Jump to content

Grumman EA-6B Plowler 1:48 Kinetic


janekzukosa
 Share

Recommended Posts

Przedstawiam model EA-6B Plowler Buno 163527 VAQ - 137 ROOKS stacjonującym na USS Enterprise w 2008 roku.

 

Model prosto z pudła malowany Tamiya spray

Kalki Fightertown Decals - rewelacja! ( dzięki Arturze! )

 

Sam model Kinetica umęczył mnie strasznie za dość wygórowaną cenę spodziewałem się klocków Lego ,a w zamian dostałem tragicznie spasowany model.Uratowała szpachla..

Części luzem porozrzucane,porysowany wiatrochron i błędy w numerach opisowych poszczególnych etapów klejenia w " instrukcji ".

 

Reasumując - Horror ale Plowler jest tak piękną konstrukcją ,że nie mogło go zabraknąć w mojej kolekcji lotnictwa pokładowego Usa.

 

IMG_3698.jpg

 

 

IMG_3695.jpg

 

 

IMG_3694.jpg

 

Przepraszam za tylko 3 zdjęcia - postaram się zrobić ich więcej ( problem z aparatem)

Link to comment
Share on other sites

Czyli jednak wbrew obiegowej opinii da się z tego zestawu zrobić ciekawy model. Nie tylko ciekawy, ale i niezły pod względem estetycznym. Merytorycznie nie mogę się wypowiedzieć,gdyż jestem za cienki w uszach, ale samo wykonanie podoba mi się chociaż nie wiem czy powinien być aż tak "utytłany"

 

Na ten temat wypowiedzą się eksperci. Ja w każdym razie gratuluję Ci samozaparcia, które pomogło Ci zbudować całkiem niezły model

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Janku za tematyke, ale żeśgo troche za mocno ztyrał, to sa w miare nowe samoloty bądź co badź całościowo prezentuje się ładnie. Dymienie owiewek tez duzo lepiej aczkolwiek tu powinno byc lustro

 

Całościowo ok.

 

Pozdrawiam.

Przemek.

 

PS. Kornik jestes fanem SENNY ??

Link to comment
Share on other sites

Przemku EA-6B Plowler był jedynym samolotem zdolnym zakłócić radary przeciwnika na wyposażeniu USA do wprowadzenia EA--18G - brał udział w każdej wojnie Wuja Sama więc wyciskali z niego non stop ile się da - były nie gorzej " utytłane " niż nasze ulubione F - 14, mimo wczesnego wprowadzenia do służby.Nie zgodzę się z Tobą również jeśli chodzi o kolor szyby wiatrochroniu.Były przydymione , widać to na niejednym zdjęciu.

 

SquadphotoLARGE.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przemku EA-6B Plowler był jedynym samolotem zdolnym zakłócić radary przeciwnika na wyposażeniu USA

 

Tu się nie zgodzę chociazby.

EA-6 Wild Weassel.

ES-3A Shadow.

 

 

Ja nie mówie że nie były przydymione,tylko że w specyficzny sposób (w słońcu były zbliżone do lustra w kolorze miedzianym.

 

3420-dsc_1413.jpg

 

3660-a160788nh501.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Na szyby jest napylony jakiś metal, może nawet złoto (tak gdzieś słyszałem). Jako że samolot sporo promieniuje to trzeba było zrobić pilotom klatkę Faradaya żeby po kilku misjach dalej mogli mieć synów. Więc faktycznie owiewka ma coś wspólnego z lustrem.

A co do "jedynego samolotu" WRE to pamiętajmy także o EF-111 Raven...

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę ze Jankowi chodziło o ostatnie 10-15 lat gdzie EA-6b był praktycznie jedyną maszyna tego rodzaju na wyposażeniu USA. EA-6A czy EF-111 już dawno zostały wycofane. A co do ES-3A to był to chyba samolot do rozpoznania elektronicznego a nie do walki elektronicznej ?

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę ze Jankowi chodziło o ostatnie 10-15 lat gdzie EA-6b był praktycznie jedyną maszyna tego rodzaju na wyposażeniu USA. EA-6A czy EF-111 już dawno zostały wycofane. A co do ES-3A to był to chyba samolot do rozpoznania elektronicznego a nie do walki elektronicznej ?

 

Tofik dokładnie o to mi chodziło !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.