Greenberg Napisano 10 Listopada 2011 Share Napisano 10 Listopada 2011 Witam, Poniżej powolna relacja z budowy Tga którego udało mi się zakupić tydzień temu w wersji xxl budowa ruszyła z buta gdyż mam wzór jakiś czes temu był też temat odnośnie konwersji wersji XL do XLX ale nigdzie nie dostałem odpowiedniego dachu a sam zrobić nie potrafię nabył więc wersję XXL i odwzorowuje byłe już auto w mojej firmie , na razie zdjęci wnętrza kabiny ramy ( bak wyszedł paskudnie pędzlem kupię sobie w sobotę normalne farby bo testors jest o kant .... nie powiem co , rama malowana spreyem po podkładzie kabina także będę wykańczał wnętrze i poprawiał tylna ścianę wewnątrz hipsem . Z racji tegoz iż mam nadzieje że temat będzie czytany zwracam się do każdego kto może zaoferować pomoc w konwersji dachu drugiego mana z xl na xlx o kontakt. Pierwsze zdjęcia : Kabina po podkładzie ,2 warstwach bialego ral 9010 , będzie 3 warstwa i klar Wnętrze kabiny wykładzina podłogowa wyszła o jakieś 3 tony za jasna ale nie mam siły tego znowu drapać na zdjęciu wygląda jak biała ale w rzeczywistości jest szara nie wiem chyba kwestia aparatu... wycieraczki wyszły błyszczące a nie matowe więc dalej szukam na nie pomysłu... i ostatnie na dziś rama po podkładzie i 3 warstwach z przerobionym zbiornikiem (+1,5 cm ) i wycietym mocowaniem zapasu ( będzie tam zabiornik 400L jak nabiorę wprawy w modelowaniu HIPS...) błotniki tylne oczywiście nie maja koloru pierwotnego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 11 Listopada 2011 Share Napisano 11 Listopada 2011 Moderator chyba jeszcze śpi, składnia, przecinki, polskie litery, odmiana. Po zdjęciach widać, że praca idzie Ci szybko. Błyszczące wycieraczki, rozwiązaniem jest, albo używać farb matowych, albo pokryć je lakierem przezroczystym matowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 11 Listopada 2011 Autor Share Napisano 11 Listopada 2011 Dziś zderzak przód oraz kola przód , nic specjalnego . Rama wylądowała w kuwecie z dot w piwnicy gdyż bak okazał się strasznym rozczarowaniem... I ostatnie zdjęcie a zarazem jedyne jakie posiadam samochodu którego robię miniaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 11 Listopada 2011 Autor Share Napisano 11 Listopada 2011 Tak na dobranoc zdjęcie wnętrza na finiszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan-720 Napisano 14 Listopada 2011 Share Napisano 14 Listopada 2011 Bardzo fajny MAN, mój tata takim jeździ (ale nie ma spojlerów), jeśli chcesz mogę zrobić kilka zdjęć...powiec tylko co potrzebujesz ;) A co chodzi o bak to nie wygląda źle, morze tego po prostu nie widać na zdjęciu, nie wiem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 15 Listopada 2011 Autor Share Napisano 15 Listopada 2011 Dziś zdjęcie kabiny 80% Wklejona płyta we wnętrzu , pomalowane wnętrze na kolor szary. Pech chciał że kabina niestety musi być pomalowana ponownie miejscami zaliczyła spotkanie z kotem a finalnie z podłogą co widać na zdjęciach. Zgubiłem kierunek pasażera i mam chandrę bo nie wiem jak dorobię. Przeszlifowałem więc i jutro pomaluję. Widać też kiepskie pomalowanie uszczelek okiennych ... bo zachciało mi się maskolem a nie taśmą i do teraz żałuję. A tu widać dokładnie dzieło zniszczenia. Skończyłem przerabiać lusterka dokładając "panoramę " kierowcy. Wciąż nieudane kombinacje z płytami hips odnośnie zbiorników paliwa ... ten z kompletu przy ramie ucięty przedłużony i do śmieci gdyż wpadłem na pomysł modelowania hipsem przy