Skocz do zawartości

AIRBUS A340 - Revell 1/144


Mr. Jekyll

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoczynam swój pierwszy lotniczy wątek warsztatowy. To taki ''skok w bok'' - relaks od modeli motocykli i samochodów.

 

Zachęcony relacją z budowy tego samego modelu kolegi kiwaczek udałem się do sklepu i zakupiłem model:

fotki192.jpg

 

Model zamierzam wykonać prawie PZP, jedynym zestawem upgrade'owym będzie zestaw blach ExtraTech (czekam za przesyłką). Chciałbym się skupić przede wszystkim na czystym sklejeniu i malowaniu modelu. Nie mam jeszcze pomysłu na lakierunek/barwy linii lotniczych... Wstępnie wybrałem dwie opcje: SAS lub VIRGIN - zobaczymy... ;o)

 

Powycinałem i wstępnie obrobiłem części, które będą wklejone w kadłub. Spasowane na sucho - jak na razie wszystko ok.

Obraz002.jpg

 

Następnie przykleiłem dolną, centralną część kadłuba. No i tutaj już nie było tak kolorowo. Nie obędzie się bez szpachli (miejscami użyję masy Magic Sculp) i rycia na nowo linii podziału. Trochę pracy wymagają tez krawędzie wnęk podwozia głównego i jego pokrywy.

Obraz004-1.jpg

Obraz005-1.jpg

Obraz007-1.jpg

 

Przepraszam za kiepską jakoś zdjęć - jakoś mi nie wyszły :(

Tyle tytułem wstępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że od jakiegoś czasu bawię się w pasażery to powiem Ci, że model bardzo przyjemny w budowie. Napewno nie będziesz zawiedziony. Spasowanie wymaga naprawde znikomych ilości szpachli tak samo jak cała inna rodzina Arbuzów wypuszczonych przez Revela. I takie Pytanie się rodzi w jakim malowaniu będziesz go robił bo jestem ciekawy. A i tak przed sklejeniem połówek wklej kilka kołków po środku kadłuba celem wzmocnienia, bo później przy szpachlowaniu i obróbce pod naciskiem mają tendencję do pękania.Kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) w jakim malowaniu będziesz go robił bo jestem ciekawy. A i tak przed sklejeniem połówek wklej kilka kołków po środku kadłuba celem wzmocnienia, bo później przy szpachlowaniu i obróbce pod naciskiem mają tendencję do pękania (...)

 

Napisałem przecież SAS lub VIRGIN ATLANTIC - coś ''niebiałego'' po prostu.

A o wzmocnieniach pamiętam. Zastosowałem już to przy wklejeniu dolnej, centralnej części kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajjj ja zakręcony jak turban Alibaby . Widziałem że dałeś wzmocnienia, ale nie o takie coś mi chodziło:

 

th_Ustalacze.jpg

 

Chodziło mi o takie kołki jak przedstawiłem je na rysunku na czerwono. One ograniczą ściskanie kadłuba podczas szlifowania. Taki sposób jak dałeś na kawałki plastyku też coś tam dadzą ale kołki są lepsze wiem ze swojego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo miło mi się zrobiło że będziemy równolegle budowali ten sam model i bedzie można "podpierać" się nawzajem. U mnie niestety nie odbyło się bez szpachli i po zamknięciu kadłubu miałem kilka szczelin na dole jak i górnej części kabiny. Jestem już po szlifowaniu i gotowy do położenia podkładu. Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (na kilku forach samolotów pasażerskich widziałem że niektórzy malowali skrzydła i kadłub osobno ale ja boję się że będzie problem z dopasowaniem skrzydeł bez użycia szpachli). Co do twojego malowania to też uważam że Virgin jest jeden z najładniejszych kolorystycznie ale jak byś chciał coś kolorowego to załączam kilka propozycji.

Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Artur

 

1888668.jpg

1902147.jpg

1902929.jpg

1904920.jpg

1905255.jpg

1914422.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich malowań jest sporo, trzeba tylko poszukać ;)

 

Jeśli mógłbym się wypowiedzieć co do dylematu kolegi Artura to, wszystko zależy od spasowania. Tak żeby nic nie było widać. Np. kolega malował osobno kadłub osobno skrzydła w B763, a ja w tym samym modelu już tak nie zrobię, gdyż spasowanie nie zadowala mnie.

