Jump to content

biket26

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About biket26

  • Birthday 01/23/1980

Personal Information

  • Location
    Strzałkowo
  • Interests
    Sprzęt wojskowy no i oczywiście Modelarstwo :)
  • Occupation
    Żołnierz zawodowy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok pytanie za 100 pkt. Czy wersja transportowa W-3T oraz W-3A czeski zawierają te same wypraski?
  2. Witam. Wymiana wchodzi w grę?
  3. Ok spoko. Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle 😁
  4. Solo Jak chcesz to mogę zobaczyć w jakim stanie są moje kalki w hasce i odstapić ci jedno z malowań. Jak coś to odezwij się na priv.
  5. Jak dla mnie model jest pięknie zrobiony. czysto sklejony, dobrze pomalowany, prawidłowo nałożona kalkomania i odpowiedni zestaw uzbrojenia. Dodając do tego bardzo ładne zdjęcia, szczere gratulacje takiej modelarskiej roboty. Sam chciałbym skleić tak ładnie. Solo- Pozwolę sobie zacytować Twój wpis bo jest on powodem tej dyskusji.: " tylko żeby wyglądał nieco realistycznie." - ten model wygląda realistycznie. Bo on naprawdę istnieje "W praktyce nie istnieją (może poza jakimiś muzealnymi przypadkami) operacyjne maszyny na których nie widać śladów eksploatacji i zabrudzeń." - znowu źle. Istnieją. Pracuję na lotnisku i widziałem już kilka amerykańskich samolotów które do nas przyleciały czystych. Nawet nasze Herki, Mi-17 czy Bryzki są myte raz na jakiś czas. I uważaj - ONE TEZ WTEDY SA CZYSTE każdy C-130 po PDMie był gładki i czyściutki jak pupcia niemowlaczka. "Zawsze coś wycieka, coś się przylepia, coś się wyciera na takim samolocie i dobry modelarz stara się to odtworzyć." - czyli uważasz że modelarz nie uwzględniający takich rzeczy jest zły? A kto Ci dał prawo do stwierdzania kto jest złym a kto dobrym modelarzem? Masz jakiś doktorat? Dyplom z modelarstwa czy ukończyłeś jakiś specjalistyczny kurs klejenia modeli z certyfikatem NATO/UE? Jeśli nie to proszę nie rzucaj takich określeń bo zwyczajnie nie masz prawa. Nie ma złych czy dobrych( chyba że chodzi o ich aktualny nastrój ), tylko tacy co mają większe lub mniejsze doświadczenie. "Ostentacyjne ignorowanie takich tendencji prowadzi do czegoś takiego co zrobiłeś Ty: model może i czysto i schludnie pomalowany, ale kompletnie pozbawiony jakiegokolwiek podobieństwa do prawdziwej maszyny." - Znowu nie trafiłeś. Pokażę te zdjęcia 200 osobom i 180 powie że to f-14.( te 20 nigdy na oczy Tomcata nie widziało) Chyba że się mylę to trzeba do producenta napisać że skopali model. "Napisałeś że zrobiłeś to celowo - ok, może i tak, ale w takim razie po co ten preshading bardzo mocny po liniach podziału, skoro maszyna miała być nowa, niewyeksploatowana, na której takich efektów w rzeczywistości nie ma?" - To dla mnie oczywiste że z każdym modelem modelarz dodaje coś żeby wypróbować nowa technikę, zobaczyć jej efekty. Ale to stopniowy proces i każdy indywidualnie do tego podchodzi więc krytykowanie tego to nie jest Krytyka Konstruktywna, tylko zwyczajna krytyka "bo mi się nie podoba" tego kto ją pisze. "Modelarstwo trochę na czym innym polega." - Na czym więc? Dla mnie Modelarstwo to Hobby, pasja, sposób na spędzenie wolnego czasu. Chęć podzielenia się swoja pracą dzięki czemu sami się dowartościowujemy ale i dajemy inspiracje dla innych. Potrzebujemy tego żeby mieć natchnienie do dalszej pracy. Konstruktywna krytyka według mnie może mieć miejsce tylko wtedy gdy popełnimy jakiś błąd merytoryczny ( złe sklejenie, niepoprawny lub nieistniejący zestaw podwieszeń, nieprawidłowe oznaczenia) podparty zdjęciami, publikacjami i schematami. Ale weathering nie wlicza się do tego!! Nie można konstruktywnie skrytykować czegoś, czego nie uda się wykluczyć w 100%. Przepychanki pojedynczymi zdjęciami są tego