jcs Napisano 6 Listopada 2010 Share Napisano 6 Listopada 2010 Witam wszystkich z nowym projektem, mianowicie z Mustangiem Boss 429 z 1970 roku. Inbox znajdziecie tutaj - viewtopic.php?t=22886 Za model wziąłem się wbrew wcześniejszym planom, ale zajarałem się ostatnio amerykańcami z tamtych lat i cóż ... stało się! Tak jak pisałem przy prezentacji In-box'a, było sporo nadlewek i śladów po wypychaczach więc wiele godzin spędziłem z pilnikiem i papierem ściernym w ręku i ... to jeszcze nie koniec (chodzi głównie o kastę). Czyli reasumując do tej pory wszystko przeszlifowałem, ożeniłem z podkładem (kasta oberwała już 2 warstwy, ale czeka mnie dalsze dopieszczanie i kolejna warstwa), kilka elementów już w czarnym macie m.in. podwozie, resory, spojler przód, wlot powietrza na masce i coś tam. Kilka fot (niestety znowu nie wszystkie w takiej jakości jak trzeba, ale przy dalszej relacji będę się bardziej skupiał na fotach) Tu oczywiście widać już brak "seryjnych" wycieraczek. Mała przymiarka z kołami z wersji custom które oczywiście odpadną i elementy w podkładzie umieszczone na jednej fotce. Konkretniejsze fotki danych elementów wraz z postępem prac czyli po malowaniu. Na razie będę malował pędzlem ale już kasta i wnętrze pójdzie pod aero (niestety jeszcze nie posiadam własnego sprzętu i zależne to jest od życzliwości mojego kumpla). Planuje też pierwszy raz użyć flocka i myślę nad dorobieniem tylnej półki z głośnikami (ale to jeszcze się okaże) Chromów jeszcze nie ruszałem bo sam nie wiem czy będę używał takich jak są czy będę je kąpał i kładł nową powłokę ? Póki co nie mam jeszcze alclada więc zostawiam to w poczekalni. Docelowo chciałbym aby efekt końcowy zbliżony był do tego ... (oczywiście tego koloru, bo pasy to są z wersji 302) albo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 6 Listopada 2010 Share Napisano 6 Listopada 2010 Kurcze ale ostatnio muscle cary w modzie . Model fajny plany równiez ciekawe. Jesli masz możliwosć zrobienia nowych chromów to rób to bez wachania wykonanie modelu będzie o wiele lepsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 6 Listopada 2010 Share Napisano 6 Listopada 2010 No ładnie zabrałeś się za ten projekt, przy takim wkładzie szkoda by było zostawić fabryczne chromy, lepiej pomaluj. A kolorek? proponował bym pierwszy powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 8 Listopada 2010 Share Napisano 8 Listopada 2010 Powodzenia! Z radością zobaczę model ostatniego naprawdę "klasycznego" w moim mniemaniu Mustanga. Mam nadzieję, że aktualizacje warsztatu będą częste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 8 Listopada 2010 Autor Share Napisano 8 Listopada 2010 Będę się starał ale biorąc pod uwagę fakt że ma to być mój (póki co) flagowy model zapewne trochę to potrwa. Nie mam jeszcze wszystkiego co mi będzie potrzebne do budowy (a portfel coś ostatnio świeci pustkami) ale będę się starał jak mogę. Co do klasycznego modelu w 100% podzielam twoje zdanie. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Listopada 2010 Share Napisano 8 Listopada 2010 Cześć! Nie ma to jak klasyczny amerykański metal z okolic Detroit... Nie spiesz się, dobry model wymaga czasu. Ten zielony kolor to jak esencja lat siedemdziesiątych. Jeżeli chodzi o tapicerkę, to uważaj na ten flock - nie ma co przesadzać z fakturą, moim zdaniem o wiele lepiej wygląda tapicerka gładka, ale pomalowana matową farbą z cieniowaniem. Jedynie dywaniki można dodatkowo wyfakturować rozpuszczając powierzchnię trochę acetonem i klepiąc sztywnym pędzlem. Tak czy inaczej życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Witam