Zawsze sklejenie przed malowanie daje lepsze spasowanie. Wszystko zależy od Ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (...)

 

Ja nie mam wyjścia i składam skrzydła od razu po sklejeniu kadłuba i wszystko maluje razem. W moim egzemplarzu połączenie kadłub - skrzydło będzie wymagać przeróbki. Po złożeniu ''na sucho'' skrzydło jest o jakiś niecały milimetr wyżej od nasady. Będę musiał przerobić kołek/element ustalający skrzydło. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak samo

 

Malowanie ''rajdersów' jest doskonałe!!! Wiesz może gdzie lub czy w ogóle sa dostepne takie kalki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ze skrzydłami troszke jest zabawy. A odnośnie malowania to Air Asia jest dostępna, Giodecal robią owe kalki. Więc musisz obserwować aukcje. pamiętam, że na allegro były dostępne te kalki i wystawiała osoba pod nickiem Modelarstwo2009 plus mase innych bardzo ciekawych malowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (...)

 

Ja nie mam wyjścia i składam skrzydła od razu po sklejeniu kadłuba i wszystko maluje razem. W moim egzemplarzu połączenie kadłub - skrzydło będzie wymagać przeróbki. Po złożeniu ''na sucho'' skrzydło jest o jakiś niecały milimetr wyżej od nasady. Będę musiał przerobić kołek/element ustalający skrzydło. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak samo

 

Malowanie ''rajdersów' jest doskonałe!!! Wiesz może gdzie lub czy w ogóle sa dostepne takie kalki?

Witam.

Też zdecydowałem że będę malował skrzydła razem z kadłubem a póżniej najwyżej trochę więcej maskowania.

Co do malowania Air Asia to też uważam że jest tak fajne że musi być dostępne, i ta linia lotnicza ma więcej ciekawych pomysłów, jak na przykład Manchester United na kadłubie Airbus A320.

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam znajomego, który robi dużo modeli i strasznie klnie na Brasil / Gio Decals (że merytoryka nie zawsze najlepsza, że kolory potrafią być zjechane, że się rozpadają przy nakładaniu itp.), w sumie to nie problem bo do tego samolotu można kupić sporo kalkomanii innych producentów lub profilaktycznie potraktować kalkomanię preparatem Microscale Liquid Decal Film

 

przy maskowaniu kadłuba wokół skrzydeł nie staraj się na siłę prostym odcinkiem taśmy okleić krawędzi natarcia, najlepiej przykleić sobie kawałek taśmy tamiyowskiej na czymś płaskim, przyłożyć coś o okrągłym kształcie i ponacinać sobie nożykiem trochę takich różnych zaokrąglonych pasków o różnym stopniu zaokrąglenia, zdecydowanie ułatwiają zamaskowanie przejścia skrzydło-kadłub (sposób przydaje się w wielu miejscach na modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Znalazłem małą ciekawostkę i jak się okazuje samolot którego miniturę właśnie składam czyli Airbus A340 Air Canada numer rejestracyjny C-GDVZ to jest ten sam samolot który lata teraz w barwach Air Asia w malowaniu L.A. Riders. Czyli jeśli zdecydujesz się na malowanie Air Asia to będziemy budowali dokładnie ten sam samolot:)

Pozdrawiam

Artur

1501756.jpg

1530590.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz poszukać silników. Bo kadłub przedłużyć to nie problem. A tak apropo to tak się prezentował Raiders na naszym niebie (zdjęcie kolegi Andrzeja):

 

http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-05-17/1259-A343AirAsiaX-9M-XAC-XAX2013ORY-KUL.jpg

 

A te blaszki gdzie dostałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz poszukać silników. Bo kadłub przedłużyć to nie problem.

 

Nie chce mi się chyba w taką rzeźbę bawić. Miał być to lekki, szybki projekt

 

A te blaszki gdzie dostałeś??

 

Blaszki i kalki kupiłem w airline-hobby.com

Pójdę na łatwiznę i poszukam kalek do właściwej wersji.

 

Dzięki za podpowiedzi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.