Jump to content

macio4ever

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  1. Dzięki za dobre słowo. Słabość do GW raczej mi nie minie. Może w końcu wezmę się za Falcona...
  2. No rzeczywiście mogłem zostawić owiewkę otwartą... Jest wklejona więc zmian już raczej nie wprowadzę. Dzięki za dobre słowo.
  3. Jak w przypadku innych modeli Fine Molds - jakość jak trzeba, samoskładalny. Generalnie modelik przyjemny, prosty i ładnie prezentujący się na półce. Żółto pomarańczowy to Gunze C, metaliczny - Gunze Silver Plate Next.
  4. Mając nawrót słabości do Gwiezdnych Wojen i chęć zrobienia czegoś na luzie skleiłem sobie TIE Interceptora. Model wybitnie relaksacyjny, do zrobienia w weekend malując lakierami. Jakość bez zastrzeżeń, samoskładalny. Malowany Gunze C, Tamiyowskimi emaliami (wash, detale), całość obleciana matem Super Clear. Wash jest choć znów prześwietliłem fotki, więc jest słabo widoczny. Druga opcja, że go zrobiłem za słabo.
  5. Cześć, Chętnie odkupię arkusz kalek do tego modelu. Podaj cenę, jaka Cię interesuje. Pozdr Maciek
  6. Kalki kupuję bezpośrednio w http://www.scalemotorsport.com/merchant2/ albo na hlj.com To, co Ci się zrobiło z oponą to najprawdpopodobniej efekt malowania na nieoczyszczonej oponie. Często jest na nich warstwa czegoś (może oddzielacza od formy) - taki ala nalot. Jak się mocniej pociągnie paluchem to złazi. Malowanie na tym powoduje pękani albo inne przykre zdarzenia. Druga sprawa - trzeba malować i kalkować, jak opona jest na feldze, bo inaczej przy zakładaniu łatwo jest uszkodzić kalkę/lakier. Na prawej górnej podeszło Ci powietrze. Może zdejmij kalki i pomaluj od szablonu - wygląda znacznie lepiej.
  7. Co do karbonu to radziłbym Ci kupić gotowe kalki - lepszy efekt i łatwiej osiągalny. Sido to moim zdaniem słaby pomysł - dobry lakier pod kalki i dobry na kalki. Większość rzeczy zapewne opisałem już w swojej budowie ale dla przypomnienia trudności i babole: 1. Mocowanie w klapie tylnego spojlera 2. Kalka zamiast panelu sterowania 3. Przednie światła są trudne do czystego wykonania. Lepiej jest je skleić i uszczelnić przed malowaniem. Oznacza to kilkukrotne maskowanie samego szkła - upierdliwe ale da się zrobić. Nie wyrzuć oryginalnych masek tylko delikatnie zdjemij i przyklej na szkło. Przydadzą się. Powodzenia!
  8. Nie nada się. Do dużych wypełnień użyj szpachli dwuskładikowej chemoutwardzalnej np Tamiya Epoxy Putty. Do dokładniejszych wykończeń drobna szpachla jak Finishers, samochodowa, Magic Sculp etc generalnie taka, która jest rzadsza i da się łatwiej kształtować. Też chemoutwardzalana. Obróbka na mokro papierem lub gąbką ścierną. Też radzę zrobić szkielet z polistyrenu i go potem wypełniać. Szapchle odparowujące (Tamiya Basic Type, Gunze, Wamod i inne) będą siadać, zapadać się i schnąć wieczność przy grubszej warstwie.
  9. Nie nada się. Do dużych wypełnień użyj szpachli dwuskładikowej chemoutwardzalnej np Tamiya Epoxy Putty. Do dokładniejszych wykończeń drobna szpachla jak Finishers, samochodowa, Magic Sculp etc generalnie taka, która jest rzadsza i da się łatwiej kształtować. Też chemoutwardzalana. Obróbka na mokro papierem lub gąbką ścierną. Też radzę zrobić szkielet z polistyrenu i go potem wypełniać. Szapchle odparowujące (Tamiya Basic Type, Gunze, Wamod i inne) będą siadać, zapadać się i schnąć wieczność przy grubszej warstwie.
  10. Z definicji nie zaczerniam linii na "twardo" bo uważam, że efekt jest sztuczny. Zgadzam się, że na zdjęciach nie wygląda to tak, jak chciałem. Z czerwienią robi się dość trudno zdjęcia. Przełączniki to produkty Hobby Design, najniższy rząd na pionowym panelu to imitacje nitów (0,5mm średnicy) firmy Scale Hardware. Napisy mają wysokość 0,3mm i zostały wycięte z kalki, która oryginalnie miała symulować panel. 3 górne lampki dorobione z pręta polistyrenowego 0,4mm i pomalowane. Cały panel jest mniejszy niż moneta 1gr Na kierownicy są robione z pręta + 2 sztuki Hobby Design. Złącza do komputerów - żywiczne z zestawu Crazy Modelera Napisy na panelu poziomym to kalki robione własnoręcznie. Zdjęcia z budowy będą niedługo na mojej stronie, na razie są na AFie i PWM-ie
  11. Heja, przecież robiąc tyle modów nie olałbym linii podziału. Są zrobione ale delikatnie.
  12. Udało mi się zakończyć batalię z NSX-em. Model z pozoru łatwy ale czyste wykonanie wymaga gimnastyki. Zmodyfikowałem kilka elementów aby być zgodnym z oryginałem. Jestem zadowolony z kilku rzeczy: 1) Udało mi się, moim zdaniem, utrzymać równy poziom zmian tzn poprawiłem ewidentne braki w stosunku do oryginału w zasadzie w całym modelu. 2) Nieźle wyszło wnętrze, w zasadzie zrobiłem wszystko co planowałem bez większych wpadek 3) Kalki pudełkowe, jak i moje własne położyły się bez ewidentnych baboli 4) Koła - czysto i całkiem realistycznie To co mniej mnie zadowala i nad czym będę pracował to: 1) Końcowe lakierowanie, głównie bezbarwne 2) Równomierność krycia kolorem na różnych elementach Do budowy użyłem oprócz modelu: zestaw waloryzacyjny Tamiya (siatki, zapinki, maska do napisów na oponach, hak holowniczy, blaszki pasów), antena Sakatsu, wentyle TMM, imitacje śrub Hobby Design i Scale Racer Cars, właczniki główne Hobby Design, kalki karbonowe: SMS, Modelers i S27, tasiemka jedwabna, pzrewody elektryczne i frezowane imitacje elektroniki. Główne modyfikacje: 1) Wnętrze - panel z włącznikami (zamiast kalki), własne pasy, całkowicie zrobiona od podstaw podłoga i elektronika, okablowanie, oklejona kalkami imitującymi włókno węglowe 2) Karoseria: wykonane własnoręcznie podpory tylnego skrzydła, pocienione elementy aerodynamiczne, dodane imitacje śrub 3) Inne: nowy wydech z mocowaniami zgodny ze zdjęciami, złącze do sprężonego powietrza. Malowanie: Tamiya TS26, TS-36, bezbarwny 2K, Alclady (wydech), ramki okien: Tamiya X-18, ramki drzwi Tamiya + Gaia /czarny mat/ FOTY Wnętrze
  13. Swoją drogą to niezła kiszka od strony producenta, że alternator ma mocowanie, a pozostałe elementy wiszą sobie w powietrzu.
  14. Waldek musi mieć chyba działkę od Gai za reklamę
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.