MartiniOCP Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Powoli biorę się za tą piękną włoszkę. Model mam zamiar robić bez większych przeróbek. Ewentualne zmiany dotyczyć będą hamulców, tzn. tarcz i zacisków (jednak nie z elementów foto trawionych, tylko tego co znajdę u siebie w norze). Tym modelem chciałbym również zacząć zabawę z okablowywaniem silnika. Co do kolorystyki/ wystroju wnętrza - wahałem się pomiędzy tymi dwoma: albo Ostatecznie cały model będzie czerwony, czyli jak na zdjęciu nr 2. W mieszalni lakierów znajomy dorobił mi rosso corso z palety ferrari. Zobaczymy co to warte. Wnętrze fujimi odwzorowało całkiem dobrze i porównując zdjęcia nie mogłem doszukać się jakiś różnic, wszystko wygląda dokładnie tak samo. Póki co nie zrobiłem dużo - wycinanie, trochę szlifowania. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Kolejny piękny wóz na twoim warsztacie nieźle, będzie na co popatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Jakoś dwukolorowe nadwozie w tym Ferrari bardziej mi się podoba ale to moje zdanie, mam nadzieję że powstanie z tego bardzo ładny model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 31 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2011 Powiem szczerze, że ja też na początku optowałem za tym dwukolorowym. Nawet nie przypuszczałem, że były wersję 512-ki całe czerwone. Jednak w końcowym rozliczeniu czerwień absolutna zwyciężyła:] Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 11 Lutego 2011 Autor Share Napisano 11 Lutego 2011 Wrzucam link do fajnej stronki. Łatwo dojść co i jak dorabiając np. okablowanie silnika http://www.eurospares.co.uk/partTable.asp?M=1&Mo=668&A=1&B=39292&S= Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 22 Lutego 2011 Autor Share Napisano 22 Lutego 2011 Delikatna aktualizacja: W środku pomalowałem detale choć będą jeszcze poprawki. Poza tym, testuje taśmę dwustronną do imitacji wykładzin. Wg mnie efekty są dobre. Niestety nie mam czerwonego flocka, więc wykładziny i wycieraczki będą grafitowe. Tapicerki potraktuje jeszcze szarym i matowym bezbarwnym, żeby a. uzupełnić ubytki koloru, b. skleić całość. Na celowniku jest również okablowanie silnika, ale chyba nie doceniłem 12 cylindrów - ciężko nawiercić w kopułce 12 wejść na przewody. No nic, niedługo postaram się umieścić zdjęcia i z tego procesu. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Floczek ładny, chyba sam spróbuje bo z wikolem nie wychodzi mi tak równo. Co do koloru to może posyp sobie jeszcze jakiś kawałek na próbę i spróbuj go pomalować, zobaczymy co wyjdzie Na celowniku jest również okablowanie silnika, ale chyba nie doceniłem 12 cylindrów - ciężko nawiercić w kopułce 12 wejść na przewody Ciesz się że nie stosowali podwójnego zapłonu No ale dobrze Cię rozumiem, sam zwlekam z podpięciem V8 z Thunderbirda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Wnętrze miażdży! Świetna kolorystyka Powodzenia w dalszych pracach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 24 Lutego 2011 Autor Share Napisano 24 Lutego 2011 Aktualizacja ze środka. Zrobiłem już chyba wszystko i jestem średnio zadowolony. Najbardziej denerwują mnie fotele bo moje cieniowanie nie wyszło tak jak bym chciał. Chyba muszę spróbować farby innej niż humbrol bo ile bym nie mieszał to i tak wychodzi bardziej brud niż jednolity kolor, tyle, że o słabym natężeniu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Modelik fajny , a powiedz z czego ewentualnie i jak się robi taki flock , bo ten Twój wygląda świetnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 24 Lutego 2011 Autor Share Napisano 24 Lutego 2011 Do flock'a używam taśmy dwustronnej (OBI, ok 9zł), flock'a z allegro (http://allegro.pl/flok-flock-posypka-do-zastosowan-modelarskich-i1469826263.html) i sitka. Na taśmę sypię przez sitko tak, żeby było z górką a potem ugniatam drugą stroną nożyka. Przewracam "twarzą w dół" i dalej ugniatam aż flock przyczepi się równomiernie na całej powierzchni. Potem otrzepuje i "ciapiąc" nakładam pędzlem bezbarwny mat, żeby skleić to wszystko do kupy. Można i bez tego, ale zawsze się coś sypie. Technika nie jest moja, znalazłem ją na jakimś zagranicznym forum. Jej wada to konieczność robienia dokładnych szablonów. Z drugiej strony, używałem wikolu i nie wyszło mi tak równomiernie jak z taśmą. A, i taśma jest upierdliwa bo się strasznie klei- nawet jak przetniesz to się zasklepia - bardzo ostry nożyk mile widziany. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Dzięki serdeczne za szczegółowy opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Lutego 2011 Autor Share Napisano 27 Lutego 2011 Poprawiłem troszkę siedzenia (oczyściłem z nadmiaru brązu) - czas na silnik. Tak jak mówiłem bawię się z okablowaniem, które staram się wykonać z drutu 0,4mm. Potem planuje "powlec" wszystko białym humbrolem. Na zdjęciach już trochę zacząłem i zdążyłem pozdzierać - oczywiście poprawie. Ogólnie lubię lekko zabrudzone motorki, więc i ten jest troszkę brudnawy. Te mosiężno-podobne części chcę rozjaśnić bo lekko przesadziłem z ich mosiężnością. Jestem również w trakcie dorabiania pokryw na prawą i lewą stronę - tego fujimi w ogóle nie pofatygowało się odwzorować. Zabieram się również za chromy, chociaż mało z tego zostanie chromowane, chyba tylko kapselki na felgach. Nie podoba mi się rozwiązanie wydechu, postanowiłem go zmienić tak, żeby zostały tylko owalne końcówki bez otoczki, przyczepione do rur wydechowych a nie, jak proponuje fujimi, tylnej części karoserii. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Lutego 2011 Autor Share Napisano 27 Lutego 2011 Kolejne zdjęcie z postępu prac: Pokrywy na silnik, o których wspominałem - lepsze to niż płaska powierzchnia: Dziwna kolorystyka niektórych elementów, np. rur, części zawieszeń wynika z tego zdjęcia: Chciałem mieć podobne kolorki i kombinowałem z tym co mam, żeby je osiągnąć. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 Gdyby nie zdjęcie orginalnego silnika i wydechu pomyślałbym , że zwariował nam MartiniOCP , no ale jednak na szczęście nie. Porównując do tych dziwnych kolorów to całkiem fajnie to zaczyna wyglądać . Jedynie ten brąz troszkę mi nie pasuje, chyba powinieneś go zmieszać z czyms szarym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Lutego 2011 Autor Share Napisano 27 Lutego 2011 Rzeczywiście, brąz jest jakiś za bardzo brązowy. Co prawda, nakładany na stalową paktrę, ale widzę, że nie wyszło za dobrze. Postaram się to troszkę rozjaśnić czymś szarawym. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 27 Lutego 2011 Share Napisano 27 Lutego 2011 To co zrobiłeś dzisiaj bardzo na plus miło ogląda się tak czysto sklejone i pomalowane detale. No0 i oczywiście weathering, tak jak lubię Do wydechu już się przyczepiono, nie pasuje mi jeszcze połączenie amortyzatorów z wahaczem- wygląda bardzo zabawkowo, bardzo odstaje od reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Lutego 2011 Autor Share Napisano 27 Lutego 2011 Amorki - jak najbardziej się zgadzam. Bawiłem się w zastąpienie odlanych sprężyn metalowymi a tego babola pominąłem. Nie obiecuje, że to poprawie w tym modelu (już skleiłem części ramy), ale może da się niegroźnie oderżnąć te beznadziejne "fajki" i zrobić lepiej wyglądające części. Nie, jednak nie mogę się na to patrzeć. Te tylne amortyzatory nie mogą tak zostać. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 4 Marca 2011 Autor Share Napisano 4 Marca 2011 Ok, więc poprawiłem amortyzatory z tyłu. Chyba wygląda to teraz lepiej niż z mocowaniem od fujimi. Poza tym, tylne nadkola są lekko chropowate "umyślnie." Zmieniłem też kolor wydechów na bardziej szary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 13 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2011 Nie ma czasu na modelowanie - co podłubie to muszę zaraz kończyć i takie tam inne wymówki;] W każdym razie update z tego co zrobiłem z 512-tką: Kończę powoli malowanie kasty. Wszystko było fajnie do momentu kładzenia bezbarwnego. Pomyliłem proporcję utwardzacza - źle wyszło. Zacząłem zmywać rozpuszczalnikiem do akryli, zostawiłem kastę w misce z owym rozpuszczalnikiem - kasta mi się rozpłynęła. Musiałem kupić drugi model. Ciągle jest raczej słabo z tym bezbarwnym bo została mocna skórka pomarańczy. Polerowałem pastą coarse-fine-finish, ale niewiele pomogło. Nic to, postanowiłem, że muszę dokończyć model więc go ciągnę za uszy. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 13 Kwietnia 2011 Share Napisano 13 Kwietnia 2011 No, no... Zacnie panie kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 13 Kwietnia 2011 Share Napisano 13 Kwietnia 2011 MartiniOCP zanim zaczniesz polerować pastami tamiya, przeszlifuj całą karoserię papierem wodnym ( 2500, 3000) tak aby była równomiernie matowa i dopiero wtedy poleruj pastami. Przy takiej procedurze pozbywasz się skórki pomarańczy a na dodatek po użyciu pierwszej pasty zobaczysz efekt pięknego i gładkiego lustra. Jeżeli kalki sa pod bezbarwnym, a ten już się utwardził to śmiało przeszlifuj karoserię i potem poleruj - sam zobaczysz różnicę. Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 14 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2011 Dzięki za radę. Kalki są pod bezbarwnym więc nie powinno być problemu. Messer - jeszcze pytanko odnośnie polerki pastami po papierze - polecałbyś sesje polerską od coarse, poprzez fine do finish, czy jakaś inna kombinacja? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 14 Kwietnia 2011 Share Napisano 14 Kwietnia 2011 Sekwencja jaką napisałeś jest jedyną słuszną. Jest to zmiana gradacji pasty na coraz mniejszą. NA samym końcu można by dodać mleczko Tamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 14 Kwietnia 2011 Share Napisano 14 Kwietnia 2011 Tak jak napisał Truckerek93 - tylko taka sekwencja - w innym wypadku nie pozbędziesz się mikro rys jakie zostawia np corse czy fine. Powodzenia i czekam na postępy Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.