lauda86 Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów. Miałem zamiar się nie błaźnić i nie pokazywać mojego pierwszego projektu, ale dzisiejsze wpadki lakiernicze spowodowały, że opadło mi wszystko i postanowiłem pokazać jak nie potrafię malować. Ogólnie zauważyłem że mam dość duże problemy z malowaniem, a teraz dowiedziałem się że szczególnie z malowaniem sprayem. Oto co dokonałem jak na razie. Dalsze prace i dokonania będę przedstawiał w przyszłości. Mile widziane komentarze i dobre rady. Tylko nie besztajcie mnie za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 zrób opis co dokładnie robiłeś przy malowaniu, a forumowicze opiszą Ci, co dokładnie było źle. Jaką farbę dawałeś na felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 No wiesz, malowanie sprayem nie jest wcale takie trudne, ale ja bym Ci odradzal praktykowanie na modelu. Wez sobie kilka skrawkow plastiku, oszlifuj go porzadnie papierem sciernym 600 a potem 1500, umyj dobrze w cieplej wodzie z dodatkiem plynu do mycia naczyn, potem wyplukaj dobrze. Nastepnie poczekaj az wyschnie. Nawet kiedy plastik jest calkowicie suchy podsusz go jeszcze suszarka do wlosow trzymajac suszarke w odleglosci 20 - 30 cm od plastiku. Nastepnie daj pierwsza warstwe podkladu, potem jak wyschnie to jeszcze ze trzy, cztery warstwy tak zeby podklad pokryl caly plastik. wyszlifuj ewentualne mankamenty papierem 2000, usun dokladnie kurz i masz czesc gotowa do malowania. Daj kilka cienkich warstw lakieru, upewnij sie, ze farba pokryla ostre krawedzie. Nastepnie po wyschnieciu daj ze dwie grubsze warstwy farby. Wiele by mozna pisac o malowaniu, polecam odwiedzic dzial "Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modelu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Jaką farbę dawałeś na felgi? Na felgach jest standardowy chrom Italeri. Co do malowania niebieskich elementów to mi sie wydaje, że nie dałeś podkładu - jesli było malowane sprayem - lub jeśli malowałeś aero to nie do końca dobrze rozcieńczyłeś farbę. Prześwituje plastik i nie wygląda to estetycznie. Silnik w ramie mi sie podoba, ma ciekawą kolorystykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Tak jak kolega pisał felgi już tak wymalowane były. Podkład dałem, ale jedną mega grubą warstwę, a później poprawiłem mega grubymi warstwami lakieru w spraju. Co mi teraz proponujecie zrobić z tym czymś co mi wyszło? Chciał bym żeby to jako tako wyszło. Oczywiście przed kolejnym malowaniem zdecydowanie potrenuje. Mam też pytanie. Czym "trzymacie" elementy malowane? Mam też z tym problem. Co do malowania innych elementów to używam farbek, którymi mój brat malował swojego czasu figurki warhammera. Stopniowo pewnie będę dokupował swoje farby. Z wykonania ramy i silnika prze zemnie jestem zadowolony, a na elementy niebieskie nie mogę patrzeć po prostu. Należy mi się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 11 Kwietnia 2012 Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Witaj Ciekawy model budujesz , chociaż nie przepadam za scanią, kolorki silnika mi się bardzo podobają. Co do pytań to: 1. Pomalowane elementy które nie wyszły tak jak chcemy najlepiej wrzucić do płynu hamulcowego DOT4 lub DOT3 by usunąć farbę (można użyć także kreta ale do usuwania farby dot jest szybszy i dokładniejszy), dobrze umyć i malować jeszcze raz. 2. Jak są małe elementy to przyklejam super glu do wykałaczek w miejscach których nie będzie widać bądź w których będę kleił później. Jak większe to używam krokodylków stosowanych w elektronice, nakładanych na stelarz z dtrtu miedzianego., To takie porady od początkującego dla początkującego Powodzenia w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Dziękuje wszystkim za dobre rady. Dziś udało mi się skleić kabinę. Bałem się tego zabiegu ale jakoś dałem radę. Musze przyznać że to jak na razie najgorsza do klejenia część modelu. Koszmar po prostu. Kabina teraz czeka na szpachlowanie. Mam też pytanie do osób bardziej się znających, lub sklejających już ten model. Dokleić już teraz wszystkie owiewki i element brakujący z tyłu? Czy zrobić to dopiero po malowaniu? Zdjęcia kabiny: Dokleiłem też kilka elementów do ramy. Moim błędem jest to że rok temu gdy skleiłem ramę nie pomyślałem o tym by ją pomalować. W przyszłym modelu który będę robił już od podstaw na pewno nie popełnię już tego błędu. Zdjęcie ramy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irizar Napisano 11 Kwietnia 2012 Share Napisano 11 Kwietnia 2012 Ja spoilery dokleiłem po malowaniu. Bo między spoilerami , a kabiną może zalać farba i może być nie ciekawy efekt. Jestem ciekaw jak Ci wyjdzie szpachlowanie kabiny i jak lakier się ułoży, też jestem na tym etapie w 164L. Szkoda , że nie są oszlifowane elementy na ramie i nie będzie pomalowana. