CyklonK Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 Witajcie, Może już słyszeliście a może nie: Wiadomość Film Nie wiem tylko co to za śmigłowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oGest Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 Ale jaja... Dobrze, że to nie stało się w powietrzu. Musiało się urwać jakieś mocowanie wirnika, że w takie wibracje wpadł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyklonK Napisano 13 Marca 2012 Autor Share Napisano 13 Marca 2012 Też mi się tak wydaje. Na filmiku widać jakby łopaty wirnika nie chciały się poruszać, co zaskutkowało wibracjami całego kadłuba. A w konsekwencji - zniszczeniem śmigłowca. Nie jestem jednak ekspertem, nie wyśmiejcie mnie Mam nadzieję, że wypowie się tu ktoś z większą wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 Nie wiem tylko co to za śmigłowiec. Jest to francuski Aerospatile AS350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiemlicz Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 Rezonans ziemny. Taka przypadłość śmigłowców niezależna od typu i wielkości... Ot, np Chinook: I Gazelle na planie "McGyvera": W ten sam sposób dednęła Agusta A109 SP-HXA z LPR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 Rezonans przyziemny jest zjawiskiem niestateczności dynamicznej śmigłowca na ziemi, a powodowany jest obracającym się wirnikiem nośnym. Bierze swój początek ze sprzężenia poziomych wahań łopat WN z drganiami środka piasty wirnika, który jak wiadomo musi być wykonany w układzie przegubowym, podpartego na sprężystym podwoziu. Warunkiem zaistnienia jest zrównanie się lub zbliżenie częstotliwości drgań łopat WN z częstotliwością drgań własnych kadłuba, podpartego na sprężystym podwoziu. Oczywiście podczas konstruowania kadłuba, zespołu napędowego i zespołu przeniesienia napędu na WN bierze się pod uwagę wszystkie harmoniczne, ale są to tylko obliczenia- w skrajnie niesprzyjających warunkach zawsze może dość do takiego rezonansu. W układzie sztywnym WN rezonans nie występuje- np. Bo105, Eurocpter Tiger, Westland Lynx itd. Ponadto w języku polskim nie stosuje się słowa helikopter. Mamy swój śmigłowiec i niech tak pozostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.