Jump to content

Sherman Italy 1:72 UM


knightrider
 Share

Recommended Posts

Witam ostatnio w drodze zakupu, weszłem w posiadanie http://www.mojehobby.pl/um-370-m4-sherman-p-1-1241882.html b9f191aacb044bf9.jpg

Tego oto shermana. Chciałbym go zrobić w malowaniu takim jak inny użytkownik tego forum robi Pazura. i mam kilka pytań:

-Czy tego malowania używali tyko brytyjczycy, czy amerykanie też?

-Czy koła mają być otwarte czy pełne?

-I czy ma ktoś jakiś wzór oznaczeń za szermanach z 2 kolorowym camo, takim jak na Pazurze innego pana.

Sugestie i podpwiedzi mile widziane.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jest parę spraw dotyczących tego typu pojazdów... Ten Sherman którego chcesz wykonać w malowaniu dwubarwnym to Sherman III. Posiadał błotniki wzdłuż całego kadłuba choć nie zawsze i dodatkową skrzynkę z tyłu wieży... Zupełnie inną niż np. Sherman Firefly.

 

Tutaj masz jedną fajną relację z budowy tego wozu

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=7701&postdays=0&postorder=asc&start=0

Link to comment
Share on other sites

Sherman III - Sherman Mk.III jakie znam dwubarwne to inny typ niż ten co kupiłeś . Miał inny przód nie wiem czy z tej UM-ki dasz radę takiego zrobić . W wyszukiwarke wpisz sherman III jest mnogo takich . Koła miał z otworami

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za fajny link, trochę się dowiedziałem. I mam teraz kilka pytań.

-Które z oznaczeń na wierzy było używane we Włoszech?

8429a106a78c701b.jpg

-Czy 2 barwne camo używali tez Amerykanie?

-Które z tych kół powinienem zastosować

d9217d183ab38d85.jpg

osobiście wolałbym te otwarte?

Link to comment
Share on other sites

Sherman III - Sherman Mk.III jakie znam dwubarwne to inny typ niż ten co kupiłeś . Miał inny przód nie wiem czy z tej UM-ki dasz radę takiego zrobić . W wyszukiwarke wpisz sherman III jest mnogo takich . Koła miał z otworami

Co do kół to się cieszę. Przód ma dobry bo w tych Shermanach używano 2 rodzaje przodów ten co na okładce i ten co w firefly-ach, czyli z dwoma wystającymi blachami pełnymi nitów. A skrzynke na wierzy zrobie od podstaw.

Link to comment
Share on other sites

Góra kadłuba jest raczej zła -Sherman III (M4A2) posiadał dwa sprzęzone silniki General-Motors 6-71 chłodzony cieczą natomiast ten czołg co ty masz to M4 Sherman z silnikiem Gwiazdowym Continental chłodzony powietrzem .Po co to piszę- można z tego wywnioskować między innymi , że III ma dłuższy kadłub

Jeśli chcesz trochę materii o shermanach zgłoś się na pw

Link to comment
Share on other sites

Amerykanie malowali na dwa kolory wiec znajdziesz tylko szukaj. Ty masz M4, a III to M4A2. Więc inna płyta nadsilnikowa, tył pojazdu pod innym kątem, przednie osłony mogą byc różne. Potem dochodzi jeszcze wieża Więc najpierw zdjęcie, a potem model.

Życzę miłego modelowania

Link to comment
Share on other sites

Po co to piszę- można z tego wywnioskować między innymi , że III ma dłuższy kadłub

 

Wcale nie miał dłuższego kadłuba.

Shermany M4 i M4A2 miały mniej więcej kadłuby takiej samej długości.

Sherman M4A4 miał dłuższy kadłub, ze względu na zainstalowany w nim silnik.

 

Pozdrawiam

Jacek

Link to comment
Share on other sites

Nie chciałem zaśmiecać tematu i napisałem krótko , że były różnice ( takie o jakich wspominają koledzy ) , zawsze możesz zrobić kolekcję shermanów -różne wersje - zobaczysz że jest to temat ogromny jak ocean - tak jak wersje T-34 . Nie załamuj się i powodzenia w budowie

Link to comment
Share on other sites

Możesz zrobić PAZURA ;

a) płyta nadsilnikowa część nr 78

b)osłona przekładni nr14

c)włazy kierowcy i pomocnika nr 108 po dostosowaniu do mkIII

d)tył wanny kadłuba nr13 należy odciąć filtry i zeszlifować drzwi

e)gąski do wymiany lub do przerobienia nacałkowicie metalowe

pozdrawiam OLO

Link to comment
Share on other sites

To nie szkodzi elementy te same plus osłony przeciwpyłowe ,masz takie w modelu Shermana z Revella, pojemnik zawieżowy do dorobienia, chyba,że masz model Dragona Sherman Red Army jest tam taki . Gąski mogą zostać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ostatnio nic nie pisałem, bo nie miałem aparatu (powodu niebęde pisał), a model przecierz sklejałem.

-skleiłem wieżę.

-przerobiłem skrzynkę narzędziową na mk.III

a). zaokrągliłem grzbiet.

b). wystrugałem wgłębienie (szparę między podstawą a klapą)

c). zamontowałem bokiem.

-dorobiłem rakietnicę.

-dorobiłem to coś od celownika i ten drut nad nim.

A teraz foty.

5a3ceedd2f39bf18.jpg

29a5b75ff37aadeb.jpg

59df741b8108f3c0.jpg

Oczywiście przed pomalowaniem jeszcze ją wyszlifuje.

Link to comment
Share on other sites

Jutro dam znać czy mam to wyślę daj adres na pw.Wywal właz dowódcy te zapadliny są straszne jak będę mięć inny to też wyśję OLO

Wygląda nato ,żę UM przestał dawać ramki z częściami do innych wersji a szkoda.

Link to comment
Share on other sites

Te części o których pisałeś są w zestawie tylko niema tej części nad silnikiem. Jak przyklejałem właz to z kleju z igłą trysła wielka kropla, której niemogłem zetrzeć, to pomyślałem, wnętrza nie robie nic się nie stało i wieżyczkę odłożyłem do wyshnięcia, 5 minut póżniej taki efekt. A częśc mi nie wysyłaj, obejdę się bez płyty silnikowej. A skrzynka narzędziowa może być czy nie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.