po krótkiej przerwie. Niestety zbyt wiele czasu ostatnio nie mam bo jak nie praca to szkoła, jak nie szkoła to ... (to różnie bywa), ale dzisiaj mam wolne i coś tam próbowałem podłubać. Ogólnie to model wziąłem do ręki i się zastanawiałem nad kilkoma rzeczami i zwróciłem uwagę na łączenie przodu i tyłu z całością. Postępując wg instrukcji powinienem to zrobić już po malowaniu ale znając moje szczęście to zapewne zaciapałbym coś klejem i było by lipnie. Zresztą spasowanie, szczególnie przodu pozostawiało wiele do życzenia. Postanowiłem więc połączyć wszystko w całość na tym etapie prac (oczywiście upewniając się czy przy montażu nie będę miał problemu z ramą, ale wszystko wchodzi ... na styk). Teraz oczywiście muszę wszystko przeszlifować, zapewne też poszpachlować, pogłębić linie, ale to na spokojnie bo tak jak powiedziałem nie będę się śpieszył z tym modelem. Od razu pokombinuje coś w komorze silnika. Na samym końcu podkład(mam nadzieję że to będzie już ostatnia warstwa), i zajmę się wnętrzem. Przy okazji powiem że silnik też zacząłem składać ale się pośpieszyłem i pomalowałem blok za ciemno, a niestety pracuje w godzinach kiedy modelarski otwarty więc na razie odpuściłem. Kilka fotek jak to do tej pory wygląda ... A tak w ogóle po przeczytaniu uwag w bratnim temacie, dotyczących klamek też zacząłem się zastanawiać nad ich usunięciem ale nie przychodzi mi do głowy z czego ewentualnie je dorobić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Dobrze że zająłeś się połączeniem przodu, zostawienie tego standardowo na pewno nie wyglądało by dobrze, miałem już cicha nadzieję że będę mógł Ci zwrócić uwagę że trzeba będzie wyryć linię w zaszpachlowanych miejscach ale widzę że ładnie się tym zająłeś. Klamki może zostaw zestawowe, po prostu odetnij je i pozbądź się wypełnienia środka, ogólnie nadając im prawidłowy kształt Felgi mam nadzieje że tylko na próbę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Tak tak, przymiarki póki co robię tylko przy tych felgach. Będzie czas że stanie na tych docelowych ;) A z klamkami to faktycznie, chyba pozbędę się wypełnienia ale raczej bez obcinania. A tak w ogóle pytanko, bo wszystkie foty silnika jakie posiadam nie przedstawiają wszystkiego, a zastanawia mnie czy przy tym modelu akumulator znajdował się komorze silnika czy może w bagażniku jak to czasem bywa? Z góry dzięki za pomoc;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Tak, tak w tym modelu akumulator znajdował się w bagażniku w tym samochodzie był silnik przeznaczony do homologacji w NASCAR dla modelu Torino i zajmował dosyć dużo miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Ładnie ci idzie oby tak dalej. Tu masz kilka fotek Bossa 429 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/Boss_429.jpg http://www.popularhotrodding.com/features/0904phr_1969_ford_boss_429_mustang/photo_05.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Dzięki za fotki, choć powiem ci że mam spory zbiór fot (m.in. te co wysłałeś), ale zwróć uwagę że nie pokazują one co dokładnie kryje się w prawym przednim rogu komory... We wcześniejszych modelach Mustanga właśnie tam znajdował się akumulator i dlatego miałem rozkmine. Tym bardziej że jest tam na tyle miejsca by go wstawić. