Skocz do zawartości

Ferrari 288 GTO, 1:24 Fujimi


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem pod wrażeniem twoich umiejętności lakierowania. Ja już myślałem, że to po polerce, lakier już świetnie wygląda, a tutaj czytam, że polerka jeszcze przed nim Ja nie jestem w stanie osiągnąć tego po polerce, co ty osiągasz przed polerowaniem. Całość efektu robi na mnie piorunujące wrażenie

 

Mogę jeszcze mieć czysto techniczne pytanko? Ile nakładasz warstw bezbarwnego i w jakich grubościach? Mnie chyba niedługo wyniosą razem z moim tercetem Motip - skórka pomarańczy - poprzecierane krawędzie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mówiąc "polerka" miałem na myśli pastę "finish" i mleczko do lakieru. Wstępne polerowanie papierami i pastami o grubszej granulacji już było. Co do ilości warstw to zazwyczaj nakładam 2. Ten model ma 3 bo warstwę 1 schrzaniłem dokumentnie - musiałem mocno drzeć, żeby wyrównać. 2 warstwy to teoretycznie niedużo, ale nakładam je dyszą 0,5, więc materiału idzie sporo - nawet za dużo. Jestem jeszcze w trakcie "ustalania" złotego środka. Od lakiernika słyszałem, że idealnie byłoby perfekcyjnie rozlać bezbarwny za 1szym razem, wtedy nie potrzeba polerki ani kolejnych warstw (przy modelu).

 

Co do motipa, ostatnio zakupiłem puchę tak na próbę, żeby mieć na lakierownie jakiś drobnostek. Muszę powiedzieć, że nijak się ma do APP. Może Twoje problemy z przecieraniem wynikają z bardzo słabej twardości motipów. Pamiętaj, że APP to zwykły lakier samochodowy, bardzo odporny. Ja po 2 warstwach drę papierem 2000 na sucho (potem 2500) i ciężko go przetrzeć (oczywiście, bez przesady, krawędzie są wrażliwe). Na Twoim miejscu zainwestował bym w aero, jakiś prosty model np. ew-550. Możesz nawet nie wymieniać igły na 0,5, może być i 0,3. Do tego próbka APP (ja kupiłem 1l puchę z 0,5l utwardzacza za 90zł - starczy mi na baaardzo długo, ale są i mniejsze). Fajna jest też zasada, że do bezbarwnego mam zarezerwowany oddzielny aerograf. Zniknęły problemy z czyszczeniem (nie zostaje mi pigmentowy syf z bazy), po "robocie" wlewam trochę nitro i wszystko czyści się świetnie. W 250zł (aero+kompresor) powinieneś się wyrobić. No i rozcieńczalnik, a raczej proporcje ile go dolać. Ja ciągle kombinuję:D

 

Pzdr i dzięki za komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przerażały mnie koszty, bo licząc na prosty, aczkolwiek dobry sprzęt wychodziło mi jakieś 500zł. Nie jest to mało, szczególnie dla mnie, żyjącego z kieszonkowych. Jeszcze mógłbym się poświęcić, gdybym miał większą szybkość sklejania niż 1 model/rok. Ale kwota 250 zł to już inna historia

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to u mnie, nie obeszło się bez niespodzianek. Na szczęście, nie chodzi o kastę, ale o lusterka. Zapomniałem je polakierować i poszedłem na skróty-spróbowałem wygodnego bezb. Motipa. Zrobiła się jakaś breja, przeszło przez bazę, podkład, rozpuszczając plastik. W ogóle, do niczego ten bezbarwny. Właśnie próbuje je ratować, ale ponowne lakierowanie będzie dopiero z częściami od Miury. To znaczy, że projekt 288, ukończony w prawie 100 procentach, jest wstrzymany na 2-3 tygodnie. Zostawiam jedną fotkę już prawie skończonego auta:

 

102_3520.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.