Skocz do zawartości

Porsche 911 Carrera Cabrio


Komor

Rekomendowane odpowiedzi

Moim kolejnym modelem znajdującym się w moim warsztacie jest Porsche 911 Carrera Cabrio. Model został wyprodukowany w 1985 (!) roku. Połozony jest na nim taki sam lakier jak na Ferrari. Do końca montażu zostało mi jedynie poskładac budę. I mam takie 2 pytania do przeglądających ten temat. Jak mam wyciąc drzwi (bo jest to model w którym można zrobic otwierane drzwi). I jak mam skleic słupek z budą bo jak kupiłem model był już pęknięty (na zdjęciu pęknięcie zaznaczone kółkiem). Kolejne zdjęcia dodam gdy budowa ruszy dalej.

A tu fotki:

picture008ey.jpg

picture009sd.jpg

picture012nf.jpg

picture013gj.jpg

picture014yz.jpg

picture015nb.jpg[/img]

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wiem wiem ale jak wstawiałem to jeszcze nie wiedziałem jak.

Możesz zmienić - jeśli jeszcze masz możliwość edycji swojego postu to linki do fotek zmień wstawiając w odnośnikach picture008ey.jpg [znacznik] czyli

 

i wtedy:

picture008ey.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój post DOKŁADNIE - mój link różni się od tych, które zamieściłeś pierwotnie.

Najlepiej otwórz każdy obrazek, prawy przycisk myszy -> Kopiuj adres obrazka - i takie linki wklej pomiędzy a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się poczepiam

Przede wszystkim- dlaczego nie obrabiasz elementów po wycięciu?

Nie przeszkadzają Ci te pozostałości po ramkach na fotelach?

Kolejna sprawa to felgi, nie wiem jak były skonstruowane ale na pewno dało się je równo pomalować- do poprawki.

Deska wypadało by pomalować matowo. Detale we wnętrzu również mogłeś się postarać pomalować równo.

Oczywiście nie piszę tego wszystko żeby w jakiś sposób Ci dokuczyć, po prostu chce Ci zwrócić uwagę na kilka rzeczy które musisz poprawić, bo zależy Ci chyba na jak najlepszym wyglądzie modelu, a nie na tym żeby jak najszybciej znalazł się na półce.

Na pewno wyjdzie lepszy od tych które pokazałeś wcześniej, ale czy na pewno jest to szczyt twoich możliwości...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi postaram się je poprawic. A co do felg to on właśnie jakieś takie kwadratowe były nie wiem czemu ogólnie to one po założeniu karoserii są jakieś takie nieproporcjonalne a profil opon to niemalże jak terenowy jest. Aha i dziś pomalowałem karoserię drugi raz i mi się zaciek jeden utworzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się pozytywizm i hasło "Pracy u podstaw". Tak naprawdę nie ma jeszcze w Twoim modelarstwie sfery, która nie wymagałaby doskonalenia od samego początku. Po pierwsze zajmij się jednym konkretnym modelem, tak aby skupić na nim wszystkie swoje siły i jemu jednemu poświęcić czas.

 

Wątki poradnikowe są aktualnie tym, na czym powinieneś skupić swoje oczy, mózg i modelarskie siły. Począwszy od samej obróbki części i doprowadzania do porządku powierzchni przed malowaniem (w tym szpachlowania), poprzez samo malowanie, a na kalkomaniach i polerce kończąc.

 

Jeśli chodzi o kalkomanie przesyłam Ci link do poradnika:

 

viewtopic.php?t=22731

 

Na stronie drugiej jest też parę słów odnośnie polerki.

 

Jeśli chodzi o sam model Porsche to błagam, zmyj tę farbę z foteli i felg, oczyść je i pomaluj jeszcze raz powoli i starannie przygotowując farbę. Taki fajny model naprawdę na to zasługuje...

 

Spróbuj również przed malowaniem karoserii nieco pogłębić mechanicznie linie podziału np. grzbietem skalpela, igłą lub specjalnym rylcem.

