Jump to content

meser262

Members
  • Content Count

    1,764
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

meser262 last won the day on November 19 2018

meser262 had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

Personal Information

  • Location
    Nottingham

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MG wyglądają świetnie. Aber 35L-090 Zestaw 2 luf do niemieckich karabinów maszynowych MG13k Stosowane zarówno w wersji ausf.A jak i ausf.B W późniejszym czasie wymieniali MG 13k na to co aktualnie mieli w produkcji. Na zdjęciu poniżej - wczesny ausf.B Model wydali - Pz.Kpfw.I ausf.B (Italeri 6523), a wzorowali się na innym pojeździe na podwoziu z ausf.B - kl.Pz.Bef.Wg. Dziwne że zastosowali w swoim modelu tylko tę przednią płytę, a nie reszty. Tylko nieliczne pojazdy kl.Pz.Bef.Wg. - otrzymały dodatkowe opancerzenie z przodu kadłuba oraz z przodu nadbudowy.Modernizacja ta dotyczy wersji z 2 jak i z 3.Serii. Nie stosowano - tej modyfikacji na szeroką skalę. Pojazd przywołany jako wzór przez producenta modelu - zdobyty w Libii - obecnie w muzeum w Bovington. Poniżej widać jak odstawała dodatkowa płyta na nadbudowie. Inny pojazd tego typu zdobyty w Libii tych dodatkowych płyt już nie miał. Jeden z nielicznych pojazdów z tą modyfikacją - Na fotce poniżej znów widać jak odstaje płyta pancerna na nadbudowie. Decyzja jak najbardziej słuszna. Pozdrawiam Krzysztof
  2. No nie bardzo. Daj może zwykłe MG dziurkowane. No niestety z bliska wyglądają te dziury na naprawdę dziury z różną głębokością i z pozostałościami na górze po urobku. Powinny to być wycięcia (delikatne) wokoło (robione igłą lekarską - ściętą) i nacięcie przez środek (nożykiem). Pozdrawiam Krzysztof
  3. Nie widziałem takowej płyty w żadnym Pz.I ausf.B Wyszły bardzo fajnie. Wiem że model raczej do nauki i eksperymentów - ale lufy też krzyczą o wymianę. Stosowano w tych pojazdach MG 13 k. https://www.mojehobby.pl/products/Zestaw-2-luf-do-niemieckich-karabinow-maszynowych-MG13k-All-models.html Walcz dalej - powodzenia. Pozdrawiam Krzysztof
  4. 1/35 - 3542 - T-26 mod.1932 - już w sklepach 1/35 - 3690 - Su-85 - już w sklepach Dostępny już od jakiegoś czasu - 3620 - Sd.Kfz.161/1 Panzerkampfwagen IV Ausf.H Kolejna zapowiedź - w produkcji od maja 2019 roku 1/35 - 3674 — Sd.Kfz.161/1 Panzerkampfwagen IV Ausf.G Pozdrawiam Krzysztof
  5. meser262

