Mr. Jekyll Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Rozpoczynam swój pierwszy lotniczy wątek warsztatowy. To taki ''skok w bok'' - relaks od modeli motocykli i samochodów. Zachęcony relacją z budowy tego samego modelu kolegi kiwaczek udałem się do sklepu i zakupiłem model: Model zamierzam wykonać prawie PZP, jedynym zestawem upgrade'owym będzie zestaw blach ExtraTech (czekam za przesyłką). Chciałbym się skupić przede wszystkim na czystym sklejeniu i malowaniu modelu. Nie mam jeszcze pomysłu na lakierunek/barwy linii lotniczych... Wstępnie wybrałem dwie opcje: SAS lub VIRGIN - zobaczymy... ;o) Powycinałem i wstępnie obrobiłem części, które będą wklejone w kadłub. Spasowane na sucho - jak na razie wszystko ok. Następnie przykleiłem dolną, centralną część kadłuba. No i tutaj już nie było tak kolorowo. Nie obędzie się bez szpachli (miejscami użyję masy Magic Sculp) i rycia na nowo linii podziału. Trochę pracy wymagają tez krawędzie wnęk podwozia głównego i jego pokrywy. Przepraszam za kiepską jakoś zdjęć - jakoś mi nie wyszły :( Tyle tytułem wstępu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Jako, że od jakiegoś czasu bawię się w pasażery to powiem Ci, że model bardzo przyjemny w budowie. Napewno nie będziesz zawiedziony. Spasowanie wymaga naprawde znikomych ilości szpachli tak samo jak cała inna rodzina Arbuzów wypuszczonych przez Revela. I takie Pytanie się rodzi w jakim malowaniu będziesz go robił bo jestem ciekawy. A i tak przed sklejeniem połówek wklej kilka kołków po środku kadłuba celem wzmocnienia, bo później przy szpachlowaniu i obróbce pod naciskiem mają tendencję do pękania.Kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Nie raz spotykałem się z pękaniem na linii łączenia. Będę się przyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 9 Maja 2011 Autor Share Napisano 9 Maja 2011 (...) w jakim malowaniu będziesz go robił bo jestem ciekawy. A i tak przed sklejeniem połówek wklej kilka kołków po środku kadłuba celem wzmocnienia, bo później przy szpachlowaniu i obróbce pod naciskiem mają tendencję do pękania (...) Napisałem przecież SAS lub VIRGIN ATLANTIC - coś ''niebiałego'' po prostu. A o wzmocnieniach pamiętam. Zastosowałem już to przy wklejeniu dolnej, centralnej części kadłuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Ajjj ja zakręcony jak turban Alibaby . Widziałem że dałeś wzmocnienia, ale nie o takie coś mi chodziło: Chodziło mi o takie kołki jak przedstawiłem je na rysunku na czerwono. One ograniczą ściskanie kadłuba podczas szlifowania. Taki sposób jak dałeś na kawałki plastyku też coś tam dadzą ale kołki są lepsze wiem ze swojego doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Nie białe powiadasz Ciekawe jest również malowanie ETIHAD Airways. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiwaczek Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Witam Bardzo miło mi się zrobiło że będziemy równolegle budowali ten sam model i bedzie można "podpierać" się nawzajem. U mnie niestety nie odbyło się bez szpachli i po zamknięciu kadłubu miałem kilka szczelin na dole jak i górnej części kabiny. Jestem już po szlifowaniu i gotowy do położenia podkładu. Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (na kilku forach samolotów pasażerskich widziałem że niektórzy malowali skrzydła i kadłub osobno ale ja boję się że będzie problem z dopasowaniem skrzydeł bez użycia szpachli). Co do twojego malowania to też uważam że Virgin jest jeden z najładniejszych kolorystycznie ale jak byś chciał coś kolorowego to załączam kilka propozycji. Pozdrawiam i trzymam kciuki. Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Takich malowań jest sporo, trzeba tylko poszukać ;) Jeśli mógłbym się wypowiedzieć co do dylematu kolegi Artura to, wszystko zależy od spasowania. Tak żeby nic nie było widać. Np. kolega malował osobno kadłub osobno skrzydła w B763, a ja w tym samym modelu już tak nie zrobię, gdyż spasowanie nie zadowala mnie. Zawsze sklejenie przed malowanie daje lepsze spasowanie. Wszystko zależy od Ciebie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 u siebie maluję po złożeniu kadłuba i skrzydeł razem, więcej maskowania ale w sumie mniej problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 10 Maja 2011 Autor Share Napisano 10 Maja 2011 (...) Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (...) Ja nie mam wyjścia i składam skrzydła od razu po sklejeniu kadłuba i wszystko maluje razem. W moim egzemplarzu połączenie kadłub - skrzydło będzie wymagać przeróbki. Po złożeniu ''na sucho'' skrzydło jest o jakiś niecały milimetr wyżej od nasady. Będę musiał przerobić kołek/element ustalający skrzydło. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak samo Malowanie ''rajdersów' jest doskonałe!!! Wiesz może gdzie lub czy w ogóle sa dostepne takie kalki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Tak ze skrzydłami troszke jest zabawy. A odnośnie malowania to Air Asia jest dostępna, Giodecal robią owe kalki. Więc musisz obserwować aukcje. pamiętam, że na allegro były dostępne te kalki i wystawiała osoba pod nickiem Modelarstwo2009 plus mase innych bardzo ciekawych malowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiwaczek Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 (...) Mój dylemat jest taki że nie wiem czy malować skrzydła przed doklejeniem do kadłuba czy jak logika nakazuje zbudować całość i dopiero malować (...) Ja nie mam wyjścia i składam skrzydła od razu po sklejeniu kadłuba i wszystko maluje razem. W moim egzemplarzu połączenie kadłub - skrzydło będzie wymagać przeróbki. Po złożeniu ''na sucho'' skrzydło jest o jakiś niecały milimetr wyżej od nasady. Będę musiał przerobić kołek/element ustalający skrzydło. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak samo Malowanie ''rajdersów' jest doskonałe!!! Wiesz może gdzie lub czy w ogóle sa dostepne takie kalki? Witam.Też zdecydowałem że będę malował skrzydła razem z kadłubem a póżniej najwyżej trochę więcej maskowania. Co do malowania Air Asia to też uważam że jest tak fajne że musi być dostępne, i ta linia lotnicza ma więcej ciekawych pomysłów, jak na przykład Manchester United na kadłubie Airbus A320. Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 mam znajomego, który robi dużo modeli i strasznie klnie na Brasil / Gio Decals (że merytoryka nie zawsze najlepsza, że kolory potrafią być zjechane, że się rozpadają przy nakładaniu itp.), w sumie to nie problem bo do tego samolotu można kupić sporo kalkomanii innych producentów lub profilaktycznie potraktować kalkomanię preparatem Microscale Liquid Decal Film przy maskowaniu kadłuba wokół skrzydeł nie staraj się na siłę prostym odcinkiem taśmy okleić krawędzi natarcia, najlepiej przykleić sobie kawałek taśmy tamiyowskiej na czymś płaskim, przyłożyć coś o okrągłym kształcie i ponacinać sobie nożykiem trochę takich różnych zaokrąglonych pasków o różnym stopniu zaokrąglenia, zdecydowanie ułatwiają zamaskowanie przejścia skrzydło-kadłub (sposób przydaje się w wielu miejscach na modelu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiwaczek Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Witam ponownie. Znalazłem małą ciekawostkę i jak się okazuje samolot którego miniturę właśnie składam czyli Airbus A340 Air Canada numer rejestracyjny C-GDVZ to jest ten sam samolot który lata teraz w barwach Air Asia w malowaniu L.A. Riders. Czyli jeśli zdecydujesz się na malowanie Air Asia to będziemy budowali dokładnie ten sam samolot:) Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 Dostałem kalki i blachy. Teraz mogę ruszać pełna parą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szarymouse Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 O ile się nie mylę masz kalki do a340 600 a model masz a340 300 wiec tutaj jest mała niezgodność z wersją TAK CZY INACZEJ KOSMOS!!!jedno z moich ulubionych malowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 A w czym tkwi ta różnica ? Pytam, bo nie wiem, nie znam się, nie orientuję, zarobiony jestem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Różnice są diametralne, silniki i długość. Na upartego kadłub możesz przedłużyć ale silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 O kurde! W takim razie będę musiał kupić nowe kalki. A te sprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Ewentualnie możesz poszukać silników. Bo kadłub przedłużyć to nie problem. A tak apropo to tak się prezentował Raiders na naszym niebie (zdjęcie kolegi Andrzeja): http://i981.photobucket.com/albums/ae300/KILLER_ES/RNAV_2011/2011-05-17/1259-A343AirAsiaX-9M-XAC-XAX2013ORY-KUL.jpg A te blaszki gdzie dostałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szarymouse Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Spróbuj jakoś przedłużyć kadłub. Świetny pomysł ze zrobieniem VA nawet nie wiedziałem że istnieją takie kalki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 Ewentualnie możesz poszukać silników. Bo kadłub przedłużyć to nie problem. Nie chce mi się chyba w taką rzeźbę bawić. Miał być to lekki, szybki projekt A te blaszki gdzie dostałeś?? Blaszki i kalki kupiłem w airline-hobby.com Pójdę na łatwiznę i poszukam kalek do właściwej wersji. Dzięki za podpowiedzi!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Kadłub pewnie, że się da tylko co z silnikami, skrzydłami i całą resztą? Braz Models robi żywice pod modyfikację: http://www.airlinercafe.com/photo_4538.details A nie powiem bo sześć setka piękna jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Maja 2011 Autor Share Napisano 18 Maja 2011 Braz Models robi żywice pod modyfikację: http://www.airlinercafe.com/photo_4538.details Tak! Tylko ta cena! 120 baksów!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szarymouse Napisano 18 Maja 2011 Share Napisano 18 Maja 2011 Ja w swoim złomie mam dokładnie takiego samego A340 (tylko miejsce zajmuje)moze chcialbys troche kadłuba ?(śmiesznie zabrzmiało)Ktoś zrobi przynajmniej z tego pożytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.