Jump to content

hellvis

Members
  • Content Count

    149
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Białystok

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. żebyś się nie zdziwił 😉 i żeby się nie okazało, że kupili golasy, które kiedyś może doposażą
  2. Biorąc pod uwagę takie duperele jak horyzont radiolokacyjny, stealth to pewnie czyste może być nawet nad Bielskiem Te Eurofightery i Rafaele to wcale nie sa tańsze od F-35, a nawet i droższe
  3. Toć juz prawie kupił, w najgłupszy możliwy sposób ale wygląda na to, że chyba kupi. a po co te F-35 miałyby im latać nad tymi rakietami, żeby je zestrzeliwali ot tak?
  4. hellvis

    MiG-21

    Yefim Gordona w swojej monografii MiGa-21 pisze tylko o zambijskich bisach (tabelka poniżej), z kolei tu stoi, że w latach osiemdziesiątych kupili MFy 🙄
  5. hellvis

    MiG-21

    i R-60 jeszcze mogły, książka pewne wydana przed ich wejściem na uzbrojenie. W latach 90 to na migach gołe aluminium było widać tylko tam gdzie im się farba wytarła. Podczas remontów malowano je srebrzanką także kierunek C8 czy czegoś podobnego całkiem trafny.
  6. Tego nie zestrzelisz. To bedo malutkie dronki w milionach sztuk. Zaleją wroga masą jak robale w Starship Troopers
  7. Może z tego samego powodu dla którego produkowane są Virginie, a See Wolfy nie. Po rozpadzie ZSRR nie było zapotrzebowania na tak zaawansowane i równocześnie drogie konstrukcje, kiedy starsze wciąż były wystarczające na potencjalnych przeciwników. Ostatnio pojawiały się pomysły dokupienia F-22 ale jest problem z brakiem linii produkcyjnej, która boeing zwiną po zakończeniu produkcji. Zresztą po co nawet F-15, kiedy można wojnę wygrać z pomocą paramilitarnych hobbystycznych operatorów dronów
  8. W ramach tej wielozadaniowości walka powietrzna jest jednym z głównych zadań, podobnie jak w przypadku F-16. Raptorów jest zdecydowanie za mało, żeby oddać im całą robotę. a i F-15C i F-22A to myśliwce przewagi powietrznej. Myśliwce przechwytujące to trochę co innego.
  9. Myślę, że jeżeli Link 16 ma wystarczająca przepustowość dla AWACSów to i z F-35 powinien sobie poradzić. Problemem jest pewnie to że aktywna emisja zdradza obecność maszyny i te nowe standardy wprowadzone w F-35 mają pomóc ja maskować. Jednak przy odbiorze danych nie powinno stanowić problemu korzystanie ze starego linka. Nadawanie nawet jeśli jest możliwe do wykrycia to dokładnej pozycji maszyny nie zdradzi. W roli myśliwca w dzisiejszych czasach od hipermanewrowości ważniejsze są świadomość sytuacyjna, nowoczesne pociski p-p i środki obrony. To wszystko F-35 ma, zresztą z górnej półki. Zresztą jaka walka manewrowa w dobie celowników nahełmowych i pocisków odpalanych pod kątem 180 stopi....
  10. Dlaczego tylko szturmowe, co stoi na przeszkodzie by pełniły role myśliwca?? I dlaczego F-16 nie mogą danych im przekazywać? Link 16 jest na obu maszynach.
  11. Nie wiadomo, ale jakby nie patrzeć duży radar, dużo pocisków p-p, duże możliwości przestrzenne i manewrowe dają podstawy do być niezłym myśliwcem.
  12. Su-35/30 piątą generacją nie są ale w roli myśliwca mogą mieć większe możliwości od Vipera po tuningu, do tego nadrabiają ilością i dużym zapleczem w powietrzu i na ziemi. Pięć eskadr to niewiele maszyn dlatego według mnie powinny posiadać jak największe możliwości. Oczywiście w rozsądnej cenie. Z przytoczonych powyżej przykładów podpisanych ostatnio kontaktów na WSB nie wynika żeby F-35 jakoś wyróżniał się cenowo, a posiada parę cech których nawet f-16 block 82 mieć nie będą.
  13. Nasze efy i tak zbliżają się do wieku w którym wypadałoby je poddać MLU, a aktualne pakiety modernizacyjne opierają się na technologiach z F-35 Solo, block 70/72 nowo produkowane, V modernizacja starszych do podobnego standardu
  14. Mieszacie F-16 V i F-16 block 70. Te drugie to nowe maszyny, a pierwsze upgrade starszych wersji. Bahrain zamówił 16 szt. nowych block 70 1,1 mld USD i modernizację 20 posiadanych block 40 do standardu V.
  15. Co do taniości rozwiązań alternatywnych - ostanie kontrakty dla Kataru : - Rafael 24 szt. z pakietem - 6,7 mld euro - Typhoon 24 szt. z pakietem - 5 mld futów F-35 dla Korei - 7 mld dolarów za 40 szt. z pakietem i ofsetem,. Gdzie ta mityczna drogość w porównaniu do konkurencji?? Co do infrastruktury, uzbrojenia, współpracy z F-16 to takie rzeczy są w NATO standardyzowane i nie trzeba ich budować od zera.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.