Skocz do zawartości

Bf 109 E-7 Trop, <A, 1/48


_iceboy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym podzielić się moim kolejnym "dziełem". Chcę wykonać samolot :

 

Messerschmitt Bf 109 E-7 Trop, pilotowany przez Oblt. Ludwig Franzisket, I./JG27, Kwiecień 1941.

profildm.jpg

franzisketa.jpg

Kamuflaż o standardowym schemacie RLM 02/71

 

Do modelu mam zamiar dodać blaszkę Parta oraz lufy master model (coś fantastycznego). Na razie rzeźbię skrzydło, skończyłem usterzenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie....

p1130664.jpg

p1130661.jpg

p1130662.jpg

p1130663.jpg

 

Multimedia ;o) :

p1130665.jpg

 

Dokumentacja:

p1130660.jpg

 

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A miało być 30 minut roboty... a tu ze dwie zleciały - nie wszystkie są równo, linie tylko poglądowe ;o)

p1130666.jpg

 

skrzydełko jest prawie gotowe jeśli chodzi o podział blach. Teraz nitowanie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nareszcie skrzydło można nitować. Wszelkie linie i wzierniki (bardzo dziękuję Kamilowi Sz. za pomysł z miedzianą rurką jako wzornik dla okrągłego wziernika!) wg. mojego planu zrobione. Nie rysowałem linii które są na podziale blach, jako że to oczywiste miejsce ich występowania. X - podwójna linia nitów ;). Kilka niestety wyszło błędnie które są pokreślone. Teraz będzie trzeba zabrać się za wykonanie nitów. Poszukuję też małych wiertełek ok 0,5mm aby wykonać imitacje śrub na niektórych panelach. Mam nadzieje że wyjdzie to dobrze . Gdyby nie te "męczące" studia to szło by to szybciej . Nitowadło w dłoń!

 

p1130670.jpg

 

Po nitowaniu, następnym krokiem będzie wykonanie imitacji "skóry" ( ) we wnęce podwozia :

 

russellcollection012.jpg

 

A dalej to już chłodnice...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No i po nitowaniu. Bardzo przyjemna robota, aczkolwiek żmudna (już się boję Fw 190...). Ja jestem zadowolony z efektu. Na zdjęciach nie bardzo widać nity - a wręcz takie białe pasy, stało się tak po przeszlifowaniu skrzydła papierem ściernym gradacji 1500. Wszystkie linie i nity naniosłem. Teraz postaram się zrobić jeszcze kilka śrub - "dinksów" - końcówka skrzydła oraz panel na spodzie. Trzeba zdobyć tylko odpowiednie wiertło. No i można zabrać się za wnękę podwozia.

 

p1130671.jpg

p1130672.jpg

 

Czeka mnie jeszcze zrobienie zaślepki wylotu luf od MG 17, które znajdowały się obok luf działek MG FF/m.

 

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie bardzo widać nity - a wręcz takie białe pasy, stało się tak po przeszlifowaniu skrzydła papierem ściernym gradacji 1500.

Rzeczywiście na zdjęciach to te nity są słabiutko widoczne. Jeśli przetarłeś powierzchnię już po nitowaniu i wyrównałeś ją do odpowiedniej gładkości (tak aby nie było wybrzuszeń) to pomalowaniu powinno być OK.

Dodawanie nitów jest żmudną robotą ale odpowiednio wykonane dodają modelowi wiele uroku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.