Krzysiek866 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Witam, Kupując RWD-6 w księgarni zakupiłem także model RWD-5/5BIS i postanowiłem, że nim także wystartuje oczywiście zakupiłem także blaszki firmy Part S-72027 plus własna inwencja. Czyli dwa modele w konkursie oba klasa OPEN zobaczymy może dam radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiedotow Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Powinieneś dać radę, tym bardziej, że blaszki są przyjaźnie zrobione. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 A który konkretnie egzemplarz bedziesz robił? RWD-5 czy RWD-5bis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Fajne wyzwanie, niedawno sklejałem ten samolocik mam wiele sentymentu do tego modelu ponieważ właśnie ta maszynę skleiłem jako pierwszą w życiu w 1986 roku - to szmat czasu - życzę powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted December 11, 2011 Author Share Posted December 11, 2011 Sorki za małe przeoczenie egzemplarz który będę robił to RWD-5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Witam trochę czasu minęło od kiedy tu zaglądałem, ale do rzeczy ruszyłem trochę z piątką i tak oto pierwsze zdjęcia. Jak czas pozwoli napewno po świętach pracę ruszą pełną parą. Dla wyjaśnienia te sklejone elementy ramki będą obrabiane w celu stworzenia repliki silnika zobaczymy co mi z tego wyjdzie(Fotka nr. 5), dodatkowo jeszcze wytnę drugą osłonę silnika, na zdjęciu nr 5 widać także wycięty wlot powietrza charakterystyczny dla silników chłodzonych powietrzem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Ciekawy pomysł na silnik, coś w stylu "Zrób coś z niczego". Powodzenia w zmaganiach z materią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Dzięki a przy okazji czy ktoś posiada może jakieś plany do tego modelu? Konkretnie chodzi mi o dobranie odpowiedniej średnicy rurek z których jest zbudowana kabina gdyż nie chce zrobić za grubych lub zbyt cienkich. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Wrzuć e'mail na PW, podeślę plan który otrzymałem od KayFranz, jest on co prawda do 5-ki Skarżyńskiego, ale jest tam rzut boczny kratownicy, pomierzysz i wszystko będzie jasne. Osobiście uważam, że nie można ściśle trzymać się skali w 72-ce, gdyż np zrobienie kratownicy w skali wymusi zastosowanie na poszycie papieru japońskiego, a nie zestawowych wyprasek. Reasumując, pewne rzeczy są umowne i trzeba uważać by nie zapętlić się w dążeniu do doskonałości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Aha fajnie, dziękuje za pod powiedź czyli nikt mnie nie zgani jeśli zrobię trochę grubsze kratownice, materiał o którym myślałem to cienki spinacz ale wydawał mi się za gruby mam trochę pomysłów zobaczymy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 materiał o którym myślałem to cienki spinacz ale wydawał mi się za gruby Możesz mieć kłopot z polutowaniem, jeżeli już, to może drut z przewodu obdarty z izolacji, są różne średnice, zwane kwadratami np. 0,5mm2. Może jednak coś bardziej przyjaznego, pręciki wyciągniętej nad świecą ramki wlewowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamP Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Albo kupić gotowy profil np. ø 0,5 mm czy coś większego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Kolejne zdjęcia przy okazji prac przy RWD-6 zmobilizowałem się i także coś powstało przy RWD-5. Pomalutku do przodu do końca lutego dam radę.Dodałem jedno zdjęci silnika (który ma docelowo wyglądać jak PZInż. Junior zobaczymy co z tego wyjdzie heeh), cylindry muszę przerobić i zrobię coś podobnego jak w szóstce (znaczy cylindry). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Siema czy który z kolegów mógł by mi podpowiedzieć w sprawie farby jaką pomalować wnętrze kabiny pytanie takie ponieważ według instrukcji pisze humbrol 110 natural wood ale wydaje mi się ze to za ciemny kolor i oglądając na internecie inne modele widzę że ludzie malują na srebno!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Srebrny wewnątrz jest na pewno dobrym kolorem, kolor drewna raczej nie, bo jedyne drewno, jakie tam mogło się znaleźć, było w formie listw napinających i listewek na wewnętrznej stronie drzwi trzymających tapicerkę z kieszenią. Łoże skrzydła mogło być ze sklejki i to chyba całe drewno, które tam występowało i mogło mieć naturalny kolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Małe postępy przy budowie piątki trochę nie dociągnięć wychwycił aparat ale to jeszcze się poprawi ogólnie zdjęcia przed sklejeniem kadłuba w całość. Silnik wstępnie pomalowany jeszcze muszę góry cylindrów pomalować na czarno. Dodatkowo fotele wzbogacę o pasy bezpieczeństwa. Zdecydowałem się na pomalowanie kabiny na kolor 110 czyli naturalne drewno ze względu że samolot był przecież z drewna a klatka(o rurowanie) wiadomego koloru srebnego , starałem się zrobić smugi aby wyglądało realistycznie na kadłubie jeszcze to poprawie może to lepiej wyjdzie. Póki co to na tyle. Ostatnie zdjęcie przymiarka silnika do kadłuba . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek866 Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Witam po długiej a nawet bym powiedział że bardzo długiej przerwie spowodowanej pracami na budowie udało mi się zakończyć prace nad RWD-5 odrazu wrzucam fotki [imghttp://img838.imageshack.us/img838/705/chjt.jpg][/img] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.