    Pz II Tamiya

    Akurat ten jest ...... muzealników. Popatrz w muzeum - Kubinka - - muzeum Munster i oryginalny z czasów wojny - wersja ausf.F Koniecznie do poprawienia. Gąski OK. Pozdrawiam Krzysztof
  6. Tak. Pozdrawiam Krzysztof
  7. Na pewno trochę się różniły. Robili je pracownicy i od ich chęci, umiejętności i wiedzy zależało jak ją położyli. Trzeba pamiętać że pojazdy te przechodziły kontrole jakości. Zakres prac i powierzchnie na pewno były określone. Zapewne chodziło o dostępność - możliwość założenia ładunku. Na przykład przy mocowaniach anten, przy hakach nadbudowy kierowcy itp. Tak po odłupaniu pozostawała : - przyklejona pierwsza warstwa i wtedy kolor pasty - tylko - jasno szary/jasno kremowy - jak na fotce z Tygrysem - plama po prawej stronie - wokół dziury tylko farba podkładowa wokół kolor pasty - jak na fotce z Tygrysem - przez resztkę pasty prześwitywał kolor podkładowy Jeśli pojazd przemalowywano/remontowano to malowano kamuflaż na "zimmericie". "Zimmerit" nakładano w 2 warstwach : - pierwsza warstwa "zimmeritu" (podkładowa) bardzo dobrze przylegała do powierzchni pancerza. - druga warstwa miała silnie pofałdowaną powierzchnię w celu zmniejszenia powierzchni przylegania. Fajnie to widać na tej fotce z Tygrysem, na plamie jasnego koloru widać wyraźne paski poziome jaśniejsze i ciemniejsze. Druga warstwa odpadła, warstwa podkładowa pozostała. "Brudny biały" pochodził z zastosowanych białych pigmentów, których w paście bywało nawet 60%. "Szaro-kremowy" - kolor był spowodowany dodatkiem pigmentu ochry - około 15%. Później zaprzestano go dodawać z powodu kłopotów z tym barwnikiem. Lecz mówimy o pojeździe z początku kładzenia tej pasty więc w grę wchodzą obydwa kolory - do wyboru. Pozdrawiam Krzysztof
  8. Nie powinno tam być tej szpary. Zawsze elementy stalowe czołgów niemieckich były malowane farbą antykorozyjną RAL 8012 Rotbraun. Sama pasta występowała w dwóch kolorach - jasno kremowy i jasno szary (brudny biały). Nakładano ją w dwóch warstwach co jest dość istotne. Co do koloru w miejscu gdzie się odłupał "zimmerit". Pojazdy wyprodukowane do października 1943 roku ( z małymi wyjątkami). Czyli pojazdy na które nakładano pastę w warsztatach polowych - nakładano pastę na istniejący już kamuflaż. W tych pojazdach - może przebijać RAL 7021 Schwarzgrau, lub jeden z kolorów używanych od lutego 1943 roku - RAL 7028 Dunkelbelg; RAL 6003 Olive Grün; RAL 8017 Schokoladenbraun. Pojazdy produkcji późniejszej - już po wprowadzeniu pasty - malowane były tylko farbą antykorozyjną i na to nakładano pastę "zimmerit" i dopiero kamuflaż. W tych pojazdach - widać dobrze kolor podkładu RAL 8012 Rotbraun. Maże też być widoczny - tylko kolor odłupanego "zimmeritu" - odpadła tylko pierwsza warstwa. Druga warstwa nadal jest na miejscu - fotka poniżej. Kolejna możliwość to widoczny kolor podkładu i wokół kolor pasty "zimmerit" jak widać na fotce powyżej. Teraz sam "zimmerit" na modelu. Popatrz na fotki bo nie wszędzie kładli tę pastę. Na połączeniu płyt. Przy haku. Zaślepka otworu doskonale widoczna, połączenia płyt. Pozdrawiam Krzysztof
  9. http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=32070&mode=thread&order=0 Pozdrawiam Krzysztof
  10. T-34/76 - już w sklepach Pozdrawiam Krzysztof
  11. Tak Masz rację - przepraszam - są części do sprzęgu holowniczego w wersji finalnej i to dwie sztuki bo dwie ramki "D". Dwie sztuki to dwie fotki Jeszcze bo znów zapomnę - korba rozrusznika - powinna być - późna - część M13 - trzeba usunąć część nr.K 17 - tam już nie było otworu i powinna być płaska ścianka - podpora marszowa lufy ? - ten typ tłumika może pozostać Największy kłopot to z wózkami kół jezdnych popatrz na fotkę poniżej jak to powinno wyglądać w listopadzie, od grudnia inne rolki i tylko trzy sztuki na stronę. Pozdrawiam Krzysztof
