Skocz do zawartości

Pytanie o model Volva z UPSu


Seweryn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś podać mi nazwy modeli tych dwóch ciągnikó Volva?

volvo.jpg

volvo2-1.jpg

 

Potrzebuję wiedzieć jakie maja długości ram, oraz jak wygląda dach z góry. Widziałem gdzieś fotkę VN670 Itralerki z dachem od europejskiego FHacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem temat do odpowiedniego działu.

 

 

Myślę, że to coś z nowych Volviaków typu VN etc. ale nie mam pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myśle. Jest nawet podobny do tego w twoim podpisie

 

Domyślam się, że projekt Seweryna polega na przerobieniu Volva z podpisu, czyli VN 670 (o ile się nie mylę) na auto o które pytał Seweryn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skróć po prostu o jedną oś... Utnij w miejscu przerwy między dwoma osiami i w tym miejscu doklej końcówkę, która wystawała poza oś ostatnią (uciętą). Myślę, że będzie ok. Marcin robiąc swojego superlinera daycab single pewnie też nie dysponował dokładną dokumentacją. Po prostu obciął, dokleił, zaszpachlować i już.

 

Ps. Jeśli źlę mówię Marcin to przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Seweryn,

Pierwsza fotka to Volvo VNL Daycab. Co do typu (długości, nośności) ramy to podobnie jak większość ciągników Volvo na rynek US/CA może to być jak dobrze pamiętam jeden z 7 rodzajów - tutaj raczej się opieram na "zawodnej" ;-) pamięci osobistej. Wymiar nie różni się w nowym modelu od tej w starym, jeśli bardzo Ci zależy na dokładnym zwymiarowaniu to mogę podejść na parking i zmierzyć (ale dopiero w przyszłym tygodniu tj. po 14 kwietnia) - na oko krótki VNL zajmuje dwa miejsca na typowym amerykańskim parkingu ;-) ale na oko chłop wiadomo co ... Kabina ma okno w dachu.

Druga fotka jest już większą zagwozdką - jeśli chodzi o ramę. Obstawiam, że to normalna rama, jednak z "wyciętym" pierwszym mostem napędowym. Model to VNM 630 (średni sleeper). Z tego co widziałem to taka kabina nie ma okna w dachu.

 

Nie wiem skąd masz fotki, które pokazałeś ale sporo o Overnite jest tu:

http://www.hankstruckpictures.com/df_overnite.htm

 

Pozdrawiam i powodzenia !!

 

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Regis, w linku z HTP znalazłem model -Volvo VNL300, teraz to już powinno być z górki, potrzebuję tylko foto dachu i długość tej nieszczęsnej ramy, ale mając nazwę modelu pewnie coś znajdę. Jeszcze raz dzięki.

Ps. Zazdroszczę Ci jak cholera tego że TAM jesteś, mam nadzieję że kiedyś będzie mi dane powozić jakimś truckiem za oceanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę... Również dzięki za wyjaśnienie...

 

Może razem z kolegą kiedyś spotkamy się we Wrocku na jakieś

 

 

Pozdrawiam,

Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Seweryn,

Nie ma problemu, mając okazję siedzenia jakiś czas w GSO (ups, znaczy się Greensboro) szwędam się i sam poszerzam swoją wiedzę na temat Volvo. Jak mogę pomóc to OK. Jak po sobocie (80 rocznica założenia Volvo AB) jakiegoś fachurę dorwę to spytam się o ten wymysł z długą ramą i jednym mostem napędowym.

Dach będzie ciężko pstryknąć z ziemi (a po ramie mi raczej nie pozwolą skakać) ;-) średni sleeper ma dach taki sam jak wysoki (w sensie gładki) tylko bez okna typowego dla VN 670/780 i VT 880.

BTW ... dach tego VNL'a też Cię interesuje? Wbrew pozorom kabiny (i nie tylko) amerykańskich wersji Volvo mają sporo części wspólnych z tymi z Europy możliwe, że sam dach jest podobny (jeśli dobrze rozumiem to chodzi Ci o te "wytłoczenia") do tego z FH - zapisze sobie to się też spytam ;-)

 

Mhm ... szczerze mówiąc to dobrze jest tu przyjechać żeby zobaczyć jak US wygląda i poczuć różnicę ... przepraszam za OT ;-) ja jednak wracam do PL i mojego Wrocławia, ale fakt, amerykańskie ciężarówki robią wrażenie, jednak życie/praca za kółkiem jest ciężka, nawet tutaj.

 

Hej Praetorian !!

a bardzo chętnie ... jednak "bronek" musi poczekać ... na razie jestem w strefie czasowej EST ;-) dziękuję za zaproszenie, przypomnę się jak wrócę od Wuja Sama.

 

update: 19.04.2007

Hej,

nie będę mnożył postów, linkuję obiecanego VNL'a z dzienna kabiną z parkingu.

P1000132.JPG

http://picasaweb.google.com/emiel.rtg.regis/VTNAAndVNDaycab/photo#5054924610923511954

 

Tak jak wspominałem zajmuje tylko 2 miejsca parkingowe ;-)

Jutro lub w piątek powinienem mieć dane nt. ram. Zdjęcia dachu VNL'a nie mam ale postaram się coś wygrzebać, na pewno dach krótkiej kabiny jak i same kabiny są robione z tych samych elementów co FM, FH i NH.

Przepraszam, że album skromny ale z czasem kiepsko ostatnio.