użyciu opalarki... ( byłem trzeźwy) . Szukam pomysłu na silnik , zastanawiam się czy ten z zestawu z manem f2000 pasuje. Jeśli ktoś może podpowiedzieć jak podejść do zbiorników będę wdzięczny. Na kota oczywiście się nie gniewam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 No, kolego - chyba musisz kota wyniesc za drzwi. Ja tez mam kota, ale moj wie, ktorych granic nie przekraczac a caly warsztat mam na biurku. Fajny ciagniczek sie zapowiada, a z tymi uszczelkami to nie jest tak zle. Co do zbiornikow to nie bardzo kojarze co to hips . Ja swoje zbiorniki zarowno do Scanii jak i Volva zrobilem od podstaw z polistyrenu, oczywiscie scianki musisz odpowiednio wyprofilowac np. w goracej wodzie . I zdecydowanie nie polecam uzywania opalarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 17 Listopada 2011 Autor Share Napisano 17 Listopada 2011 Dziś zdjęcie z przymiarki kabiny do ramy bez kleju. 2 dzień poprawiam kabinę pędzelkiem kładąc warstwa po warstwie a i tak jutro szlifowanie bo mimo 7 godzin między warstwami zrobił się paskud w 1 miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 24 Listopada 2011 Autor Share Napisano 24 Listopada 2011 Dziś prace podgoniły trochę do przodu , naniosłem ostatnią warstwę białego satin od humbrola pędzlem na górną część kabiny ( w sumie 5 warstw ) . Jutro biorę się za szlifowanie. Pomalowałem przerobione wcześniej już lusterka , jak zwykle wyszedł bubel lakier bezbarwny rozpuścił plastik , więc szlifowanie oraz szpachlowanie z powtórnym malowaniem. Zdemontowałem szybę kierowcy z powodu paskudnej uszczelki i maskola który nie dał się wyciągnąć w 3 miejscach. Zamontowany spojler i stelaż . Zdjęć brak zagubiłem czytnik kart z aparatu , więc będą dopiero jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 24 Listopada 2011 Share Napisano 24 Listopada 2011 Ja się nie mogę doczekać, zdjęcia i model robią wrażenie, lubie takie zwykłe cieżarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 24 Listopada 2011 Autor Share Napisano 24 Listopada 2011 Zgodnie z zapowiedzią wrzucam zdjęcia . Na każdym zaznaczone mankamenty. Na pierwszym zdjęciu zaznaczone 2 prostokąciki na tylnej kabinie które powinny być czarne oraz łuszcząca się farba po bezbarwnym do poprawienia. Dalej wg. numeracji : 1) paproch na szybie od środka nie do zniwelowania . 2)paproch na uszczelce szyby przedniej (odpadł lakier) 3)nie wmontowane lampki obrysowe gdyż wystają i trzeba szlifować 4)kolejny defekt malowania odpadająca farba 5)brak zbiornika paliwa , obecnie w trakcie dorabiania łap , przesuwania korka na środek . wciąż też myślę jak dobrze wbudować stopnie w zbiornik. 6)"farfocel" z bezbarwnego na linii podziału zrobił się zaciek 7)zagubiony kierunkowskaz który dorobiłem z ramki , a którego jeszcze nie wypolerowałem bo nie wiem czym. Jak widać lusterka doprowadzone do porządku , kabinę gdzieniegdzie muszę jeszcze poprawić i przeszlifować . Wciąż nie wmontowana ponownie szyba kierowcy . Bak na miejsce koła zapasowego muszę skrócić i delikatnie przerobić wlew. Na dziś tyle bo mam zamiar iść spać w ludzkich godzinach. Myślę nad okablowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 27 Listopada 2011 Autor Share Napisano 27 Listopada 2011 Prace powoli idą do przodu. Dziś skróciłem o 8 mm bak na stronę kierowcy skleiłem , zaszpachlowałem pozbyłem się wlewu w złym miejscu. Dodam od razu że oba zbiorniki na aucie pochodzą z innych zestawów w Man-ach z italeri zbiorniki są zespolone od razu z ramą. Oglądając wczoraj skrzynkę na aku zauważyłem że auto nie ma sepratora paliwa , postanowiłem więc takowy dorobić tocząc z przeźroczystej ramki za pomocą wiertarki i igły do szycia takie coś : Jutro wolne od modelarstwa , a drugi zbiornik czeka muszę dorobić łapy. W międzyczasie rozbieram Steyr-a 1/24 kupionego wczoraj na allegro z zamiarem zrobienie z nim czegoś sensownego. Kupiony był niepomalowany , klej był dozowany chyba pędzlem do malowania sufitów . Nie wspominam o kalkach przyklejonych Superglue.