knightrider Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 (edited) Witam ostatnio w drodze zakupu, weszłem w posiadanie http://www.mojehobby.pl/um-370-m4-sherman-p-1-1241882.html Tego oto shermana. Chciałbym go zrobić w malowaniu takim jak inny użytkownik tego forum robi Pazura. i mam kilka pytań: -Czy tego malowania używali tyko brytyjczycy, czy amerykanie też? -Czy koła mają być otwarte czy pełne? -I czy ma ktoś jakiś wzór oznaczeń za szermanach z 2 kolorowym camo, takim jak na Pazurze innego pana. Sugestie i podpwiedzi mile widziane. Edited June 28, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil83 Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 No i kolejny sherman. Będę tu zaglądał i śledził. Może zapożyczę coś do swego projektu. Kibicuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 28, 2010 Author Share Posted June 28, 2010 Dzięki za zainteresowanie, ale modelu całego nie skleje bez odpowiedzi na tamte pytania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil83 Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Na te pytania lepiej niech pomogą Tobie szermanolodzy, ja się niestety nie wypowiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 28, 2010 Author Share Posted June 28, 2010 Spoko jezeli nieznasz się na tym to się nie wypowiadaj. rozpaczać nie będę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil zoszak Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Jest parę spraw dotyczących tego typu pojazdów... Ten Sherman którego chcesz wykonać w malowaniu dwubarwnym to Sherman III. Posiadał błotniki wzdłuż całego kadłuba choć nie zawsze i dodatkową skrzynkę z tyłu wieży... Zupełnie inną niż np. Sherman Firefly. Tutaj masz jedną fajną relację z budowy tego wozu http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=7701&postdays=0&postorder=asc&start=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek3 Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Sherman III - Sherman Mk.III jakie znam dwubarwne to inny typ niż ten co kupiłeś . Miał inny przód nie wiem czy z tej UM-ki dasz radę takiego zrobić . W wyszukiwarke wpisz sherman III jest mnogo takich . Koła miał z otworami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Dzięki za fajny link, trochę się dowiedziałem. I mam teraz kilka pytań. -Które z oznaczeń na wierzy było używane we Włoszech? -Czy 2 barwne camo używali tez Amerykanie? -Które z tych kół powinienem zastosować osobiście wolałbym te otwarte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Sherman III - Sherman Mk.III jakie znam dwubarwne to inny typ niż ten co kupiłeś . Miał inny przód nie wiem czy z tej UM-ki dasz radę takiego zrobić . W wyszukiwarke wpisz sherman III jest mnogo takich . Koła miał z otworami Co do kół to się cieszę. Przód ma dobry bo w tych Shermanach używano 2 rodzaje przodów ten co na okładce i ten co w firefly-ach, czyli z dwoma wystającymi blachami pełnymi nitów. A skrzynke na wierzy zrobie od podstaw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert72 Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Góra kadłuba jest raczej zła -Sherman III (M4A2) posiadał dwa sprzęzone silniki General-Motors 6-71 chłodzony cieczą natomiast ten czołg co ty masz to M4 Sherman z silnikiem Gwiazdowym Continental chłodzony powietrzem .Po co to piszę- można z tego wywnioskować między innymi , że III ma dłuższy kadłub Jeśli chcesz trochę materii o shermanach zgłoś się na pw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Dzięki za to wydanie o Shermanach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juliusz Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Amerykanie malowali na dwa kolory wiec znajdziesz tylko szukaj. Ty masz M4, a III to M4A2. Więc inna płyta nadsilnikowa, tył pojazdu pod innym kątem, przednie osłony mogą byc różne. Potem dochodzi jeszcze wieża Więc najpierw zdjęcie, a potem model. Życzę miłego modelowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmodel Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Po co to piszę- można z tego wywnioskować między innymi , że III ma dłuższy kadłub Wcale nie miał dłuższego kadłuba. Shermany M4 i M4A2 miały mniej więcej kadłuby takiej samej długości. Sherman M4A4 miał dłuższy kadłub, ze względu na zainstalowany w nim silnik. Pozdrawiam Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Wiem że mój to inna wersja, ale od biedy wyjdzie mi Brytol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek3 Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Nie chciałem zaśmiecać tematu i napisałem krótko , że były różnice ( takie o jakich wspominają koledzy ) , zawsze możesz zrobić kolekcję shermanów -różne wersje - zobaczysz że jest to temat ogromny jak ocean - tak jak wersje T-34 . Nie załamuj się i powodzenia w budowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLO Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Możesz zrobić PAZURA ; a) płyta nadsilnikowa część nr 78 b)osłona przekładni nr14 c)włazy kierowcy i pomocnika nr 108 po dostosowaniu do mkIII d)tył wanny kadłuba nr13 należy odciąć filtry i zeszlifować drzwi e)gąski do wymiany lub do przerobienia nacałkowicie metalowe pozdrawiam OLO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Ale ja nie robie Pazura, tylko brytyjskiego Sherman z walk we Włoszech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLO Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 To nie szkodzi elementy te same plus osłony przeciwpyłowe ,masz takie w modelu Shermana z Revella, pojemnik zawieżowy do dorobienia, chyba,że masz model Dragona Sherman Red Army jest tam taki . Gąski mogą zostać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Ostatnio nic nie pisałem, bo nie miałem aparatu (powodu niebęde pisał), a model przecierz sklejałem. -skleiłem wieżę. -przerobiłem skrzynkę narzędziową na mk.III a). zaokrągliłem grzbiet. b). wystrugałem wgłębienie (szparę między podstawą a klapą) c). zamontowałem bokiem. -dorobiłem rakietnicę. -dorobiłem to coś od celownika i ten drut nad nim. A teraz foty. Oczywiście przed pomalowaniem jeszcze ją wyszlifuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Mam taki problem, wałek od wózka jezdnego jest z gróby i koło niechce na niego wejść. Czy ktoś z was sklejał już ten model, może wie jak się z tym uporać, bo jak nie to utne wałek i przykleje bez niego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Longer08 Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Może spróbuj obciąć wałek wywierć dziurkę wklej coś na kształt nowego cieńszego (np. kawałek igły lub drucik). Miałem podobny problem w swoim shermanie od UM wyszło spoko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 Juz sobie poradziłem, skleiłem bez wałka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 a) płyta nadsilnikowa część nr 78 Ja w zestawie części o takim numerze nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLO Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Jutro dam znać czy mam to wyślę daj adres na pw.Wywal właz dowódcy te zapadliny są straszne jak będę mięć inny to też wyśję OLO Wygląda nato ,żę UM przestał dawać ramki z częściami do innych wersji a szkoda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knightrider Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 Te części o których pisałeś są w zestawie tylko niema tej części nad silnikiem. Jak przyklejałem właz to z kleju z igłą trysła wielka kropla, której niemogłem zetrzeć, to pomyślałem, wnętrza nie robie nic się nie stało i wieżyczkę odłożyłem do wyshnięcia, 5 minut póżniej taki efekt. A częśc mi nie wysyłaj, obejdę się bez płyty silnikowej. A skrzynka narzędziowa może być czy nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.