 

Powodzenia!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki kornik za ten poradnik! Napewno mi się przyda. A co do tej farby na fotelach to przy nakładaniu jej na fotele tworzyły się jakieś czarne paprochy i dlatego tak słabo to wygląda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grudki to prawdopodobnie skutek niedokładnie wymieszanej farby, przypuszczam, bo nie znam tych farb. Do malowania pędzlem poleciłbym Vallejo, nie wymagają rozcieńczania, bardzo ładnie kryją i myje się wodą, znacznie wygodniej się pracuje.

Pozatym grudki to chyba nie jedyny problem, nie sądzisz?

Szwy, pozostałości po ramce czy za gruba warstwa farby to nie są żeczy które się ot tak zostawia, zresztą już o tym mówiłem.

Weź sobie lepiej rady Kornika do serca, ewentualnie rozważ to co powiedział Wuen o die-castach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele są już wyszlifowane i nie mają pozostałości po ramkach. Jutro zmyję z nich lakier i pomaluję od nowa. Do zmywania może byc płyn DOT-4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody, ja ci dam w miniaturkach!

 

Regulaminowa mają być zdjęcia max 800x600, chociaż teraz to chyba jakoś tak więcej można

 

 

Ostatnio dostałem pa głowie za nieregulaminowe zdjęcia i dowiedziałem się, że dopuszczalny maksymalny rozmiar to 1024(szerokość)

 

Kolego komor - nie będę się mądrzył bo sam jestem raczej początkujący, ale bardziej doświadczeni koledzy dobrze Ci radzą. Wyłącz taśmociąg i powoli skończ jeden model, ale za to dobrze - wytrwałości.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz taśmociąg i powoli skończ jeden model, ale za to dobrze - wytrwałości.

 

A ja mówię po raz kolejny. Teraz zająłem się wyłącznie Porsche, a inne modele poszły na boczny tor.

 

I mam teraz 4 problemy:

 

1. To Porsche to wersja w której można zrobic otwierane drzwi. Tylko ja nie wiem jak mam te drzwi wyciąc aby ich nie zniszyc.

A tu zamieszczam fotki drzwi:

img4150l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4151h.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

2. Wyciąłem zderzak z ramki, oszlifowałem go i co się okazuje? Nie pasuje tak jak powinien!. Przód jest idealne tylko ten spoiler odstaje. Nie wiem co z tym zrobic.

A tu fotki zderzaka (on tak odstaje i z drugiej strony):

img4152r.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

3. Pęknięty słupek. Czym go mam skleic?

Fota:

img4153e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

4. Czym wypełnic te puste miejsca w fotelach? Położyc tam szpachlę czy jak?

Fota:

img4154f.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Aha i jeszcze jedno. Co do tych foteli to może je czymś wyłożyc? Przepraszam że nie piszę ''ci'' ale u mnie na laptopie coś mi nie chce wykskoczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja bym to zrobił skalpelem po liniach podziału powoli delikatnie kilka razy.

2.Przyklej zderzak na CA tam gdzie pasuje a potem również na CA dopasowując te zakończenia.

3. Przyklej zwyłym klejem i potem zaszpachluj i wyszlifuj

4.Najlepiej Poliestrnem myślę że 0,25 wystarczy i potem szpachla aby ukryć łączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety model idzie do dota- nie uda się poprawić tego słupka, bez uszkadzania lakieru A wystarczało poprostu skleić to miejsce cyjanoakrylem, tym samym specyfikiem wyrównać szparę, przelecieć papierkiem i już.

Pamiętaj- kastę malujemy dopiero po pozbyciu się wszystkich uszkodzeń, czy to rys czy złamań.

Zderzak- to samo, ale pokaż jeszcze jak to wygląda od środka.

Fotele- wypełnij ile możesz polistyrenem, później szpachla.

Wystarczy je pomalować, jak chcesz możesz dać flock na podłogę.

Drzwi bym sobie darował, skup się raczej na poprawnej, czystej budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda od środka:

img4156e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

No i fotele oszlifowane. Powiedzcie mi malowac je na ten sam kolor czy może zmienic? Te małe, czarne paprochy są pod lakierem.

img4159ul.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Powiedzcie mi czy do tego silnika opłaca się robic okablowanie czy zostawic go tak jak jest?

img4155c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

img4158u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz taśmociąg i powoli skończ jeden model, ale za to dobrze - wytrwałości.