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 9 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2011 Dziś zdjęcia z przymiarki zbiorników na sucho. najpierw zbiornik z Daf-a zaszpachlowałem później oszlifowałem a na koniec krecik który zjadł szpachlę z wamodu... Zbiornik na stronę kierowcy zrobiony łącznie z łapami Jutro znowu biorę się za duży muszę wkleić nowy wlew paliwa i ponownie szpachlować. Pomalowałem zrobiony wcześniej separator i pozbyłem się osuszacza ze skrzynki aku , z tego co kojarzę powinien być zamontowany w ramie przy zbiorniku paliwa. Kusi mnie na nowe gumy do tyłu z KFS takie niby A/T Wydają mi się mimo wszystko lepsze niż to co daje italeri , obawiam się jednak zamówić gdyż nigdy wcześniej tam nie zamawiałem a pochodzę z pokolenia gawari pa ruski i nie wszystko do mnie tam trafia ze zrozumieniem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guzik1202 Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Piknie Panie piknie A co do kotow moich sie nie da wytresowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Mam nadzieje, ze nie chcesz dac tych opon z KFS do tego ciagnika, to sa opony "off road". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2011 Mam nadzieje, ze nie chcesz dać tych opon z KFS do tego ciągnika, to są opony "off road". Alternatywy dla tych nie znalazłem , bieżnik faktycznie a/t raczej pasuje do czteroosiowego auta. Ale i tak mam wrażenie że będą o niebo lepiej wyglądać niż takie same jak na przód opony italeri. Jeśli masz jakiś inny pomysł to czekam na propozycję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Wydaje mi sie, ze te opony lepiej by pasowaly niz te z KFS, jezeli juz tak bardzo nie chcesz uzywac tych z Italeri. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2011 Wydaje mi sie, ze te opony lepiej by pasowaly niz te z KFS, jezeli juz tak bardzo nie chcesz uzywac tych z Italeri. Opony od ciebie nie pasują do auta z 21 wieku Ten wzór przypomina stare opony Stomil Olsztyn o rozmiarach 9 r20 na dętkę co zupełnie nie pasuje do tga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirand Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Tomeka gdzie można kupić takie opony i jaka jest ich cena?.Czy rozmiarem pasują do felg italerii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Beda pasować. Wiele pojazdów budowlanych ktore sa ciągnikami 4x2 posiada takie opony. Chociażby wywrotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Tomeka gdzie można kupić takie opony i jaka jest ich cena?.Czy rozmiarem pasują do felg italerii?