Bowendurth Napisano 8 Lutego 2011 Share Napisano 8 Lutego 2011 Czekając na inne modele, kupiłem drugiego Dreamlinera, więc będzie czym się zająć póki co. Będzie to moja pierwsza relacja, a mój 4 model robiony w ogóle. Przeszukałem trochę wujaszka google za kalkami i wpadła mi w oko zwłaszcza ta http://www.f-dcal.fr/pages/silk/14110.html . Niestety na chwilę obecną to dla mnie trochę za dużo, jednakże zastanawiam się, czy osoby z tego forum, które zajmują się drukowaniem kalek, mogłyby taką kalkę wykonać? Boeś w tych barwach wg mnie wygląda interesująco Gdyby ktoś wiedział kto by się tego podjął to prosiłbym o namiar, ew. o kontakt:). Do kalek jeszcze sporo czasu, a póki co postaram się od jutra coś zacząć działać z modelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał G. Napisano 8 Lutego 2011 Share Napisano 8 Lutego 2011 A może w barwach PLL LOT jednak?. Ładnie by się prezentował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 9 Lutego 2011 Autor Share Napisano 9 Lutego 2011 Lotowskie barwy wydają mi się nieco "gołe" choć nie powiem, że mi się nie podobają. Póki co w planach mam malowanie RJA, ale jeżeli nie uda mi się jakoś tego załatwić, to pewnie rozejrzę się za innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 9 Lutego 2011 Share Napisano 9 Lutego 2011 Lotowskie barwy wydają mi się nieco "gołe" choć nie powiem, że mi się nie podobają. Póki co w planach mam malowanie RJA, ale jeżeli nie uda mi się jakoś tego załatwić, to pewnie rozejrzę się za innym Jeśli się nie mylę to malowanie Dreamlinera to na razie fikcja, nikt chyba jeszcze go nie zna. LOT coś kombinuje z tzw. re-brandingiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 16 Lutego 2011 Autor Share Napisano 16 Lutego 2011 No, spory poślizg, bo spory, ale w końcu zacząłem pracę nad modelem. (w końcu udało mi się uporać ze zdjęciami, więc prosiłbym moderatorów o usunięcie mojego poprzedniego posta, z góry dziękuję ). Mała fotka, in-boxa, są tutaj wszystkie części, prócz kadłuba. Nie ma ich specjalnie wiele, a fakt faktem, najwięcej części idzie na silniki, ze względu na możliwość obrotowych wentylatorów. Choć chyba bywają z tym problemy, ponieważ w poprzednim modelu, nie udało mi się tego zrobić, łopatki były zbyt giętkie by je podszlifować i blokowały się w obudowie silnika. (jutro dam zdjęcia). Do tej pory skleiłem usterzenie ogonowe, potraktowałem szpachlówką na łączeniu części, choć to zabieg czysto kosmetyczny, natomiast problem pojawił się z wykonaniem głównego usterzenia. Oto problem Zostało to zaszpachlowane i jest już gładka, równa powierzchnia, choć dużo czasu to mi zajęło. Kolejnym problemem jest oczywiście statecznik pionowy, cóż, mam chyba pierwszy udokumentowany okaz Dreamilnera z... podwójnym statecznikiem ;P Chyba trafiłem jakiś prototyp ;). Zastanawiam się jak to naprostować, myślę nad opcją z gorącą wodą by to rozgrzać i ułożyć na równej powierzchni połówki kadłuba i statecznik przycisnąć np książkami by się naprostował, bo podejrzewam, że po sklejeniu tych połówek i tak się wykrzywiłby na jedną ze stron. To jest przymiarka na sucho połówek kadłuba . Generalnie jestem zadowolony, bo połówki bardzo dobrze do siebie pasują, nie ma "zębów", w poprzednim egzemplarzu przy stateczniku połówki nie pasowały do siebie i sporo szpachli poszło, a ostatecznie po lakierowaniu szpachla i klej i tak puściły i zrobił się mały uskok. Zastanawiam się jeszcze jak zrobić linie podziału na skrzydłach, pewnie zdecyduje się na zamaskowanie za pomocą taśmy i maźnięcie szczeliny czarną farbą. no i jeszcze ciągle się zastanawiam jaką wersję zrobić, z podwoziem podniesionym czy opuszczonym, może głosowanie?Smile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 16 Lutego 2011 Share Napisano 16 Lutego 2011 Książka na statecznik nie pomoże. Trzeba go odgiąć w drugą stronę. Powyginaj w palcach i tyle, potem jeszcze najwyżej poprawisz po sklejeniu. To małe odchylenie i pewnie po sklejeniu samo się naprostuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 16 Lutego 2011 Autor Share