 

A ja mówię po raz kolejny. Teraz zająłem się wyłącznie Porsche, a inne modele poszły na boczny tor.

 

I mam teraz 4 problemy:

 

1. To Porsche to wersja w której można zrobic otwierane drzwi. Tylko ja nie wiem jak mam te drzwi wyciąc aby ich nie zniszyc.

A tu zamieszczam fotki drzwi:

 

2. Wyciąłem zderzak z ramki, oszlifowałem go i co się okazuje? Nie pasuje tak jak powinien!. Przód jest idealne tylko ten spoiler odstaje. Nie wiem co z tym zrobic.

A tu fotki zderzaka (on tak odstaje i z drugiej strony):

 

3. Pęknięty słupek. Czym go mam skleic?

 

4. Czym wypełnic te puste miejsca w fotelach? Położyc tam szpachlę czy jak?

Aha i jeszcze jedno. Co do tych foteli to może je czymś wyłożyc? Przepraszam że nie piszę ''ci'' ale u mnie na laptopie coś mi nie chce wykskoczyc

 

Jestem Twoim zagorzałym fanem! Czytałem Twoje wątki zanim się jeszcze zerejestrowałem. Bardzo chętnie Ci pomogę.

 

Moim skromnym zdaniem:

 

Odp1: Nie da się. Zawsze coś tam się zarysuje i trzeba będzie szlifować. Zostaną rysy i będzie buba.

Odp 2: Zostaw, idealnie współgra z przodem.

Odp 3: Raczej nie. Mógłbyś uszkodzić klejem lakier. Podklej od tyłu taśmą Tamiya (jest żółta) będzie się trzymać i nie będzie się odróżniał od drugiego słupka

Odp 4: Raczej nie. Tak jest super - fotele mają tam naprawdę szczelinę - oparcie się pochyla więc nie może być jednolitej powierzchni. Zostaw lekko przyszlifowane jak są - wyglądają jak lekko zużyta skóra na fotelach, też tak się na biało wyciera. Efekt bomba.

 

Te drobne czarne pyłki po lakierem są spoko. Następnym razem bedzie ich mniej.

 

Bez Ci da się żyć. Bez poczucia humoru nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda od środka:

Masz CA? Jeśli tak to przyciśnij zderzak do krawędzi zalej od tyłu CA i przytrzymaj chwilę, z tego co widzę on pasuje tylko nie był przyklejany, czasem warto użyć trochę więcej siły ;)

 

No i fotele oszlifowane. Powiedzcie mi malowac je na ten sam kolor czy może zmienic? Te małe, czarne paprochy są pod lakierem.

Miałeś umyć je w krecie a nie skrobać Jak już to zrobisz możesz je dac na czarno, tylko mat, będzie ładny kontrast z żółta kastą.

 

Powiedzcie mi czy do tego silnika opłaca się robic okablowanie czy zostawic go tak jak jest?

Jeśli czujesz się na siłach to proszę bardzo Ale najpierw usuń może wszystkie szwy (takie linie biegnące wzdłuż części, skutek łączenia formy, chyba je widzisz nie?) To samo dotyczy miejsc po wycięciu z ramki. Przejrzałeś to poradniki na forum czy nie?

I maluj cieńszymi warstwami żeby farba się tak nie świeciła.

 

powoli do przodu i jedziesz dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku gdzie Ty malujesz te rzeczy? Na dworze podczas wiatru?

Wszędzie masz poprzyklejane jakieś paprochy i syfy.

Musiałbym się mocno postarać żeby tyle nałapać.

Chyba że w ogóle nie myjesz ani w żaden inny sposób nie przygotowujesz tych części przed malowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ta czarna błyszcząca częśc wygląda jak byle jak zrobiona ale to jakoś tak się słońce odbija. Co do tych wypustków po bokach silnika to są to elementy mocujące silnik. A co to jest CA bo niestety nie wiem A foteli nie umyłem w krecie bo nie znalazłem w domu a że jestem po operacji i nie mogę zabardzo chodzic to nie miałem jak kupic. Ale jutro rodzice mi kupią kreta i będę już miał Kazik a co do tych paprochów to gdzie ty je widzisz oprócz foteli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.