MarcinH Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Witam, jestem nowy na forum a to mój pierwszy temat. Po kilku letniej przerwie zamierzam zabrać się za Mi-24 od Hobby Bossa. Moje pytanie dotyczy koloru kokpitu. Wiem, że zazwyczaj malowane są one na słynny niebiesko-zielony ale ostatnio przeglądając zdjęcia w sieci natrafiłem na to: http://photo.bikestats.eu/zdjecie,79302,kokpit-mi24.html Jest to Mi-24 D numer boczny 175. Proszę o pomoc, kogoś kto ma większe pojęcie w tej sprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł S Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Z tego co ja się orientuję to po prostu podczas remontu przemalowano kabiny na czarno i to tyle. Nie wiem tylko czy już wszystkie Hind'y przeszły remont. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 ot ciekawostka ta fota, na mój rozumek jest to albo Mi-24 po modernizacji albo Mi-35 albo jeszcze inne cudo typu kabina szkoleniowa itp... tak czy siak jest to jakiś wyjątek od reguły, ja osobiście radze doszukać się do fotki oryginał i i jak nie wprost kokpit to przez szybę coś powinno być widać, jutro przejże co tam mam u siebie, może koledzy obczaskani w lotnictwie.pl itp pomogą pozdrawiam! p.s. http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=2944 - tego chcesz zrobić? tak na szybko znalazłem, kurcze faktycznie czarno u niego w kabinie choć z przodu coś zieleniej, koła też całe czarne... no nic, czekam na mądrzejszych ode mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Dzięki wielkie koledzy za pomoc Nie wybrałem jeszcze konkretnego egzemplarza ale napewno będzie w nowym oliwkowym kamuflarzu. Czekam jeszcze, może ktoś uchyli rąbka tajemnicy tych czarnych kabin. Chociaż wydaje mi się, że tak jak kolega w poście napisał niektóre z maszyn mają przemalowane kokpity na czarno po remoncie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinekf1 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 tak jak pisał wuwumaster, musisz się sugerować konkretną maszyną. Hindy, które w WZL-1 są dostosowywane do noktowizji mają czarny kokpit z wiadomych powodów. Proponuję zwróć się z zapytaniem do Chazka, on wie wszystko o tych ptaszkach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leta Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Witam. To zdjęcie kabiny po remoncie z baaardzo ograniczoną modernizacją. Kabina czarna bo śmigłowiec dostosowany do noktowizji. W miejscu gdzie kiedyś był wskaźnik kartograficzny od DISS-15 jest zabudowany odbiornik GPS i pulpit sterowania nową radiostacją Rohde&Schwarz. A jeżeli numer śmigłowca jeszcze nie jest wybrany to ja bym polecił Ci zrobić kujawski 956. Najmłodszy w rodzinie i po pełnej modernizacji. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Dzięki, wiedziałem, że mogę na was liczyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Będzie relacja? Jaka skala? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Skala 1:72, nad relacją jeszcze myślę, ale napewno pokaże w galerii efekty swojej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 A wiesz już jaki producent? W grudniu zabieram się właśnie za Hinda 1/72, może zrobimy bliźniacze relacje? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Może ktoś sklejał w skali 1/35? Czy są polskie kalkomanie do niego (poza tymi z Kagero)? Jak prezentują się części fototrawione Parta i Eduarda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72. Co do relacji to czemu nie, chociaż nie relacjonowałem jeszcze nigdy swojej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72. Zvezda panie kolego, HB został zdetronizowany w ostatnim czasie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Ok, będę o Tobie pamiętał przy zakładaniu relacji, o ile mnie nie ubiegniesz ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Ja czekam właśnie na zestaw z Hobby Bossa, przeglądając relacje innych wywnioskowałem że to chyba najlepsza opcja w 1:72. Co do relacji to czemu nie, chociaż nie relacjonowałem jeszcze nigdy swojej pracy. Zdecydowanie Zwezda, ale ulepisz prosto z pudła tylko egzemplarz o nb 956. To późna wersja W. Więcej jest tu: http://www.plastikowe.pl/recenzje/72-mi-24w-wp-zvezda-7293 Może ktoś sklejał w skali 1/35? Czy są polskie kalkomanie do niego (poza tymi z Kagero)?Jak prezentują się części fototrawione Parta i Eduarda? Czynię to z wolna. Zakupiłem blachy Parta. Oczywiście cudów nie ma, chcąc zbudować wierną kopię musisz i tak dorabiać sporo elementów we własnym zakresie. Np półka z urządzeniami po prawej stronie kadłuba (obok miejsca technika pokładowego) jest totalnie zubożona. Po lewej stronie Part wykonał blachę, a powinna być firanka z zielonego materiału zakrywająca cięgła sterowania. Bagażówka, kabina pilota i operatora są w miarę poprawne. Wyrzutniki ASO są niepoprawne- odpowiadają wersji D- Part wykonał je razem z taśmami mocującymi na belce, wymagają przeróbki. Kalki będą w przyszłym roku. Aha, sam model też ma nieco błędów- niby wersja W, a anteny systemu ostrzegania na stateczniku pionowym są z wersji D (mała pojedyncza, a powinny być dwie obok siebie). Na belce ogonowej z prawej strony brak charakterystycznych pionowych wzmocnień- w oryginale z prawej strony belki zabudowana jest większość urządzeń, a więc potrzebne są wzmocnienia konstrukcji. No i majstersztyk- wklęsłe nity. W tej skali to razi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Pytanie troche amatorskie, co w przypadku Hobby Bossa trzeba by było zmienić robiąc naszego polskiego Hinda? np nb 737 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Niewiele- oczywiście anteny systemu ostrzegawczego przed opromieniowaniem z tyłu, pośrodku statecznika pionowego, dostosować anteny systemu swój obcy do polskiego standardu (na końcu pod belką ogonową i na owiewce operatora uzbrojenia) i jeśli chcesz zrobić egzemplarz o nb 737, zmienić kształt osłony silnika rozruchowego AI-9 ( jest owalny, co odpowiada śmigłowcom do numeru 731, ś-ce powyżej tego numeru mają kształt osłony jak w pokazanym przeze mnie linku do artykułu). W Twoim przypadku skłaniałbym się bardziej do 727 (nie jest wymagana przeróbka osłony wlotu powietrza), tym bardziej, że kalki do tego egzemplarza dostępne są w wydawnictwie Kagero. http://www.airplane-pictures.net/image30259.html ewentualnie jednolite malowanie 728: http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=728 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Wybrałem Hinda nb 730 z tego względu, że chcę zrobić maszynę przystosowaną do noktowizji i biorącą udział w misji w Afganistanie. A z tego co napisał qalimar wnioskuję, że nie będę musiał robić wielu przeróbek w zestawie HB. A kalki jakoś zrobie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JW Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Jeżeli zainteresowany na dniach mogę wrzucić fotki kabiny przystosowanej do nvg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinH Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Jasne, bardzo by się przydały i w ogóle fotki całego 730 też bym prosił jeśli można:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JW Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 737 tylko mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.