Akahoshi Napisano 12 Grudnia 2009 Share Napisano 12 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Mój pierwszy post będzie zarazem pierwszym moim wątkiem warsztatowym. Na cel wziąłem sobie dosyć już leciwy model Tamiyi plus blaszki Edka i lufy RB Model Iż wdrażanie nowych technik do mojego warsztatu idzi mi bardzo opornie, toteż dopiero teraz zacząłem bawić się min. w robienie spawów (modelarstwem param się już od jakichś 5 lat). Parę elementów wymagało gruntownej przeróbki, min. plandeka. Wnętrze praktycznie już skńczyłem i wygląda ono tak: Bryłę już zamknąłem. Teraz kolej na część zewnętrzną. CDN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkur Napisano 17 Grudnia 2009 Share Napisano 17 Grudnia 2009 Super to wnętrze!!moja 250 nijak się ma do tego co pokazałeś:)ale będę się starał dalej..powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 17 Grudnia 2009 Share Napisano 17 Grudnia 2009 wnetrze bardzo fajne. tylko z tymi spawami sie pospieszyles, ich tam nie ma, wszystkie plyty laczone sa na gladko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 24 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2009 Dzięki za opinie. Z 250-tką na razie stanąłem na lutowaniu (nieumiejętnie, bo pierwszy raz) osłon siatkowych na wieży. Już je tak zmasakrowałem, że chyba będę musiał zostawić te, które były w zestawie Tamiyi. Prócz tego w zaciszu domu staram się pokończyć modele, które mam zawarte w podpisie. dweler oj, nie do końca. Mam świetnie udokumentowaną zdjęciami 250-tkę/9 Alt z muzeum z Saumur. Na tychże zdjęciach opierałem moje spawy. To link do tej strony: http://vincesgallery.smugmug.com/History/SdKfz-2509-Saumur/1331099_LpdAn#62774376_Ye2WA Ogólnie rzecz biorąc można tam znaleźć wiele ciekawych zdjęć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 24 Grudnia 2009 Share Napisano 24 Grudnia 2009 Akahoshi - ta ciężarówka którą masz w podpisie jako "na warsztacie" to jakiś ruski ZiS ? Kibicuję temu projektowi, bo ten wóz to jeden z moich ulubionych niemców. Nawet kiedyś miałem zeszyt z serii militaria o tym wózku ale już mi na szczęście minęło ;) Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 24 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2009 Tak, Zis-5 po rekonwalescencji. Miał bliskie spotkanie z podłogą i muszę go złożyć od nowa w całość. Poza tym jest to już stary model i wziąłem go na przemalowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) Małe odświeżenie tematu. Czy ktoś posiada zdjęcie przedstawionych poniższej schematów malowań? Stanąłem na kilku drobnych elementach (np. montowanie przednich reflektorów) i nie wiem co robić dalej... I jeszczem jedno, jakie napisy znajdują się w ramce zaznaczonej strzałką? Źródło: "SdKfz.250 vol.I" Wyd. Militaria Źródło: http://bbs.tiexue.net/post_3383477_1.html Edytowane 3 Stycznia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam juszczak Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Nie wiem czy pomoże ale przy powiększeniu widać opis ramki,widać też spawy łączące elementy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Chyba wszystko było tak samo (tylko oczywiście zmieniane co do danych pojazdu), tu akurat z 251: Co do samych napisów nie ma pojęcia, akurat w tym modelu Dragona są te kalki http://mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=1&przedm=1498755 Jednak i tu na zdjęciach nie można odczytać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemo1CK Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Witam! Sprawdziłem w trzech monografiach, płyty łączone były na gładko. Fotki, które przedstawiliście to składak z Saumur (z resztą niezły), a ta fota druga to robiony po wojnie. Jak koniecznie chciałbyś foty, mogę wrzucić, ew. jeśli masz tę monografię militariów, z której pochodzi Twój planowany schmat malowania to tam dobrze widać. Co do tej ramki informacyjnej to według kalki Dragona: Sd.Kfz: 250/1 Leergew : 7.0t Nutzlast 2.8t Gesamtgas 9.8t V.Kl : 1 b Pozdrawiam Przemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam juszczak Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Tu widać spawy,a zdjęcie oryginalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemo1CK Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 No tak, ale fotka przedstawia sd. kfz 253, a to jest różnica produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 3 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2010 Dzięki za odzew. Hmm... Tak