day on June 16

meser262 had the most liked content!

Reputation

341 Excellent

Personal Information

  • Location
    Nottingham

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 35022 - Typhoon VDV New Images & Sprues https://armorama.com/news/typhoon-vdv-new-images-sprues?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Pozdrawiam Krzysztof
  2. 35397 - TOTENKOPF DIVISION. KHARKOV 1943. RESIN HEADS https://miniart-models.com/product/35397-totenkopf-division-kharkov-1943-resin-heads/ Pozdrawiam Krzysztof
  3. New Luchs https://armorama.com/news/border-model-luchs?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Pozdrawiam Krzysztof
  4. Moje trzy "grosze". Muszę zacząć od historii - tylko troszkę. 502 BCC zastał wyposażony w Tygrysy I jako pierwsza jednostka bojowa. Otrzymał pojazdy z najwcześniejszej produkcji - Fgst.250002 ~ Fgst.250010. Ten Tygrys I z oznaczeniem na wieży No.3 to już LUTY 1943 roku. Pozostało wtedy w 502 BCC tylko pięć Tygrysów. Wśród tych pięciu tylko dwa pozostały z pierwszej dostawy najwcześniejszych pojazdów. Był to No.2 na początku oznaczony jako No.111 jest dość dobrze obfotografowany. Drugi to właśnie No.3 na początku oznaczony jako No.122. Jego zdjęć jest jak na lekarstwo i w większości kiepskiej jakości. Wszystkie początkowe pojazdy miały od początku (za wyjątkiem Fgst.250001) rozmieszczone elementy wyciora i łomy na dachu nadwozia - zgodnie z rysunkiem J2802 z dnia 22 lipca 1942 roku. Cała reszta narzędzi była mocowana różnie - na No.111 jest na tylnej płycie pancerza co widać na fotkach. Dopiero od Fgst.250011 zdecydowano o ujednoliceniu montażu tego dodatkowego wyposażenia. Na fotografii Tygrysa No.3 widać rozmieszczenie narzędzi na przedniej płycie dachu nadwozia. Co świadczy o tym że przeszedł modyfikację. Zapewne część tych wczesnych pojazdów była bazą testową. No znów się rozgadałem - dalej do rzeczy - przepraszam długi wstęp. Od sierpnia 1942 roku wprowadzono też montaż tuby na zapasowe pręty anteny. I tu jest właśnie mój pierwszy "grosz" do modelu. Z tym elementem też bywało różnie, ale No.3 ma tę tubę zamontowaną na miejscu. Drugi grosz to godło białe na przednim pancerzu. Godło malowane na farbie kamuflażowej. Więc w miejscu nałożenia białej farby powinien być niewidoczny. Trzeci "grosz" to malowanie. Pojazd jest w malowaniu zimowym czyli na kamuflaż naniesiono białą zmywalną farbę. Kamuflaż w tym czasie stanowiła farba RAL 7021 Schwarzgrau - bardzo ciemna. Na modelu jest to po prostu szara lub jasno szara. Na fotkach przechwyconych Tygrysów (No.100 i No.121) widać że to bardzo ciemny kolor. Na koniec dodam że Tygrys I - No.3 (poprzednio No.122) zaginął w marcu 1943 roku. Pozdrawiam Krzysztof
  5. Amusing Hobby Swedish Army Strv-104 In Box Review https://armorama.com/news/amusing-hobby-35a043-1-35-swedish-army-strv-104-open-box-review?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Pozdrawiam Krzysztof
  6. 37092 - T-55 CZECHOSLOVAK PRODUCTION with KMT-5M MINE ROLLER https://miniart-models.com/product/37092-t-55-czechoslovak-production-with-kmt-5m-mine-roller/ Pozdrawiam Krzysztof
  7. Standardowa wersja - FOTOGRAFIA TYLKO W CELACH DYSKUSJI. Pozdrawiam Krzysztof
  8. Może częściowo efekt walk, ale generalnie RDZA. Jest to pojazd odrestaurowany. Pozdrawiam Krzysztof
  9. Od góry to jasne miejsce nie jest spawem. Dlatego też dałem fotkę poprzednio z drugiej strony. Teraz obydwie razem - Dokładnie mówiąc spaw jest - ale widoczny gdyby zdjąć przedział załogi - od tyłu - - widok od tyłu - przedział załogi od tyłu - przedział załogi od środka - tył. FOTKI TYLKO W CELACH DYSKUSJI. Pozdrawiam Krzysztof
  10. Ktoś coś tam wcisnął. Dlatego poprzednio dałem fotkę z drugiej strony. Popatrz - W środku od spodu jest jeszcze jedna płyta przyspawana - która jest przymocowana do błotnika śrubą. Spaw widoczny jest od środka. Od zewnątrz jest schowany pod spodem. Pozdrawiam Krzysztof
  11. Faktem jest że nic nie pisałeś o wiernym odwzorowaniu, ani o niwelowaniu błędów. Ale czy na prawdę tak to chcesz zostawić - ? Wiem że trzeba do użytych materiałów co nieco dodać. Coś za coś. Imitacje "głów" śrub i szpachla + trochę pracy. Osłona pancerna wentylatora wklejona krzywo. Z założenia to ma być pojazd z montowni Nibelungenwerk. Błędów tego modelu w tej kwestii nie wskazuję. Wszystkie mocowania osłon i te na wieży i te kadłubowe były przykręcane (mocowane) śrubami do dachu wieży i kadłuba bez względu na montownię. Szpachla do ... zaszpachlowania. Jeszcze jedna różnica między tym co było w tych pojazdach , a tym co w tym modelu "Tamki" - No niby prawda - pod warunkiem że te błędy Ci nie przeszkadzają. Pozdrawiam Krzysztof
  12. Warsztat pooglądam bo model jak model - ale reszta ... . No wiedza że aż - chce się płakać. Szkoda czasu. Pozdrawiam Krzysztof
  13. No i po warsztacie z budowy pojazdu. - Wstęp i koniec. Wersja Ausf.H - nie miała uchwytów do mocowania dźwigu na dachu wieży. W instrukcji jest to zaznaczone - Pozdrawiam Krzysztof
  14. Produkcja najpóźniej z końca marca 1943 roku - od kwietnia nie montowano skrzynek pod tylnymi błotnikami. Brak mocowań na dodatkowe koła jezdne z przodu wskazuje na pojazd po wczesnej modyfikacji. Pozdrawiam Krzysztof
  15. Proszę bardzo - Dokładnie tak większość spawu w dolnej części jest zasłonięta. Nie to jakiś kawałek czegoś? Widać tylko częściowo spaw który jest pod spodem. Nie ma tam spawu. Za to jest koło kratki. Pozdrawiam Krzysztof
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.