Skocz do zawartości

P-51D Mustang - Academy 1/72


Przemek - MaXus

Rekomendowane odpowiedzi

Po miesięcznym odizolowaniu od dłubania postanowiłem zrobić coś prosto z pudła - mniej ambitnie, dla poprawy ogólnych umiejętności.

Wybrane do tego modele są tematem rzeką na forach, dlatego nawet nie podejmuję się jakichkolwiek poprawek czy ingerencji własnych aby nie prowokować miłośników, może za wyjątkiem detali łatwych i szybkich do wykonania.

Na pierwszy ogień idzie:

0001.jpg

 

Ponieważ chciałbym zachować resztki przyzwoitości, to mam pytanie o kolory malowania:

- po pierwsze, w instrukcji stoi: całe wnętrze na czarno oprócz fotela oraz ścianki z oparciem za fotelem, które mają być Chromate Green. Poprawnie to?

- po drugie: kolory zewnętrza podane w instrukcji to: Silver Metal, Dark Green, Red, White - trzymać się tego, czy coś zmieniać?

 

Ogólnie prace idą mi nadzwyczaj jak na moje tempo sprawnie. Koło południa mam nadzieję wrzucić pierwsze fotki malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mała kosmetyka:

 

IMG_6265.jpg

 

i wnętrze:

 

IMG_6268.jpg

 

IMG_6271.jpg

 

Czy błędem jest IG wewnątrz, bo również oglądałem dwie wersje (IG oraz srebro/aluminium):

 

IMG_6273.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw waloryzacyjny LEGO (trochę przekombinowany):

 

IMG_6332.jpg

 

Poprawiona podłoga, kilka wstawek oraz przycinek + legowe dyby w celu poprawy geometrii wzniosu skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wybrałeś sobie dość nieszczęśliwy merytorycznie zestaw, z którego ciężko jest zrobić poprawnego P-51 D, ale jeśli ma służyć jedynie ćwiczeniom pewnych umiejętności to ok. W każdym razie odradzam wykonanie malowań pudełkowych Academy. Kalkomanie są dalekie od ideału...

 

Ostatnio podobny model ukończył kolega Banny, którego model znajdziesz w galerii:

 

viewtopic.php?t=26416

 

Co do kolorystyki, to była o niej mowa już wielokrotnie zarówno na tym forum jak i innych. Nie chcę kolejny raz się o tym rozpisywać, odeślę Cię więc do opcji "szukaj" i artykułu na IPMS Stockholm. Mam nadzieję, że rozwieje to Twoje wątpliwości:

 

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/02/stuff_eng_interior_colours_us_part2.htm

 

Dobry patent z tymi klockami Lego

 

Życzę powodzenia i pozdrawiam!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ludzi, którzy zadają sobie trud prowadzenia warsztatu na kilku forach. Wymaga to czasu i pewnego zacięcia, ale faktem jest że nie wszyscy zaglądają w kilka miejsc, także powtórzę swój post. Może być pomocny, gdyby ktoś budował tego P-51 Academy i szukał tu jakichś podpowiedzi.

 

Malowanie pudełkowe Academy przedstawia P-51 który pilotował Lt. Col. Gordon M Graham z 354th Fighter Squadron.

 

Gordon Marion Graham to as z 7 zwycięstwami (razem ze zniszczonymi na ziemi 16,5) które odniósł w zaledwie 73 misjach na P-51. W ogóle była to dość ciekawa postać z bogatą karierą wojskową. Odbył 146 zadań nad Wietnamem latając na Phantomach. Więcej np tutaj: http://www.af.mil/information/bios/bio.asp?bioID=5598 . Zmarł w swoim domu 22 marca 2008.

 

Samolot to P-51D 44-15255 WR-F "Down For Double". Wcześniej ta maszyna była oznaczona jako WR-S "Sunny VII" (uzywana przez Col. Everett W Stewart) także nos został przemalowany (zapewne stąd ten biało-czerwony "ornament").

 

Jest kilka zdjęć tego samolotu, szczególnie ciekawe są klatki z kolorowego filmu:

 

wr-f.jpg

 

wr-f2.jpg

 

wr-f3.jpg

 

(zdjęcia zaczerpnięte z littlefrinds.co.uk )

 

Model Academy poraża ilością dość poważnych błędów merytorycznych, ale skleja się całkiem przyjemnie. Wiem, bo ostatnio popełniłem dokładnie ten sam zestaw, kornik był tak uprzejmy że podał link. Nieco żałuję teraz, że nie sięgnąłem po znacznie lepszą Tamajkę, która też czeka u mnie na sklejenie, ale do tematu Mustanga zapewne jeszcze wrócę...

 

Z tym, że nie wziąłem oryginalnych kalek. Malowanie ciekawe, ale pomijając błedy w kolorystyce i schemacie malowania, zazwyczaj są problemy z kładzeniem kalek tego producenta. Tym bardziej, że mój zestaw leżakował od lat 90-ych i kalki nie były pierwszej świeżości.

 

Zwróć uwagę na błędy w kolorystyce kalkomanii (częściowo można to poprawić np przemalowując napis Dawno for Double) oraz na podwójne lusterko wsteczne. Acha, i pas przeciwodblaskowy w dwóch odcieniach! Jak mogę coś zasugerować, to czerwoną lamówkę w części dziobowej warto spróbować zrobić farbą i cieńkim pędzelkiem zamiast dopasowywać kalkę...

