Skocz do zawartości

T-34/76 1:72 UM


GeraltofPoland

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. . Korzystając z porady modelarzy z tego forum na swój pierwszy "prawdziwy" model (przedtem skleiłem jedynie dwie Pantery z zestawu do gier bitewnych) wybrałem teciaka firmy UM.

UM329.jpg&watermark=watermark.png

Mam nadzieję, że będziecie obserwować mój warsztat i pomożecie mi w budowie. Na początek pytanie do tych, którzy mieli już do czynienia z tym modelem: czy konieczne jest odtłuszczenie ramek przed sklejaniem, czy wystarczy jedynie ogólne odtłuszczenie modelu przed malowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja zawsze płucze ramki w ludwiku z wodą. Weź dużą miskę, wlej ciepłej wody i trochę ludwika, wrzuć ramki na 10 minut. Masz wtedy gwarancje że farba sama nie odejdzie.

pozdrawiam

Fazzi

ps: Jako początkujący "sklejacz" możesz mieć trochę problemów z gąsienicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie ramek przed klejeniem chyba trochę bez sensu - podczas montarzu i obróbki elementów będziesz je wielokrotnie dotykał i zostawiał odciski palców. Przed malowaniem jak najbardziej należy odtłuścić powierzchnie poprzez mycie np. w wodzie z płynem do naczyń. Nie będzie niespodzianek z odłażącą farbą podczas usuwania maskowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówią przedmówcy, wystarczy odtłuścić model przed samym malowaniem. Zakładam, że nie posiadasz aerografu, więc pamiętaj by malując pędzlem kłaść kilka cienkich warstw farby - nie jeden gęsty

Pokazuj postępy i pytaj, wszyscy zapewne będą pomagać.

Walcz z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej walce z plastikiem, lejącym się klejem i średnio przejrzystą instrukcją udało mi się zrobić pierwszą część modelu- dolną część kadłuba (na razie jeszcze bez kół). Czy skleiłem go prosto, czy krzywo okaże się dopiero po domontowaniu górnej części. Wszelkie ślady kleju przetarłem papierem ściernym, ale na spodzie czołgu i tak nie będą one widoczne .

p6240016iw.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-25

p6240011.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-25

p6240006w.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-25

p6240004p.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego kleju używasz? Będziesz szpachlował szpary?(trochę ich jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam szpachli Wamodu, ale pewnie do momentu aż będzie kurcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest to wina tego że nie położyłeś podkładu, lub farbe zbytnio rozwodniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka piana? podmuchanie powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie sklejania układu jezdnego. Koła są już złożone i pomalowane. Teraz wklejam osie(?) na których mają być w koła kadłub. Średnie spasowanie zestawu sprawiło, że z jednej strony otwory, w które mają wejść bolce tych elementów są częściowo "zatkane" przez dolną płytę kadłuba, ale spróbuję powiększyć je czubkiem skalpela. (dałbym zdjęcia, ale rozładowała mi się bateria w aparacie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna część kadłuba jest prawie gotowa- zostały jedynie koła i gąski.

p6250026.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-26

p6250025.jpg

By GeraltofPoland at 2011-06-26

p6250023.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-26

p6250020.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-26

Krzywość modelu widoczna na ostatnim zdjęciu to wina producenta , nie moja (tak dla jasności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pół godziny moich zmagań z modelem przypominało obronę Rzeszy przed sowiecką nawałą- pełna była rozpaczliwych działań i momentów rezygnacji. Różnica była ta, że zamiast kul miotane były przekleństwa, a zamiast bram Berlina puszczał klej .

p6250027f.jpg

By geraltofpoland at 2011-06-26

Oto chwilowe rozwiązanie zapobiegające deformacjom układu jezdnego do czasu wyschnięcia kleju. Za gąski wezmę się jutro, bo walka z opornymi kołami odebrała mi na dzisiaj zapał do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna część kadłuba była krzywa? mogłeś ją odgiąć na ciepło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach od przodu widać wyraźnie, że przednia krawędź jest lekko przekrzywiona w lewo. Czy teraz, na etapie, gdy mam już przyklejone i pomalowane wszystkie koła da się coś jeszcze zrobić? Jak formuje się plastik na ciepło? PS.Po próbach "na sucho" wydaje mi się, że przyklejenie górnej części kadłuba załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyklejenie górnej częsci załatwi sprawę to nic nie rób. Jeśli nie to wrzuć kadłyb do wrzątku, a w chwili kiedy będzie miękki, ale nie za bardzo(musisz dobrze wyczuć moment) wyjmij i odegnij. Słyszałem też o nagrzewaniu farelką ale nigdy nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest źle ale mogłeś trochę pozginać elementy żeby nie było tak "kanciasto".Ale jak na 1 raz jest spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.