PiterATS Napisano 6 Lipca 2011 Autor Share Napisano 6 Lipca 2011 Deska jest pomalowana. Gdzie taśmą maskującą odcisnąłbym tak dokładnie sporą przecież liczbę słoi A co do przerwy, to zapowiada się raczej kolejna dłuższa, z uwagi na karkołomne zadanie obkalkowania karbonem tylnego zawieszenia, które jest bardzo rozbudowane. Do tego dochodzą jeszcze inne modele, które aktualnie robię. W między czasie może przygotuję sobie kokpit, z dorobionym otworem Kanału F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 6 Lipca 2011 Share Napisano 6 Lipca 2011 Carbon ładnie położony , a co tu robi ta deska czy takie są w bolidach w 1:1 czy to jest twoje mocowanie do podstawki? Od razu mowie ze na bolidach się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Lipca 2011 Autor Share Napisano 6 Lipca 2011 Deska, to w obecnej erze kosmicznej technologii Formuły 1, standardowy element odłogi. Jak wiadomo bolidy są niskie, więc często, na wybojach, czy tarkach trą po nawierzchni toru. Aby podłoga nie ścierała się bezpośrednio i tym samym nie niszczyła się, przykręca się do niej zwykły kawałek drewna, który, w momencie najechania samochodu na nierówność, ściera się pierwszy i tym samym chroni karbonową podłogę. Deska, na spodzie podłogi, pojawiła się, jeśli dobrze pamiętam, w połowie lat 90-tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2011 Kolejny niewielki postęp. Udało mi się wykonać najbardziej karkołomne zadanie w tym modelu, a więc oklejenie karbonem tylnego zawieszenia. Ogólnie było co ciąć, mierzyć i naklejać, ale się udało. Skrzynię biegów pokryłem kalką, tylko tak głęboko, jak ją będzie widać pod nadwoziem: Przygotowałem sobie również kokpit, w którym dokonałem kilku przeróbek. Po pierwsze to usunąłem z siedziska zestawowe pasy i wykonałem je we własnym zakresie, przy użyciu fototrawionych klamer. Ponadto zrobiłem otwór Kanału-F i uzupełniłem kokpit o brakujące fragmenty kalek z włóknem węglowym: To na razie tyle, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 8 Sierpnia 2011 Share Napisano 8 Sierpnia 2011 A już myślałem, że się nie doczekam. Bardzo ładny kokpit. Prosiłbym o częstsze aktualizacje, bo w tym tempie, to prędzej Madame Paluszek obroni tytuł, niż Ty skończysz model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2011 Model robię wtedy kiedy chcę i tak długo jak chcę, więc proszę mnie nie poganiać Wolę się nie spieszyć, niż coś spartolić, tym bardziej, że mam kilka innych modeli równolegle na warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 9 Sierpnia 2011 Share Napisano 9 Sierpnia 2011 Dobra, dobra, poczekam dłużej, skoro będzie ładniejszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Września 2011 Autor Share Napisano 7 Września 2011 Witam Dzisiaj bardziej teoretycznie, niż praktycznie. Obecnie jestem na etapie prac nad nadwoziem i poprawiania linii podziału blach. To co proponuje Revell, pasuje do wczesnej wersji bolidu, nie posiadającej Kanału F. Do poprawy nadają się ponadto żaluzje. Trzeba również dorobić brakujące klapki wzierników, znajdujących się na nosie i służących do kontroli i regulacji przedniego zawieszenia. Aby ułatwić sobie pracę, przygotowałem rysunki z rzutem z boku i góry nadwozia, z naniesionym, na zielono, właściwym przebiegiem linii podziału i wszystkich wkrętów: Ponadto odkryłem, że Revell całkowicie zawalił sprawę wieszaków przedniego skrzydła. Są one za niskie, przez co skrzydło ma zbyt wysoki prześwit. Trzeba więc usunąć zestawowe i zrobić własne. Ponadto do poprawy nadaje się krawędź spływu głównego płata przedniego skrzydła, w jego środkowej części (trzeba ją trochę zeszlifować). Tak natomiast wygląda rysunek poglądowy z przednim skrzydłem wg Revella (na czerwono zaznaczyłem prawidłowy kształt wieszaka, z przybliżonym profilem głównego płata, czyli to co chcę uzyskać): Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 7 Września 2011 Super Moderator Share Napisano 7 Września 2011 Świetne podejście do tematu - oglądam uważnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 7 Września 2011 Share Napisano 7 Września 2011 Tylko nie przedobrzyj z tymi liniami podziału bo jak sam pewnie dobrze wiesz w F1 jest wszytko dość dobrze spasowane tak że te linie podziału aż tak bardzo się w oczy nie