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan-720 Napisano 12 Kwietnia 2012 Share Napisano 12 Kwietnia 2012 Cześć, ja w swojej scanii (po liftingu, ale to jednak ten sam model) to nie sklejałem dachu żeby potem można było go wyjadz i zobaczyć co jest w środku. No ale to jest tylko taki pomysł. A co chodzi o kabinę to nie pamiętam czy uda ci się włożyć wnętrze jak już skleiłeś tylna część. Spojlery zostaw na później po malowaniu tak jak już pisali. Co chodzi o samo malowanie to maluj po troszku, mala warstwa, bo ci się robią takie "rybie oczka",tak jak ja miałem w swoim. I ostatnia rzecz, ta mniejsza część którą jeszcze nie skleiłeś z tylu kabiny, uważaj żebyś jej nie skleił odwrotnie (ja tak skleiłem w pierwszym modelu) ;) Pozdrawiam i życzę miłego składania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irizar Napisano 12 Kwietnia 2012 Share Napisano 12 Kwietnia 2012 dan-720 mi wnętrze normalnie weszło od spodu w Scania R , więc nie ma co się bać tylko ostrożnie, żeby się coś nie rozkleiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2012 Walka ze Scania jest nierówna. Szpachlowanie i wycieranie idzie wyjątkowo opornie. Obecnie nałożyłem pierwszą warstwę podkładu. Kolor z części lakierowanych i tak będę musiał zmyć, wiec może ktoś pomysł na jaki kolor mogę ją zrobić, bo w sumie ja nie mam jakiejś wizji, a z tego co przeglądałem forum prawie wszystkie R620 są niebieskie. Byłbym wdzięczny za jakieś pomysły, a jeszcze bardziej zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 18 Kwietnia 2012 Share Napisano 18 Kwietnia 2012 https://www.google.com/search?tbm=isch&hl=pl&source=hp&biw=1366&bih=667&q=skania+r+620&gbv=2&oq=skania+r+620&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.3...3864l7285l0l7796l12l12l0l3l0l0l170l937l4j5l9l0. Do wyboru do koloru Ja bym zrobił czerwoną A najlepiej jak nie wiesz jaki kolor to zaproponuj kilka i zrób małe głosowanie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2012 Tak więc kolor już został wybrany. Wybrałem za drobną namową coś takiego: Może ktoś lepiej znający się na rzeczy wie jaki lakier i z jakiej firmy pod to by pasował? coś tam działałem z wybieraniem lakierów lakierów z palety motipu i wyszedł mi taki oto kod: 51525. Co o tym myślicie? P.S. Może ktoś wie gdzie najtaniej można kupić lakiery w kolorach metalicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 18 Kwietnia 2012 Share Napisano 18 Kwietnia 2012 zobacz czy nie masz gdzieś w okolicy mieszalni farb - super sprawa, robisz spray na zamowienie, instruują cie co i jak wykonać, naprawde polecam! poszukaj w internecie, moze Ci sie przyda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Dzięki za podpowiedź. Znalazł się taki sklepik. Nie dużo, ale trochę się zmieniło. Szpachlowanie nie przebiegło po mojej myśli. Będę musiał jeszcze poprawić i po dorównywać. Nie wiem czy to normalne czy nie ale podkład słabo kryje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maverick Napisano 19 Kwietnia 2012 Share Napisano 19 Kwietnia 2012 Ja swoje wszystkie modele psikałem zwykłymi podkładami samochodowymi w spreju. Fajne, szybko schną i niedrogie (ok 8 zł). Jak pisali Forumowicze, dawaj cienkie warstwy - to podstawa. Ja w odstępach około 10 min. psikam 3 warstwy, potem 24 h schnięcia i papierek wodny do wyrównania. Dla ciekawostki dodam, że na puszkach z podkładem, których ja używam pisze, że jest z dodatkiem antykorozyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 23 Kwietnia 2012 Położyłem dwie warstwy lakieru już na kabinę. Nie wyszło mi tak jak chciałem. Przy nakładaniu drugiej warstwy porobiłem kilka zacieków i będę musiał się z nimi uporać przed trzecią warstwą. Mam też od razu pytanie. Linie podziału robić przed nałożeniem lakieru bezbarwnego? Oto dotychczasowe wyniki pracy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan-720 Napisano 29 Kwietnia 2012 Share Napisano 29 Kwietnia 2012 Jakim lakierem to malowałeś? Nie wiem jak to zrobiłeś ale zrobić zacieki malując sprayem nigdy tego nie miałem. Jeśli te zacieki bardzo są grube to je przetrzyj