Jump to content

[IN BOX] Horten 229A-1 (Dragon, 1/48)


PiterATS
 Share

Recommended Posts

Nazwa: Horten Ho 229A-1;

 

Producent: Dragon;

 

Skala: 1/48;

 

Seria: Master Series;

 

Numer katalogowy: 5505

 

Technologia: wtrysk + części fototrawione;

 

Ilość części z szarego tworzywa: 105;

Ilość części z przezroczystego tworzywa: 6;

Ilość części fototrawionych: 18;

 

Malowanie: dwie wersje:

- Berlin 1945,

- Friedrichsrooe 1945;

 

Uwagi: Możliwość wykonania makiet obu silników pod zdjętymi pokrywami,

Możliwość wykonania kompletnych przedziałów uzbrojenia,

Komplet napisów eksploatacyjnych na arkuszu kalkomanii,

Proponowane malowania są fikcyjne- samolot pozostał prototypem i z powodu

zakończenia wojny nie wszedł do produkcji seryjnej

Wklęsłe linie podziału blach;

 

Cena: ok. 80zł;

 

Pudełko:

th_Horten.jpg

 

Instrukcja:

th_Horten1.jpgth_Horten2.jpgth_Horten3.jpgth_Horten4.jpg

th_Horten5.jpgth_Horten6.jpgth_Horten7.jpg

 

Ramka A:

th_Horten8.jpgth_Horten9.jpg

 

Ramka B:

th_Horten10.jpgth_Horten11.jpgth_Horten12.jpg

 

Ramka C:

th_Horten13.jpgth_Horten14.jpgth_Horten15.jpg

 

Ramki D:

th_Horten17.jpgth_Horten18.jpgth_Horten19.jpgth_Horten20.jpg

th_Horten21.jpg

 

Ramka E:

th_Horten22.jpg

 

Ramka F (x2):

th_Horten23.jpgth_Horten24.jpgth_Horten25.jpg

 

Części fototrawione:

th_Horten26.jpg

 

Kalkomanie:

th_Horten27.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bardzo fajny samolot. model podobny do revell'a w 72 :-)))

Jeden z moich ulubionych samolotów.Choć jak wiadomo dopiero B-2

potrafił latać :-)))) Problemy z przeciągnięciem latającego skrzydła, bez

cyfrowego wspomagania sterów czynią z takich samolotów latające trumny. Ale samolot śliczny.W szturmowiku lata się nim super (wychodzi z korka jak samolot o normalnym układzie:-)))

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jak wiadomo dopiero B-2 potrafił latać

Chyba jednak latał - chć bez silników... Wczesnopowojenny amerykański bąbowiec ( nie pomnę nazwy... ) też!

 

Pozdrawiam,

Maciej

Link to comment
Share on other sites

Latało wiele latających skrzydeł. Problem w tym że były bardzo niebezpieczne w pilotażu. w fazach lotu, przy dużych kątach natarcia, odklejenie się strug powietrza powodowało przeciągnięcie , z którego latające skrzydło wychodziło znacznie gorzej niz klasyczne konstrukcje.

dopiero cyfrowe wspomaganie sterów (coś w stylu ABS i systemu kontroli trakcji) spowodowało że B-2 został jako pierwsza na świecie konstrukcja typu "latające skrzydło" dopuszczony do eksploatacji. Po prostu pilot jak zbyt gwałtownie wychyli ster, to komputer , który jest pomiedzy pilotem a sterem nie pozwala na wychylenia, któte mogą zakończyć się przeciągnięciem.Ale do tego potrzebna była zaawansowana elektronika.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zbieram encyklopedię lotnictwa (praktycznie tylko dla filmów i przekrojów-ale nie wszystkie są dobre), w numerze 7 był film o B-2. Podawali, że ma w sumie ok.170 komputerów. W ostatnim 26jest przekrój b-2.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.