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 20 Listopada 2010 Autor Share Napisano 20 Listopada 2010 Hurra !!! W końcu wolna sobota ;) Drzwi do warsztatu otworzyłem i browara też, więc tymczasem do jakiegoś up'a. I miłej soboty życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 26 Listopada 2010 Autor Share Napisano 26 Listopada 2010 Żeby nie było że w ostatni weekend nic nie robiłem. Fakt faktem niewiele ale zawsze coś. W ruch poszedł suchy pędzel na podwozie, a oto efekty: Silnik w stanie surowym (na dzień dzisiejszy też jest w stanie surowym ale powłoka się już jakoś prezentuje) No i wszystko w kupie oczywiście przyłożone na sucho: ... i przypadkowy nabytek Co do wydechu na zdjęciu jeszcze nie jest ukończony tak jak silnik(czy też jego części). Następna aktualka planowana jest na niedzielę albo poniedziałek. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 26 Listopada 2010 Share Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) Miło popatrzeć gdy innym dobrze idzie Wygląda to nieźle, o silniku nie będę się wypowiadał, skoro mówisz że jest nieskończony pozbędziesz się pewnie tego błyszczenia. Edytowane 26 Listopada 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 26 Listopada 2010 Share Napisano 26 Listopada 2010 o silniki nie będę się wypowiadał, Silniki?! To ile ich ma ?? Mała literówka się wkradła . Świetnie ci idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 26 Listopada 2010 Share Napisano 26 Listopada 2010 Silniki?! To ile ich ma ?? Mała literówka się wkradła Mr. Green . I już poprawione Ogólnie staram się poprawiać błędy, ale zdarza się sorki za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 26 Listopada 2010 Share Napisano 26 Listopada 2010 Ach, nie czepiajmy się literówek, to takie mało kreatywne... W sprawie akumulatora - one były często przesuwane do tyłu nie ze względu na brak miejsca, ale po to, żeby korzystniej rozdzielić masy, a zwłaszcza dociążyć tylną oś, a zdjąć trochę masy z przodu. Z tego samego powodu masowo widzi się maski z włókna szklanego i piny na masce - zamiast zamka a czasem nawet zawiasów - zawsze to kilka kilogramów - sorki - funtów z przodu mniej. Powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 Witam po dłuższej przerwie, ale lepiej późno niż wcale (wymuszony remont i te sprawy więc wszystko stanęło). Dzisiejszy UP to może nic specjalnego bo jeszcze tego co prezentuję nie skończyłem. Wszystko w fazie obróbki. Mianowicie przy remoncie natrafiłem na dość cienką okleinę i żaróweczka zaświeciła. Wiadomo już że chodzi o drewniane wykończenie deski i boczków. Oto co do tej pory z ty zrobiłem: Także tak Elementy oczywiście postrzępione ale jak mówiłem faza obróbki. 2 elementy będę musiał dorobić na nowo (schowek i boczek). Początkowo bałem się że będzie to za grube ale na luźnym paseczku przetarłem jak tylko mogłem spodnią część i wszystko staje się idealnie elastyczne co oczywiście daje pewność w poprawnym ułożeniu. Po weekendzie mam zamiar mieć ukończone wnętrze w malowaniu czarno białym i tą imitacją drewna. PZDR i do następnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 Nie no pomysł super. Z nie cierpliwością czekam na tego upa. Bardzo fajnie to wygląda w trakcie prac a co dopiero puźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 Nie ukrywam.Sam jestem ciekaw efektu końcowego, ale daj Boże żeby to wyszło ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 A przy okazji jak to ktoś przegląda i ma namiar na Lancera EVO VIII ( rzecz jasna 1/24 ) to dajcie znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 http://allegro.pl/mitsubishi-lancer-evo-viii-gsr-1-24-fujimi-i1360538132.html http://allegro.pl/mitsubishi-lancer-evo-viii-ralliart-1-24-fujimi-i1360538154.html Na Allegro są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Mógłbyś pokazać jak wygląda ta okleina? Bo może mam coś takiego, a nie wiem jakie efekty można tym uzyskać Bo wygląda to naprawdę nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.