Jump to content

Maxy

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Personal Information

  • Location
    Mazowsze
  • Interests
    Historia współczesna, lotnictwo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Akurat śmigiełka to jakięś wyskrobałem. Ale tu w Tu raczej chodzi o kołpak z czterema zamocowaniami pod te śmigiełka. Żeby były ładnie symetrycznie i w dobrym miejscu. A także o żywicę by w lato łopatki smigła nie zwisały smętnie w temperaturze + 26 C.
  2. Sprawdź czy masz właściwie wypoziomowany statecznik poziomy. Później może być trudno coś poprawić. Odnośnie śmigiełek z VEB Plasticard nie ma co zazdrościć, są za krótkie.
  3. Na Firefoxie są widoczne zdjęcia, na Edge - Windows 7, nie.
  4. Pooglądałem troche filmów z epoki o Helcacie i Corsarze co to kiedys były na Planete, Canal +. Jak najbardziej miały chodniki, może nie tyle malowane bo to był chyba piasek pomalowany farbą kamuflażu. Nawet na czarno białych zdjęciach granatowych Helcatów widać prostokąt po obu stronach kabiny. Oczywiście możesz malować jak ci ładniej.
  5. Prawy km chyba patrzy w prawo a nie na wprost.. Poza tym Helcat miał prostokątny szorstki matowy chodnik na płacie przy kadłubie by pilot nie spadał z mokrego skrzydła. To widać na zdjęciach a nie jakieś rozmyte plamy.
  6. Maxy

    IŁ-1 Fly 1:72.

    Jak wydłubałeś z drewna tył kabiny to zrób i przód. I zrób kopyto na wytłoczkę kabiny. Nawet z tej kabiny z Flya można zrobić wytłoczkę i spróbować jak pasuje. Tam tych szyb dużo nie ma, można resztę zamalować. Mi ze złomu modelarskiego jakaś osłona kabiny prawie pasuje. Na pewno nie Jak-1 Plastyku/mastercraftu może to jakiś Ła-5 czy Ła-7?
  7. Maxy

    IŁ-1 Fly 1:72.

    https://ipmsnymburk.com/forum/viewtema.php?ID_tema=39908 , to odnosnie składalności.
  8. Maxy

    IŁ-1 Fly 1:72.

    Widzę że dobrze wykorzystałeś model Flya. Nie da rady trochę skrócić wysokość kabinki? Tak jak jest to wygląda na Iła-2 jednomiejscowego, a ten Ił-1 miał bardziej opuszczona kabinę. Był bardziej myśliwski.
  9. Mi nawet zdjęcia porównawcze z 1 strony się nie otwierają, więc jak to kleić.
  10. Na prawym stateczniku jest tylko jedna antenka i nie taka gruba jak po lewej stronie. Ciekawe czy w pudle były te R-27 czy to z innych zasobów?
  11. Nie spiesz się z nitami. Jak widzisz skrzydła KP ma klapy osobno. Złóż górę i dół do kupy i przymierz do kadłuba Hase. No tak teraz nie wiesz w którym miejscu je przykleić. Domniemywam że masz jakieś plany P-51 B w skali 1/72. Przymierz do tych planów. Mniej więcej będzie widać co trzeba zmienić. Dziwne ale ci projektanci modeli są uparci i klapy z KP są inne wymiarowo niż z Hase. Dlatego radzę kupić P-51 airfixa. wyratuje z problemu. W nim są 2 komplety klap , opuszczone i nie. Zrobisz 1 P-51D i masz jeszcze zapasowe dobre klapy.
  12. Dołącz do kadłuba na próbę, wlot powietrza pod śmigłem. Ciekawe czy będzie dokładnie pasował bez konieczności szpachlowania. U mnie nie było ładnie. KP ma lepsze wnętrze
  13. Na Britmodeller facet budował Mustangi III z Hasegawy, Monogramu, Revella. KP. Można zlepić kadłub Hase ze skrzydłami KP ale na odwrót to raczej nie. Najlepszy P-51 wymiarowo i pod względem kształtu jest obecnie Airfix P-51D. Rzeczywiście krzywizny, profil skrzydła KP nie pasuje do kadłuba Hasegawy. Trzeba będzie "trochę" dopasować. Sam próbowałem, to wiem. Grubość skrzydła KP jest większa od Hase. Należy pocienić je od spodu, tzn górną połówkę, by można powierzchnie delikatnie wyginać i dopasować pod względem wygięcia do kadłuba Hasegawy. Dolna połówka jest dobra, wg niej należy budować resz
  14. To jednak dość stary model tylko w nowym opakowaniu. Skrzydła są jak do P51D, czyli inny , większy kąt przy wejściu skrzydła w kadłub. Także są inne pokrywy luków podwozia i samo jego wnętrze. Poza tym jest za płytkie. Przydałby się tez model Airfixa a dokładnie klapy od niego. Bo te od KP nie pasują do kadłuba Hasegawy. Wnętrze Cutting Edge wygląda dobrze. Trochę roboty z dopasowaniem będzie bo kadłubki Hasegawy i KP mają różną grubość. Najwięcej na spodzie przy przejściu skrzydła w kadłub od przodu samolotu i ładnym wyprofilowaniu tego.
  15. Z dodatków kup P-51B KP i weź od niego skrzydła.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.