Skocz do zawartości

Scania R500


Trzpilu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem początkującym modelarzem, miałem kiedyś styczność z modelami, ale niewielką. Chciałbym zaprezentować Wam relacje z budowy mojej Scani. Zakładam ten temat może nie tyle po to żeby się chwalić a bardziej po to żeby uzyskać jakieś cenne inforamcje od Was, o tym co mogę zrobić lepiej. Przeglądałem kilka podobnych tematów i wpadło mi kilka według mnie drobnych przeróbek.

 

Oto co udało mi się zrobić do tej pory:

IMG-4909.jpg

IMG-4912.jpg

IMG-4915.jpg

 

Mam pare pytań. Nie wiem, czemu, ale nie jestem jakoś przekonany do używania szpachli, czym się ją nakłada? Jaka szpachla będzie najlepsza? Revell Plasto, Tamiya, Humbrol? Jak już nałożę to czym szpachlować? Jakiś drobny papier ścierny? No i ciekawy jestem waszej opini odnośnie malowania. Nie chcę bawić się w żaden areograł, kolor chcę nałożyć zwykłym sprayem. Co o tym myślicie?

Mam nadzieję że przez te początkujące pytania nie spotkam się z negatywnym przyjęciem ;)

 

PS. Model Scania R500 V8 Italeri, nie chciałem wrzucać zdjęcia pudełka, bo pewnie doskonale wiecie o jaki model chodzi.

 

Pozdrawiam, Trzpilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Trzpilu

Jak na razie to nie ma co za wiele komentować, bo nie zrobiłeś za wiele, ale postaram się odpowiedzieć na twoje pytania. Zacznę od szpachli. Jeżeli nie będziesz używał szpachli to model nie będzie wyglądał jakoś zachwycająco. Szpachla zakrywa wszelkie dziurki, zakamarki i inne sprawy, więc radził bym Ci lepiej używać szpachli, jeżeli chcesz zlepić fajny model. Które szpachle są dobre hmmm...? Plasto, Tamiya, a jak chcesz jakąś tańszą i dobrą szpachle to Wamod. Oczywiście zrobisz to według swego uznania, ale to ty będzie się codziennie patrzył na ten model a nie ja. Szpachle możesz nakładać czym Ci się podoba np: skalpelem a jak będzie Ci nie wygodnie to nawet i palcem. Co do malowania, to na sam początek nie proponował bym zakupu aerografu. Wybierz sobie kolorek w sprayu. Ahaaa i nie zapomnij o podkładzie, jest to bardzo ważne.

Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem. Pisz śmiało jak czegoś nie będziesz wiedział a na pewno ktoś pomorze.

Życzę powodzenia w dalszym składaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega powiedzial.A i ja cos dołoze.

Najpierw foty- jak mozesz to rob je moze w dzien bo to swiatło jakies takie słabe, dobre tez bedzie jak dasz np.biala kartke papieru za tło.

Jezeli chodzi o szpachle- kolega powiedzial. Jezeli chodzi o spray to podstawa to podkład, bez tego nawet nie probuj malowac.Po podkładzie wyjda ci niedoróbki to je popraw.Maluj kolor kilkoma warstwami nie jedna.Nie spiesz sie.Co do papieru sciernego- coz papier jak papier.ja mam 260, 1200.2000 i mi wystarczy.Jak jest jakas grubsza sprawa to pilnik. Szlifuj garby, łączenia, szpachluj jamy skurczowe i niedopasowania i bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania --- o wiele taniej wychodzi malowanie sprayami samochodowymi. Koszt podkładu, koloru bazowego i lakieru bezbarwnego jest o wiele niższy niż aero dobrej klasy.

Podkład biały mat Motip 500 ml -- ok. 25 pln

Kolor bazowy-to zależy od Ciebie - 200 ml -- 12-15 pln

Bezbarwny połysk - 500 ml - 24-26 pln

Razem-- ok 70 pln , a wystarczają na kilka modeli

Za te pieniądze nie kupisz dobrego aero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje pytania wynikają z tego, że jak wspomniałeś jesteś początkujący. Brak doświadczenia powoduje, że próbujesz iść na skróty, po co szpachla, po co aero, po co podkład, po co to i tamto zrobię po swojemu. Chyba każdy tak miał, ale pewnej jakości, którą pewnie widziałeś i chciałbyś uzyskać, tak nie osiągniesz. Na początek skorzystaj z rady Marka. Później może jednak aero, daje większą kontrolę nad strumieniem farby. Wydaje mi się że Motip daje tak grubą warstwę farby, że zalewa wręcz części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje pytania wynikają z tego, że jak wspomniałeś jesteś początkujący. Brak doświadczenia powoduje, że próbujesz iść na skróty, po co szpachla, po co aero, po co podkład, po co to i tamto zrobię po swojemu. Chyba każdy tak miał, ale pewnej jakości, którą pewnie widziałeś i chciałbyś uzyskać, tak nie osiągniesz. Na początek skorzystaj z rady Marka. Później może jednak aero, daje większą kontrolę nad strumieniem farby. Wydaje mi się że Motip daje tak grubą warstwę farby, że zalewa wręcz części.

 

Copycat-- wszystko zależy od tzw. wprawy. Jeśli trzymasz się zalecenia producenta i utrzymujesz zalecaną odległość przedmiotu malowanego od pojemnika ze sprayem --- 25 cm to nie ma żadnego problemu . Długo się tego uczyłem , ale jak by nie patrzeć koszty są niższe zwłaszcza dla początkującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Cześć,

 

tez składałem Scanie, teraz robie torpedo longline ale jedna nawet dwa razy od nowa skladalem i mniej więcej wiem co ci może trochę narobić kłopotu.

Jakby co to zajrzyj to się to i owo dowiesz.

 

Do tej pory już było wszystko powiedziane,

jedyne co mogę ci powiedzieć (co mi było tez mówione) to szpary zbiorników paliwa, oleju, itp i osi tylnej zaszpachluj i przetrzyj dobrze.

 

Będę tu zaglądał i mówił na co masz uważać ;)

Jakby co, pytaj na pw i opowiedz tutaj potem co zrobiłeś.

 

milego skladania,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.