rzucają. Kiedyś widziałem model gdzieś na forum białego Saubera BMW i właśnie miał te linie dość wyraźnie podkreślone co jednak zbyt naturalnie jak na standardy F1 nie wyglądało. Relacja super oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Września 2011 Autor Share Napisano 7 Września 2011 Też widziałem ten model BMW. Problemem tam był kolor farby, jaką zostały zapuszczone linie. Była to chyba czerń, a lepszy byłby jakiś neutralny odcień szarego. Ja brakujące linie postaram się zrobić tak, by były podobne do zestawowych, a po pomalowaniu nadwozia, zapuszczę je jakimś delikatnym brązem. No ale do tego etapu jeszcze mi trochę zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 3 Listopada 2011 Autor Share Napisano 3 Listopada 2011 Witam ponownie Udało mi się wreszcie wstępnie uporać z nadwoziem. Wstępnie, bo jak widać po zdjęciach czeka mnie jeszcze sporo pracy, ale na szczęście drobnej, czyli szlifowanie i szpachlowaniem klejem CA wszelkich nierówności. Jeśli chodzi o wprowadzone modyfikacje, to wytrasowałem linie podziału, nawierciłem otworki pod imitacje wkrętów, poprawiłem wieszak przedniego skrzydła i żaluzje obok wydechów. Ponadto dorobiłem też bąble, znajdujące się przy podstawie grzbietowej brzechwy w tylnej części nadwozia (rzecz, która pojawiła się mniej więcej wtedy, kiedy Kanał F podobnie jak nowy przebieg linii podziału) Nadwozie z nałożoną warstwą podkładu, w celu wyłapania niedoróbek: Poprawek jest jeszcze sporo, ale już na tym etapie model zaczyna mi się podobać, a to dlatego że: … widać, jak model nabiera pięknych kształtów i drapieżności Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 3 Listopada 2011 Share Napisano 3 Listopada 2011 Ło matko... ile ja się naczekałem na upa. Nie bardzo mi się podobają samochody z Kanałem F, ale twoja praca owszem. Pełen profesjonalizm, nie to, co u mnie, ale my mamy chyba trochę inne pojęcie na team prawidłowego wyglądu modelu F1. Nadal kibicuję. Swoją drogą, który bolid najbardziej Ci się podoba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 3 Listopada 2011 Autor Share Napisano 3 Listopada 2011 (edytowane) Dzięki, jeśli chodzi o wybór miss F1, to tutaj mam kilka ulubionych. Z obecnego sezonu najładniejsze są moim zdaniem Ferrari, Red-Bull i Williams, ale Renaulta R31 z przednim wydechem i genialnymi barwami nic nie przebije Z zeszłego sezonu to wiadomo F10 i Renault R30, za sprawą ładnej linni i fantastycznego szerszeniowatego malowania. A tak poza tym na mojej liście jest jeszcze Lancia/Ferrari D-50; BRM P-83 H16; Lotus 88; Brabham Bt-52; Renault Re-20 czy Ferrari 312T i jeszcze kilka innych. Ale i tak nic nie przebije chyba Jordana 191, to najładniejszy bolid wszechczasów http://i21.photobucket.com/albums/b288/ ... Res-02.jpg Edytowane 3 Listopada 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 3 Listopada 2011 Share Napisano 3 Listopada 2011 A u mnie z tego sezonu, to Ferrari i Renault. Z innych lat: BGP001, BT46b, F2007, Tyrrell P34, F2005, Lotus 72D, Ferrari 312T2 i kilka innych. Najbrzydszy samochód wszechczasów to chyba Ferrari F310. Najładniejszy to FW14b. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 4 Listopada 2011 Share Napisano 4 Listopada 2011 Ktoś kiedyś powiedział ze najładniejszym samochodem w F1 jest zawsze ten najszybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2011 Witam Z racji coraz częściej pojawiających się plotek o rzekomym romansie Kubicy z Ferrari, budowę modelu wstrzymuję przynajmniej do stycznia, kiedy sytuacja przyszłości naszego kierowcy się wyjaśni. Jeśli całe te plotki to ściema, model będę robić tak jak zakładałem z GP Turcji. Natomiast jeśli Robert rzeczywiście będzie testował dla Ferrari, właśnie w modelu F10, to w tym przypadku przerwa w budowie potrwa pewnie dłużej (luty, marzec, kwiecień? ), aż do pojawienia się pierwszych zdjęć z testów. W tej sytuacji po prostu nie podarowałbym sobie, gdybym nie zrobił F10 jako Kubicowozu Tak więc na razie czekam czy te całe rewelacje urzeczywistnią się czy też nie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 Ja również na to czekam. Jeśli to się potwierdzi i będziesz robił Kubicowóz, to skąd weźmiesz kalki? Myślisz, że jeśli zostanie testerem, to zastąpi Massę w 2013? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 A nawet jeśli by do tego doszło to skąd ta pewność ze będzie to F10 a nie 150 Italia który w 2012 będzie już traktowany jako stary bo przecież Ferrari zaprezentuje nowe auto i nim będą podczas testów jeździć etatowi kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2011 Jeśli to się potwierdzi i będziesz robił Kubicowóz, to skąd weźmiesz kalki? Zawsze można je wydrukować lub zrobić maski na ploterze. Myślisz, że jeśli zostanie testerem, to zastąpi Massę w 2013? Nie komentuję takich plotek, tylko patrzę na to na chłodno i czekam na rozwój sytuacji A nawet jeśli by do tego doszło to skąd ta pewność ze będzie to F10 a nie 150 Italia który w 2012 będzie już traktowany jako stary bo przecież Ferrari zaprezentuje nowe auto i nim będą podczas testów jeździć etatowi kierowcy. A to dlatego, że przepisy FIA dopuszczają do takich testów auta, sprzed min. dwóch sezonów wstecz, czyli F150 Italia w przyszłym sezonie będzie zbyt "młody" do przeprowadzania takich jazd. Automatycznie więc kwalifikuje się tutaj F10 z 2010r., jako pierwszy w kolejności bolid, najbliższy obecnym regulaminom i ich zmianom. Z tego samego powodu odpada jednocześnie F60 z sezonu 2009, jako już za stary, a skoro Włosi chcą wiedzieć jak Kubica poradzi sobie we współczesnym bolidzie, najbardziej podobnym do obecnych, więc automatycznie zostaje tylko F10, skoro F150 będzie mógł być wykorzystywany w testach dopiero w 2013r. Wygląda to całkiem logicznie, ale jeśli stałoby się tak, że jednak do tych rzekomych testów pójdzie F60 z 2009r, lub o grozo Ferrari F2008 sezonu 2008, bo też tak może być, to wtedy temat będę uważał za zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 I wszystko jasne . Widać ,że wiesz co robisz i znasz się na tym ,pozostaje tylko czekać i kibicować ,zarówno koledze jak i Robertowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 do tych rzekomych testów pójdzie F60 z 2009r, lub o grozo Ferrari F2008 sezonu 2008 Słyszałem że F60 było trudne w prowadzeniu. Dlaczego napisałeś "o zgrozo" przy F2008? Jeszcze trudniejszy? Niezależnie, co z tego wyniknie kibicuję i Tobie, i Kubicy (i czerwonym też, a co ). Najważniejsze, żeby Red Bull zamykał stawkę. Żeby nawet HRT ich dublowało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dinsdeyl Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 do tych rzekomych testów pójdzie F60 z 2009r, lub o grozo Ferrari F2008 sezonu 2008 Słyszałem że F60 było trudne w prowadzeniu. Dlaczego napisałeś "o zgrozo" przy F2008? Jeszcze trudniejszy? F2008 było budowane według innych przepisów i wyniki w tym samochodzie nie będą miarodajne. Takie testy o jakich są plotki przeprowadza się w jak najbardziej zbliżonych warunkach, przynajmniej tak mi się zdaje, a w 2009 nastały całkowicie nowe regulaminy techniczne. Czyżbyś coś przespał? Z takich prostych przykładów, to w bolidach z 2009 nie ma tych wszystkich ozdobników aerodynamicznych jakie były wcześniej, jest węższe i wyższe tylne skrzydło. Gwoli przypomnienia to w 2014 będą inne silniki, więc bądź czujny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 Pamiętam o silnikach, a 2008 to był mój pierwszy sezon, miałem wtedy 11 lat i nie miałem neta, więc nie byłem zbyt dobrze obeznany w F1. Pół sezonu zajęło mi spamiętanie kto gdzie jeździ. Pamiętam, że na początku sezonu 2009 widziałem samochody i po prostu były brzydsze, niż rok wcześniej. Nie myślałem wtedy o konsekwencjach technicznych tych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 22 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2012 Witam No cóż, Robert złamał nogę, nie ma żadnych wieści i pewnie szybko nic konkretnego nie będzie, a model mi stygnie. Tak więc będę go robić wg pierwotnych założeń. Udało mi się wykonać opony, na których pokusiłem się o zrobienie zużytego bieżnika. Dodatkowo wykonałem też oznaczenia na bokach opon, zawierające informacje o stronie lewej bądź prawej, kierunku jazdy i numerze kompletu. Starałem się by boki opon miały satynową powierzchnię, tak jak w rzeczywistości, dlatego na koniec pokryłem je półmatowym lakierem z domieszką czerni, przy przyciemnić nieco napisy na oponach. Następnie zabrałem się za deflektory: I to tyle, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.