Skocz do zawartości

M4A3 Davy Jones -1/72


rtoipmodest

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Po imprezie w Bytomiu dostałem zapału do posówania się dalej.

Niestety natrafiam na kolejne niespodzianki.

 

Zespolenie kadłuba z osłoną przekładni odbyło sie przy pomocy klamerek.

Wcześniej musiałem skrócić listwy nad wanną bo nie weszłyby do kadłuba.

Na fotce widać, że korekty wymaga jescze jeden element

syermi1.jpg

Przód kadłuba to też niezła zagrycha:

syermi3.jpg

I jeszcze pytanie co to za element zaznaczony okręgiem i czy ten otworek powinien tam być?:

syermi4.jpg

syermi2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

I jeszcze pytanie co to za element zaznaczony okręgiem i czy ten otworek powinien tam być?:

syermi4.jpg

 

Powinien, ten element wygląda tak w oryginale

Te czerwone to uchwyty instalacji p-poz.

 

m4a256.jpg

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wielkie dzięki. Przecie to fajerextingłisziory. Ten patent jest na ich pojazdach do dziś. Nie wiedziałem, że jest tak stary.

Jeśli masz to byłbym wdzięczny na foty z tyłu/dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtop mały ale nurtuje mnie pytań kilka:

1. Po co są duckbille?

2. Dlaczego na Davym zamontowano na bokach drewno i kolce na włazach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtop mały ale nurtuje mnie pytań kilka:

1. Po co są duckbille?

2. Dlaczego na Davym zamontowano na bokach drewno i kolce na włazach?

 

Duckbille były stosowane po to aby polepszyć własności trakcyjne w grząskim/błotnistym terenie.

 

Drewniane deski zamontowane na bocznych burtach były zabezpieczeniem przeciwko japońskim minom magnetycznym

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolce, no wiadomo, żeby gołębie nie siadały

 

A tak serio to podejrzewam, że były aby utrudnić Japończykom dobranie się do włazów.

 

Hmmmm, albo może w Warhammera załoga za dużo grała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, R_Mazzi dobrze prawi, a w/w Panami się zawiodłem, że nurtowała ich ta sprawa (po co one są). Nie tylko na tym czołgu zastosowano kolce, na innych modelach również, w podobnych miejscach. Poszukam zdjęcia jednego z Shermanów i M3 lub M5 (ten to dopiero się "zjeżył" nawet na swojej loofce ma szpikulce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku nie zrozumieliśmy się. Ja wiem jak wygladają te cięgła.

Myślałem o fotkach tyłu kadłuba. Widzę, ze dysponujesz niezłą pornografią co dobrze wróży memu projektowi

 

Przy pomocy dwóch klamer udało mi się ładnie skleić przód:

kadb2.jpg

 

Z tyłu było trochę przerabiania. Producent zaleca przyklejenie tej cześci za nisko - uniemożliwiło by to otwarcie znajdujących się tam drzwiczek:

kadb1.jpg

kadb.jpg

Teraz trochę zielonego Squadrona i powinno być już z górki.

 

Jeszcze co do powyższych pytań o dobajerzenie pojazdu. Kacze dzioby dla większej zapewne przyczepności - podłoże było piaskowo kanieniste.

Dechy - co by japusy nie mogły przykleić ładunków kumulacyjnych - no taki inny zimmerit. Gwoździe na włazach, osłonach peryskopów i wentylacji by źli panowie, w razie przedarcia się do czołgu, nie mogli mu zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem oworkowywanie czołgu. Była chwila zwątpienia i nieodpowiednie narzędzia...

Na razie jest tak:

P3045824.jpg

P3045823.jpg

I "panorama":

P3045825.jpg

 

W przypływie desperacji myślałem nawet o tym:

1-3.jpg

Sądzę jednak, że przesadzili z wielkością.

W dużej mierze wzoruję się na Tokio Express:

a180dd835cbe2754.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Skala

Pokazujesz T48 z gumowym szewronem i nakładkami, a tam są T54E1 ze stalowym szewronem i nakładkami. A to jest duża różnica. Kolejne twoje zdjęcie to T54E2, dopiero trzecie jest OK. I teraz zobacz jaka jest różnica.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, muszę zobaczyć na zdjęciach, na gąskach 1/72 może być lekko "inaczej", ale to później. Na pewno nie mogą być gąski z zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tego modelu powinny być zastosowane te gąski:

 

fighting48thff015reviewbg_2.jpg

 

A co wspólnego z DJ mają gąsienice T48 ?

 

 

72042a_148.jpg

 

A te gąskie to bardziej przypominają wersje T54E2 a nie T54E1 jakie miał DJ

 

EDIT Widzę że Juliusz mnie już uprzedził

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Worki skończone:

worasy1.jpg

worasy3.jpg

worasy2.jpg

worasy.jpg

Pewnie po podkładzie wyjdą babole. Jestem umiarkowanie zadowolony, nie wiem, czy nie przegiołem pały z tyłu.

 

W ramach rady - w celu unikniecia linii papilarnych - pracowałem w rękawiczkach.

 

Co do gąsek to, na tym etapie, dyskusja wydaje mi się bezprzedmiotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.