[/quotehttps://ssl3.world4you.com/modelmakershop/product_info.php?info=p2701_ON--OFF--HIGHWAY-TYRE-1-24.html&XTCsid=8vsg6g5qo1a93qtrglvugt5r84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Wydaje mi sie, ze te opony lepiej by pasowaly niz te z KFS, jezeli juz tak bardzo nie chcesz uzywac tych z Italeri. Opony od ciebie nie pasują do auta z 21 wieku Ten wzór przypomina stare opony Stomil Olsztyn o rozmiarach 9 r20 na dętkę co zupełnie nie pasuje do tga. Greenberg, to byla tylko opcja, z ktorej wcale nie musisz korzystac. Nie rozumiem Twojego podejscia do modelarstwa, bo z jednej strony tak bardzo chcesz urealnic kola, a o silniku to juz zapomniales - jak juz zwracasz uwage na takie szczegoly jak bieznik to tym bardziej powinienes zwrocic uwage na fakt braku silnika . Ja bym nie marnowal czasu na takie duperele jak bieznik, bo brak pewnych podstawowych szczegolow o wiele bardziej rzuci sie w oczy ogladajacym, niz jakies tam opony . Wiesz, brak silnika w pojezdzie z 21 wieku raczej jest nie do przyjecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Bez jaj opony o takim bieżniku to się nadają do wywrotek albo jakiś specjalnych ciężarówek z napędem 4x4 co jeżdżą w cięższym terenie a nie do ciągnika siodłowego co jeździ po utwardzonych drogach/autostradach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greenberg Napisano 11 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2011 Wydaje mi sie, ze te opony lepiej by pasowaly niz te z KFS, jezeli juz tak bardzo nie chcesz uzywac tych z Italeri. Opony od ciebie nie pasują do auta z 21 wieku Ten wzór przypomina stare opony Stomil Olsztyn o rozmiarach 9 r20 na dętkę co zupełnie nie pasuje do tga. Greenberg, to byla tylko opcja, z ktorej wcale nie musisz korzystac. Nie rozumiem Twojego podejscia do modelarstwa, bo z jednej strony tak bardzo chcesz urealnic kola, a o silniku to juz zapomniales - jak juz zwracasz uwage na takie szczegoly jak bieznik to tym bardziej powinienes zwrocic uwage na fakt braku silnika . Ja bym nie marnowal czasu na takie duperele jak bieznik, bo brak pewnych podstawowych szczegolow o wiele bardziej rzuci sie w oczy ogladajacym, niz jakies tam opony . Wiesz, brak silnika w pojezdzie z 21 wieku raczej jest nie do przyjecia. Skąd ci przyszło na myśl że zapomniałem o silniku ? To że nie miałem na niego pomysłu wcale nie znaczy że go tam nie będzie. Przykro mi że ci to wypominam ale widzę że uczepiłeś się tych opon al'a stomil jak rzep kociego ogona. ale założenie czegoś takiego do auta po 1990 roku nadaje równie dużo realizmu jak montaż korby do odpalania pod zderzakiem . Bardziej pasują do felg pierścieniowych. Nie czepiaj się z braku argumentów za swoją propozycja silnika. Bez jaj opony o takim bieżniku to się nadają do wywrotek albo jakiś specjalnych ciężarówek z napędem 4x4 co jeżdżą w cięższym terenie a nie do ciągnika siodłowego co jeździ po utwardzonych drogach/autostradach Zakładanie opon na tył z kompletu italeri które maja bieżnik na przód jest bez sensu w życiu nie zobaczysz czegoś takiego w realu , ja wiem że moja propozycja idealna nie jest ale to co było w pudełku zahacza o absurd. Poszukam jeszcze innych opon jak nie znajdę będę dalej myśleć nad kompletem z kfs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Greenberg, nie czepiam sie, pytales o inna opcje to Ci ja dalem choc od poczatku wydawala mi sie smieszna - staralem sie tylko pomoc Tobie w wyborze, nic wiecej. Twoj model wiec wstawisz takie opony jakie chcesz. Falarek Ci napisal tez opinie o zakladaniu takich opon do ciagnika co jezdzi po utwardzonych drogach, moze warto by posluchac takich rad. Wiesz, do glowy mi przyszlo, ze nie bedziesz montowal silnika, poniewaz nie wspomniales o jego budowie w zadnym ze swoich postow, wiec czego sie spodziewales? Powodzenia w budowie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.