 

Widzę, że próbujesz poprawiać ten model, np korygując wznios skrzydeł. Chwali się to, ale błędów ten zestaw ma więcej (zły kształt statecznika pionowego, złe skrzydła o obrysie jak w P-51B, o innych drobniejszych rzeczach nie wspominając). Moim zdaniem ten model można skleić wprost z pudła, bo żeby zrobić poprawną miniaturę trzeba się nieźle natyrać. Zamiast nanoszenia poprawek naprawdę lepiej sięgnąć do Tamai, z podobnych względów zresztą dlaczego nie warto było rzeźbić Airfixa Mosquito. Ale o tym już rozmawialiśmy...

 

W każdym razie życzę powodzenia i jestem ciekawy finalnego efektu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Powoli do przodu: w zasadzie model z grubsza gotowy do wykańczania, muszę jeszcze tylko przemyśleć kolejność montażu oraz malowania:

 

IMG_6348.jpg

 

IMG_6362.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malujesz natryskowo? Ja klapy i zbiorniki malowałem odzielnie. Szczególnie zbiorniki moga powodować malarskie "cienie" lub zgrubienia na skrzydłach.

Tak. Z klapami sobie jakoś poradzę, zbiorniki na razie nie są jeszcze przyklejone, właśnie z powodu, o którym pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasy wyglądają jak z innej skali. 1/48?

Aż tak źle? Nie, nie 1/48 - po prostu: taśma Tamiyi 1/1 cięta zbyt grubo.

 

No i klapy bardzo nieśmiało opuszczone... IMHO wypadałoby to bardziej zaznaczyć, albo się nie bawić i wkleić na wprost.

Coż, wszystkich nie da się zadowolić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli klapy. Kolega Banny ma rację, lepiej by było albo wkleić je zamknięte, albo w pełni wychylone. Teraz Wyglądają jakby były niedbale wklejone.

 

Szkoda, że nie pokusiłeś się o wydrążenie wylotów na spodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli klapy. Kolega Banny ma rację, lepiej by było albo wkleić je zamknięte, albo w pełni wychylone. Teraz Wyglądają jakby były niedbale wklejone.

 

Szkoda, że nie pokusiłeś się o wydrążenie wylotów na spodzie.

 

Zobaczę co da się zrobić z tymi klapami. A teraz wyloty na spodzie - które to, bo może nic straconego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o wyloty w dolnej, tylnej częśći kadłuba. Tutaj troche widać. I klapy też!

 

p51_DSC_2649.jpg

 

Ale żeby drążyc te wyloty to przesada. W swoim miałem zamarkować je czarną farbą, ale zapomniałem i zawerniksowałem bez tego...

 

"Wyloty" można też zpiłować na równo, bo były zamykane. Problem wtedy odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kornik_69, Banny - dobra, daję się podpuścić, ale żeby było mi to przedostatni raz .

Ale czy ja wiem, czy to ambicja - bardziej to, że po prostu lubię takie dłubanko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylot chłodzenia (silnika?) przerobiony zgodnie z sugestiami:

 

IMG_6382.jpg

 

Pytanie: to malutkie, zaznaczone "coś", to wylot chłodzenia oleju?

 

IMG_6386.jpg

 

Wolałbym go spiłować do pozycji zamkniętej (zaznaczyłbym tylko kontur linią podziałową), czy będzie to dużym błędem?

Przeglądałem zdjęcia i zazwyczaj nie widać go otwartym, chyba, że jest tak mały, więc niewidoczne jest otwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zaczynam malowanie. Najpierw czarny, głównie chodziło mi, żeby wydmuszkę chłodzenia silnika zamalować i nadać czerni wnętrzu obramowania kabiny, reszta gdzie popadło i tak miało być przykryte przez "moje" cudowne srebro MM ;o).

 

IMG_6415.jpg

 

IMG_6417.jpg

 

IMG_6418.jpg

 

 

Tutaj wspomniany srebrny, nałożone 2-3 warstwy praktycznie całkowicie przesłoniły pseudo preshading:

 

IMG_6420.jpg

 

IMG_6421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy działaniach z metaliczną powierzchnią zamiast preshadingu lepiej jest pokombinować ze zróżnicowaniem odcieni metalizerów.

Tak też jest w planach i sam jestem bardzo ciekaw efektów, jak to mi wyjdzie.

Preshading to tylko:

Najpierw czarny, głównie chodziło mi, żeby wydmuszkę chłodzenia silnika zamalować i nadać czerni wnętrzu obramowania kabiny, reszta gdzie popadło i tak miało być przykryte przez ... srebro MM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Mam pytanie odn. koloru pasa odblaskowego. W instrukcji, Academy podaje Dark Green. Mam Dark Green MM 1710, jest to taka ciemna zieleń, natomiast na zdjęciach, jak przeglądam, to pas ma kolor bardziej brunatny. Nie znalazłem nigdzie w relacjach podawanych przykładowych nr farbek. Może mnie ktoś wspomóc takim numerem? Najlepiej MM, ale i innych producentów może być - z przelicznika sobie znajdę (no chyba, że to faktycznie ciemny zielony?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.