przykładem. Na świecie są sprzęty od nówek z fabryki po nadgryzione zębem czasu pomniki. W/g Miga Jimeneza Weathering to sposób na przyciągnięcie uwagi widza. Model wykonany jak prawdziwy będzie wyglądał jak zabawka. Weathering sprawia, że nasze oko chętniej patrzy na grę cieni, różnic powierzchni, zabrudzenia i oszukuje nas że ten model jest bardziej realny. Ale gdyby postawić taki model przy prawdziwym samolocie będą się zasadniczo różnić zawsze. I ja to popieram. Uważam że chciałeś rzeczowo skrytykować pracę DarkWinga, ale źle to napisałeś. Następnym razem zastanów się co i jak chcesz przekazać, bo Twój wpis jak i wpisy każdego na tym forum mają ogromne znaczenie na kształtowanie się podejścia ludzi do tego pięknego Hobby. W tym ja. Ktoś kto nie ma czasu kleić, nie wystawia ale lubi wchodzić na to forum i oglądać te piękne cuda. Może kiedyś mnie się uda Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i powodzenia przy klejeniu
  6. Witam. Czy jest możliwość rezerwacji poz 1 i 2 do poniedziałku doi 15tej? Piotr
  7. Hejka. Cieszę się że jestem jednym z powodów powstania tej relacji. Trzymam kciuki i możesz liczyć na moją pomoc w sprawie budowy tego modelu Powodzenia!!! pozdrawiam piotr
  8. Dobre są stare karty od kodów jednorazowych do transakcji bankowych przez. neta, stare karty bankomatowe lub kredytowe, telefoniczne... tylko trzeba z nich zdjąć folię ochronną lubi ją zeszlifować.
  9. A ja mam pytanie do Ciebie Mates. Mam rozgrzebanego tego harriera i uszkodziłem część z LERXem. A w zestawie są 2 rodzaje. Ty robisz z 100%LERX. Czy odstąpiłbyś mi część z 70%LERX ? To są części z ramki K. Byłbym wielce zobowiązany. Piotr.
  10. Witam. Jak w temacie kupię zestaw dodatków firmy Attack Squadron potrzebnych do wykonania polskiego Miga-29.
  11. Siemka. Kolego "Hello" - co do zrobienia "naszego" Herka z wersji J w 1:48 to jeszcze musiałbyś skrócić kadłub ( J ma dłuższy ogon niż H ) oraz wymienić gondole silników wraz ze śmigłami,( w obu modelach najlepiej wymienić silniki zestawowe ponieważ są to silniki do wersji A, na zestawy żywiczne od Attack Squadron wydane zarówno do wersji H jak i J i przy okazji dokupić ich koła a także w miarę zasobności portfela jeszcze zestaw klap i ich wnęk ) oraz strugać na nowo kabinę pilotów. Przedział ładunkowy to wielka pomyłka i jedyna opcja to go po prostu zamknąć ( albo rzeźbić przez 2 lata) . http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/it/kit_it_0843.shtml https://www.scalemates.com/kits/1015790-attack-squadron-48046-c-130-e-h-engine-nacelles-propellers-set http://web.ipmsusa3.org/content/lockheed-martin-c-130j-c5-hercules-part-i-what-s-box https://www.scalemates.com/kits/940103-attack-squadron-48015-c-130-j-engine-nacelles http://www.modelmaker.com.pl/ASQ48064-1-48-C-130-Flaps-for-Italeri/1333/ http://www.modelmaker.com.pl/48054-1-48-C-130-wheel-set-with-disc-brakes/1154/ Jeżeli chodzi o linie podziału to są wypukłe i nie wszystkie poprawne więc jak się uprzeć, to trza część szlifnąć i na nowo. Herek jest na niektórych łączeniach blach pokryty hermetykiem więc wyglądają jak wypukłe.Brak pasa wzmacniającego na kadłubie pomiędzy sekcją kabiny a centropłatem. Dodatkowo pozostaje wykonać 17000 nitów na ogonie i dodać detali w gondolach podwozia... To z grubsza chyba tyle Też czekam na rozwiązanie sprawy kalkomanii do 1:48 " eldiabloo" -powodzenia z tym modelem. Jestem ciekaw efektu końcowego. Gdybyś chciał zaszaleć to możesz kupić: https://www.mojehobby.pl/products/C-130H-J-Herkules-ITA.html https://www.mojehobby.pl/products/C-130-wheel-set-with-disc-brakes-16969608.html Jakby co służę pomocą merytoryczną. Mam przyjemność na co dzień je oglądać Pozdrawiam. .
  12. Witam. Wymiana wchodzi w grę?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.