małego napisu, to za Chiny Ludowe nie zrobię, więc malowanie z numerem 201 odpada. Tk jeszcze z ciekawości, ta "ramka" była malowana z obu stron pojazdu? Zostaje to z nr-em 142, oraz trzy malowania pudełkowe. Tylko na jakiej podstawie są one zrobione skoro zdjęć nigdzie nie znalazłem? Męczy mnie to, gdyż nie wiem przy jakim malowaniu jak były montowane te reflektory. W Sd.Kfz.250 montowano je albo do błotników, albo do bocznych pochyłych płyt osłaniających silnik. Prócz tego jedne 250/9 miały (kurcze, jak to nazwać) haczyki (?) przyspawane do rogów płyty nadsilnikowej inne nie. O co mi chodzi pokazuje na poniższych fotografiach. Źródło: internet Adam zaprezentował zdjęcia, gdzie wyraźnie widać spawy. Czy Sd.Kfz.250-251 były produkowane w jednej fabryce? Jeśli nie, to może to jest przyczyną różnicy znań dotyczących tych spawów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam juszczak Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 ale fotka przedstawia sd. kfz 253, a to jest różnica produkcji No właśnie nie,zdjęcie jest z monografii Sdkfz.250Alt-Total Detail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Tak jeszcze z ciekawości, ta "ramka" była malowana z obu stron pojazdu? Raczej z jednej (przynajmniej tak było w Gepardzie). Ta "ramka" to tabela klas ładowności . Malowana po to, żeby Fryce wiedzieli, jakiej ładowności platformy kolejowej należy użyć do transportu danego "pacjenta". Co do zdjęć obiektów muzealnych oraz tablic barwnych z Militariów proponuję Ci zachować dozę rezerwy. W przypadku muzealników w grę wchodzą różne "powojenne dodatki/doróbki", tzw. "radosna twórczość" (jeśli ten egzemplarz z Saumur był np. składany w muzeum/ponownie spawali mu budę, to nie jest dobrym materiałem referencyjnym), a z kolei Pan Ledwoch w swoich opracowaniach lubi fantazjować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam juszczak Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 Pan Ledwoch w swoich opracowaniach lubi fantazjować Co prawda to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 3 Stycznia 2010 Share Napisano 3 Stycznia 2010 to jak tam z tymi spawami w koncu,zostaja czy szlifowanko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 4 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2010 kazio dzięki za wyczerpujące informację odnośnie "ramki". dweler ciężko powiedzieć. Ciężko stwierdzić przy tak słabo udokumentowanym zdjęciowo pojeździe. Byłem pewien iż ten Sd.Kfz.250/9 z Saumur, to 100% autentyk. Jedno jest pewne: na pewno musze przeszlifować te spawy, bo i tak są za duże. Jeszcze się zastanowie, co z nimi zrobie. A malowanie, to chyba zostanie trójbarwne pudełkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magtom Napisano 6 Stycznia 2010 Share Napisano 6 Stycznia 2010 Co do ramki to nie przejmowałbym się nią tak bardzo. Po wizycie w jednostce remontowej pojazdy niemieckie miały bardzo często odnawiane malowanie i rzadko przejmowano się oznaczeniami transportowymi. Jako że Sd.Kfz. 250/9 wyprodukowano około 800 sztuk, to taka ilość zostawia dosyć duże pole swobody pod względem malowania. Dodatkowo, że były to pojazdy rozpoznania to często kamuflaż był dostosowywany do otoczenia w których działały, chodź by prowizorycznie błotem czy wapnem. Co do płyt to były one spasowane dosyć dobrze i wtedy spawane, więc spawy powinny być minimalne a w tej skali wręcz do pominięcia. Produkcję pojazdu zaczęto dopiero w 1942 roku tak więc technologia była już dobrze wypracowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akahoshi Napisano 6 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2010 Dzięki, to mi się trochę lżej zrobiło. Spawy więc zedrę. Nie do zera, ale na pewno je dużo zmniejszę (jak się uda). Dzisiaj już raczej nic nie stworze (zapewne jutro też nie) bo nóg i pleców nie czuję (szwagrowi zachciało się remontów w zimie robić ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkur Napisano 6 Stycznia 2010 Share Napisano 6 Stycznia 2010 Co do malowań to może Frudsberg?;)ale to też niestety pan Ledwoch..:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magtom Napisano 9 Stycznia 2010 Share Napisano 9 Stycznia 2010 Polecam oprócz Wydawnictwa Militaria jeszcze wydawnictwo anglojęzyczne Concord (postaram się znaleźć odpowiedni nr zeszytu). Przykłady malowań są dosyć starannie odtworzone na podstawie zdjęć ale tu także rysujący ma "lekką" rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.