 

Pozdrawiam,

k.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej Panie i Panowie,

 

Realnego i wykonanego własną ręką zdjęcia dachu daycab'a jeszcze nie mam, czekam ciągle na okazję. Ale jest światełko w tunelu. Jest tak jak wspominałem wcześniej. Daycab zbudowany jest z elementów wykorzystanych m.in. w kabinie FH - niskiej.

Przepis:

Bierzemy dach FH i skracamy (patrz fotka), następnie boki typowego VN'a (Italeri/Revell) - skracamy pod wymiar dachu, tył kabiny VN'a - pozbawiamy nadstawki sleepera. Gotowe.

 

Skąd dach... najlepiej z modelu FH z niską kabiną, szkoda trochę modelu tylko dla dachu ... ale zawsze model można złożyć a dach wykorzystać do zrobienia formy, tak jak ten z fotki - to akurat prezent od kolegi-modelarza z biura, przyniósł jak dowiedział się, że zbieram informacje nt. daycab'a.

 

P1000291c.JPG

P1000291-small.JPGP1000292-small.JPG

 

Co do wymiarów, na które warto zwrócić uwagę (update 30-04-2007):

BBC - 122" (wymiar od zderzaka do ściany kabiny - bumper-to-back-of-cab)

122" w skali 1/24: 12,91 cm

(na marginesie - jest to też mniej więcej wyznacznik, gdzie należy obciąć dach, dodając do siebie wymiar maski oraz ścian bocznych z drzwiami)

 

położenie przedniej osi:

52" w skali 1/24 - 5,5 cm

 

położenie mostu napędowego (od końca ramy):

32" w skali 1/24 - 3,39 cm

 

długość ramy w prezentowanym egzemplarzu:

225" w skali 1/24 - 23,81 cm

 

rozstw osi:

141" (tą widziałem i zwymiarowalem - tylko na placu)

151" (katalog) w skali 1/24 - 15,98

156" (katalog) w skali 1/24 - 16,51

158" (katalog) w skali 1/24 - 16,72

160" (katalog) w skali 1/24 - 16,97

 

Co do położenia mostu to jest typowe dla VN'a a więc można skorzystać z tego co daje Italeri/Revell

 

Ale proszę przekalkulować samemu, bo mogłem wstawić babola.

 

Kilka słów oraz fotek VN* z dzienną kabiną:

P1000281.JPGP1000273.JPG

 

Tylnia ściana - typowa dla wielu modeli Volvo - w daycab'ie ma szybę (normalny VN z wysokim sleeperem nie ma tekiego okna)

 

P1000274.JPGP1000275.JPG

 

Prezentowany na fotkach VN lekko wysłużony i zaniedbany, służy jako "osiołek" do przeprowadzania naczep z parkingu na teren testów.

Amerykanie mocno testują i starają się propagować single na tylnich (napędzanych lub wleczonych) mostach/osiach. Jak na razie z marnym skutkiem.

 

P1000276.JPGP1000278.JPG

 

P1000279.JPGP1000277.JPG

 

P1000280.JPG

 

P1000171.JPG

 

P1000140.JPGP1000269.JPG

 

P1000268.JPGP1000142.JPG

 

P1000290.JPGP1000289.JPG

 

Seweryn lub ktokolwiek, kto tu zaglądnie, jeśli interesuje Cię jakieś "specjalne" ujęcie (nie licząc dachu ;-) ) to powiedz, postaram się coś pstryknąć.

 

Wrócę jeszcze na momencik do tematu ramy z Twojego zdjęcia nr 2. Rama jest typowa dla VN (kwestia kilku/kilkunastu cali - ramę można sobie dobrać) ale "wycięty" - w sensie nie zamontowany jest jeden most napędowy. Zamontowanie mostu (np. tak jak na Twoim zdjęciu) jest typowe - jeśli chodzi o wymiar/położenie, patrząc od tyłu ciągnika.

Pytanie po co? Odpowiedź - prawo, przepisy. Nacisk na oś, liczba osi lub długość. Tego typu wynalazki - długa rama z jednym mostem, krótka rama - jeden most plus oś wleczona podnoszona, podwójne siodła na ramie to nic innego jak zmaksymalizowanie wykorzystania ciągnika siodłowego przez firmy spedycyjne (UPS/Overnite, Roadway i wiele innych).

A propos podwójnych siodeł na ramie:

 

http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/dfaust/apr2003/aprilcd/file0164a.jpg

http://www.hankstruckpictures.com/pix/trucks/dfaust/2004/nov28/p1010137.jpg

 

Tego typu ciągniki mogą ciągnąć różnego rodzaju naczepy, począwszy od typowych 53 stopowych do zestawów podobnych do australijskich pociągów drogowych (jednak krótszych) naczepa/wózek/naczepa.

Te zabiegi z mostami i osiami oraz siodłami mają na celu uczynienie ciągnika bardziej uniwersalnego.

Tego typu ciągniki oraz firmy je posiadające trudnią się rozwożeniem towarów raczej na małych i średnich odległościach. Długie trasy są "obsadzone" przez typowe ciągniki z kabinami sypialnymi, które ciągną typowe naczepy.

 

Na marginesie, (mały OT - nie strzelać proszę!!) nie jestem pewny czy odmiana słowa volvo nie jest błędem - patrz tytuł. Volvo wzięło swoją nazwę z łacińskiego "volvo" - toczę - "volvere" - toczyć. Językoznawcą nie jestem, ale jakoś mi "volva" brzmi i wygląda dziwnie.

 

pozdrawiam,

k.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.