Napisano 16 Lutego 2011 No zobaczymy, ze statecznikiem na razie jeszcze się nie będę zmagał. Póki co, kolejny etap prac. Zaszpachlowane górne części skrzydeł udało się wyrównać powierzchnię, tylko nieco osadu po szlifowaniu dostało się do linii podziału, ale to nie problem. Dzisiaj też pomalowałem i zmontowałem wentylatory silników. Zostawiłem tylko jeszcze niepomalowane wały silników, bo nie wiem, jakie malowanie będzie, a dostęp do tej części jest dobry, więc nie będzie problemu by pomalować je później Tutaj już złożone ostatecznie silniki, pozostało mi tylko teraz żmudne szlifowanie szpachlówki na łączeniach części. Położyłem też jedną warstwę aluminiowej farby pactry we wnętrzu silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 Tym statecznikiem się nie przejmuj, sklej go tylko klejem do modeli nie CA. Identycznie mój wyglądał. No i silniki masz żle pomalowane. Tam jest kombinacja Gunmetala z Burnmetal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 17 Lutego 2011 Autor Share Napisano 17 Lutego 2011 Nie powiedziałbym, że źle:). W instrukcji mówią o aluminium, steel i gunmetalu, burn'a nie ma. Ja sobie darowałem gunmetal i pomalowałem silniki tylko steelem i aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 A no widzisz. Ja zawsze patrze przychylnym okiem na instrukcje. Instrukcja jest jako dodatek Aluminium możesz jedynie wykorzystać do wnęki wlotu powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 17 Lutego 2011 Autor Share Napisano 17 Lutego 2011 Wiesz, jakby się uprzeć to by można dać różowe nawet xD Hm, taki model byłby wysoce... oryginalny ;). Ja dałem tylko steel i aluminium bo podobają mi się silniki, które są jak nowe, jak na przykład ten (choć nie widać dysz wylotowych): Burn- i gunmetal oddają pewien stopień "użycia" części, jak sama nazwa mówi spalona stal. Może przy modelu A320 będę już tak dokładniej odwzorowywał takie detale:) Póki co moim najważniejszym celem jest dobrze skleić model i równo pomalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 Skąd te ubytki w plastiku ? Tak jak mówił kolega, nie baw się w odginanie na ciepło. Ja w swoim 767 skleiłem statecznik i włożyłem miedzy odważniki. Wszytko ładnie się wyrównało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 które są jak nowe, No akurat w przypadku 787 one od nowości nie są stalowe i aluminiowe. http://www.airliners.net/photo/All-Nippon-Airways/Boeing-787-8-Dreamliner/1832247/L/ Aluminium widać na wlocie powietrza, miej więcej ten sam kąt światła pada na wylot z silnika. Instrukcją się tylko wspomagaj przy składaniu a kolor sam dobieraj z palety którejś z firm dostępnych na rynku. A tak a propo w jakim będzie malowaniu ten Twój Benek?? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 17 Lutego 2011 Autor Share Napisano 17 Lutego 2011 Kondi Ten ubytek materiału jest pewnie przez zbyt mała ilość plastiku w ramce, bo z drugiej strony, są gondole podwozia głównego, a te wgłębienia zrobiły się właśnie w jego obrębie. Smialus Generalnie szukam sobie jakiś zdjęć referencyjnych i na tych, które znalazłem było inaczej nieco, z tego co pamiętam, bardziej właśnie wyglądało mi na steel i aluminium, ale, to tam szczegóły no właśnie upatrzyłem sobie RJA, rzekomo kalki są dostępne, ale kosztują prawie 20€ plus wysyłka. Mianowicie, prezentowałoby się to tak: Ew. właśnie malowanie ANA albo LAN. Tylko, że jak dla mnie taka kasa za kalki to za dużo póki co, no i nie wiem jeszcze jakie malowanie będzie, chciałbym RJA, ale chyba nie ma nikogo, kto mógłby mi to nieco taniej wydrukować ^^'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 18 Lutego 2011 Share Napisano 18 Lutego 2011 No malowanie fajne. LAN'a możesz na upartego sam zrobić. Jest całkiem proste i efektywne. No ja zawsze najpierw przed sklejaniem danego modelu kompletuje sobie zdjęcia i szczerze mówiąc nie spotkałem się z takim malowaniem silników no ale najważniejsze, że będziesz zadowolony z wyników pracy. A Royal milusi milusi. A masz jakieś rozeznanie jakie linie będą miały