Jump to content

Maxy

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Personal Information

  • Location
    Mazowsze
  • Interests
    Historia współczesna, lotnictwo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dołącz do kadłuba na próbę, wlot powietrza pod śmigłem. Ciekawe czy będzie dokładnie pasował bez konieczności szpachlowania. U mnie nie było ładnie. KP ma lepsze wnętrze
  2. Na Britmodeller facet budował Mustangi III z Hasegawy, Monogramu, Revella. KP. Można zlepić kadłub Hase ze skrzydłami KP ale na odwrót to raczej nie. Najlepszy P-51 wymiarowo i pod względem kształtu jest obecnie Airfix P-51D. Rzeczywiście krzywizny, profil skrzydła KP nie pasuje do kadłuba Hasegawy. Trzeba będzie "trochę" dopasować. Sam próbowałem, to wiem. Grubość skrzydła KP jest większa od Hase. Należy pocienić je od spodu, tzn górną połówkę, by można powierzchnie delikatnie wyginać i dopasować pod względem wygięcia do kadłuba Hasegawy. Dolna połówka jest dobra, wg niej należy budować resztę. Mimo wszystko mała szpara między kadłubem Hase a skrzydłem zostanie Wypełnić szpachlówką, dodać paski plastiku? Nie wiem. Aha, klapy nie będą pasować do kadłuba . I od Hase i od KP. Dlatego pisałem o klapach od Arfixa. Pasują do składaka.
  3. To jednak dość stary model tylko w nowym opakowaniu. Skrzydła są jak do P51D, czyli inny , większy kąt przy wejściu skrzydła w kadłub. Także są inne pokrywy luków podwozia i samo jego wnętrze. Poza tym jest za płytkie. Przydałby się tez model Airfixa a dokładnie klapy od niego. Bo te od KP nie pasują do kadłuba Hasegawy. Wnętrze Cutting Edge wygląda dobrze. Trochę roboty z dopasowaniem będzie bo kadłubki Hasegawy i KP mają różną grubość. Najwięcej na spodzie przy przejściu skrzydła w kadłub od przodu samolotu i ładnym wyprofilowaniu tego.
  4. Z dodatków kup P-51B KP i weź od niego skrzydła.
  5. Dzięki. Czyli jednak trzeba patrzeć na zdjęcia konkretnego samolotu.
  6. Jak już jesteśmy przy Su-22... na niektórych samolotach na prawym skrzydle, z dołu i z góry, widać taki półkulisty element, mniej więcej w 1/3 długości części ruchomej. Ma je na pewno samolot z numerem 3816. Co to jest? Czy jego obecność zależy od serii produkcyjnej samolotu?
  7. Znowu ubyło kilku młodych adeptów modelarstwa...
  8. Nowy model by się przydał od Arma Hobby
  9. ten enerdowski Tu-2 to zabawka. śmigiełka niestety niepodobne do oryginału.
  10. Hobby Boss ma w miarę dobre skrzydła ale kadłub w dziwnym kształcie w przekroju płasko owalnym coś jak Pe-2 . Z 5 metrów podobny ogólnie do Tu-2. Kabina niepodobna, smigła 3 łopatowe. Można go skleić szybko, ma niewiele części. Sa jeszcze wypusty Modelista , trochę poprawiony Tu-2 ICM ale do wersji wojennej Tu-2 z wczesna kabiną, bez wypukłego okienka z prawej strony z lepszymi kalkomaniami. Nie jestem pewien czy ostatnie wypusty ICM to nie to samo.
  11. Grześ, w 1/72 Pe- 2 Zvezda, bez większych poprawek. Tu-2 ICM ale w nowym pudełku z szarym plastikiem. Zielony klei się na cjanoakryl lub klej do PCV. Ogólnie jest zrobiony na starych planach z Modelista Konstruktora. 3 łopatowe śmigło zamiast 4 łopatowego, 3 okienka z tyłu kadłuba zamiast 1 dużego. Trudny do sklejania.
  12. Maxy

    Su-7/20/22

    W numerze S1 vol.2 Aeromaxu poświęconego uzbrojeniu Su-22 jest opis polskiej bomby paliwowo powietrznej LBPP w wagomiarach 100 i 200 oraz 4 zdjęcia. Cena zeszytu za wysyłka pocztową 30 zł.
  13. zrobiłem eksperyment i na jandeksie albo raczej Yandex.ru wpisałem tego Szczerbakowa po angielsku. Wyszukiwarka zrozumiała o co chodzi. Jednak rzeczywiście z tą transkrypcją z rosyjskiego na angielski a potem na polski są problemy. Czasami nie wiadomo o co chodzi.
  14. Maxy

    F 16

    Odnośnie nosa F-16. Jak jest u Italerii? Nie można go wykorzystać?
  15. Petlakow Pe-2 , nowy Zvezdy, gorsze stare UM
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.