elefantes Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Jakiś czas temu wsadziłem do kreta ten oto modelik DAFa i postanowiłem nadać mu nowy design To będzie raczej szybki wątek warsztatowy, gdyż nie zamierzam szaleć ani kolorystycznie ani detalowo, ot takie sobie po prostu odmłodzenie starego modelu. Kokpit w dwóch kolorach 77 i 250 Humbrol plus kilka kalek: Kabina powoli nabiera kształtu. Dzięki temu, że maluje pędzlem zacząłem oczywiście od uszczelek, szyby wklejone za pomocą lakieru bezbarwnego Revella nr 1, kolorek wiadomo 55H - tu narazie dwie warstwy. Kalki troche zwichrowane, bo po moczeniu w krecie ledwie je odratowałem: Dachu nie doklejam, aby był wgląd do wnętrza kabiny. Górne szafki też wzbogacone o kilka kalek, mają troche plam bo w pierwszej wersji przybrudziłem kokpit, a potem czyściłem go od nowa, bo jednak wolę czysty: c.d.n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolek300124 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Odrazu, jak zobaczyłem autora tematu wiedziałem bankowo jaki będzie kolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 I malowane pędzlem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Ładne wnętrze Co do firmowych kolorków, to mi się już one przejadły,ale przyznam że fajnie wyglądają one na Dafie. Powodzenia i Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Bardzo fajny model, wyglada bardzo dobrze w tym kolorze. Nie pasuja mi tylko te "panienki" wewnatrz kabiny - kojazy mi sie to z "cepelia"i, ale to tylko moja opinia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 Te "panienki" i tak będą mało widoczne , a tymczasem kilka fotek z dalszego etapu prac: Tutaj z dołożonym dachem (tak jak pisałem wcześniej dach będzie zdejmowany): Niestety nie mam ani jednego klosza do lamp i halogenów i właśnie zastanawiam się z czego by to najlepiej dorobić A tymczasem pierwsze fotki scaniowskiego silnika, który będzie pod maską - fotki słabe bo ciemno za oknem niestety: Kolorystyka oczywiście sf - czarny mat 33H, szary 77H, silver 191H plus przecierka suchym pędzlem, całość ładnie zmatowiona revellowską dwójką. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Młody Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 V8 Scanii pod DAF'a?Hmmm, ciekawe, ogólnie model wygląda świetnie, a zwłaszcza silnik.....przy moim MAN'ie to inny wymiar.;P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolek300124 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 To już nie lepiej by pasował jakiś rzędowy silnik od Mana czy volva? Daf ma tylko pod maską R6-stki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orfeusz Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Klosze do lamp możesz dorobić z przeźroczystej części pudełka od modelu Bburago Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paczek1981 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Mam taką "celuloze" a konkretnie jest to od winogron. Podaj na PW adres i ci wyśle jak chcesz. Tylne klosze lamp możesz zrobić z pudełka po CD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 elefantes, to już lepiej właduj tam pod tą kabinę jaki silnik z amerykańca, byle by nie był to jakiś widlak A kabina wykonana wzorcowo, gdy by nie tylko te zacieki kleju na szybach,ale to pewnie relikt przeszłości. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Elefantes, robota jak zawsze na wysokim poziomie, czyściutko i to się liczy . Trzeba wziąć pod uwagę, ze jest to model poddany renowacji, więc wszystko idealnie nie może być . W sprawie szkiełek do lamp to poszukam czegoś u siebie i Ci dam znać, najwyżej Ci wyślę . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandi Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Sam ostatnio wpasowywałem silnik do dafa i właśnie miałem rzedowy to śmiało mogę powidziec ze v lepiej siedzi w ramie, sądzę, że nawet nie potrzeba poprzeczek, mocowań itd.. Ale chociaz mogłeś odciąc i przykleić skrzynie od dafa czyli ZF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolek300124 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Ale V ni jak ma się do rzeczywistości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 A czy musi być tak jak jest w rzeczywistości? Kierowca stwierdził że podoba mu się daf, ale ma słabe silniki, więc włożył silnik ze scani . Bo to mało po świecie jeździ wynalazków i przeróbek. Co do modelu to wygląda naprawdę fajnie, choć do niego ten kolor nie pasuje, ale to moje zdanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Kolega Sandi podesłał mi kilkanaście fotek podwozia tak więc zabrałem sie do dłubaniny z kabelkami. Nie ma nic piękniejszego jak najpierw pomalować rame a potem druciki każdy z osobna Rama jest w kolorze Humbrol 32 Narazie tyle, bo żeby pociagnąć dalej kable musze założyć siodło. Kolejne fotki niebawem. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandi Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 No cieszę się, że się przydały. Chociaż zrobiłem sobie konkurencje. To co nasze dafiki się spotkają na konkursie? Kabelki ci bosko wyszły, moja instalacja troche bardziej jest uboga. Powodzenia w dalszych pracach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 O kurczę, to okablowanie to istny zawrót głowy, ja bym się nie połapał za chiny. W dalekiej przyszłości również mam w planach renowację Dafa 95 z niskim dachem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted September 10, 2013 Author Share Posted September 10, 2013 Dzięki temu, że sprzątam warsztat mogę odświeżyć niektóre stare tematy. Ten najwyraźniej po 2,5 roku... Ciężko było zastartować po takiej przerwie, ale w końcu udało się. Podwozie osadzone na kołach, jest praktycznie już gotowe. Postanowiłem, że zostawiam wszystko (oprócz silnika, który jest matowy) w odcieniu semi-gloss. Opony też celowo wymoczyłem w płynie Ludwik, żeby się bardziej świeciły. Niestety nie mogę znaleźć osłon międzyosiowych więc zapewne DAFik będzie bez nich. Kilka fotek, a w następnym wejściu przymiarka z kabiną. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Fotka finalna:) Dach pozostawiłem nieprzyklejany i cała kabina da się łatwo rozmontować od podwozia. Model odstawiam na półkę, choć brakuje w nim kilku części. Nie mam też już farbki 55, więc nie mogę nawet nanieść poprawek w malowaniu kabiny. Ale i tak jestem z efektu końcowego zadowolony. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.