Dreamlinera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 19 Lutego 2011 Autor Share Napisano 19 Lutego 2011 No też się posiłkuje takimi zdjęciami, choć nie zawsze udaje się dotrzeć do takich szczegółowych, czy pokazujących interesujące nas miejsce, ale, kwestia wytrwałości jak mniemam . Nad ANA też myślałem i jeszcze LAN, ale ostatecznie zdecydowałem się póki co na RJA, choć nie wiem, jak to z tym będzie, ze względu na problem z kalkami. Hm, wiem na pewno, że LOT będzie miał bodajże 22 Dreamlinery a chyba niebawem ma dostać 8 maszyn, jako jedna z pierwszych linii, co do innych to nie mam pojęcia, ale jak mniemam, to większość, solidniejszych linii, jak BA, Air France, KLM czy Emirates i kilka azjatyckich pewnie też czekają na odbiór maszyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 19 Lutego 2011 Share Napisano 19 Lutego 2011 ANA bardzo mi się podoba. Mam Jumbo ale w skali 1:200. A czym będziesz tego swojego malował?? http://pl.wikipedia.org/wiki/Boeing_787 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 20 Lutego 2011 Autor Share Napisano 20 Lutego 2011 Póki co używam farb Pactry, a do białego używałem humbrola 22. Choć teraz nie wiem, czy nie lepiej byłoby malować białe części farbą w sprayu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 Lepiej będzie malować sprayem niż pędzelkiem. Ale musisz być ostrożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 19 Marca 2011 Autor Share Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) Kolejny, mały zastój miał miejsce na linii montażowej, ale po weekendzie może coś ruszę znowu, bo kadłub sklejony i czeka na oszlifowanie, podobnie jak główne usterzenie. Nie chce zakładać nowego tematu, wiec już zapytam się tutaj. Napotykam ostatnio modele A319 w barwach BMI i BA. Różnica w cenie jest ok10 zł. Wiem, ze w zestawie BMI są 2 typy silników, które mogą być użyte do A320. Zastanawiam się, czy w zestawie z malowaniem BA tez są dwa rodzaje silników, czy już nie i stąd ta cena, ktoś wie? Edytowane 19 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Marca 2011 Share Napisano 19 Marca 2011 Zestaw 04215 czyli BA ma takie same wypraski co zestaw 04200 czyli BMI. Wnioskując. Oba pudełka maja dwie wersje silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 27 Marca 2011 Autor Share Napisano 27 Marca 2011 Prace idą wolno, wszystko przez kalkomanię, a właściwie hmm... brak kalkomanii. Kadłub i skrzydła oszlifowane, pozostało skleić. (jutro dam fotki) No i kwestia podwozia, chyba zrobię wersje z podwoziem opuszczonym. Tak się zastanawiam, czy ktoś ma jakieś info czy są dostępne kalki choćby LOTu do 787-ki? Preferowałbym jakiś polski sklep, ew. chyba, że ktoś mógłby je wykonać ktoś z forum? Aha, KonDi, a Ty jakiej białej farby w sprayu używałeś? Ew. poleciłbyś coś sprawdzonego przez siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Co do kalek LOTu, to kolega robił ten model w tym malowaniu. Nie wie czy kalki kupił w PL. Zanim przesiadłem się na aerograf to kupowałem farbę w sprayu w sklepie z farbami, emaliami itp. Puszka 8zł. Tyle, że trzeba uważać, bo te spraye dają duży natrysk. Udaj się do pierwszego lepszego sklepu z farbami/akcesoriami remontowymi i powinieneś znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 28 Marca 2011 Autor Share Napisano 28 Marca 2011 Aha. pytałem czy to robi różnicę, bo gdzieś kilka razy napotkałem się z opiniami, że farby w sprayu (niektóre) mogą niszczyć plastik. Co do kalek LOTu, to kolega robił ten model w tym malowaniu. Nie wie czy kalki kupił w PL. Z tego forum jest kolega? Chętnie bym się zapytał go co do tych kalkomani, lepsze LOTowskie niż żadne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Z tego forum jest kolega? Chętnie bym się zapytał go co do tych kalkomani, lepsze LOTowskie niż żadne Nie wiem czy o tego kolegę chodziło KonDi'emu ale wsio jest opisane pod tym linkiem: http://lotnictwo.net.pl/7-inne/51-modelarstwo/183-modelarstwo_nasze_galerie/32913-boeing_787_8_pll_lot_sp_lra_1_144_zvezda.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.