Jump to content

Fire Jeep Italeri 1:24


PsyhoSpider
 Share

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czy był ogłoszony jakiś konkurs? Czy termin zgłoszeń upływa 31.07.2010 r.?

Powyższy post świadczyć może, że coś takiego ma miejsce...

Po co zamieszczać post pokazujący fotkę kartonu z modelem - i już...

Może najpierw coś zacznij i pokaż co zrobiłeś.

Bo ja np. mógłbym pokazać taką fotkę

fujimi-1.jpg

i też napisać, że startuję z tymi modelami - jeszcze nie wiem kiedy - ale kiedyś...

Link to comment
Share on other sites

Myślę,że kolega teraz rozpoczyna ten projekt, a że nie sprecyzował wypowiedzi to szczegół moim zdaniem nie ma się co unosić.Natomiast taka fotka sama to też bez sensu pokazywać.Pozostaje czekać na aktual z rozpoczętymi pracami

Link to comment
Share on other sites

Czy był ogłoszony jakiś konkurs? Czy termin zgłoszeń upływa 31.07.2010 r.?

Powyższy post świadczyć może, że coś takiego ma miejsce...

Po co zamieszczać post pokazujący fotkę kartonu z modelem - i już...

Może najpierw coś zacznij i pokaż co zrobiłeś.

Bo ja np. mógłbym pokazać taką fotkę

 

Wuen i po co się unosisz. Troszkę spokoju. Zakładając temat nie wiem czy z winy imageshack czy forum nie mogłem zamieści zdjęć poza tym jednym. Pokazywały się tylko linki. Myślę że przydało by się

 

dsc00749c.jpg

 

dsc00750.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podkład na ramie i mostach już leży. Zastanawia mnie tylko jedno. Według instrukcji całość włącznie z resorami ma być czerwona. Natomiast na zdjęciach znalezionych w necie w tej wersji Jeep-ka nie tylko resory ale i cała rama jest czarna.No i masz babo placek. Może ktoś się orientuje jak powinno być poprawnie.Wychodzą mi aż trzy możliwe wersje. Całość czarna, czerwono-czarna lub cała czerwona. Czarne wiadomo że były, na necie znalazłem zdjęcie w wersji czerwono-czarnej ale z całą czerwoną jak wskazuje instrukcja nigdzie się nie spotkałem.

 

 

photo10ft.jpg

 

 

dsc00762h.jpg

 

dsc00763.jpg

 

dsc00764x.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Szkoda że nie wywierciłeś tych otworów w ramie, tak jak w oryginale.

 

Ram było wiele rodzajów i nie wszystkie miały te otwory.

 

img0192sized.jpg

 

Choć po zastanowieniu może faktycznie lepiej by wyglądała gdyby te otwory miała. Jeśli natomiast weźmie się pod uwagę fakt że auto było robione pod dość ciężką zabudowę, to może rama była jednak pełna. Niestety nie posiadam praktycznie żadnej dokumentacji ani zdjęć tej wersji autka, poza oczywiście najbardziej popularnymi oferowanymi przez wujka Googla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Strażacy zazwyczaj bardzo dbają o sprzęt więc nie będę z tym przesadzał

Dbamy i owszem, ale nie aż tak aby rama lśniła jak przysłowiowe psu j..... możesz spokojnie ją bardziej usmolić, inna sprawa zastanawiam się, czy nie powinna być mat lub chociaż półmat?? nie mam pojęcia jak były malowane akurat te podwozia. Nie mniej jednak siędzę i obserwuję, gdyż mam u siebie w dalszej poczekalni i taki model, może sam kiedyś się za niego wezmę?

 

Powodzenia w dalszych pracach!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.

 

Bardzo fajna kombinacja. Również jestem w trakcie składania tego modelu. Ja wybrałem wariant czarnej ramy. Trudno się odnieść do konkretnych zdjęć ponieważ te willysy to zlepek różnych podzespołów bez jakiegoś konkretnego wzorca. Wertuję strony i wybieram to co uważam za ciekawe. Fajnie będzie zestawić obydwie wersje po ich ukończeniu.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że idziesz ostro w czerwone. Ja z kolei wybrałem inną drogę. Nie mogłem się zdecydować co do koloru bloku i osprzętu (widziałem niebieskie, zielone, stalowe..) więc zdecydowałem się na konserwatywne podejście. Oto ono:

 

rsz_100_1881.jpg

 

rsz_100_1878.jpg

 

Mocowania kół białe bo chyba nie ma co paćkać tego farbą.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że idziesz ostro w czerwone. Ja z kolei wybrałem inną drogę. Nie mogłem się zdecydować co do koloru bloku i osprzętu (widziałem niebieskie, zielone, stalowe..) więc zdecydowałem się na konserwatywne podejście.

Pzdr.

