Jump to content

Bf 109 E-7 Trop, <A, 1/48


_iceboy
 Share

Recommended Posts

Witam. Chciałbym podzielić się moim kolejnym "dziełem". Chcę wykonać samolot :

 

Messerschmitt Bf 109 E-7 Trop, pilotowany przez Oblt. Ludwig Franzisket, I./JG27, Kwiecień 1941.

profildm.jpg

franzisketa.jpg

Kamuflaż o standardowym schemacie RLM 02/71

 

Do modelu mam zamiar dodać blaszkę Parta oraz lufy master model (coś fantastycznego). Na razie rzeźbię skrzydło, skończyłem usterzenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie....

p1130664.jpg

p1130661.jpg

p1130662.jpg

p1130663.jpg

 

Multimedia ;o) :

p1130665.jpg

 

Dokumentacja:

p1130660.jpg

 

Serdecznie pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A miało być 30 minut roboty... a tu ze dwie zleciały - nie wszystkie są równo, linie tylko poglądowe ;o)

p1130666.jpg

 

skrzydełko jest prawie gotowe jeśli chodzi o podział blach. Teraz nitowanie...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nareszcie skrzydło można nitować. Wszelkie linie i wzierniki (bardzo dziękuję Kamilowi Sz. za pomysł z miedzianą rurką jako wzornik dla okrągłego wziernika!) wg. mojego planu zrobione. Nie rysowałem linii które są na podziale blach, jako że to oczywiste miejsce ich występowania. X - podwójna linia nitów ;). Kilka niestety wyszło błędnie które są pokreślone. Teraz będzie trzeba zabrać się za wykonanie nitów. Poszukuję też małych wiertełek ok 0,5mm aby wykonać imitacje śrub na niektórych panelach. Mam nadzieje że wyjdzie to dobrze . Gdyby nie te "męczące" studia to szło by to szybciej . Nitowadło w dłoń!

 

p1130670.jpg

 

Po nitowaniu, następnym krokiem będzie wykonanie imitacji "skóry" ( ) we wnęce podwozia :

 

russellcollection012.jpg

 

A dalej to już chłodnice...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam. No i po nitowaniu. Bardzo przyjemna robota, aczkolwiek żmudna (już się boję Fw 190...). Ja jestem zadowolony z efektu. Na zdjęciach nie bardzo widać nity - a wręcz takie białe pasy, stało się tak po przeszlifowaniu skrzydła papierem ściernym gradacji 1500. Wszystkie linie i nity naniosłem. Teraz postaram się zrobić jeszcze kilka śrub - "dinksów" - końcówka skrzydła oraz panel na spodzie. Trzeba zdobyć tylko odpowiednie wiertło. No i można zabrać się za wnękę podwozia.

 

p1130671.jpg

p1130672.jpg

 

Czeka mnie jeszcze zrobienie zaślepki wylotu luf od MG 17, które znajdowały się obok luf działek MG FF/m.

 

Serdecznie pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na zdjęciach nie bardzo widać nity - a wręcz takie białe pasy, stało się tak po przeszlifowaniu skrzydła papierem ściernym gradacji 1500.

Rzeczywiście na zdjęciach to te nity są słabiutko widoczne. Jeśli przetarłeś powierzchnię już po nitowaniu i wyrównałeś ją do odpowiedniej gładkości (tak aby nie było wybrzuszeń) to pomalowaniu powinno być OK.

Dodawanie nitów jest żmudną robotą ale odpowiednio wykonane dodają modelowi wiele uroku

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.