Skocz do zawartości

Su-22UM-3K Powidz 7PLB-R nr 102 Bilek 1/72


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Tym razem czarna 305 z 8 ELT. Po 9101 miało już nie być suchoi u mnie na warsztacie ale... nigdy nie mów nigdy. Zresztą ostatnie wydarzenia są tak przygnębiające że trzeba się czymś zająć. Robię kontynuację polskich su. Po Su-22M4 czas na szkolno-bojowy Um-3K w okazjonalnym malowaniu przygotowanym specjalnie na Air Show Radom 2009. Kluczem do zrobienia tej wersji było pozyskanie kalek do tego malowania.

P4110001.jpg

Co mnie zdziwiło wersja szkolna zestawu ma bogatszy zestaw uzbrojenia niż wersja bojowa M4.

Mamy tu zasobnik KKR i SPS, dwie belki MBD, dwa zasobniki z działkami SPPU, dwa UB-32, dwa CH-29 i parę bombek do tego. Konfiguracja taka - dwa PTB-800( opcjonalnie może cztery, zostały mi dwa zbiorniki z 9101) + może dwa UB-32 lub dwie pojedyncze bombki np. FAB-250, kabina zamknięta, skrzydła złożone, hamulce aero otwarte. Do tego zestawu mam jeszcze dwa fotele Pavli K-36 i dołączą do tego dwie blaszki Parta od wersji M4 z których wykorzystam większość elementów.

Zestaw:

P4110002.jpg

P4110003.jpg

P4110004.jpg

 

A tu oryginał, fotka z deszczowego festynu w Mirosławcu z 5.09.2009:

P9050140.jpg

Egzemplarz na tą chwilę ma zamalowane szachownice na kadłubie- docelowo mają one zniknąć z wszystkich naszych su-22.

Postępy z prac będę zamieszczał sukcesywnie, o zauważonych błędach merytorycznych i warsztatowych proszę informować niezwłocznie żebym miał czas na korektę.

Pozdrawiam miłośników starych rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Malowanie proste, odpada jakieś cieniowanie, zapuszczanie lini itp. Myślę że robota pójdzie szybko bo przetarłem już szlak i będzie łatwiej. Widzę że nadzorować będzie stara sprawdzona ekipa to jestem spokojny - efekt końcowy powinien przypominać trochę Su-22 um-3K . Na razie wypiłowywanie otworów pod hamulce aero i klapki antypompazowe i ogólne pasowanie elementów. Przydała by się jakaś fotka od dołu - chodzi mi o anteny i pokrywę radioprzezroczystę z przodu pod spodem kadłuba - um-3K ma ją?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, ale ten egzemplarz jest mi bardzo bliski W razie czego służę materiałem fotograficznym z malowania "pastowanego kabana". ;)

Od razu zapytam - dlaczego otwarte hamulce i dlaczego podwieszki ?

 

Czekam z niecierpliwością na postępy w pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JW- dzięki, dół załatwiony.

Sawicz - Łukasz, otwarte hamulce - malowanie jest monotonne trzeba jakoś ożywić tą bryłę. Po za tym chcę miec pokazaną sylwetke su więc zamykam kabiny coby nie zakłócały lini. Podwieszki - hmm... daj info z czym na co dzień latają dwumiejscówki? Jakby nie było jesteś autorem godła na lewej burcie pod kabiną, i Twoje nazwisko jest na prawej pokrywie podwozia przedniego. W modelu też to będzie - jak syn zapyta co tam jest napisane to powiem że tam jest nazwisko wujka Łukasza co malował ten samolot

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to sprawę "rozgwiazdy" mamy wyjaśnioną - jeśli hamulce aerodynamiczne mają pełnić rolę urozmaicenia to powiedzmy, że taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. ;) Jednak stojąc na ziemi rzadko się zdarza (choć się zdarza), że samolot ma otwarte hamulce aerodynamiczne.

Uzbrojenie na Szparkach jest ograniczone w stosunku do Bojówek. Jeśli bierzemy na warsztat konkretnie samolot "305" to widziałem go w następujących wariantach: Bez podwieszeń; z PTB-800 pod skrzydłami; z PTB-800 pod kadłubem; z PTB-800 pod kadłubem i SPPU-22-01 pod skrzydłami; z dwoma bombami P-50 - tak podwieszonymi jak tu: http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Sukhoi-Su-22UM-3K/1601095/L/ ; więcej wariantów nie pamiętam.

 

Co do mojej roli w malowaniu Czarnulki - jest ona znikoma. Największą robotę zrobili technicy z 8 eskadry lotnictwa taktycznego oraz Artur Trzebny.

Jeśli chodzi o logo "25 lat Su-22 w Polsce" to ja jestem pomysłodawcą oraz wykonawcą wstępnego projektu w wysoce zawaansowanym programie graficznym "Paint" . Wersję finalną w PSie zrobił Filip Śliwiński.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Po Twoich relacjach z budowy naszych myśliwców, skierowałem swe myśli w kierunku MiGów 21 i Su 22 a na rozgrzewkę wybrałem właśnie egzemplarz który robisz. Będę kibicował i pewnie odgapiał ile się da ;)

 

 

PS: A tego gościa znam - kupiłem u niego kalki do MiGa 29 w okolicznościowym malowaniu z Góraszki 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym optował za konfiguracją bez niczego, a jeśli już to zbiorniki PTB-800 na skrzydłach i tyle. Suka ma tą piękną linię (nawet z hamulcami) i warto byłoby ją ukazać w tak ciekawym malowaniu. Wszelkie uzbrojenie łamie mi tą sylwetkę. Ale to tylko moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ- popracować mówisz? Bardzooo dużo popracować. Jest blaszka do su-20 ale niewiele ona wniesie, zresztą popatrzcie:

P4120007.jpg

P4120008.jpg

P4120009.jpg

P4120010.jpg

P4120011.jpg

Dostałem sporo materiałów odnośnie Su-20 od Piotrek.S. i przygotowuje się również do tego tematu. Nie ma alternatywy jest jeden zestaw Pantera/ Mastercraft i trzeba się z nim zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.