 

Faktem jest że kolorów silnika jest mnóstwo. Zauważyłem jednak że zazwyczaj jest on uzależniony od ogólnego koloru pojazdu, dlatego właśnie ja zdecydowałem się na czerwony. Denerwuje mnie tylko propozycja Italeri, nie dość że są zamienione literki kolorów w instrukcji to podają że wszystko powinno być czerwone (według instrukcji srebrne ). Tą monotonię staram się jak najbardziej złamać. Fajnie że dałeś zdjęcia, zawsze fajnie zobaczyć coś podobnego, jednocześnie z odmiennym podejściem

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że nie przeszkadza Ci, że wpycham swoje fotki w twój temat. Oczywiście nie będę zamieszczał kolejnych przed twoimi. Chodzi o to, żeby się nie sugerować i na końcu porównać obydwie wersje.

 

W kwestii motoru, to masz racje, kolor nadwozia często idzie w parze z kolorem bloku. Ale, w mojej wersji straż wzięła co miała, styl olała:]

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Ooo, nie widziałem wcześniej tego tematu, a tu proszę, taka niespodzianka.

Z Willysem jest ten problem, że powstało go wiele wersji, a część z nich była przeróbkami polowymi. Dlatego jeśli nie masz obfotografowanego konkretnego egzemplarza to możesz zrobić de facto co chcesz i nikt ci nie zarzuci błędu. Jednak czasami pomaga rozsądek.

Tak więc po kolei:

Rama - dobrze, że nie nawierciłeś tych otworów. Nie mam przy sobie w tej chwili odpowiedniej dokumentacji, ale wydaje mi się, że w fabrycznym katalogu części te otwory nie występowały więc jest to albo przeróbka polowa (tylko po co?) albo właściciel restaurowanego autka zastąpił brakującą część ramy tym, co miał pod ręką.

Kolory - w wersjach wojskowych zarówno resory jak i mosty były w tym samym, oliwkowym kolorze. Nie mam pojęcia jak było w wersji pożarniczej, ale na większości zdjęć widać, że amortyzatory i resory są również czerwone. Można założyć, że mosty i kardan też były malowane na ten sam kolor bowiem szczerze mówiąc nie wiem jaki sens miałoby malowanie ich na czarno. Jeepy to konie robocze, wygląd jest kwestią trzeciorzędną, zwłaszcza wygląd części których i tak nie widać.

Silnik-wydaje mi się, że powinien być w bardziej standardowych kolorach to znaczy aluminiowy plus czerwona puszka filtra. Elementy takie jak chociażby cylindry musiałyby być pokryte specjalną farbą żaroodporną, co ponownie rodzi pytanie - po co? Oczywiście we współczesnych pojazdach da się dostrzec silniki we wszystkich barwach tęczy, ale pamiętaj, że pojazdy te przechodziły restaurację i nie zawsze ich właściciele dbali o zgodność z oryginałem.

Link to comment
Share on other sites

Rama - dobrze, że nie nawierciłeś tych otworów. Nie mam przy sobie w tej chwili odpowiedniej dokumentacji, ale wydaje mi się, że w fabrycznym katalogu części te otwory nie występowały więc jest to albo przeróbka polowa (tylko po co?) albo właściciel restaurowanego autka zastąpił brakującą część ramy tym, co miał pod ręką.

 

Dzięki za info, gdyż wszelkie informacje się przydadzą. Niestety ta wersja jest bardzo słabo obfotografowana i praktycznie nie ma do niej żadnej dokumentacji. Co do otworów w ramie, to jedyna sensowna odpowiedź jaka mi przychodzi do głowy jest chyba najprostsza z możliwych. Były one prawdopodobnie po to aby nie gromadziło się tam błoto. Jak wiemy ( głównie wersja wojskowa ) nie służyła raczej do jazdy po asfalcie a błoto włazi wszędzie.

Co do koloru silnika, naoglądałem się tyle zdjęć że powiem szczerze że gdybym pomalował go dowolnym kolorem to pewnie na siłę znalazłbym taki w sieci.

Posiłkowałem się tym zdjęciem, gdyż najbardziej ta wersja mi pasowała do tego autka. Choć ja mniej go ubrudziłem ale tylko dlatego że jednak to strażacy go używali i myślę że nie dopuścili by do takiego stanu.

 

75503801.jpg

 

Może nie widać idealnie ale wydaje mi się że jednak był on prawie cały czerwony.

Link to comment
Share on other sites

To chyba rdza, a nie kolor czerwony. A do brudzenia silnika kup farbki olejne dla plastyków, bo tak to wygląda strasznie. A tu masz ładny przykład jak go zabrudzić.

 

Wydaje mi się że to chyba jednak nie rdza. Do brudzenia użyłem specyfik Mig-a a nie chciałem za bardzo go ubrudzić. Wiem że to stara śpiewka ale na żywo i bez takich zbliżeń wygląda całkiem nieźle.

Buda już z podkładem.

 

dsc00831i.jpg

 

dsc00832p.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.