Danio Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Witam. Jak już we wcześniejszym temacie napisałem, na strychu mam mnóstwo starych modeli. Jednym z nich jest poczciwa P 11, zawarta w tytule. Model ten jest oryginałem firmy PZW Siedlce, lecz gdy zobaczyłem stan kalkomanii i samego modelu opadły mi ręce. Dlatego kupiłem (niestety, nie wiedziałem wcześniej, że to przepak...) "jedenastkę" firmy MasterCraft. W sklepie otwarłem pudełko, by skontrolować stan kupowanego przedmiotu i wpadłem w szał. Do wyboru był jeszcze ZTS Plastyk, ale jego wykreśliłem już na samym początku ze względu na jakość , choć PZW nie jest o wiele lepszy. Po powrocie do domu postanowiłem, że zrobię "jedenastkę" używaną w 4 Pułku Lotniczym ze 141 eskadry myśliwskiej. I tu kieruję prośbę do Szanownych Forumowiczów: Kto latał w P 11c o numerze 59 ( numer wywoławczy to 508-T)? Przeczesałem chyba cały internet i nigdzie nie znalazłem, kto latał moją "jedenastką". Przepraszam, że nie ma zdjęć, ale mój aparat nie działa. Pozdrawiam. Danio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Jeśli dobrze pamiętam, to jest to maszyna ze zdjęcia na którym jest rozbebeszona przed hangarem w Toruniu? Może Kolega uzywając blach i własnego talentu stworzy właśnie mini dioramkę z tym wrakiem 11ki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Według informacji zamieszczonych w książce A.Glassa i T.J. Kopańskiego ,,Polskie konstrukcje lotnicze,, Tom IV,jedenastka nr.boczny 59 (508-T) znajdowała się w remoncie na lotnisku w Toruniu i tam została zdobyta przez niemców. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Dzięki wielkie za propozycję dioramki. Być może skorzystam. Według informacji zamieszczonych w książce A.Glassa i T.J. Kopańskiego ,,Polskie konstrukcje lotnicze,, Tom IV,jedenastka nr.boczny 59 (508-T) znajdowała się w remoncie na lotnisku w Toruniu i tam została zdobyta przez niemców. Czy chodzi o te fotografie: Znalazłem je w książce Cieślaka, Gawrycha i Glassa pt. "Samoloty myśliwskie września 1939" Chciałbym się dowiedzieć (może z kroniki dywizjonu?), czy samolot ten zanim znalazł się w remoncie, brał udział w Kampanii Wrześniowej i kto na nim walczył. Dzięki za już, proszę o jeszcze. Danio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Ciężka sprawa. Lotnictwo polskie w kampanii wrześniowej 1939 r.to ciekawy,zagadkowy i trudny temat.To samo zdjęcie zamieszczone zostało w książce J.Pawlaka ,,Polskie eskadry w wojnie obronnej,, na str.118 z opisem,,uszkodzona PZL P-11c ze 142 eskadry myśliwskiej na lądowisku polowym Poczałkowo,,. Sam widzisz dużo różnych zdań na ten temat. Chyba ciężko będzie znaleźć rzetelne informacje na temat tego konkretnego egzemplarza. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 (edytowane) Wg Cynka to tez lotnisko Torunskie... Czy ten konkretny egzemplarz latal we wrzesniu raczej nikt autorytatywnie nie odpowie, tym bardziej zagadka zostanie kto go mogl pilotowac. Jesli zalezy Ci na maszynie z "historia" to wybierz bardziej udokumentowany egzemplarz, chocby "66" Skalskiego Edytowane 7 Marca 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Oczywiscie! Skalski w kabinie swojej jedenastki! A ty nie widziales tego zdjecia haha? Prosze bardzo, specjalnie dla Ciebie: Tak serio, to mozna znalezc profile barwne tej maszyny. Poza tym jest kilka innych zdjec maszyn ze 142 eskadry i odtworzenie wygladu nie stanowi problemu, prawda? Jest to wystarczajaca podstawa do wykonania modelu samolotu najlepszego polskiego asa. Zamiast czepiac sie, lepiej wniosl bys cos konstruktywnego i podpowiedzial Koledze inne, ciekawsze i lepiej UDOKUMENTOWANE malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Spokojnie, Panowie. Nie chciałbym stać się przyczyną kłótni. Mam w swoich zbiorach kilka książek traktujących o P 11, ze zdjęciami różnych innych egzemplarzy, niestety często fotki się powtarzają. Chcę wziąć na warsztat właśnie ten z numerem 59, bo mi się po prostu podoba, no i chcę, by mój model był oryginalny. Postaram się szukać dalej. Dzięki za pomoc. Danio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Alez nikt sie nie kloci! O oryginalnosc z jednej strony nie bedzie latwo, bo na pewno wielu modelarzy wykonalo "59" (w tym ja, kilkanascie lat temu!), a z drugiej strony kazda praca modelarza jest na swoj sposob wyjatkowa i niepowtarzalna. Znalazles zdjecia tej maszyny, z nr taktycznym i to wystarcza, aby wykonac model tego konkretnego egzemplarza niezaleznie jaka historia (albo jej brak sie za tym kryje). Czekam na efekt Twojej pracy i nie zapomnij zaprezentowac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 10 Marca 2010 Autor Share Napisano 10 Marca 2010 No, to wreszcie zabieram się do pracy. Za kilka dni powinny przyjść blaszki Parta. Teraz męczę się, żeby usunąć garb z wyrzutnika łusek z karabinów, bo na zdjęciach mój samolot ma tylko 2 km'y. A oto kilka fotek: A to źródło mojej wiedzy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Marca 2010 Share Napisano 10 Marca 2010 Teraz męczę się, żeby usunąć garb z wyrzutnika łusek z karabinów, bo na zdjęciach mój samolot ma tylko 2 km'y. Prozny trud. Z tego co wiem, to wszystkie P11c byly przystosowane to montazu 4 km, a jesli jakis egzemplarz ich nie mial, to po prostu byl zaslepiany otwor na krawedzi nataracia. Takze wydaje mi sie, ze powinienes ograniczyc sie tylko do usuniecia "kolkow" udajacych skrzydlowe km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 13 Marca 2010 Autor Share Napisano 13 Marca 2010 Prozny trud. Z tego co wiem, to wszystkie P11c byly przystosowane to montazu 4 km, a jesli jakis egzemplarz ich nie mial, to po prostu byl zaslepiany otwor na krawedzi nataracia. Banny, chyba rzeczywiścia masz rację. Biorąc to na logikę, mogło tak być. Jednakże nic się nie stało, gdyż mam jeszcze 2 modele firmy PZW Siedlce w "ślicznym", różiowiutkim kolorze wyprasek. Zamiana skrzydła nie jest więc żadnym problemem. Prawdopodobnie zamienię też (ze względu na "narośl") prawą połowę kadłuba. Z pozostałych modeli skompletuję drugi remontowany model na dioramce - patrz jedno ze zdjęć wyżej. Pozdrawiam. Danio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
black616 Napisano 14 Marca 2010 Share Napisano 14 Marca 2010 Ta narośl na prawej połówce kadłuba P-11 (master-crapa/crafta) to choroba rodzinna tego modelu(chyba że masz części z modelu z czasu kiedy formy jeszcze się do czegoś nadawały). Wszystkie 11'stki tak mają. Więc chyba musisz narośl spróbować usunąć delikwenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.