lekko papierem z woda (nie wiem jakie masz, ale 600 by się nadal) żeby wyrównać, przed następną warstwą. Moze ktoś iny ma jakieś sugestie? Mam nadzieje ze ci się uda go zrobić tak, jak go sobie wymarzyłeś. Powodzenia przy modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 29 Kwietnia 2012 Share Napisano 29 Kwietnia 2012 P600 wydaje mi sie zbyt gruby - moze 1000, 1200, 2000... na pewno bardziej doświadczeni modelarze Ci podpowiedzą. Ja tez chyba nigdy zaciekow nie zrobilem sprayem... No, dobra - moze raz. Mysle ze to zalezy od tego, jak malujesz - odleglosc puszki od plastiku i to, jakie ruchy wykonujesz - najlepiej dlugie, trzymajac puszke pionowo. Obejrzyj kilka filmikow jak to robia zawodowcy aero i nasladuj ich. Może pomogłem ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 29 Kwietnia 2012 Share Napisano 29 Kwietnia 2012 Nie widze zadnego problemu. Przetrzyj tam gdzie jest widoczny problem papierem 2000 z dodatkiem wody + kapka plynu do mycia naczyn, wysusz, przejedz raz jeszcze lakierem, na koncu bezbarwnym i po tygodniu polerka tak ze 4 godziny. Co do lin podzialu to mysle, ze raczej po bezbarwnym. Tak w ogole to fajny kolor, przypomina mi troche Apple Candy Red (spray z tym kolorem 400 ml kosztuje 43 USD). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2012 Zacznę od początku. Malowałem motipem. Jest to mój pierwszy model więc te zacieki mogą też być tego winą. Wydaję mi się że maluje zbyt grube warstwy i ze zbyt bliskiej odległości. Na pewno obejrze filmiki może to da jakieś eekty, a przynajmniej mam taką nadzieję. Co do przycierania papierem to przycierałem już wcześniej coś papierem z wodą 2000 ale po tym lakier matowieje i to mnie zniechęcało. Mam teraz cały tydzień wolnego więc postaram się nad tym popracować jeszcze. Co do koloru to cieszę się bardzo że udało mi się go kupić za jedyne 18zł (puszka 200ml). Ciekaw jestem jak będzie się prezentował po bezbarwnym i polerce. No i mam nadzieję że bardzo nie skopię mojego pierwszego modelu. Mam nawet plan już na kolejny zakup modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 30 Kwietnia 2012 Share Napisano 30 Kwietnia 2012 Zacznę od początku. Malowałem motipem. Jest to mój pierwszy model więc te zacieki mogą też być tego winą. Wydaję mi się że maluje zbyt grube warstwy i ze zbyt bliskiej odległości. Na pewno obejrze filmiki może to da jakieś eekty, a przynajmniej mam taką nadzieję. Co do przycierania papierem to przycierałem już wcześniej coś papierem z wodą 2000 ale po tym lakier matowieje i to mnie zniechęcało... Generalnie nawet jak lakier zmatowieje pod wplywem przecierania to i tak nie problem, bo i tak bedziesz go jeszcze raz pryskal bezbarwnym wiec to nie ma znaczenia nawet jak bedzie matowy miejscami. Jezeli to jest lakier typu metalik to juz sprawa wyglada inaczej - najlepiej poprobuj sobie przecieranie papierem sciernym na jakims skrawku innego modelu, bo moze byc tak, ze usuniesz efekt metalizujacy i wtedy nawet jak dasz bezbarwny to beda widoczne "laty" po szlifowaniu. Generalnie to wszystkie zabiegi szlifowania powinno sie robic po nalozeniu lakieru bezbarwnego. Ja daje ok 8 do 15 warstw bardzo cienkich z odleglosci ok 20, 30 cm, a potem jak juz sobie ta farba doschnie daje tak ze dwie, trzy warstwy grubsze - zawsze dziala . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lauda86 Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Mamy pytanie. Ile dać warstw bezbarwnego? Kalki nakładać przed bezbarwnym czy po? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan-720 Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Myślę że pierwsze kalki, a potem bezbarwny. Ale ile to sam bym chciał sie dowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 2 Maja 2012 Share Napisano 2 Maja 2012 Kalki nad i pod. Żeby się kalka nie srebrzyła musi być kładziona na gładką powierzchnię, jeśli baza jest błyszcząca to spoko. Na kalki bezbarwny bo inaczej z czasem wyschną i zaczną się kruszyć. Po 2-3 warstwach bezbarwnego położonego na kalki, papierem 1000-2000 pozbywasz się schodka, który będzie na brzegu filmu od kalki. I znowu kilka warstw bezbarwnego. Co do washa to w cywilach, chyba ze względu na ilość błyszczących warstw farby jakoś słabo wychodzi. Zawsze jest jakiś taki poszarpany. Dobre linie podziału i preschading są lepsze. Ale jak się już chcesz jednak wash to na błyszczącą powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.