  12. Teraz wiadomo że w grę wchodzą cztery pojazdy - Fgst.305006 ~ 009. Dlaczego tylko do 009? Ponieważ 010 ma podporę nowego typu z poprzeczką i jako pierwszy z Jagdtigerów jest malowany trzema kolorami. Pojazdy Porsche kończą się na Fgst.305012. Z tego co wiem to zidentyfikowano namalowane numery na przednim pancerzu tylko na trzech pojazdach. Fgst.305001; 009 i 010. Pojazd "009" ma numer po środku, "010" bardziej na boku płyty czołowej , "001" - to zupełnie inna historia. Najpierw maszyna testowa po poważnej awarii pod koniec wojny wyremontowana z zastosowaniem wszystkich modernizacji - bez pasty "zimmerit" i w trzech kolorach. No to wracam do zdjęcia maszyny na której się wzorowałeś. Na drugiej fotce widać dalej że ma te "graty" na płycie nad silnikowej. Rampa rozładunkowa i platforma transportowa. Ma zamontowane tylne błotniki, gąski transportowe. Trzecia fotka w tle widać platformę transportową i numer widoczny tylko częściowo - 30500?. Podpora wczesna wersja. Na kolejnej widać w tle platformę transportową, cały numer Fgst., podpore marszową, kabel od lampy i co bardzo istotne ułożenie pasty "zimmerit" wokół przedniego MG. Pasta "zimmerit" do poprawienia wokół przedniego MG - ale myślę że nie tylko. Osłony rur wydechowych zamocowałeś w swoim modelu z pastą "zimmerit". Podobnie miał pojazd Fgst.305003, lecz miał on też pastę na błotnikach z przodu i z tyłu. Jedyny pojazd z serii Porsche który się zachował do dzisiejszych czasów to Fgst.305004 produkcja z lipca 1944 roku. I tu warto popatrzeć gdzie jeszcze kładli pastę "zimmerit". W zakamarkach pozostała. . Oczywiście na błotnikach (przednich, bocznych) też miał położoną pastę co widać na fotce - później dopiero ją stracił (pastę). Znane mi fotki pojazdów Fgst.305006 ~ 10 zostały zrobione zaraz po transporcie dlatego są bez bocznych błotników i w gąskach transportowych. Podczas walki miały wszystko uzupełnione i gąski bojowe jak w tych Fgst.305003 i Fgst.305004. Pozdrawiam Krzysztof
  13. Chyba nie. U Ciebie jest zamontowany. Rynna mocowana od wersji średniej. Raczej nie, ale to bym musiał jeszcze sprawdzić. Na pewno zaczęto stosować inny (ostatni) typ tłumika. Wanna była już od wersji ausf.J - choć jeszcze z czterema kółkami podtrzymującymi. W Twoim modelu nie pasują tylko te osłony nad peryskopami kierowcy.Zdejmij je i będzie wszystko OK. Pozdrawiam Krzysztof
  14. Anteny dwu metrowe dwie sztuki, tłumik ja bym dał ten z części - R1; R2; R6. Pojazd w konfiguracji bardzo podobny do Twojego modelu - pomijając "zimmerit" i górną płytę nadbudowy której nie widać - Rury, sprzęg, okrągła zaślepka są, ale popatrz na lewy błotnik i zastosowane światła. Pojazd ma pastę, więc jest wcześniejszej produkcji - Twój model to produkcja zaraz po tej wersji czyli z października 1944 roku.Wszystko to co widać tylko bez pasty. Czas produkcji jest istotny ponieważ osłony przeciwdeszczowe wizjerów kierowcy zastosowano dopiero od listopada 1944 roku. Od listopada 1944 roku też wprowadzono inny tzw - "duży" sprzęg. Tłumik armaty tego typu stosowany do końca października 1944 roku - choć zapewne i później też, aż do wyczerpania zapasów. Moim zdaniem właz d-cy powinien już nie mieć ogranicznika otwierania i otwierać się na całość. Pozdrawiam Krzysztof
  15. No i teraz dla mnie jest wszystko jasne. Obawiam się że jeszcze do poprawienia będzie ... . Sprawdzę i wtedy dokończę moje przypuszczenia. Pozdrawiam Krzysztof
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.