czsochaj Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Kalki Techmodu,Humbrole lakier matowy Pactry malowany pędzlem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek92 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Powiem tak Bardzo Ładny i Bardzo mi się podoba z naciskiem na Bardzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil232 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Cóż by tu powiedzieć. Śliczny spicik, jeden z wielu w Twojej kolekcji, zresztą wiele razy już Ci to mówiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azawakh Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 A ja się chyba skusze i zaprezentuję swojego Spitfire'a ale z Novo Froga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek92 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Azawakh dawaj dawaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 A ja się chyba skusze i zaprezentuję swojego Spitfire'a ale z Novo Froga... Nie znam Spita z Novo Froga. Chętnie go obejrzę. Azawakh dawaj, dawaj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Wykonanie naprawdę do rzeczy. Warsztat pędzelkowy na wysokim poziomie, ale czy ten Spitfire Vb Skalskiego (jeden z ostatnich w tej jednostce przed wprowadzeniem Mk. IX) nie miał czasem innego filtra przeciwpyłowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Korniku, nie da się przed tobą nic ukryć. Jest to maszyna na której Polacy latali gdy jeszcze ich eskadra nie miała własnych samolotów. Wypożyczali od Anglików, na tym latał czasami Maciej Drecki nie Skalski. To tylko tytuł postu. Filtr jest O.K. Pochodzi z Tamyi. Dostałem go od kolegi z klubu, wraz ze zdjęciami tej maszyny. Jakbyś jeszcze coś zauważył nie tak, napisz,uwagi od Ciebie mile widziane. Pozdrawiam ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Bardzo dobrze zrobione latadło. Mam tylko jedno pytanie: czy przed nałożeniem matowego lakieru był nakładany jakiś błyszczący? Jakiej firmy? Bo oczywiście rozumiem, że kalki są pod matową Pactrą. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Matowa Pactra jest także pod kalkami, to mój patent. Trochę dziwne, prawda? Ale mat Pactry daję i pod kalki. Zero Sido, zero połysków. Mat pod i mat na kalki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Skoro nie dawałeś żadnego błyszczka, to jak zapuściłeś linie podziału? Pochwal się Wyglądają naprawdę nieźle. Do czego jeszcze mogę sie przyczepić...Do czerwonego łomu, który powinien być srebrny lub barwy kokpitu, oraz do podłoża, które jakieś takie mało pustynne jest , ale to już takie tam szczególiki są... Poza tym jak już wspominałem, modelik jest ekstra. Pokaż go może jeszcze od spodu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Linie podziału to plakatówka, trochę 11 Humbrola. Podłoże jest ogólnomodelowe, wymienne, podkładane pod każdy model. Łom Od spodu nigdy w życiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paws Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Bardzo ładny spitfirek, dużo "wyciśnięte" z zestawu revella (sam go dwa tygodnie temu skończyłem). Gratuluję! Bardzo, bardzo wysoki poziom opanowania sztuki malowania pędzelkiem! Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Jestem tu od niedawna. I odkrywam takie fajne modeliki.Sam chcę zrobić spita Vb pustynnego(bo jest modell revella w miarę dobry)Mk9 w tej skali to chyba jedynie hasegawa. A to oznacza DUŻY wydatek.italeri to syf.Za cienki kadłub.dużo za cienki, i w ogóle kiepska jakość.Szukam tylko jakiegoś filtru pustynnego. Twój spit nie ma filtru. To z lenistwa, czy spity V PFT nie miały filtrów??? Aaaa,, zapomniałem powiedzieć że prezentuje sie Bardzo dobrze, tylko "lotnisko"musi kolega zrobić bardziej pasujące ...więcej piachu :-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Spiton, należy Ci się wyjaśnienie co do filtru w tym modelu, jest to filtr typu Aboukir, mniejszy od Vokes'a , dlatego mniej widoczny. Dolne okaptowanie silnika oraz sam filtr pochodzą z modelu Tamiyi, kolega wraz z tą częścią pokazał mi zdjęcie tego samolotu, gdzie był ten typ filtru przeciwpyłowego. Taki sam spód jest w Italieri, na samolocie na którym latał Wing Comander Ian Gleed, dowódca 244 skrzydła. Wychodzi więc na to, że w 145 dywizjonie były samoloty z dwoma rodzajami filtrów. A lotnisko, to takie ogólnosamolotowe, podstawiane pod niemalże każdy model. Zamiast piasku wolałbym dołożyć jakąś palemkę Pozdrawiam Spiton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Takie małe pytanko merytoryczne : Czy ZXo4 nie reprezentował przypadkiem standardu Mk.Vc Trop i nie nosił numeru ES214 PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Nie wiem czy chodzi Ci o ZX-O, czy o ZX-4? ZX-4 nosił numer EN-313 i był to Spitfire MkIX C. W polskiej eskadrze samoloty nosiły numery zaczynające się od liter EN, Polacy spity MkIX dostali jako pierwsi, inne eskadry latały na piątkach w wersjach b i c. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Ehhhhhh , pomroczność jasna mnie dopadła - nie wiem czemu ale wydawało mi się że A na Twoim modelu to 4 ... Ogólnie chodziło mi że zaraz po rozpoczęciu działalności (w okresie od 13 marca do 23-26 marca 1943), PFT miał przydzielone Spitfire V (oznaczone ZX, 0-9). Z tego w konfiguracji Vc były BP959, ES214 -4, ER804, ER920 -5, ER903, ER805 -9. PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.